Hazine ve Maliye Bakanlığından:
DEVLET MEMURLARI YİYECEK YARDIMI YÖNETMELİĞİ
UYGULAMA TEBLİĞİ
(SIRA NO: 2)
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, yılında öğle yemeği servisinden faydalanacak olan memurlardan ve sözleşmeli personelden alınacak asgâri yemek bedellerine ilişkin esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Tebliğ, genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri, döner sermayeli kuruluşlar ve diğer kamu idarelerindeki memurlar ile sözleşmeli personeli kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Tebliğ, 19/11/ tarihli ve 86/ sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinin 4 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Alınacak bedeller
MADDE 4- (1) Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere kurum bütçelerine konulan ödeneklerle karşılanır. Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı yemek yiyenlerden alınır.
(2) yılında öğle yemeği servisinden faydalanacak olanlardan en az Ek-1’de belirlenen tutarlar üzerinden günlük yemek bedeli alınır.
(3) Kuruluşlar, personelin kadro veya pozisyon unvanını, hizmetlerinin özelliğini, yemek maliyetlerini ve yemek servisinin farklı mahallerde daha iyi şartlarda sunulması gibi hususları dikkate alarak Ek-1’de belirtilen miktarların üzerinde yemek bedeli tespit edebilir.
Yürürlükten kaldırılan tebliğ
MADDE 5- (1) 12/1/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama Tebliği (Sıra No: 2) yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 6- (1) Bu Tebliğ 15/1/ tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 7- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
Eki için tıklayınız.
günlük yemek bedeli istisnas ,80 TL ( TL + KDV) olarak açkland. tarihli sayl Resmi Gazete'de yaynlanan sayl Gelir Vergisi Kanunu’ndaki deiiklik ile aktif hale gelen günlük yemek bedeli istisnas, MultiNet yemek kartlar ile %'e varan vergi tasarrufu imkanndan yararlanmanz salyor.
Detayl Bilgi Al
Gelir Vergisi Kanunu’na göre iletmeler, günlük yemek bedelini yemek kart ile öderse baz avantajlara sahip olur. Yemek kart tercih edilmesi durumunda:
gibi ödemelerden iletmeler muaf tutulur.
Günlük yemek bedeli istisnas için belirlenen tutar ise belirli aralklarla güncellenir. tarihinde yaplan açklamayla günlük yemek ücreti ,80 TL ( TL + %8 KDV) oldu.
boyunca yararlanabileceiniz vergi muafiyetini hesaplamak ister misiniz?
Aylk Çalma Günü
Çalan Says
Günlük Yemek Bedeli (KDV Dahil)
Aylk toplam kazancnz:
Yllk toplam kazancnz:
Detaylar
Multinet
Yemek Kart
SGK Primiçi Pay
sizlik Sigortas çi Pay
SGK Primiveren Pay
sizlik Sigortasveren Pay
verene Toplam Maliyet
Detayl Bilgi Al
MultiNet yemek kart bavurusu yaparak günlük yemek bedeli istisnasndan zahmetsiz bir ekilde yararlanabilirsiniz. Günlük yemek bedelini, i günü saysna göre hesaplayp belirlenen tutar aylk periyotlarla düzenli olarak ödeyerek; SGK iveren hissesi, SGK içi primi, gelir vergisi ve damga vergisi gibi ödemelerden muaf olabilirsiniz. Yani %'e varan vergi tasarrufundan yararlanabilirsiniz.
Her yln son aylarnda Resmi Gazete’de günlük yemek ücreti açklanr ve genellikle bir sonraki yl geçerli olacak ekilde düzenlemeler yaplr. yl günlük yemek bedeli istisnas ise tarihinde açkland. Ocak ayndan itibaren geçerli olacak yemek ücreti ise ,80 ( TL + %8 KDV) olarak belirlendi. Yani çalanlarnz için MultiNet yemek kart ile günlük ,80 TL'ye kadar yapacanz ödemelerde % vergi muafiyetinden yararlanabileceksiniz.
Yllara göre günlük yemek ücretinin deiimi ise öyle:
DÖNEMLER | GÜNLÜK TUTAR |
Yemek stisna Tutar | ,00 TL (KDV dahil ,80 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 51,01 TL (KDV dahil 55,08 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 25,00 TL (KDV dahil 27 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 23,00 TL (KDV dahil 24,84 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 19,00 TL (KDV dahil 20,52 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 16,00 TL (KDV dahil 17,28 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 14,00 TL (KDV dahil 15,12 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 13,70 TL (KDV dahil 14,80 TL) |
Yemek stisnas Tutar | 13,00 TL |
Yemek stisnas Tutar | 12,00 TL |
Yemek stisnas Tutar | 11,70 TL |
Yemek stisnas Tutar | 10,70 TL |
Yemek stisnas Tutar | 10,00 TL |
Yemek stisnas Tutar | 10,00 TL |
Yemek stisnas Tutar | 9,00 YTL |
yl için günlük yemek ücreti KDV dahil 55,08 TL olarak belirlenmiti. 'te ise %'lik art gerçekleti ve yemek ücreti 55,08 TL'den, ,80 TL'ye ulat.
veren, personele ödedii yemek istisnasndan yalnzca o yln Resmi Gazete’de yaymlanan miktar kadaryla gelir vergisinden muaf olur. Yani yemek ücreti ,80 iken iverenin günlük ,80 lira vermesi durumunda, iletme sadece günlük ,80 TL'lik ksm gelir vergisinden muaf olur. Fazladan verdii miktar kadar yine vergiye dahil olacaktr.
Hazine ve Maliye Bakan Nureddin Nebati tarafndan yaplan açklamayla yemek ücreti TL olarak duyuruldu. 30 Aralk tarihli Resmi Gazete'de yaynlanan tebli ile Ocak ayndan itibaren geçerli olmak üzere yemek ücreti yürürlüe girdi.
yemek ücreti TL olarak açkland. Resmi Gazete'de ayrca yol ücreti de açkland ve yol ücreti 56 TL oldu.
sayl Kanunu, çalanlar ve iverenler arasnda çalma artlar, alnmas gereken tedbirler ve zorunluluklar gibi i hayatnda karlalabilecek durumlar düzenler. Kanun, hem iveren hem de çalanlarn sorumluluklarn, yapmas gerekenleri ve haklarn belirler.
Kanunu kapsamnda günlük yemek bedeli ile ilgili bilmeniz gerekenler ise öyle sralanr:
Yemek kart, iverenlerin yemek ücretlerini yatrdklar ve çalanlar tarafndan kullanlan kart çeididir. POS cihazlar veya MultiPOS gibi sistemlerle çalanlar yeme/içme ödemelerini yapabilir.
Günlük yemek paras, iverenler tarafndan belirlenir. Ancak yemek istisna bedeli, devlet tarafndan belirlenmektedir. Bu istisnaya uygun olarak yaplan ödemelerde vergi avantajlarndan yararlanlabilir. Devlet tarafndan belirlenen ücretin almas durumunda ise alan tutar, vergiye tabidir.
Vergiler dahil yemek ücreti hesab öyledir:
verene Toplam Maliyeti = Aylk Yemek Bedeli +Gelir Vergisi + Damga Vergisi + SGK Primi çi Pay + sizlik Sigortas çi Pay + SGK Primi veren Pay + sizlik Sigortas veren Pay
Eer iletmenizde yemek kart tercih edecek olursanz Gelir Vergisi, SGK Primi çi Pay, SGK Primi veren Pay ve Damga vergisinden muaf olursunuz.
Yemek kart aldnzdaki iverene maliyet = Aylk Yemek Bedeli - KDV ndirimi
Ödeme Kalemleri | MultiNet Yemek Kart Tercih Edilirse |
KDV ndirimi (%8) | ,80 TL |
Gelir Vergisi ndirimi (%20) | 0 TL |
Damga Vergisi ndirimi (%0,) | 0 TL |
SGK çi Primi Pay (%14) | ,87 TL |
sizlik Sigortas çi Pay (%1) | 12,20 TL |
SGK Primi veren Pay (%) | ,20 TL |
sizlik Sigortas veren Pay (%2) | 24,41 TL |
MultiNet Yemek Kart Almak çin Hemen Tklayn!
Vergi avantajndan faydalanabilecek günlük yemek ücreti her yl devlet tarafndan Resmi Gazete’de yaynlanarak duyurulur. tarihli sayl Resmi Gazete’de yaymlanan Gelir Vergisi Genel Teblii uyarnca, yl için gelir vergisinden istisna tutulacak günlük yemek bedeli ,80 TL ( TL+KDV %8) belirlenmitir.
Haziran itibaryla Asgari Ücret Tespit Komisyonunun topland ve asgari ücrete zam yapt. Bununla beraber geçen yl olduu gibi yemek bedeli istisnasnda da güncelleme yaplaca öngörülüyor. Haziran sonunda Resmî Gazete’de yaynlanmas beklenen yeni tutar, yln ikinci yars boyunca geçerli olacak. Temmuz itibaryla yemek ücretinin ise ne kadar olaca henüz netlemi deil. Tahminler ise asgari ücret zamm ile orantl olarak yemek ücretinde de art olabilecei yönünde. Yani Temmuz yemek ücreti zamm, asgari ücret zamm ile paralel olabilir*.
hayatnda çalan ve iverenin sorumluluklar, yükümlülükleri ve haklar; Sayl Kanunu ile güvence altna alnmtr. Kanun kapsamnda ise iveren, çalanlarna yemek ücreti vermek zorunda deildir.
sözlemesi imzalanm ve burada personelin yemek giderlerinin karlanaca belirtilmise zorunluluk ortaya çkar. Yani i sözlemesi ile kayt altna alndysa iveren, yemek ücreti vermek zorundadr. Birçok irkette yemek ücretinin veriliyor olmas ise iverenlerin inisiyatif alp çalanlarnn yararn düünüyor olmasndan kaynaklanr.
Çünkü personele yemek ücreti vermek iverene pek çok açdan fayda salar. Yemek ücreti ödemenin iverene faydalar konusundan bahsedecek olursak:
Çalan motivasyonu ve memnuniyeti artar.
Çalanlarn yemek için ekstra bir masraf ile karlamasnn önüne geçilir.
Artan motivasyon, performansa yansr. Dier yan haklarda da olduu gibi yemek ücreti de çalan için o iletmeyi tercih etme sebeplerinden biri olabilir.
Yemek kartn tercih eden iletmeler, yemek ücretinde vergi indirimlerinden yararlanabilir.
Ksacas günlük yemek paras ile çalanlarn memnuniyeti artar ve iletmeler yemek kartn tercih ederek KDV iadesi ve gelir vergisi muafiyeti gibi avantajlardan yararlanabilir.
letmeler, açk pozisyonlar için adaylar hassasiyetle deerlendirirler. Ayn durum i arayan çalanlar için de geçerlidir. “yi bir i” arama motivasyonuna sahip olan çalanlar için maa kadar, yan haklar da önemli bir kriterdir. Yan haklar arasnda da yemek ücreti önemli bir yer tutar.
letmelerin, yemek ücreti ödeme gibi bir zorunluluu olmasa bile çalan memnuniyeti için bu yan hakk salamalar gerekir. Ödemenin neredeyse zorunluluk haline geldii yemek ücreti için MultiNet tercih edildiinde ise birçok avantajdan faydalanlabilir.
MultiNet yemek kartn tercih etmenin iletmeler için avantajlar öyle sralanr:
Online olarak kolayca kartlara bakiye yüklenebilir.
Multinet Up tarafndan tek bir fatura iletilir. Böylece muhasebeletirme süreçleri kolaylar ve operasyonel yük hafifler.
Çalanlar onbinlerce MultiNet noktasndan faydalanabilir ve Türkiye’nin hemen her yerinde yemek ödemelerini MultiNet yemek kartlar ile yaplabilir.
Yemekhane yerine yemek kart tercih edilmesi durumunda ekstra çalan istihdam edilmesine, gda depolama operasyonlarnn yönetilmesine veya gda güvenlii çalmalarnn yaplmasna gerek kalmaz.
TatlPara ile çalanlarnz harcadkça kazanr ve ayda 3 kere fazladan yemek yiyebilirler.
ylnn sonunda ortaya çkp tüm dünyay etkisi altna alan yeni tip koronavirüs pandemisi (Covid), birçok iletmede uzaktan çalma modelinin standart haline gelmesine neden oldu.
Uzaktan veya hibrit çalma modellerini tercih eden irketlerin, çallan gün saysn baz alarak ödeme yemek ödemesi yapmas önerilir. Çünkü evden çalma ortamnda çalanlarn, bir yandan yemek yapmak bir yandan da ile ilgilenmeleri istenmemektedir.
MultiNet yemek kartna yaplan yemek ücreti ödemesi ile çalanlar, eve yemek siparii verebilir ya da yaknda yer alan restoranlara gidip yemek yiyebilirler. Böylece i konsantrasyonlar bozulmaz ve verimlilikleri artar.
Ister 1 ister çalsannz olsun MultiNet yemek kart alabilirsiniz. Ayrca çalan saynz fark etmeksizin tüm frsatlardan yararlanabilirsiniz.
MultiOnline ile bavuru admlarn takip ederek çalanlarnz için MultiNet yemek kartlarn hemen oluturabilirsiniz. Online bavuru ile ayn gün içerisinde çalanlarnz MultiPay uygulamas üzerinden kartlarn kullanmaya balayabilir. Ayrca kargo ücreti ve kart bedeli ödemenize gerek kalmaz.
MultiPay ile çalanlarnzn yararlanabilecei MultiNet ayrcalklar öyle sralanr:
Bakiye görüntüleme ve yükleme
Karekod (QR kod) ile cep telefonundan ödeme
Haritada harcama noktalarn görüntüleme
Bireysel kampanyalara katlm
Kayp kart bildirimi
Çalana verilecek yemek parasnn yemek kart ile salanmas durumunda iletmeler aadaki vergi çeitlerinden muaf olur. Bu ekilde yemek kart ile ylnda yaklak TL'ye varan tasarruf salarsnz.
Yemek kart ile ödeme yapan iverenler, günlük yemek bedeli istisna tutar dahilinde; damga vergisi ve gelir vergisinden muaftr. KDV olarak ödenen %8’lik ücret ise iade edilir. Yemek kart ile avantaj salanan ödemeler öyle sralanr:
Damga Vergisi (%)
SGK Primi çi Pay (%14)
sizlik Sigortas çi Pay (%1)
SGK Primi veren Pay (%)
sizlik Sigortas veren Pay (%2)
Gelir Vergisi (%20)
Muafiyet sayesinde de ylnda çalan bana TL’ye kadar tasarruf salanabilir.
MultiNet yemek kartlarna yaplan ödemeler, iletmeler tarafndan belirlenir. Ancak günlük yemek bedeli, ,80 TL olduu için iletmeler genellikle bu tutar kadar ödeme yaparlar. 22 günlük çalma süresi olan bir ayda da bu tutar, ,60 TL’dir.
Aslnda bu sorunun cevab da “MultiNet kaç TL?” ile ayndr. veren tarafndan ödenecek ücret belirlenir ve çalanlarn MultiNet yemek kartlarna aylk olarak ücret yanstlr. Genellikle ödenen ücret ise aylk ,60 TL’dir.
verenler tarafndan verilebilecek yemek ücretinin bir snr yoktur. Ancak çounlukla günlük yemek bedeli istisnas dikkate alnr. günlük yemek bedeli istisnas ,80 TL ( TL + KDV %8) olarak açkland. Yani bu tutar iveren tarafndan verildii takdirde 22 günlük çalma süresi için aylk yemek ücreti ,60 TL'dir.
Yemek ücretinin, çalanlara yaplan dier tüm ödemeler gibi bordroya yanstlmas gerekir.
Yemek ücreti, bordroya yanstlr. Ancak ek bir ödemedir. Yani çalann maanda bir kesinti söz konusu olmaz.
Yemek ücreti fiilen çallan gün hesaplanarak yatrlr. Genellikle de 22 veya 26 gün çalld için bu süreler baz alnr.
* günlük yemek bedeli, hiçbir surette tarafmzca salanan herhangi bir taahhüt ve/veya kesin bir öngörü tekil etmemek kaydyla, yalnzca geçmi yllarda belirlenen bedellerin yllara göre yaplan karlatrmalarna göre tahmin edilmi olup Resmî Gazete’de yaynlanacak tutar, tahmini tutardan farkl olabilecektir. Bu kapsamda, yl günlük yemek bedelinin, tarafmzca tahmin edilen tutardan farkl olmas sebebiyle, tarafmzn, her ne ad altnda olursa olsun herhangi bir sorumluluunun bulunmayacan; bu nedenle tarafmzdan hiçbir talepte bulunulamayacan peinen bildiririz.
Page CSS
/* Gunluk Yemek Bedeli*/ .bullet li{font-sizepx} .font .az-text{font-sizepx} .yemek-liste tr td {paddingpx !important;font-sizepx !important} #gbhhl3fl81 h3{font-sizepx;color:#1B1D40;line-heightpx;font-weight !important} #gb2dlyxg2r .az-text, #gb2dlyxg2r .az-text p{font-sizepx !important;line-heightpx !important;font-weight !important;} #gbhhl3fl81 p,#gbriamy ul,#gbairxfjc7 p,#gbn2ljpwnr ul,#gbhjn4mbmz p,#gb6sq57c4b p,.text p,.liste,.text2 p,#gbcjf32isu p,#gb82b2tshe p{font-sizepx;color:#1B1D40;line-heightpx;font-weight !important} #gblguskb93{background-color:transparent !important} funduszeue.info-title { position: relative} h2{margin-bottompx} #gb9lspnabb h2{font-sizepx !important;line-heightpx !important;color: # !important;margin-bottompx} #gbgahbqebr{margin-toppx !important} #gbkr8yalex.#gbhbi6coxc{background-color: #f7f7f9 !important;} #gbum65o72l{margin-toppx;margin-bottompx} #gblgi8jzkj{background: #F7F7F9 !important} #gbum65o72l ul,p{font-sizepx;color:#1B1D40;line-heightpx;font-weight !important} #gbhbi6coxc h2{text-align:center;margin-toppx;color: # !important;font-sizepx !important} #gbxj6vzwdw,#gbsun7s,#gba6rnbdu6,#gb76w78ojm,#gblgi8jzkj,#gb6sq57c4b{margin-toppx;margin-bottompx} #gbkr8yalex{background:transparent !important} #gbum65o72l h3,#gbsun7s h2,#gbmccdv h2,#gbhjn4mbmz h2,.title{font-size: 31px !important; line-height: 38px; color: # !important;text-align:center;font-weight: !important;} #gbaf7k5nqe h2,#gbuzfm23zs h2,#gbkr8yalex h2,#gb82b2tshe h2{color: #!important;font-sizepx !important;text-align:center} #gbwkg7cjzz{margin:0} #gbhjn4mbmz{marginpx 0} #gbccgfy6q1,#gbkbuxmfeq,#gbxvehkcm9,#gbkr8yalex{background:#F7F7F9} #gb9cdgeb2i{marginpx 0} .tumkat{background: linear-gradient(45deg,#FF, #3E5A85);paddingpx;border-radius:5px} #gbr9x7g68g,#gbr9x7g68g{margin-toppx} .kat{background:white;paddingpx;border-radius:5px} #gbjpxhyfb1{margin-bottompx !important} .yesil{color:#53B68C;font-weight} #gbv7pfdnld ul,#gbk5ji6m7x ul{margin-leftpx} #gb9pdlm73f,#gbeb1ulven,#gb1lwt8a2g,#gb3aqj5isf,#gbaxfbwhy7,#gb2iupm{margin-bottompx} .col-sm-2{width% !important} @media(max-widthpx){ .yemek-tablo{widthpx !important} .col-sm-2{width% !important; float: left; margin-bottom: 15px;} .nav-tabs li a{heightpx !important;font-sizepx !important ; padding 10px !important} } @media(max-widthpx){.resim{text-align:center !important};} #gbydwbcbvr,#gb4eicmdmr,#gbymgs1a3w,#gb0iq0u4iv,#gbhzzv9k6r,#gbgtgfl,#gb6kai4dww,#gb7wid1a1u,#gbp5v3mo6j,#gb35c1z38i{text-align: center;paddingpx 22px;border:1px solid;background: white;border-radius:5px;} #gbxhkj8s96 funduszeue.info-image-content {width: auto!important; heightpx!important;object-fit: contain !important} .border{borderpx solid #;margin-bottompx} #gblgs6dtvs,#gb6sq57c4b{paddingpx} #gblgs6dtvs p{line-heightpx} #gbn2ljpwnr{margin-top: 30px;margin-bottompx} .detay{text-align:center} #gbyiwq0jvy,#gb1l0hynkn,#gbyi3t1fb6,#gbf9iwlax5{background:white;border-radius:5px;paddingpx;heightpx} #gbvmlgf1h4,.title,#gbkr8yalex{margin-toppx} #gbyiwq0jvy h4,#gb1l0hynkn h4,.text2{margin-bottompx} .text,text2{line-height: 30px } .text2{margin-toppx} .title{margin-bottompx} .liste,.liste2{list-style:none;line-height: 42px;} a{color: #a;} .tab-content .az-image{text-align:center;paddingpx 40px;border:1px solid; background:white;border-radius:5px;margin-bottompx} .tab-content img{width:auto !important;heightpx !important;object-fit:contain !important} .nav-tabs li{width%;text-align:center} .nav-tabs .active{background: linear-gradient(45deg,#FF, #3E5A85) !important;padding:0 !important;border-radius:5px} .nav-tabs{margin-bottompx} .nav-tabs .active a {color: #fff !important; cursor: default; background-color: transparent !important; border:transparent !important; border-bottom-color: transparent;} #gbvv6ujp3j{margin-bottompx} #gbya8ak9h9{margin-bottompx !important;margin-toppx}
DEVLET MEMURLARI YiYECEK YARDIMI YÖNETMELÄ°ÄÄ°
Bakanlar Kurulu Kararının Tarihi      : 19/11/        No : 86/
Dayandığı Kanunun Tarihi                     : 14/7/          No :
Yayımlandığı Resmî Gazetenin Tarihi : 11/12/        No :
Yayımlandığı Düsturun Tertibi              : 5    Cildi : 26   Sayfa :
                                                                        Â
²
15/7/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 14/7/ tarihli ve sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca bu Yönetmelik Cumhurbaşkanlığı Yönetmeliği bölümüne eklenmiştir.
²
Amaç
Madde 1 – Bu Yönetmeliğin amacı, Devlet Memurlarının yiyecek yardımından hangi hallerde, ne şekilde faydalanacaklarını ve bu yardımın uygulanması ile ilgili esasları belirlemektir.
Kapsam
Madde 2 – Bu Yönetmelik, sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlar hakkında uygulanır.
(Değişik fıkra: 30/3// K.) sayılı Bazı Kamu Personeline Tayın Bedeli Verilmesi Hakkında Kanuna göre tayın bedeli verilen personel bu yardımdan faydalanamaz. Ancak Emniyet Genel Müdürlüğü özel harekat birimi personeli ile Takviye Hazır Kuvvet Müdürlüğü veçevik kuvvet birimlerinde çalışan personel ve bunlarla birlikte görev ve harekata katılan diğer personele yiyecek yardımı yapılır.(3)
Yardım Åekli
Madde 3 –(Değişik fıkra: 20/11// K.) Yiyecek yardımı sadece yemek verme şeklinde yapılır. Bu yardım, nakten veya kupon, kart, fiş, bilet ya da bu mahiyette bir ödeme aracı verilmek suretiyle yapılamaz.
Yiyecek yardımı haftalık çalışma süresi 40 saati aşmayan yerlerde öğle yemeği olarak verilir. Günün 24 saatinde devamlılık gösteren hizmetlerde çalışan memurlara, görevlerinin diğer yemek saatlerinde de devam etmesi şartıyla üç öğüne kadar yemek verilebilir.
Yemek Servisi Giderleri(1)
Madde 4 –(Değişik: 8/8// K.) Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere, bu Yönetmelik kapsamına dahil memur kadrosu adedine göre kurum bütçelerine konulacak ödeneklerle karşılanır.(2)
Ödenek dağıtımı yemek servisi kurulacak kurumdaki memur sayısı dikkate alınmak suretiyle yapılır.
_____________
(1) yılında öğle yemeği servisinden faydalanacak olan memurlardan ve sözleşmeli personelden alınacak asgâri yemek bedellerine ilişkin olarak; 13/1/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Maliye Bakanlığının (Seri No:1) numaralı Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Uygulama Tebliğine bakınız.
(2) Bu düzenleme Resmî Gazete’de yayımlandığı 19/8/ tarihini izleyen aybaşında yürürlüğe girer.
(3) 2/6/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan sayılı Cumhurbaşkanı Kararının 1 inci maddesiyle, bu fıkraya “Emniyet Genel Müdürlüğü özel harekat birimi personeli ile†ibaresinden sonra gelmek üzere “Takviye Hazır Kuvvet Müdürlüğü ve†ibaresi eklenmiştir.
Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı yemek yiyenlerden alınır. sayılı Bazı Kamu Personeline Tayın Bedeli Verilmesi Hakkında Kanun'a göre tayın bedeli verilen personel ile sözleşmeli olarak çalıştırılanların, bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımı yapılan yemek servislerinde yemek yemeleri halinde, yemek bedelinin tamamı kendilerinden alınır.
Yardımın Åartları
Madde 5 – Kurum bütçelerine yiyecek yardımı karşılığı olarak konulan ödenek, memurlara yemek vermek üzere kurulan yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluşa ödenir. (Ek cümle: 20/11// K.) Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler sadece yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluş tarafından yapılır.
Yemek servisi, yiyecek yardımından faydalanabilecek personel sayısının asgari 50 olması ve yemekhane için elverişli yer bulunması şartıyla atamaya yetkili amirin onayı ile kurulabilir. (Ek cümle: 20/11// K.) Yiyecek yardımı bu şekilde kurulan yemek servislerinde yapılır.
Yemek servisi için gerekli bina, tesis ve demirbaş eşya kurumlarca sağlanır. Bunlara karşılık memurlardan ücret alınmaz.
Mevcut Yemek Servislerinden Faydalanma
Madde 6 – Hastane, pansiyonlu okul ve işçi ile birlikte çalışan iş yerlerindeki memurlar, birim büyüklüğü ve personel sayısına bakılmaksızın hasta, öğrenci ve işçiler için mevcut yemek servislerinden faydalanırlar.
Yemek Servisi Hizmetleri
Madde 7 – Yemek servisinin yönetiminden kurumun idari ve mali işlerle görevli birimi sorumludur. Servis hizmetleri biri müdür, biri satın alma veya ambar memuru ve biri de muhasebe memuru olmak üzere en az üç kişilik bir komisyonca yürütülür. Ayrıca hizmetin gerektirdiği diğer personel kurum içinden sağlanabilir.
Servisin işlem ve hesapları kurumun teftişe yetkili amir ve elemanları tarafından yılda bir defadan az olmamak kaydıyla denetlenir.
Defter ve Belgeler
Madde 8 – Yemek servisi kayıtları işletme hesabı esasına göre tutulur. Ambar kayıtları için özel bir ambar defteri tutulur. Gelir, gider ve ambar kayıtları belgeye dayanır. Defter ve belgeler en az beş yıl süreyle saklanır.
Yemek Maliyetinin Hesabı
Madde 9 – Bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin uygulanmasında, kurum kadrolarında olup, yemek servisinde görevlendirilen personel giderleri kira, amortisman, su, elektrik ve havagazı giderleri yemek maliyetine dahil edilmez.
Özel Beslenme
Madde 10 – Emniyet Genel Müdürlüğü özel harekat birimi personeli ile bunlarla birlikte özel görev ve harekata katılacak personel kurs, eÄŸitim, harekat ve diÄŸer görevleri sırasında ekli cetvelde belirtilen istihkaklar üzerinden beslenirler. Â
Özel harekat birimi personeli ile birlikte özel görev ve harekata katılacak personel, Emniyet Genel Müdürünün teklifi üzerine İçişleri Bakanının onayı ile tesbit olunur.
Yıllık izin, hastalık izni, görevden uzaklaştırma veya görevden uzak kalınan hallerde bu şekil beslenmeden faydalanılamaz.
(Ek fıkra: 30/3// K.) Takviye Hazır Kuvvet Müdürlüğü ve çevik kuvvet birimlerinde çalışan personel ile bunlarla birlikte tertibata iştirak eden diğer personele kalorilik kumanya verilir.(3)
Ek Madde 1 –(Ek: 6/3// K.; Değişik: 8/4// K.)
Bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden yataklı tedavi kurumlarında (üniversitelerin yataklı tedavi kurumları dâhil) ve yatılı sosyal hizmet kuruluşlarında görev yapanlar, hastalar ve sosyal hizmet alanlar için oluşturulmuş yemek servislerinden ücret ödemeden yararlanır.
Ek Madde 2 –(Ek: 25/7// K.; Değişik : 8/8// K.)(1)
A1, A2 ve C tipi Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonları ile İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezinde fiilen görev yapan personel hariç olmak üzere bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden Sağlık Bakanlığı acil sağlık hizmetlerinde görev yapan personel (sözleşmeli personel dâhil), il sağlık müdürlüklerinin yemek servislerinden veya il sağlık müdürlüklerince belirlenen Sağlık Bakanlığına bağlı yataklı tedavi kurumlarının yemek servislerinden ücret ödemeden yararlanır. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Sağlık Bakanlığınca belirlenir.
Ek Madde 3 –(Ek: 25/7// K.)
Bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden ilgili mevzuatı uyarınca diğer kamu idarelerinde geçici olarak görevlendirilenler, geçici görevli bulundukları kamu idarelerinin yemek servislerinin bulunması halinde bu idarelerin yemek servislerinden emsali personel gibi yararlandırılır. Bu kapsamda bulunan personel için ilgili idareler arasında herhangi bir hesaplaşma yapılmaz.
Ek Madde 4 – (Ek:RG/7/C.K/1 md.)
Yemek servisi kurulabilmesine ilişkin 5 inci maddenin ikinci fıkrasında yer alan asgari personel sayısına ilişkin şart, kara hudut kapıları için uygulanmaz.
Geçici Madde – Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte mevcut yemek servisleri faaliyetlerini bir ay içerisinde bu Yönetmelik esaslarına uygun hale getirirler.
Geçici Madde 2– (Ek:RG-8/4/C.K/1 md.)
25/8/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin ve Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme’nin Üçüncü Kısmının Dördüncü Bölümünde yer alan Yerel Yönetim Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme’nin “İtfaiye ve zabıta personeline yiyecek yardımı†başlıklı 12 nci maddesinde ve “Yerel yönetimlerde çalışan kamu görevlilerine yemek yardımı†başlıklı 16 ncı maddesinde belirtilen kumanya yardımı; bu Yönetmeliğin uygulanamayacağı durumlarda ve ve yılları ile sınırlı olarak, günlük gösterge rakamını geçmemek üzere belirlenen gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılması şeklinde uygulanabilir. Bu şekilde yapılan ödeme aylık gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçemez.
Yürürlük
Madde 11 – Sayıştayın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 12 – Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.(2)
_____________
(1) Bu düzenleme Resmî Gazete’de yayımlandığı 19/8/ tarihini izleyen aybaşında yürürlüğe girer.
(2) 15/7/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan sayılı Cumhurbaşkanı Kararının 2 nci maddesiyle, bu fıkrada yer alan “Bakanlar Kurulu†ibaresi “Cumhurbaşkanı†şeklinde değiştirilmiştir.
(3) 2/6/ tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan sayılı Cumhurbaşkanı Kararının 2 nci maddesiyle, bu fıkrada yer alan “Çevik kuvvet†ibaresi “Takviye Hazır Kuvvet Müdürlüğü ve çevik kuvvet†şeklinde değiştirilmiştir.
CETVEL | ||||
PÄ°ÅÄ°RME Ä°MKÂNI BULUNDUÄU DURUMDA |
| PÄ°ÅÄ°RME Ä°MKÂNI BULUNMAYAN HAREKAT DURUMUNDA | ||
Besin | Miktar |
| Besin | Miktar |
Ekmek | gr. |
| Ekmek | gr. |
Pirinç | 40 gr. |
| Peksimet, grisini, büsküvi vb. | gr. |
Bulgur | 40 gr. |
| Et konservesi | gr. |
Makarna | 40 gr. |
| Barbunya Konservesi | gr. |
Un, Ä°rmik | 30 gr. |
| Kuru Kayısı | 50 gr. |
Et (koyun, sığır, tavuk, balık) | gr. |
| Kartona ambalajda pastörize portakal suyu | gr. |
Yumurta | 2 Adet |
| Eritme peynir (Ambalajlı) | 2 Adet |
Kuru baklagiller |
|
| Åeker (Kesme) | 60 gr. |
(Mercimek, nohut ve barbunya) | 50 gr. |
| Reçel-bal (poşette) | 2 Adet |
Patates | gr. |
| Tahin Helva | gr. |
Domates-Portakal | gr. |
| Çay (poşette) | 5 Adet |
DiÄŸer taze sebze-meyve | gr. |
|
|
|
Kuru soÄŸan | 50 gr. |
|
|
|
Süt-Yoğurt | gr. |
|
|
|
Peynir (Beyaz) | 30 gr. |
|
|
|
YaÄŸ | 60 gr. |
|
|
|
Åeker | 70 gr. |
|
|
|
Reçel-bal | 50 gr. |
|
|
|
Tahin helva | 50 gr. |
|
|
|
Salça | 10 gr. |
|
|
|
Çay | 5 gr. |
|
|
|
Tuz | 20 gr. |
|
|
|
NOT:
1 – Cetveldeki besinler günlük olarak verilir.
2 – Cetveldeki besinler bir günde kaloriye tekabül edecek şekilde hesaplanır.
3 – Verilecek besin maddeleri değiştirilebilir, ancak bedelleri ödenmez.
| 19/11/ TARÄ°HLÄ° VE 86/ SAYILI BAKANLAR KURULU KARARI Ä°LE YÃœRÃœRLÃœÄE KONULAN YÖNETMELÄ°ÄE EK VE DEÄÄ°ÅÄ°KLÄ°K GETÄ°REN YÖNETMELÄ°KLERÄ°N YÃœRÃœRLÃœÄE GÄ°RÄ°Å TARÄ°HLERÄ°NÄ° GÖSTEREN TABLO | |||||
Ek ve Değişiklik Getiren Yönetmeliği Yürürlüğe Koyan Kararnamenin | 86/ Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Yürürlüğe Konulan Yönetmeliğin Değişen Maddeleri | Yürürlüğe Giriş Tarihi |
| |||
Tarihi | Numarası |
| ||||
30/3/ | 98/ | 2, 10 | 16/4/ |
| ||
6/3/ | / | Ek Madde 1 | 1/1/ tarihinden geçerli olmak üzere 28/4/ |
| ||
8/4/ | / | Ek Madde 1 | 8/5/ |
| ||
25/7/ | / | Ek Madde 2, Ek Madde 3 | 20/8/ |
| ||
8/8/ | / | 4, Ek Madde 2 | 19/8/ tarihini izleyen aybaşında |
| ||
20/11/ | / | 3, 5 | 10/2/ |
| ||
Ek ve Değişiklik Getiren Yönetmeliği Yürürlüğe Koyan Cumhurbaşkanı Kararının | 86/ Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Yürürlüğe Konulan Yönetmeliğin Değişen Maddeleri | Yürürlüğe Giriş Tarihi |
| |||
Tarihi | Sayısı |
| ||||
14/7/ | Ek Madde 4, 12 | 15/7/ |
| |||
1/6/ | 2, 10 | 2/6/ |
| |||
7/4/ | Geçici Madde 2 | 8/4/ |
| |||
1- Memurların yemek bedeli kurumdan kuruma ve ilden ile değişir mi?
Memurların yemek ücretlerinin kurumlar arasında niçin farklı olduğu merak edilmektedir. Ayrıca, yemek maliyetlerinin yarısının kamu kurumlarınca karşılanacağı belirtilmesine rağmen yemek bedellerinin bu kadar düşük olmasının sebebi sorulmaktadır.
Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinin Yemek Servisi Giderleri başlıklı 4 üncü maddesinde; "Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere, bu Yönetmelik kapsamına dahil memur kadrosu adedine göre kurum bütçelerine konulacak ödeneklerle karşılanır. Ödenek dağıtımı yemek servisi kurulacak kurumdaki memur sayısı dikkate alınmak suretiyle yapılır. Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı yemek yiyenlerden alınır. sayılı Bazı Kamu Personeline Tayın Bedeli Verilmesi Hakkında Kanun'a göre tayın bedeli verilen personel ile sözleşmeli olarak çalıştırılanların, bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımı yapılan yemek servislerinde yemek yemeleri halinde, yemek bedelinin tamamı kendilerinden alınır."hükmüne yer verilmiştir.
Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama Tebliğinde (SIRA NO: 2) yılı içerinde hangi personelden ne kadar yemek bedeli alınacağının asgari tutarı belirlenmiştir. Yani belirlenen yemek bedeli tutarlarının asgari olduğu ve kurumların daha yüksek ücret belirleme yapabileceği ifade edilmiştir. Nitekim uygulamada birçok kamu kurumu bu asgari tutarlarını yemek bedeli olarak belirlerken bazı kamu kurumları ise daha yüksek bedel tespit edebilmektedir.
Yönetmeliğe göre, kamu kurumları yemek maliyetlerinin ancak yarısı kadarını bütçeden karşılayabilirken Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için yemek maliyetlerinin azami üçte ikisini karşılayabilmektedir. Dolayısıyla kurumlar istese dahi yemek maliyetlerine daha fazla katkı sağlayamazlar. Dolayısıyla yemek bedelleri ilden ile ve kurumdan kuruma değişebilmektedir. Yemek bedelleri çok düşük belirleniyor, maliyetler nasıl karşılanıyor diye düşünülebilir. Yemek maliyetlerine her masrafın dahil edilmediğini de belirtmek isteriz.
2- Toplu sözleşmede yiyecek yardımı ile ilgili hangi hükümler yer alıyor?
Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin ve Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşmesinin 9 uncu maddesinde; Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği hükümlerinden aynı usul ve esaslar çerçevesinde sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilen personelin de yararlanacakları hüküm altına alınmıştır.
Yine Toplu Sözleşmede; "Sağlık Bakanlığı acil sağlık hizmetlerinde görev yapan kamu görevlilerinden Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinin ek 2 nci maddesinden yararlanma imkanı bulunmayanlara, döner sermaye bütçesinden karşılanmak üzere 22/6/ tarihli ve sayılı Kanuna göre tayın bedeli verilir. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşü üzerine Sağlık Bakanlığınca belirlenir." hükmüne yer verilmiştir.
Ayrıca, Toplu Sözleşmede; "Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının ikinci cümlesi kapsamında görev yapan itfaiye ve zabıta teşkilatı personelinden, anılan Yönetmelik hükümlerine göre öğle yemeği verilen ve öğle yemeği dışındaki yemek saatlerini de kapsayacak şekilde kesintisiz olarak görevlerine devam edenler, aynı Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve öğle yemeği hariç olmak kaydıyla, iki öğüne kadar ücretsiz olarak yemek yardımından yararlandırılır veya kumanya yardımı verilir." hükmüne yer verilmiştir.
Yerel yönetimlerde çalışan kamu görevlilerine yemek yardımını düzenleyen maddesinde; "Bu hizmet kolu kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kamu görevlilerinden Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğine göre yemekhanesi olmayanlara veya kurulan yemek servislerinden kurum dışında fiilen yerine getirilen görevler sebebiyle yararlanma imkanı olmayanlara öğle yemeği için kumanya yardımı verilir."hükmüne yer verilmiştir.
AFAD personeline ilave ödemenin düzenlendiği maddede ise; "Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığında arama ve kurtarma teknisyeni kadro veya pozisyonlarında bulunanlar ile sahada bunlarla birlikte afet ve acil durumlara müdahale hizmetlerini yürütmekle görevli diğer personele, sahada fiilen görev yapmaları nedeniyle Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinden yararlanamadıkları günler için, aylık gösterge rakamını geçmemek üzere, günlük gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılır."hükmüne yer verilmiştir.
3- Kurumların lokanta vb. yerlerden memurlara yemek yedirmesi mümkün müdür?
Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nün vermiş olduğu tarihli ve sayılı görüşünde; "Buna göre, kurumlar çeşitli nedenlerde öğle yemeklerini mutfaklarından sağlayamamaları halinde, kurum bütçelerine bu amaçla konulan ödeneğin yukarıda belirtilen Yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde oluşturulacak yemek servisine aktarılması ve kurum bünyesinde kurulacak yemekhanede servise sunulacak yemeklerin de söz konusu yemek servisince, bu amaçla bütçeye konulan ödenek ile yemek yiyecek personelden alınacak yemek bedelleri dikkate alınmak suretiyle ihale edilerek piyasadan satın alınmasının mümkün olabileceği değerlendirilmektedir. Ancak, kurum bütçelerine yiyecek yardımı karşılığı konulan ödeneğin lokanta ve benzeri yerlere aktarılması suretiyle personele yemek yedirilmesine imkan bulunmamaktadır" ifadesine yer verilmiştir.
4- Memurlara yapılan yemek yardımı yemek fişiyle veya yemek kuponuyla yapılabilir mi?
Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'nin 3'üncü maddesinde; yiyecek yardımının sadece yemek verme şeklinde yapılacağı bu yardımın, nakten veya kupon, kart, fiş, bilet ya da bu mahiyette bir ödeme aracı verilmek suretiyle yapılamayacağı ifadesine yer verilmiştir.
Ayrıca, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nün vermiş olduğu tarihli ve sayılı görüşte konu açıklığa kavuşturulmuştur. Bu görüşte şu ifadelere yer verilmiştir; Yukarıda zikredilen hükümler çerçevesinde, memurlara yemek yardımının yapılabilmesi için öncelikle anılan yönetmelik hükümlerine göre yemekhane kurulmuş olması gerekmektedir. Bu nedenle, devlet memurlarına yemek fişi veya yemek kuponu alım ihaleleri gerçekleştirilmek suretiyle yemek yedirilmesine imkan bulunmamaktadır.
Kurumlar çeşitli nedenlerde öğle yemeklerini mutfaklarından sağlayamamaları halinde, kurum bütçelerine bu amaçla konulan ödeneğin yukarıda belirtilen yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde oluşturulacak yemek servisine aktarılması ve kurum bünyesinde kurulacak yemekhanede servise sunulacak yemeklerin de söz konusu yemek servisince, bu amaçla bütçeye konulan ödenek ile yemek yiyecek personelden alınacak yemek bedelleri dikkate alınmak suretiyle ihale edilerek piyasadan satın alınması mümkündür.
5- Yemekhanesi olmayan kurumlar nasıl bir yöntem izleyecekler?
Yemekhanesi olmayan kurumların memurlarının öğle yemeği ihtiyacını nasıl karşılayacakları önemli bir sorun oluşturmaktadır. Bu konuyla ilgili olarak Maliye Bakanlığı vermiş olduğu bir görüşte sorunun nasıl çözüleceğini izah etmiştir.
Verilen görüşe göre, memurlarına yemek yardımında bulunmak isteyen kurum ve kuruluşların, personelinin yeterli sayıda olmaması veya uygun yer bulunmayışı gibi sebeplerle yemekhanelerinde sağlayamadıkları öğle yemeklerini, kurum bütçesine bu amaçla konulan ödeneğin yemek servisinden faydalandıkları kurumun bu amaçla açılmış bulunan hesabına aktarılması ve 14/01/ tarihli ve sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan (3) Sıra No'lu Merkezi Yönetim Bütçe Uygulama Tebliği'nde yer alan esaslar çerçevesinde bedeli alınması kaydıyla yemek servisi bulunan kurumların yemekhanelerinden karşılamaları, mümkün bulunmakta olduğu belirtilmiştir.
Kamu kurumlarının bu yöntemi çok az kullandıklarını ifade etmek isteriz. Çünkü, kurumlar imkanlarını başka kurumlara kullandırma konusunda oldukça kıskanç davranmaktadır. Ne diyelim, imkanların başka kurumlara kullandırılması konusunda kıskanç davranıldığına göre herhalde bir bildikleri vardır.
6- Hangi personel ücret ödemeden yemek yiyebilir?
Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'nin Ek 1'inci maddesinde; "Bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden yataklı tedavi kurumlarında (üniversitelerin yataklı tedavi kurumları dahil) ve yatılı sosyal hizmet kuruluşlarında görev yapanlar, hastalar ve sosyal hizmet alanlar için oluşturulmuş yemek servislerinden ücret ödemeden yararlanır." hükmüne yer verilmiştir.
Ayrıca, aynı Yönetmeliği'n Ek 2'nci maddesinde; "A1, A2 ve C tipi Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonları ile İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezinde fiilen görev yapan personel hariç olmak üzere bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden Sağlık Bakanlığı acil sağlık hizmetlerinde görev yapan personel (sözleşmeli personel dahil), il sağlık müdürlüklerinin yemek servislerinden veya il sağlık müdürlüklerince belirlenen Sağlık Bakanlığına bağlı yataklı tedavi kurumlarının yemek servislerinden ücret ödemeden yararlanır. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Sağlık Bakanlığınca belirlenir." hükmüne yer verilmiştir.
7- Geçici görevli personeller yemek yardımından nasıl faydalanacaklar?
Mevzuatı gereğince başka kurumlarda görevlendirilen personelin yemek yardımından nasıl yararlanacağı Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'nin ek 3 üncü maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre yiyecek yardımından yararlanacak personelden ilgili mevzuatı uyarınca diğer kamu idarelerinde geçici olarak görevlendirilenler, geçici görevli bulundukları kamu idarelerinin yemek servislerinin bulunması halinde bu idarelerin yemek servislerinden emsali personel gibi yararlandırılır. Bu kapsamda bulunan personel için ilgili idareler arasında herhangi bir hesaplaşma yapılmaz.
8- Bu konuda Sayıştay Başkanlığı ne diyor?
Sayıştay 7. Daire Başkanlığı tarihli Kararı'nda konuyla ilgili şu kararı vermiştir; .Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü personeline yiyecek yardımının yemek verme yerine " Tic. Ltd. Şirketi'ne ihale edilerek yemek kartı verilmek suretiyle sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 'nci maddesine istinaden çıkarılan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'ne aykırı yiyecek yardımı yapılması sonucu oluşan toplam TL'nin tazmin edilmesi gerektiğine karar verilmiştir.
Kararda yer alan şu ifadelerin yol gösterici ve kamu kurumlarının dikkat etmesi gereken bir husus olduğunu düşünüyoruz; İhale dokümanında yer alan bilgilere göre, para temsili araçlar ile yemek ihtiyacının dışarıdan karşılanmasının, Kamu İhale Kanunu'nun yukarıda yer verilen hizmet tanımında yer alan "yemek hazırlama ve dağıtım" hizmeti olarak değerlendirilmesi mümkün değildir.
Kaldı ki sayılı Kanun, kamu idarelerinin hangi tür harcamaları yapabileceklerini düzenleyen ve bunlara izin veren bir kanun değildir. "Mal" ve "hizmet" alımları ile "yapım" işlerinin ihalelerini kapsayan kanunun 4'üncü maddesinde tanımlanan hizmet kavramı kapsamında "yemek hazırlama ve dağıtım" hizmetinin sayılmış olması, idarelere sınırsız bir şekilde bu hizmeti diledikleri gibi (yiyecek yardımının; restoran, cafe, market vb. yerlerde para yerine geçen bir ödeme aracı olan kart ile yapılması şeklinde) ihale ile tedarik edebilecekleri anlamına gelmemektedir. Kanunun 4'üncü maddesindeki tanımlamalarda, idarelerce alım yapılması planlanan ihtiyaçların, hangi alım türünün (mal, hizmet veya yapım) kapsamına girdiği ortaya konulmakta olup, ihtiyaca uygun alım türüne göre ihaleye hazırlık yapılması ve ihalenin gerçekleştirilmesi gerektiğine işaret edilmektedir. Bir başka deyişle idarelerce, örneğin "yemek hazırlama ve dağıtım" ihtiyacının, bu kanun kapsamında ancak "hizmet" olarak ihaleye çıkarılabileceği; aksine idarelerin bu ihtiyaç için örneğin "mal" veya "yapım" ihalesi yapamayacakları vurgulanmaktadır. İlama konu olayda ihalesi yapılan "yemek yardımının" tedarik yöntemi, kapsamı ve içeriği, sayılı Kanun ve Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'nde belirlenmiştir. İdareler bu iki mevzuatta belirlenen içerik ve tedarik yöntemlerine uyulmak kaydıyla, yemek hizmetini sayılı Kanun çerçevesinde ihale yaparak veya kendi kurumsal imkanlarıyla yemek hazırlayarak karşılayabilecektir.
9- yılında asgari yemek bedelleri ne kadar oldu?
Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama Tebliğinde (SIRA NO: 2) Devlet memurları ve sözleşmeli personellerin öğle yemeği servisinden faydalanmaları halinde alınacak olan asgari yemek ücretleri belirlendi.
Milyonlarca Memur ve sözleşmeli personeli ilgilendiren Yiyecek yardımı yönetmeliği yayımlandı. Buna göre, memur ve sözleşmeli personeller öğle yemeği servisinden faydalanırsa günlük asgari lira, azami de lira ücret ödeyecek
Resmi Gazete'de yer alan karara göre, yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere kurum bütçelerine konulan ödeneklerle karşılanacak. Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı yemek yiyenlerden alınacak.
Kuruluşlar, personelin kadro veya pozisyon unvanını, hizmetlerinin özelliğini, yemek maliyetlerini ve yemek servisinin farklı mahallerde daha iyi şartlarda sunulması gibi hususları dikkate alarak aşağıdaki tabloda belirtilen miktarların üzerinde yemek bedeli tespit edebilecek.
yılında alınacak asgari yemek bedelleri
Memurlardan; | 15/1/ tarihinden 14/1/ tarihine kadar | |
1) | Ek göstergesiz görevlerde bulunanlardan | 2,07 TL |
2) | 'e kadar ( dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan | 3,52 TL |
3) | 'e kadar ( dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan | 4,37 TL |
4) | 'e kadar ( dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan | 5,66 TL |
5) | 'e kadar ( dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan | 7,54 TL |
6) | 'den daha yüksek ek göstergeli görevlerde bulunanlardan | 8,44 TL |
Sözleşmeli personelden; | 15/1/ tarihinden 14/1/ tarihine kadar | |
1) | Aylık brüt sözleşme ücretleri TL'ye kadar ( TL dahil) olanlardan | 2,52 TL |
2) | Aylık brüt sözleşme ücretleri TL'ye kadar ( TL dahil) olanlardan | 4,37 TL |
3) | Aylık brüt sözleşme ücretleri TL'ye kadar ( TL dahil) olanlardan | 7,93 TL |
4) | Aylık brüt sözleşme ücretleri TL üzerinde olanlardan | 10,09 TL |
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası