resim tamamlama tekniği / Resim Tamamlama Çalışmaları

Resim Tamamlama Tekniği

resim tamamlama tekniği

kaynağı değiştir]

Gestalt sisteminin dört anahtar prensibi vardır: ortaya çıkış, cisimleştirme, çoklu stabilite, değişmezlik.

Ortaya Çıkış[değiştir kaynağı değiştir]

’larda ve ’lerde nöroloji bilimi laboratuvar çalışmaları ve kurbağaların gözlerinin mekanizmasındaki sibernetik çalışmalar, gestalt algısının öylesine “görmek”ten daha temel ve ilkel olabileceğini gösterdi:

Kurbağalar karada görme duyusunu kullanarak avlanır. Kurbağalar, resmin parçalarının merkezde toplanmasını sağlayan ve gözün en büyük görüş keskinliğinin olduğu bir parçası olan foveaya sahip değillerdir. Foveaya sahip olmadıklarını düşündüğümüzde kurbağaların görmediği sonucunu çıkarabiliriz, veya, çevrelerindeki hareketsiz kısımlarındaki detaylarla ilgilenmediklerini sonucuna varabiliriz. Yani, bir kurbağanın çevresi hareketsiz besinlerle çevrili olsa açlıktan ölür. Kurbağa hangi yiyeceği seçeceğine, nesnenin şekline ve hareketine bakarak karar verir. Eğer bir böcek ya da solucan boyutunda ve onlar gibi hareket eden bir nesneyi kurbağanın görüş alanına yerleştirirsek, onu yakalamak için zıplayacaktır. Bir kurbağa sadece sarkık bir etle değil aynı zamanda hareket eden herhangi bir nesneyle de kolayca kandırılabilir. Kurbağa görüş alanında olan hareketli nesneleri görür ve diğer nesneler onun dikkatini dağıtmaz.[10]

Sibernetist Valentin Turchin çoğunlukla hayal ettiğimiz imgelerde görülen geştaltların durağan görüntüler olduğunu ve tam olarak kurbağa retinasının tepki verdiği hareket eden objeler olduğuna işaret eder:

İnsan için görsel algıyla ilgili en küçük düzey kavramlar muhtemelen kurbağanın kavramlarından çok az farklıdır. Her halükarda, memelilerdeki ve insanlardaki retinanın yapısı iki yaşamlı canlıların yapısıyla aynıdır. Retinadaki görüntü sabitleştiren algının bozulması olayı hiyerarşinin sonraki düzeylerinin kavramları hakkında bize fikir verir. Bu olay gerçekten çok ilginçtir. Bir insan hareketsiz bir objeye bakarsa, bu objeyi gözleriyle sabitler, göz yuvarlağı tamamıyla hareketsiz kalmaz, küçük istemsiz hareketler yapar. Bunun sonucunda, retinadaki nesnenin görüntüsü sürekli maksimum hassasiyet noktasına geriye doğru atlayan ve savrulan hareket halindedir. Görüntü bu noktanın yakın çevresinde bekler.[11]&#;

Özellikler[değiştir
Bu araştırma eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlardan biri olan öykü tamamlama tekniği ile öğrenci yaratıcılığının geliştirilmeye çalışılması amacıyla yapılmıştır. Geçmişimizi her yönüyle yansıtan minyatür aracılığıyla öğrencilere kendi tarihi kimlikleri tanıtılmaya, sevdirilmeye çalışılmıştır. Başlangıçta; minyatürün tanımı, yapılışı, çeşitleri hakkında genel bir bilgi verilmiş daha sonra minyatürün tarihi gelişimi incelenmiştir. Bu çalışmadaki genel amaç; MEB’in ilköğretim ders programında bulunan Görsel Sanatlar dersinde uygulanan minyatür planı ile öykü tamamlama tekniği arasında yaratıcılık açısından anlamlı bir farkın olup olmadığını saptamak, öğrencilerde geleneksel sanatlarımıza sahip çıkma bilinci uyandırmaktır. Uygulama çalışmaları Niğde il merkezinde bulunan Hazım Tepeyran İlköğretim Okulu 8. sınıftan 25 öğrenciyi kapsamaktadır. Kullanılan veri toplama araçları; görüşme formu, uygulama, gözlem ve görüşmeyle elde edilmiştir. Bulgulardan elde edilenlere göre; öğrencilerin minyatüre ne kadar ilgisi olduğu ve minyatür hakkında ne bildikleri, öykü tamamlama tekniği ile öğrencilerde meydana gelen yaratıcılık ortaya konulmaya çalışılmıştır

 

This research has been made for trying to develop student creativity by story completion technique which is one of the new approaches in educational sciences. The students have been tried to get acquainted, to love their own historical identities through miniature reflecting our past in all aspects. At the beginning; general knowledge about definition, producing, types of miniature has been given and then, historical development of miniature has been examined. The general objective in this study; is to determine whether there is a significant difference or not in terms of creativity between the miniature plan applied in the Visual Arts course included in the primary education course program of MEB (Ministry of National Education), to stir in the students awareness to own our traditional arts. The application studies cover 25 students from 8. Grade in Hazım Tepeyran Primary Education School located in Niğde city center. Data acquisition instruments used; have been obtained through interview form, application, observation and interview. According to what have been obtained from findings; it has been tried to reveal how much the students are interested in miniature and what they know about miniature, the creativity established in the students by means of story completion technique. …

 

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası