2018 lgs matematik / LGS Matematik Soruları ve Çözümleri (PDF) | Bilgenç

2018 Lgs Matematik

2018 lgs matematik

LGS KONULARINA G&#;RE SORU DAĞILIMI!

Ge&#;tiğimiz yılların LGS konu – soru dağılımlarını inceledik. “LGS’de hangi konudan ka&#; soru gelmiş?” sorusunun cevabı haberimizde

Sınav hazırlıkların nasıl gidiyor? LGS konu bazlı ders çalışma programı hazırladın mı? 📅 Biz senin için 'den geçtiğimiz yıla kadar 1. dönem LGS konularına göre soru dağılımını inceledik. Şimdi sıra sende LGS soru dağılımı tablolarını inceleyip hangi konudan kaç soru gelir, tahmin edebilirsin. 🔍

 

 

TÜRKÇE

KONU
Sözcükte Anlam22122
Cümlede Anlam22221
Sözel Mantık / Görsel Okuma17745
Parçada ve Paragrafta Anlam834106
Söz Sanatları--1--
Metin Türleri112-1
Noktalama İşaretleri111-1
Yazım Kuralları111-1
Fiilimsiler111--
Cümlenin Öğeleri--1-1

MATEMATİK

KONU
Çarpanlar ve Katlar11331
Üslü İfadeler22432
Kareköklü İfadeler33323
Veri Analizi-1321
Basit Olayların Olma Olasılığı11311
Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler33422

FEN BİLİMLERİ

KONU
Mevsimler ve İklim11321
DNA ve Genetik Kod23854
Basınç-2522
Madde ve Endüstri66455

İNKILAP TARİHİ

KONU
Bir Kahraman Doğuyor11311
Milli Uyanış22422
Milli Bir Destan: "Ya İstiklal Ya Ölüm"-2322

İNGİLİZCE

KONU
Friendship21212
Teen Life13211
In The Kitchen11221
On the Phone-1211
The Internet11211

DİN KÜLTÜRÜ

KONU
Kader İnancı1--13
Zekat ve Sadaka13332
Din ve Hayat2-334
Hz. Muhammed'in Örnekliği13--1
Kur'an-ı Kerim ve Özellikleri2211-

LGS’ye çalışmaya başlamak için geç kaldığını düşünme. Hızlandırılmış tekrar ve deneme kampları, canlı dersler, haftalık deneme sınavları, binlerce yeni nesil soru ve çok daha fazlası Hızlandırılmış LGS DERSHANESİ paketinde avantajlı fiyatla seni bekliyor!

 

Matematik öğretmenlerinin LGS sistemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi.

Bu araştırmanın amacı; ortaokul matematik öğretmenlerinin yılında uygulamaya konulan Liselere Giriş Sınavı'na (LGS) ilişkin görüşlerinin öğretmenlerin demografik özelliklerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapmakta olan ortaokul matematik öğretmeni ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 23 sorudan oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, LGS sistemi öğretmenlerin kendilerini yenileme ve geliştirme ihtiyacını arttırdığı ve soruların görselleştirilmesi öğrencilerin anlamasını kolaylaştırdığı ifadelerinin, öğretmenler tarafından en çok kabul gören görüşlerin olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler tarafından en az kabul gören görüşler arasında ise soruların yazılı sınav sorularına benzer nitelikte olduğu, soruların çözümü için verilen sınav süresinin yeterli olduğu, soruların öğrencilerin bilgi düzeyini ölçmeye yönelik olduğu ve LGS sisteminin öğrenciler arası rekabeti arttırdığı ifadeleri tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmamızda, öğretmenlerin cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan fakülte, görev yapılan okul türü ve okulun bulunduğu konum değişkenlerine göre LGS Sistemine yönelik farkındalıklarının benzer olduğunu bulunurken; öğretmenlerin yaşları ve mesleki kıdemleri açısından LGS Sistemine yönelik farkındalıklarının farklılaştığı bulunmuşfunduszeue.info purpose of this research is to determine the opinions of secondary school mathematics teachers on the first High School Entrance Exam (LGS) which was put into practice in according to the demographic characteristics of the teachers. In this study, which has adopted a quantitative research approach, screening model was used. Working with middle school mathematics teachers who are working in different regions of Turkey were carried out. In the study, a scale consisting of 23 questions developed by the researchers was used as data collection tool. As a result of the study, it was found that the expressions that the LGS system increased the need of teachers to renew and develop themselves and visualization of the questions made it easier for students to understand the opinions were the most accepted opinions by the teachers. Among the least accepted opinions of the teachers, it was determined that the questions were similar to the written exam questions, the duration of the exam was sufficient for the solution of the questions, the questions were aimed at measuring the knowledge level of the students and the LGS system increased the competition among the students. In addition, in our study, it was found that teachers' awareness of LGS System was similar according to the variables of gender, education level, faculty graduated, type of school and position of school. It was found that teachers' awareness about LGS System differed in terms of their ages and professional seniority.

LGS Matematik soruları ve cevap anahtarı

LGS Matematik soruları ve cevap anahtarı açıklandı. Sınavın ardından ortalama kaç doğru yapacağını görmek isteyen öğrenciler cevap anahtarını merak ediyordu. MEB ise resmi site üzerinden sonuçları duyurdu.

LGS Matematik soruları açıklandı mı?

LGS Matematik soruları açıklandı. MEB resmi sitesi üzerinden sonuçlara ulaşabilirsiniz.

LGS sonuçları ne zaman açıklanacak?

LGS sonuçları 26 Haziran tarihinde funduszeue.info adresi üzerinden ilan edilecek ve öğrencilere sonuçlar posta yoluyla gönderilmeyecek.

Sınavda çıkan bazı sorular

Uzmanlardan LGS değerlendirmesi: Matematik soruları belirleyici oldu

Yaklaşık 1 buçuk milyon öğrencinin yarıştığı Liselere Giriş Sınavını (LGS) değerlendiren alanının uzmanı eğitimciler, LGS’de belirleyici etkeninin Matematik soruları olduğunu söyledi.

Liselere girişte bu yıl ilk kez uygulanan merkezi sınav Liselere Giriş Sınavı’nda (LGS) yaklaşık 1 milyon öğrenci sınavda ter döktü. Sınav sorularını değerlendiren Nesibe Aydın Okullarının uzman eğitmenleri, değişen sınav sistemine göre, öğrencilerin soruları yorumlayabilme güçlerini geliştirmiş olmaları gerektiğini söyledi.

Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarının, Matematik, Fen, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Yabancı Diller İle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümrelerei LGS’ye ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Matematik sorularının alışılmışın dışında hızlı çözülen sorular yerine derin analiz yapılması gereken, okuduğunu anlama ve bilimsel süreç becerilerini ölçen ALES tarzı sorular olduğunu değerlendirildi. Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirmeye göre, LGS’de matematik soruları bilgiyi kavrama, okuduğunu anlama, çıkarım yapma, akıl yürütme ve uygulama düzeyindeydi. Matematik sorularının, TEOG’tan ve MEB kazanım testlerinden çok farklı olarak karşımıza çıktı. Özellikle hızlı çözülmesi beklenen sorular yerine; analiz etme, ilişkilendirme, yorumlama, sonuç çıkarma belirlenen kazanımları esas alarak okuduğunu anlama ve bilimsel süreç becerilerini ölçen ALES tarzı sorular soruldu.

Sınavda sorulması beklenen Veri Analizi, Eğim, Koni, Üçgen Çizimi ve Üçgende Yardımcı Elemanlar konularının yer almadığı gibi, bazı sorularda da farklı kazanımların bir arada sorgulandığı görüldü. Örneğin, eşitsizlik sorusunun yer aldığı tabloda öğrencilerin silindirin hacmini hesaplaması gerekirken, olasılık sorusunda ise denklem çözümü yaparak soruyu yorumlamaları bekleniyordu. Sorular kazanım bazlı olup, ayırt edici nitelikteydi. Soruların uzun olması süreyi kullanma anlamında öğrencilerin dezavantajına oldu. LGS ’de matematik sorularının ayırt edici bölüm olduğunun altı çizildi.

“Fen’i Matematik harcadı”

LGS’de karşılaşılan Fen sorularının, açıklanan örnek sorulardan ve kazanım testlerinden uzak olduğu, ancak, yapılan açıklamalara uygun olduğu değerlendirildi. Sınava bakıldığında soruların oldukça uzun olduğu, genel olarak deneysel, problem çözmeye yönelik, eleştirel düşünme ağırlıklı ve yorum yapma yeteneğini ölçen sorulardan oluştuğu gözlemleyen eğitimciler, Matematik sorularının zaman alıcı ve Fen Bilimleri sorularının da uzun olması nedeniyle, sayısal bölüm için ayrılan sürenin yetersiz kaldığı ve öğrencilerin zamanı verimli kullanmada sorun yaşadıklarını ifade etti.

“Türkçe bölümünde ‘ yılının Nisan ayı’ şaşırttı”

Değerlendirmelere göre, LGS Türkçe sorularının MEB’in yayımladığı örnek sorular ve kazanım değerlendirme sınavlarına paralel hazırlandığı görüldü. Önceki yıllarda gerçekleştirilen merkezi sınavlarda da okuma - anlama kazanımlarına yönelik soruların ağırlıklı olarak sorulması, bu yeni sınav sisteminde de değişmedi. Türkçe testinin 20 sorusunun 14’ü okuma dil becerilerine yönelikti. Türkçe bölümünün soru nitelikleri, okuma - anlama - yorumlama becerileri üst düzeyde olan öğrencileri öne çıkardı. Beklendiği üzere sınavda çoklu metin soruları dikkat çekiciydi. Dil bilgisi soruları, bu uzun metinler içinde soruldu. Dil bilgisi konularında “fiilde çatı” ve “cümlenin ögeleri” konularına yer verilmediği görüldü. Yazım ve noktalama soruları ise seçici nitelikteydi: “ yılının Nisan ayı ” ile başlayan soru bu anlamda öğrencileri şaşırttı. Sınavdaki bir diğer yenilik de ortaöğretim kurumları seçme sınavlarında bugüne kadar hiç sorulmayan sözel mantık sorusuna yer verilmesiydi. Öğrenciler genel olarak sınavda karşılaştıkları bu soru tipinde de zorlanmadılar.

LGS Türkçe bölümü, matematik ve fen bilimlerinin aksine öğrencilerin yüzünü güldürdü.

“T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük soruları şaşırtmadı”

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük bölümünde, MEB müfredatında daha önceden belirlenmiş kazanımlardan sorular sorulurken, yöneltilen soruların çoğunun yoruma dayalı olduğu değerlendirildi. Farklı kazanımları bir arada ölçen soruların da yöneltildiğini Sosyal Bilgiler Zümresi öğretmenleri şu değerlendirmede bulundu:

“Soruların P’si (5 soru) kolay, P’si (5 soru) orta düzeyde olup öğrencileri çelişkiye düşürecek her hangi bir soruya rastlanmadı. Sınavda tüm ünitelere yer verildiği, ancak, ağırlığı ve önemi yüksek olan kongre, genelgeler, Lozan Barış Antlaşması ve Kurtuluş Savaşı Batı Cephesi’nden soru yöneltilmediği görüldü.

LGS İnkılap Tarihi bölümüne genel olarak bakıldığında, soruların geçmiş yıllarda yapılan TEOG Sınavlarına göre daha uzun paragraflardan oluştuğu, ancak, zorluk düzeylerinin benzer olduğu gözlendi. Sorular öğrencilerin mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilme gücünü ölçtü. Soruların tamamı anlama ve kavrama düzeyinde olduğu için iyi odaklanan ve yorum gücü yüksek olan öğrencilerin sınavda zorlanmadığı kanaatindeyiz. Sınavın sözel ve sayısal olarak ayrılması ise İnkılap Tarihi dersi açısından avantaja dönüşmüştür. Çünkü öğrenciler zor olan sayısal bölümünden önce moral ve motivasyonları yüksek iken sözel bölümü yanıtlamışlardır.”

2 Haziran LGS Yabancı Dil bölümünde, MEB müfredatında daha önceden belirlenmiş kazanımlardan soruların yer aldığı ve yöneltilen soruların çoğunun anlaşılır olmakla birlikte, yüzde 50’si (5 soru) kolay, yüzde 40’ı (4 soru) orta, yüzde 10’unun (1 soru) zor seviyede olduğu değerlendirildi. Sınavda çelişkili soruların olmadığını gözlemleyen hocalara göre, bu yılki sınav sorularının MEB’in yayınlamış olduğu örnek sınav soruları ile benzerlik gösterdiği görüldü. Öğrencilere bu sınavda MEB müfredatını kapsayan on ünitenin sekizinden sorular yöneltildi. Yabancı Dil bölümündeki soruların yüzde 30’u (3 soru) Tourism, yüzde 20’si ( 2 soru) Teen Life ve yüzde 50’si (5 soru) kalan diğer ünitelerden birer soruyu kapsadı.

LGS Yabancı Dil bölümüne genel olarak bakıldığında, kelime bilgisi ağırlıklı ve bol görsel içeren kolay bir sınav olduğu görüldü. Sonuç olarak yabancı dil bölümü geçmiş yıllarda yapılan sınavlarda olduğu gibi öğrencileri zorlamamış ve gerekli kazanımları ölçtü.

“Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi rahatlattı”

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları Kaza ve Kader, Zekat, Hac ve Kurban, Kuran’da Akıl ve Bilgi, Dinler ve Evrensel Öğütleri, Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar ve İslam Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar konularından oluşturuldu. Soruların müfredata ve kazanımlara uygun, anlama ve yorumlama becerisi gerektiren nitelikli sorulardan oluştuğu yorumu yapıldı.

LGS soru ve cevapları burada! LGS soruları (Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri LGS sınav soruları ve cevapları)

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:

Geçtiğimiz hafta sonu Cumartesi ve Pazar günü Liselere Giriş Sınavına giren öğrenciler büyük bir heyecanla LGS soruları araştırması yapmaya devam ediyor. LGS soru ve cevapları funduszeue.info'de. Öğrenciler doğru ve yanlış cevaplarını kontrol etmek, sınav sonuçlarını hesaplamak için LGS soru ve cevaplarını büyük bir ilgiyle takip ediyor. Türkçe, Matematik, İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Fen Bilimleri ve Din Kültürü sınavlarına giren öğrenciler Pazar gününden bu yana LGS sorularını funduszeue.info'den öğreniyor.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan LGS sınavının soru ve cevaplarını soru soru cevap cevap burada bulabilirsiniz.

LGS SONUÇLARI SORGULA

LGS soru ve cevapları burada! LGS soruları Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri LGS sınav soruları ve cevapları
LGS soru ve cevapları burada! LGS soruları Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri LGS sınav soruları ve cevapları
LGS soru ve cevapları burada! LGS soruları Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri LGS sınav soruları ve cevapları
LGS soru ve cevapları burada! LGS soruları Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri LGS sınav soruları ve cevapları

DİĞER FOTOĞRAFLAR İÇİN İLERLEYİNİZ

LGS soru ve cevapları burada! LGS soruları Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri LGS sınav soruları ve cevapları
SON DAKİKA

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası