mozaik sınav sonuçları / Nachalny Kurs Grammatiki Tur Yaz KFU | PDF

Mozaik Sınav Sonuçları

mozaik sınav sonuçları

DİN / RELIGION / РЕЛИГИЯ

I. CİLT / VOLUME I / TOM III. CİLT / VOLUME II / TOM II

I. CİLT / VOLUME I / TOM I – BİLDİRİLER/ PAPERS / СБОРНИК СТАТЕЙ

ARAS, Ahmet-TANZİMAT’TAN CUMHURİYET’E PROTESTANLARIN ANADOLU’DAKİ DURUMLARI VE GÖSTERİLEN DİNÎ HOŞGÖRÜ

ARBAŞ, Hamit-MODERN DÜNYANIN BUHRANLARI KARŞINDA HZ. MEVLÂNÂ’NIN BARIŞÇIL ÇÖZÜMÜ

ATALAR, Münir-TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASININ TEMELİ LAİKL

ATMACA, Veli-ANADOLU’DA YESEVİLİK(YESEVİ MENÂKIBNÂMESİ ÖZELİNDE PEYGAMBER TASAVVURU)

AYDIN, Mehmet-DÜNYA BARIŞININ SAĞLANMASINDA DİN TEMSİLCİLERİNE DÜŞEN SORUMLULUK

CHARI, V. K.-IMAGING GOD: MODES OF WORSHIP AND HINDU INTEGRATION

DALKILIÇ, Mehmet-GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE KUZEY AFRİKA’DA MEZHEP TARTIŞMALARI VE GÜNÜMÜZE YANSIMASI

DAMPİLOVA, L. S.-ДАМПИЛОВА, Л. С.-AФЕНОМЕН СКАЗИТЕЛЯ-ШАМАНА В ТЮРКО – МОНГОЛЬСКОЙ ФОЛЬКЛОРИ

DOLGOV, Boris-ДОЛГОВ, Борис-ИСЛАМИЗМ И ДЕМОКРАТИЯ В АРАБСКИХ СТРАНАХ (АЛЖИР, ТУНИС, ЕГИПЕТ)

EĞRİ, Osman-İSLÂM TASAVVUFU VE HOŞGÖRÜ: HOCA AHMET YESEVÎ, HACI BEKTAŞ VELÎ, YUNUS EMRE ÖRNEKLERİ VE DİĞER DİNLERDEKİ PARALELLERİ

EHSANİ, Sohrab-IN THE NAME OF GOD MITHRAISM AND GOD BELIEVERS SECT

ERDEM, Engin-AKIL-VAHİY İLİŞKİSİ: İBN RÜŞD VE KANT

GALİULLİNA, G. R. -ГАЛИУЛЛИНА, Г. Р-ДРЕВНЕТЮРКСКИЕ ВЕРОВАНИЯ В АНТРОПОНИМИЧЕСКОЙ КАРТИНЕ МИРА ТАТАР

GÜLCAN, Nur Yeliz-TARİHSEL SÜREÇTE DİNİN BİLİMSEL ALANDAKİ ETKİLERİ AÇISINDAN DİN-BİLİM İLİŞKİSİ

HORIUCHI, Toshio-THE INFLUENCE OF THE VyAKHyAyukti CHAPTER 2 ON THE LATER BUDDHIST Treatises

JUNGHARE, Indira Y-PEACEFUL COEXISTENCE THROUGH DIVERSITY: INDIA’S PHILOSOPHICAL MOSAIC RE-EXAMINED

KAYADİBİ, Fahri-TÜRK – İSLAM DÜŞÜNÜRLERİNDE SEVGİ, BARIŞ VE HOŞGÖRÜ (MEVLANA, YUNUS EMRE, HACI BEKTAŞ VELİ, AHMET YESEVİ VS.) DİNLERİN İNSANLIĞA GETİRDİĞİ BARIŞ (DİN VE BARIŞ)

KAYIKLIK, Hasan-DİN VE DİNDAR BAĞLAMINDA ŞİDDET, SAVAŞ VE BARIŞ

KENZHETAY, Dossay T.-AHMET YESEVî DÜŞÜNCESINDE VAHDET-İ VÜCUT

KİRMAN, M. Ali-KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE SEKÜLERLEŞME VE DİNİN GELECEĞİ

MEHMEDOĞLU, Yurdagül-FARKLI KİMLİKLER – ORTAK DEĞERLER ÇOK KÜLTÜRLÜLÜĞÜN – DEMOKRASİ VE DİN SINAVINA DAİR

MERTCAN, Hakan-KARŞILAŞTIRMALI OLARAK TÜRKİYE’DE LAİKLİK

MICHAUX-COLOMBOT, Danièle-THE ROYAL HITTITE TITLE ‘MY SUN’ AND THE WINGED SUN DISK

MURAKAMI, Shinkan-BUDDHISM’S UNIQUE POSSIBILITY TO PURSUE INNER PEACEFULNESS TO AVOID VIOLENCE AND WAR

MURTUZALİYEV, Sergey Ibragimovich-МУРТУЗАЛИЕВ, Сергей Ибрагимович-СОВРЕМЕННАЯ РЕЛИГИОЗНАЯ СИТУАЦИЯ В РЕСПУБЛИКЕ ДАГЕСТАН

NABİEV, Rinat Ahmetgalieviç-НАБИЕВ, Ринат Ахметгалиевич-

NALLUSAMY, Kanthasamy-HINDUISM, THE MISUNDERSTOOD RELIGION

ONAT, Hasan-DİNSEL TERÖRLE BAŞ ETMEDE DİNLERARASI İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ

ORUDJOV, Gidayat-ОРУДЖОВ, Гидаят-ТОЛЕРАНТНОСТЬ В АЗЕРБАЙДЖАНЕ

PALTORE, Iktıyar Moldatoreulı-ПАЛТОРЕ Ыктияр Молдатореулы-MEDENİYETLER ARASI DİYALOGDA KUR’AN-I KERİM PRENSİPLERİ

II. CİLT / VOLUME II / TOM II – BİLDİRİLER/ PAPERS / СБОРНИК СТАТЕЙ

POLAT, Fethi Ahmet-MUASIR İSLAM DÜŞÜNÜRLERİNİN MODERNİZM VE POSTMODERNİZME BAKIŞI (DOĞU’YU VE BATI’YI TECRÜBE EDEN BİR İLİM ADAMI OLARAK MUHAMMED ARKOUN ÖRNEĞİ)

RODİONOV, Vitaliy-РОДИОНОВ, Виталий-ЭТНОКОНФЕССИОНАЛЬНЫЕ ГРУППЫ НАРОДОВ ПОВОЛЖЬЯ И ИСТОРИЯ ИХ ФОРМИРОВАНИЯ

ROUT, Jyotsna K. B.-DANCING GIRLS (DEVADASIS) AT THE TEMPLES- WITH SPECIAL REFERENCE TO THE JAGANNATH TEMPLE, PURI, ORISSA, INDIA

SADIKOV, Kasımcan-ESKİ TÜRKLER’İN KOMŞU DOĞU HALKLARIYLA KÜLTÜREL İLİŞKİLERİNDE BUDİZM’İN YERİ

ŞAHİN, Mehmet-ULUSLARARASI POLİTİKANIN RUHU: DİN

SAKSANA, Rakesh-Buddhism and Its Message of Peace

SANIKIDZE, George-MUSLIMS MINORITIES OF GEORGIA

SARIKOYUNCU, Ali-ATATÜRK, DİN VE DİN ADAMLARI

SAVÇIN, E. Begüm-AVRUPA RESİM SANATINDA DİNÎ TEMALI RESİMLERDE DOĞULU FİGÜRLER

SHAMSHİDEN, Abdraman-ШАМШИДЕН, Абдраман-СОЛНЕЧНЫЕ ЧАСЫ АЛЬ-ФАРАБИ И АСТРОНОМИЯ

SHAN, Harnam Singh-PEACE AT HOME, PEACE IN THE WORLD IN THE CONTEXT OF SIKH THOUGHT AND TRADITION (AS EXPRESSED AND PRESERVED IN THE SIKH SCRIPTURE)

SIDDHARTA, Sundari-BASIC VALUES VS.RELIGIOUS DEVELOPMENT

SÜLEYMANOVA, Naile-DİNLERİN ORTAK DEĞERLERİ

SUVOROVA, Anna-ISLAM AND THE FEMININE – THE POST-COLONIAL RESPONSE

TAHA, Abdulwahid Thanoon-RELIGIOUS TOLERANCE AND RESPECT FOR THE RIGHTS OF MINORITIES IN AL-ANDALUS

TAN, Muzaffer-TARİHİN SONU: İSMÂÎLÎ DÖNGÜSEL TARİH ANLAYIŞI

TARBA, S. Z.-ТАРБА, С. З. – ASHUBA, A. E.-АШУБА, А. Е-ЭТНОЛОГИЯ ДЕТСТВА АБХАЗОВ

TURGAY, Nurettin-KUR’ÂN AÇISINDAN HAYVANLAR VE BİTKİLER

TURGAY, Nurettin-KUR’AN’DA EVRENSEL BARIŞA YÖNELİK MESAJLAR (İNSAN TEMEL HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ AÇISINDAN)

TÜRKERİ, Mehmet-YOKSULLUK VE ETİK

WATANABE, Shogo-POSSIBILITY OF VIEW ON NATURE OF BUDDHISM

YANGUTOV, L.E. -ЯНГУТОВ, Л.Е.-ПРИНЦИПЫ ЕДИНСТВА И ГАРМОНИИ КИТАЙСКОГО БУДДИЗМА В СВЕТЕ СОВРЕМЕННЫХ ПРОБЛЕМ

YILMAZ, Mehmet Faik-DİNİN ANLAŞILMASI BAĞLAMINDA KUTSAL METİNLERİ ANLAMA PROBLEMİ

YÖNDEMLİ, Fuat-AŞIRI MEVLÂNÂ SEVGİSİNİN EN ESKİ KAYNAĞI OLAN AHMED EFLÂKÎ’NİN MENAKIB-ÜL ÂRİFİN ESERİNİN AKIL VE BİLİM IŞIĞINDA GÖZDEN GEÇİRİLMESİ

YOZGAT, Fazıl-İSLAM ÜLKELERİNDE DEĞİŞİMİN PARADİGMALARI DİN, DEMOKRASİ VE İKTİSAT

An Analytical Evaluation of the Interaction between Nationalism and Language Policies in Turkey’ p. 243-251

Problem Durumu Sosyalleşme, bireyin ait olduğu toplumsal grubun bir parçası haline gelmeyi öğrendiği ve o toplumsal grubun uyguladığı ve kabul ettiği davranışları göz önüne alarak, kendi tutum ve davranışlarını ortaya çıkardığı süreci tanımlayan bir kavramdır. Birey bu süreç esnasındaki tutum ve davranışlarını, diğer bireylerle etkileşim yoluyla yapılandırır (Craig, 1999; Kağıtçıbaşı, 1999). Yazın alanına baktığımızda, sosyal davranışlar çeşitli değişkinlerle ilişkilendirilmiştir. Bu değişkenler arasında, bağlanma stili, sosyal yeterlilik (arkadaşlık becerisi ve akran ilişkileri), cinsiyet ve anne-babanın çocuklarıyla ilişkileri yer almaktadır (Kapıkıran, İvrendi, Adak, 2006). Sosyalleşmenin gerçekleşmesi sürecinde sosyal uyum kavramı önemli bir yer tutmaktadır. Sosyal uyum, kişinin kendisi ve sosyal çevresi ile tutarlı, dengeli ve sürdürülebilir bir etkileşim kurabilmesidir. Birey sosyal uyum sahibiyse, sosyal açıdan yeterli olduğu düşünülmekte ve sosyal becerilerin etkili kullanıldığı kabul edilmektedir. Başka bir ifade ile sosyal uyum, sosyal becerilerin kazanılmasına bağlıdır (Çifci ve Sucuoğlu, 2004; Avcıoğlu, 2005; Yavuzer, 2007; Bacanlı, 2008). Sosyal uyum, bireyin diğer insanlarla uyum gösterebilme başarısı, grupta özgün bir biçimde var olmasıdır (Akıncı, 2007). Sosyal uyum, bireyin diğer bireylerle ilişkilerinde uyumlu olma başarısı gösterme ve çevresi içinde kendi bireyselliğini özgün bir biçimde tanıtabilme çabasıdır. Sosyal uyumdaki başarının bazı ölçütleri vardır. Bunlar;  Farklı gruplara uyum gösterme: Farklı gruplara uygun biçimde davranan, ilişki kuran, yaşıtları ile olduğu kadar yetişkinlere de uyum gösteren birey sosyal açıdan uyumlu bir birey olarak kabul edilmektedir.  Sosyal tutumlar: Toplumca istenen tutum ve tavırları diğer insanlara yönelten, sosyal yaşama bu özellikle katılan kişiler sosyal bakımdan uyumlu sayılmaktadırlar.  Kişisel doyum: Toplumsal ortamda aldığı rolle, kurduğu ilişkiden yeterince doyum sağlayan birey sosyal bakımdan uyumlu olarak kabul edilmektedir (Yavuzer, 2007; Allsopp ve Santos, 2000). Sosyal uyum kavramı irdelendiğinde aslında her alanda kişinin hayatına nüfuz eden ve tek bir disiplinin konusu olmanın dışında, disiplinler arası ağda kendine yer bulan bir ifade olduğu sonucuna ulaşılır. Türkiye’de sosyal uyum alanında yapılan çalışmaların 2016 yılında artış gösterdiği görülmektedir. Yapılan çalışmalar farklı değişkenler açısından analiz edilmeli ve sosyal uyum konusunda en çok çalışılan başlıklar tespit edilmelidir. Çalışmaların bakış açılarının ve yöntemlerinin tespit edilmesi alanda çalışacak araştırmacılar için önem arz etmektedir. Farklı bakış açıları konunun disiplinlerarası ele alınmasını kolaylaştırabilir.Bu bağlamda sosyal uyum kavramının literatürde kullanımıyla ilgili ve disiplinler arası karşılıkları ile ilgili çalışmaların incelenmesinin ve sonuçlarının değerlendirilmesinin önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu öneme istinaden Türkçe literatürde yapılan tez çalışmalarında ilgili kavramın ele alınışı ve çalışma alanlarının sınıflandırılması, içeriklerin incelenmesi amacıyla Türkiye ölçeğinde yayınlanmış olan tez çalışmaları incelenerek bir içerik analizi çalışması yapılmıştır ve aşağıdaki sorulara yanıtlar aranmıştır; 1. Mezuniyet tezlerinin mezuniyet derecesine göre dağılımı nedir? 2. Mezuniyet tezlerinin üniversitelere göre dağılımı nedir? 3. Mezuniyet tezlerinin başlıklarına göre dağılımı nedir? 4. Mezuniyet tezlerinin bölümlere göre dağılımı nedir? 5. Mezuniyet tezlerinin araştırma desenine (modeline) göre dağılımı nedir? 6. Mezuniyet tezlerinin araştırma metodolojisine göre dağılımı nedir? 7. Mezuniyet tezlerinin veri toplama araçlarına göre dağılımı nedir? 8. Mezuniyet tezlerinin örneklem stratejilerine göre dağılımı nedir? 9. Mezuniyet tezlerinin veri analiz tekniklerine göre dağılımı nedir? Araştırma Yöntemi Araştırmada bilimsel araştırma tekniklerinden nitel araştırma yöntemi olan “doküman analizi” kullanılmıştır. Veri olarak doküman kullanımı görüşme ya da gözlemden farklı değildir ve araştırmalarda sıklıkla kullanılmaktadır. Her tür doküman, anlamın ortaya çıkması, belirsizliklerin ortadan kalkması ve problem sorusu ile ilgili içgörünün keşfedilmesinde araştırmacıya 1992 2017 Bildiri Özetleri Kitabı yardımcı olur (Merriam, 2015).Bu araştırmada “sosyal uyum“ anahtar sözcüğü temel alınarak yayınlanan tüm tezler taranmıştır. Ulaşılan tezler; araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütler temel alınarak; araştırmanın teması, araştırmanın yılı, araştırmanın yapıldığı bölüm, araştırmanın yapıldığı üniversite, araştırma modeli, araştırmanın veri toplama aracı, araştırmanın örneklem kitlesi, araştırmanın örneklem tekniği, araştırmanın analiz tekniği alt başlıklarında toplanarak içerik analizi ile bulgulara ulaşılmıştır. İçerik analizi metinlerin ya da eldeki materyallerin içerisinde gizli kalmış anlamların, verilmek istenen mesajların, belirlenmiş bir sistematik içinde gruplandırılarak incelenmesine olanak tanıyan bilimsel bir yaklaşımdır (Güler & Halıcıoğlu &Taşğın, 2015). İçerik analizinin temel amacı, toplanan verileri açıklayabilecek kavramlara ve ilişkilere ulaşmaktır. Mesajın ne olduğunu anlamaya yönelik verileri tümevarım yoluyla analiz eden bir yöntemdir (Güler & Halıcıoğlu &Taşğın, 2015). Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklem belirlenirken doküman olarak, 1999-2016 yıllarında Türkiye’de yazılan ve YÖK’te yayınlanan tezler kullanılmıştır. Tezlere Yüksek Öğretim Kurulu’nun internet sitesi (https://tez.yok.gov.tr) üzerinden ulaşılmıştır. Çalışmada; 4 doktora 2 tıpta uzmanlık 47 yüksek lisans tezi olmak üzere toplam 53 tez kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirliği sağlamada örneklem seçiminin önemli olduğu düşünülerek mevcut örneklem sayısı korunmuştur. Anahtar Kelimeler Sosyal Uyum, İçerik Analizi, Tez İncelemesi. Kaynakça Akıncı, G. (2007). Engelli Çocuğa Sahip Olan ve Olmayan Babaların Aile İşlevlerini Algılamaları ile Sosyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. Allsopp, T. & Santos, D. H. (2000). Coloborating To Teach Prosocial Skills. Intervention in School and Clinic, 35 (3); 141-147. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Bacanlı, H. (2008). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Asal Yayınları. Craig, W. (1999). Childhood Social Development. London: Blackwell Publisher. Çifci, İ. & Sucuoğlu, B. (2004). Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Güler, A., Halıcoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma, 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Kağıtçıbaşı, Ç. (1999b). Kültürel Psikoloji. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Kapıkıran, A.N., İvrendi, A. B., Adak, A. (2006). Okul Öncesi Çocuklarında Sosyal Beceri: Durum Saptaması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sayı 19, 19-27. Merriam, B.S. (2015). Nitel Araştırma (Çeviren: Prof. Dr. Selahattin TURAN), 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademi. Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara. Yavuzer, H. (2007). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Снимки экрана (iPhone)

Описание

Zeka Küpü yayınlarında bulunan testleri okuyabilirsiniz.
Okuma esnasında herhangi bir şekilde optik form veya sınav seçmek zorunda kalmazsınız.
Okuduğunuz testlere ait sonuçları ayrıntılı bir şekilde inceleyebilirsiniz.
Kurum ve şube/sınıf bazında net ve puan listelerini, soru analizlerini, kazanım analizlerini rahat bir şekilde sadece okuma yaptıktan sonra inceleyebilirsiniz.
Kurum ve şube/sınıf bazında kazanım analizlerine ulaşabilirsiniz.
Kurum ve şube/sınıf bazında kazanımı edinenler ve edinemeyenler listelerini alabilirsiniz.
Kazanım analizleri ve soru analizleri üzerinde başarı oranını değiştirebilirsiniz.
Öğrenci bazında soru ve kazanım analizlerini inceleyebilirsiniz.
Öğrenci sınav gelişimini takip edebilirsiniz.
Soru çözüm videolarını izleyebilirsiniz.

Версия 4.0.2

Okunan testlerin anında yayınevi sınav sistemine aktarılması sağlandı.
Öğrenci tarafından okunan testlerin anlık görülebilmesi sağlandı.
Soru çözüm videolarının izlenmesi sağlandı.

Конфиденциальность приложения

Разработчик Orhan Kurtdiken указал, что в соответствии с политикой конфиденциальности приложения данные могут обрабатываться так, как описано ниже. Подробные сведения доступны в политике конфиденциальности разработчика.

Связанные с пользова­телем данные

Может вестись сбор следующих данных, которые связаны с личностью пользователя:

  • Контактные данные
  • Пользова­тель­ский контент

Конфиденциальные данные могут использоваться по-разному в зависимости от вашего возраста, задействованных функций или других факторов. Подробнее

Информация

Провайдер
Orhan Kurtdiken

Размер
19,3 МБ

Категория
Образование

Совместимость
iPhone
Требуется iOS 12.1 или новее.
iPod touch
Требуется iOS 12.1 или новее.
Mac
Требуется macOS 11.0 или новее и компьютер Mac с чипом Apple M1 или новее.

Возраст
4+

Copyright
© Orhan Kurtdiken

Цена
Бесплатно

Другие приложения этого разработчика

Вам может понравиться

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası