matematik öğretim programı 2018 / TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NDE UYGULANAN İLKOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ İNCELENMESİ

Matematik Öğretim Programı 2018

matematik öğretim programı 2018


Ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: / Comparision of secondary school mathematics curriculums:
Yazar:RABİA ALTINTAŞ
Danışman: PROF. DR. MURAT PEKER
Yer Bilgisi: Afyon Kocatepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Matematik = Mathematics ; Matematik eğitimi = Mathematics education ; Matematik öğretimi = Mathematics teaching ; Ortaokullar = Secondary schools ; Öğretim programları = Teaching curriculums Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe

s.
Bu araştırmanın amacı , , ve yıllarında yenilenen ve güncellenen ortaokul matematik dersi öğretim programlarının vizyonlarını, yaklaşım ve felsefelerini, amaçlarını, beceri/yetkinliklerini, değerlerini, ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını, kazanımlarını ve ders sürelerini karşılaştırılarak, programların benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada örneklemin belirlenmesinde evreni doğru temsil etmesi açısından seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örneklemenin bir boyutu olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt olarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından basımı yapılan , , , Ortaokul Matematik Öğretim Programları kitapçıkları baz alınmıştır. Verilerin toplanmasında doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılarak veriler çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda programın vizyonu ve felsefesi için ayrı bir bölümün sadece ortaokul matematik öğretim programında bulunduğu tespit edilmiştir. Programlar felsefeleri açısından incelendiğinde ise farklılaştığı tespit edilmiştir. Genel amaçlar bakımından ise , ve Ortaokul Matematik Öğretim Programları benzerlik gösterirken Ortaokul Matematik Öğretim Programında amaçların farklı bir şekilde ele alındığı tespit edilmiştir. En fazla becerinin programında yer aldığı, ve programlarının becerilerinin büyük ölçüde benzerlik gösterdiği ve becerilerin sadeleştirilip en temel becerilerin ve programlarında yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. ve öğretim programlarında ilk kez değerler kavramından bahsedildiği sonucuna ulaşılmıştır. Yetkinlik bölümünün ilk kez öğretim programında yer aldığı saptanmıştır. Programlar öğrenme alanları bakımından ele alındığında ise her birinin 5 öğrenme alanına sahip olduğu fakat isimlerinde bazı değişiklikler olduğu belirlenmiştir. Kazanım sayılarının git gide azalırken, ders sürelerinin arttığı tespit edilmiş ve dört programda da hem süreç hem sonuç odaklı değerlendirme anlayışı olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Ortaokul matematik dersi, öğretim programı, karşılaştırma
The aim of this research is to reveal the similarities and differences of the secondary school mathematics curricula restored and updated in , , and through comparison of their visions, approaches, philosophies, objectives, abilities/skills, values, learning domains and sub domains, learning outcomes and course times. In the study, the criterion sampling method, which is purposeful sampling of the non-random sampling methods, was used in order to represent the population correctly. The criterion was based on , , and mathematics secondary school curriculum booklets published by The Head Council of Education and Morality. Document analysis method was used as data collection method. The data were analyzed using content analysis method. As a result of the data analysis, it was determined that a separate section for the vision and philosophy of the program was found only in the secondary school mathematics curriculum. In terms of philosophy, the curricula were found to have differentiated. In terms of general objectives, , and secondary school mathematics curricula were similar, but the objectives were handled differently in the curriculum. It was seen that the most skills existed in the curriculum of , that the basic skills in the curricula of and were mostly similar and that skills were simplified and the most basic ones were included in the curricula of and It was also determined that the concept of values was mentioned for the first time in the and curricula. The competency section was included in the curriculum for the first time. In terms of learning domains, it was found that each had 5 learning domains but with some differences in their names. It was found that while the number of learning outcomes gradually decreased, the course hours increased and the four curricula had an understanding of both process and result oriented evaluation. Key Words: Secondary school mathematics course, Curriculum, Comparison

Evaluation of Middle School Mathematics Course Curriculums from to

Öz:

In this research, secondary mathematics teaching programs published by the Ministry of National Education (MoNE) Education and Training Board (TB) from to (, , , , , and ), content (learning areas), vision, approach, philosophy, achievements, skills and implementation steps of the program. For this reason, it is preferred to use a qualitative analysis method for document review. Working in this method direction; the research was carried out in six steps: identifying research problems, collecting data, evaluating data, analyzing findings, evaluating the knowledge gained from the research topic, and making proposals. The data were analyzed with the coding key prepared from to to allow comparison of the seven secondary mathematics teaching programs published by MoNE TB. As a result of the research findings, mathematics curriculum developed from to it has been determined that the number of objectives are generally reduced, simplified and clarified, some arrangements have been made in the learning areas and the number of competencies and skills to be gained have been increased. In addition, the achievements in the curriculum have been reduced by simplifying, consolidating, or updating the curriculum and the length of the courses has been increased by a factor of four at the emphasis on mathematics. It is suggested that researchers who want to study in this area should conduct new research which analyzes in detail the between objectives, learning areas, targeted competencies and skills, achievements and the relationships class hours.

Anahtar Kelime:

İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yazarlar

  • Sare ŞENGÜL Marmara Üniversitesi
  • Emra Nur ELMALI Marmara Üniversitesi
  • Zerrin ÇORBACI Marmara Üniversitesi

DOI:

funduszeue.info

Anahtar Kelimeler:

Matematik öğretim programı, P21, yüzyıl becerileri

Özet

Bilgi çağında her şey çok hızlı değişmekte, bireylerin bu değişime ayak uydurabilmesi ve başarılı olabilmeleri için değişen birtakım bilgi ve becerilere sahip olması beklenmektedir. yüzyıl becerileri olarak ifade edilen bu beceriler eğitim yoluyla erken yaşta bireylere kazandırılabilmektedir. Bu bağlamda eğitimin içerisinde birincil kaynaklardan olan öğretim programları oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada; , , ve Matematik dersi öğretim programları yüzyıl becerilerine göre incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesidir. Veri olarak Millî Eğitim Bakanlığının resmî sitesinde paylaşılmış olan , , ve matematik öğretim programları kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş, yüzyıl becerilerine göre temalar oluşturulmuştur. Program içeriğinde yer alan ana başlıklar içerisinde bu beceriler aranmıştır. Veriler temalara P21 (Partnership for 21st Century Skills) sınıflamaları baz alınarak ayrılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, programların yüzyıl becerilerine genel ve özel amaçlar, öğrenme alanları, ölçme değerlendirme ve kazanım alanlarında yeterince yer verilmediği görülmüştür. Programlarda yüzyıl becerilerinin eşit olarak yer almadığı, P21 sınıflaması baz alındığında programlarda özellikle esneklik ve uyum, girişim ve öz yönetim, sosyal ve kültürlerarası etkileşim, üretkenlik ve hesap verebilirlik, liderlik ve sorumluluk gibi becerilerin arka planda kaldığı görülmüştür. Öğretim programlarının yüzyıl becerilerinin tümünü kapsamadığı ve bu becerileri farklı seviyelerde içerdiği tespit edilmiştir.

Nasıl Atıf Yapılır

ŞENGÜL, S., ELMALI, E. N., & ÇORBACI, Z. (). İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. PEARSON JOURNAL, 6(16), – funduszeue.info
Dersin AmacıÖğretim programlarıyla ilgili temel kavramları, öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları gibi temel özelliklerini öğrenmek ve uygulamakDersin İçeriğiÖğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleriDers Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • MEB İlköğretim Matematik Ders Programı. Ankara,
  • Tüm Yönleriyle Matematiksel Deneyim, Nobel Yaşam,
  • Ders Kurgulama Matematik Fen, Nobel Yayın,
Opsiyonel Program BileşenleriDersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Alan Bilgisi Yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir. Alanın öğretim proğramını öğeleri ile açıklar Alanın öğretim proğramını diğer öğretim proğramları ile ilişkilendirir. Alanın öğretiminde kullanılabilecek farklı strateji yöntem ve teknikleri karşılaştırır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aaşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. • Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. • Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir seçtiği bir konunun kazanımlarına ve sınıf düzeyine uygun olacak şekilde ders planı hazırlama bu ders planını hazırlarken diğer disiplinlerle ilişkisine değinme ve üniteye dair ölçme araçları hazırlama etkinlikleri grup olarak yapılır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası