ingilizce konuşamayan öğrenci / İngilizce biliyorum ama konuşamıyorum! - Dünya Gazetesi

Ingilizce Konuşamayan Öğrenci

ingilizce konuşamayan öğrenci

Okulda Neden İngilizce Öğrenilmiyor?

Okulda neden İngilizce öğrenilmiyor?

  1. British Council ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) 12 ilde 48 devlet okulunda yaklaşık 21 bin öğrenci, öğretmen ve veliyle İngilizce eğitimi üzerine araştırma yaptı.

    British Council ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) 12 ilde 48 devlet okulunda yaklaşık 21 bin öğrenci, öğretmen ve veliyle İngilizce eğitimi üzerine araştırma yaptı.

  2. Araştırma öğretmenlerin yüzde 80'den fazlasının İngilizce öğretimi için yeterli bilgiye sahip olduklarını gösterdi.

    Araştırma öğretmenlerin yüzde 80'den fazlasının İngilizce öğretimi için yeterli bilgiye sahip olduklarını gösterdi.

  3. Neden dil öğretilemediğine de ışık tutan araştırmanın sonuçlarına göre dil öğretilememesinin nedenlerinin başında "iletişim dili" olarak değil de tıpkı tarih, coğrafya gibi bir ders olarak işlenmesi geliyor.

    Neden dil öğretilemediğine de ışık tutan araştırmanın sonuçlarına göre dil öğretilememesinin nedenlerinin başında "iletişim dili" olarak değil de tıpkı tarih, coğrafya gibi bir ders olarak işlenmesi geliyor.

  4. İngilizce derslerinin gramer ağırlıklı olması, konuların her yıl aynı şekilde tekrar edilmesi ve bu yüzden de öğrencilerin sınıfları ilerledikçe bu derse olan sevgi ve ilgilerinin azalması da nedenlerde ilk sıralarda.

    İngilizce derslerinin gramer ağırlıklı olması, konuların her yıl aynı şekilde tekrar edilmesi ve bu yüzden de öğrencilerin sınıfları ilerledikçe bu derse olan sevgi ve ilgilerinin azalması da nedenlerde ilk sıralarda.

  5. İlk yıllar öğrencilerin sevdiği İngilizce dersi yıllar içinde öğrenciler için "eğlenceli" olmaktan çıkıp, sıkıcı hale geliyor.

    İlk yıllar öğrencilerin sevdiği İngilizce dersi yıllar içinde öğrenciler için "eğlenceli" olmaktan çıkıp, sıkıcı hale geliyor.

  6. Bin saatten fazla ders alan bu gençler de sonuç olarak liseden mezun olurken İngilizceyi anlamıyor ve konuşamıyor.

    Bin saatten fazla ders alan bu gençler de sonuç olarak liseden mezun olurken İngilizceyi anlamıyor ve konuşamıyor.

  7. İşte bu araştırmadan çıkan sonuçlar:

    İşte bu araştırmadan çıkan sonuçlar:

  8. <p><b>Sınıf ilerledikçe İngilizce'yi sevmiyorlar</b></p> SINIF:5 - SEVİYORUM (Yüzde) 80

    Sınıf ilerledikçe İngilizce'yi sevmiyorlar

    SINIF:5 - SEVİYORUM (Yüzde) 80
  9. SINIF 6 - SEVİYORUM (Yüzde) 62

    SINIF 6 - SEVİYORUM (Yüzde) 62

  10. SINIF 7 - SEVİYORUM (Yüzde) 61

    SINIF 7 - SEVİYORUM (Yüzde) 61

  11. SINIF 8 - SEVİYORUM (Yüzde) 51

    SINIF 8 - SEVİYORUM (Yüzde) 51

  12. SINIF 9 - SEVİYORUM (Yüzde) 50

    SINIF 9 - SEVİYORUM (Yüzde) 50

  13. SINIF 10 - SEVİYORUM (Yüzde) 47

    SINIF 10 - SEVİYORUM (Yüzde) 47

  14. SINIF 11 - SEVİYORUM (Yüzde) 41

    SINIF 11 - SEVİYORUM (Yüzde) 41

  15. SINIF 12 - SEVİYORUM (Yüzde) 37

    SINIF 12 - SEVİYORUM (Yüzde) 37

  16. <p><b>Öğretmene göre öğrenciler neden İngilizce öğrenemiyor? İşte nedenleri</b></p> 1 etkisi yok, 4 en önemli değer olarak kullanılmıştır.

    Öğretmene göre öğrenciler neden İngilizce öğrenemiyor? İşte nedenleri

    1 etkisi yok, 4 en önemli değer olarak kullanılmıştır.
  17. Anadili İngilizce olanlarla konuşma fırsatının az olması - ORAN:

    Anadili İngilizce olanlarla konuşma fırsatının az olması - ORAN:

  18. Çalışma süresinin yetersiz olması - ORAN:

    Çalışma süresinin yetersiz olması - ORAN:

  19. Yetersiz konuşma / dinleme uygulamaları - ORAN:

    Yetersiz konuşma / dinleme uygulamaları - ORAN:

  20. Zayıf öğrenme kaynakları - ORAN:

    Zayıf öğrenme kaynakları - ORAN:

  21. İngilizce'ye ilgi duyulmaması - ORAN:

    İngilizce'ye ilgi duyulmaması - ORAN:

  22. Uygun olmayan ders kitabı - ORAN:

    Uygun olmayan ders kitabı - ORAN:

  23. Kalabalık sınıflar - ORAN:

    Kalabalık sınıflar - ORAN:

  24. Uygun olmayan öğretim - ORAN:

    Uygun olmayan öğretim - ORAN:

  25. İngilizce öğrenmeye geç başlanması - ORAN:

    İngilizce öğrenmeye geç başlanması - ORAN:

  26. Diğer - ORAN:

    Diğer - ORAN:

  27. <p><b>Öğrenciye göre İngilizce nasıl öğretilmeli?</b></p> En önemli seçenek 1, kısmen denilen , önemli olmayan 0 olarak değerlendirildi.

    Öğrenciye göre İngilizce nasıl öğretilmeli?

    En önemli seçenek 1, kısmen denilen , önemli olmayan 0 olarak değerlendirildi.
  28. İlgi alanlarımla örtüşmeli - ORAN:

    İlgi alanlarımla örtüşmeli - ORAN:

  29. Kitaplar daha iyi olmalı - ORAN:

    Kitaplar daha iyi olmalı - ORAN:

  30. Her sınıfta farklı düzey öğretilmeli - ORAN:

    Her sınıfta farklı düzey öğretilmeli - ORAN:

  31. Sık sık yeni şeyler öğretilmeli - ORAN:

    Sık sık yeni şeyler öğretilmeli - ORAN:

  32. Grup çalışması olmalı - ORAN:

    Grup çalışması olmalı - ORAN:

  33. Öğretmen daha iyi olmalı - ORAN:

    Öğretmen daha iyi olmalı - ORAN:

  34. Projeler yapılmalı - ORAN:

    Projeler yapılmalı - ORAN:

  35. <b>Öğrenci öğretmeninin İngilizce seviyesini yeterli görüyor mu? (Yüzde)</b>

    Öğrenci öğretmeninin İngilizce seviyesini yeterli görüyor mu? (Yüzde)

  36. İlköğretim öğrencisi: 77

    İlköğretim öğrencisi: 77

  37. Lise öğrencisi: 53

    Lise öğrencisi: 53

  38. Mesleki eğitim seminerine katılmamış öğretmen oranı:

    Mesleki eğitim seminerine katılmamış öğretmen oranı:

  39. Ders kitabını nasıl kullanacağına ilişkin eğtiim almayan öğretmen oranı: Yüzde 76

    Ders kitabını nasıl kullanacağına ilişkin eğtiim almayan öğretmen oranı: Yüzde 76

  40. <b>İşte Türklerin İngilizce ile imtihanı!</b>

    İşte Türklerin İngilizce ile imtihanı!

Türkler neden İngilizce konuşamıyor?

Dünyada İngilizceyi en iyi konuşanlar İsveçliler. Türkler ise 70 ülke arasında ancak 50'inci sırada yer alıyor. Educaion First (EF) 70 ülkede bin yetişkin ile araştırma yaptı. Yabancı dil olarak İngilizceyi konuşma konusunda iyi puanı İsveçliler aldı. İsveç'i sırasıyla takip edenler Hollanda, Danimarka, Norveç ve Finlandiya oldu.

TÜRKLER NEDEN İNGİLİZCE KONUŞAMIYOR?

Türkiye  70 ülke arasında 50'inci, Avrupa ülkeleri arasında ise Azerbaycan'ın önünde sondan ikinci sırada bulunuyor. Geçen yıl yine EF'nin 63 ülke arasında yaptığı araştırmada Türkiye 47'inci sırada yer almıştı.

Araştırmaya göre İngilizceyi en kötü konuşanlar Libyalılar. Araştırmanın bir başka sonucu ise tüm ülkelerde kadınlar erkeklerden daha iyi İngilizce konuşuyor.

BİN SAATTEN FAZLA DERS ALINIYOR

İlkokuldan itibaren bin saatten fazla ders almasına rağmen öğrenciler liseden mezun olurken ne İngilizce konuşabiliyor ne de konuşulanları anlayabiliyor. Peki nasıl oluyor da İngilizceyi öğrenemiyoruz ya da öğretemiyoruz?

İşte bu sorunun yanıtını British Council Türkiye ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) araştırdı; 12 ilde 48 devlet okulunda yaklaşık 21 bin öğrenci, öğretmen ve veli ile görüştü. İngilizce öğrenmekte en büyük sorun bu dersin iletişim dili olarak değil, tıpkı tarih, coğrafya dersi gibi işlenmesi, grammer ağırlıklı olması, konuların her yıl aynı şekilde tekrar edilmesi. Yani dersin yıllar içinde "eğlenceli" olmaktan çıkıp "sıkıcı" hale gelmesi.

GİDEREK İLGİLERİ KAYBOLUYOR

Öğrenciler yıllar boyunca aynı konuları tekrar ettikleri için İngilizce'ye olan sevgileri de giderek kayboluyor. 5. sınıfta İngilizce dersini sevenlerin oranı yüzde 80 iken, bu oran sınıfa geldiklerinde yüzde 37'ye geriliyor.

Araştırmaya göre öğretmenlerin yüzde 80'den fazlası İngilizce öğretimi için yeterli bilgiye sahip. Ancak öğrenciler yaşları ilerledikçe öğretmenlerinin "yetersiz" olduğuna inanıyor. İlköğretim öğrencilerinin yüzde 77'si öğretmenlerinin İngilizce seviyelerini yeterli bulurken bu oran liseye geldiğinde yüzde 53'e düşüyor.

Öğrenciler bu dili en iyi nasıl öğrenebilecekleri sorusuna, "İlgi alanlarımla örtüşmeli, daha iyi kitaplar olmalı, her sınıf seviyesinde farklı ve yeni şeyler öğretilmeli, grup çalışması olmalı, projeler yapılmalı" yanıtlarını veriyor.

EF Asya Pasifik Dil Okulları Akademik Müdürler Takımı Direktörü David Bish'e göre öğrenememe ve öğretememe sorununun nedenini müfredatta aramak gerek. Çünkü onlar eğer İngilizce sadece dilbilgisi olarak öğretilmeye çalışılırsa başarısız olunduğunu söylüyor.

Araştırmaya göre öğretmen ve öğrenciler neden İngilizce öğrenemediklerinin gerekçelerini şöyle sıralıyor:

ÖОRETMENE GÖRE ÖОRENCİ NEDEN ÖОRENEMİYOR?
* Anadili İngilizce olanlarla konuşma fırsatının az olması
* Çalışma süresinin yetersiz olması
* Yetersiz konuşma / dinleme uygulamaları
* Zayıf öğrenme kaynakları
* İngilizce'ye ilgi duyulmaması
* Uygun olmayan ders kitabı
* Kalabalık sınıflar
* Uygun olmayan öğretim
* İngilizce öğrenmeye geç başlanması

ÖОRENCİYE GÖRE İNGİLİZCE NASIL ÖОRETİLMELİ?
* İlgi alanlarımla örtüşmeli
* Kitaplar daha iyi olmalı
* Her sınıfta farklı düzey öğretilmeli
* Sık sık yeni şeyler öğretilmeli
* Grup çalışması olmalı
* Öğretmen daha iyi olmalı
* Projeler yapılmalı

İNGİLİZCE NE KADAR SÜREDE ÖОRENİLİR?

Dünyanın önde gelen dil okullarından Wall Street'in Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dündar Uçar "Ezbere ve gramere dayalı derslerle bu dil öğrenilemez" diyor. Dil öğrenmenin bir beceri istediğini ve bunun için de tekrar ve pratik yapmak gerektiğine değinen Dündar, "Ancak okullarda gramer öğretilmeye çalışılıyor. Sınıflar ise çok kalabalık. kişilik sınıflarda öğrenci başına 1 dakika bile konuşma yani pratik yapma şansı kalmıyor. Tüm öğrencilerin seviyeleri de aynı değil. Böyle bir ortamda lise bitene kadar İngilizce öğrenilmiyor. Üniversitelerde ise İngilizce'nin öğretilmesi için kurumların çabası olmadığı gibi öğrencinin de bu yönde bir talebi bulunmuyor" diyor.

Türkiye'deki eğitim sisteminin lise ve üniversite sınavlarına odaklandığı için dil öğrenmek için özel bir çaba bulunmadığını vurgulayan Dündar, eğitim yaşamı son bulduktan sonra İngilizce'nin ne kadar önemli olduğunun anlaşıldığını söylüyor. 

ÖОRENMEK İÇİN KAÇ AY ÇALIޞMAK GEREKİYOR?

Dündar, yetişkin yani lise ya da üniversite mezunu bir gencin günde ortalama saatini İngilizce çalışmaya ayırdığında ne kadar sürede hangi seviyede bu dili öğrenebileceğini şöyle anlatıyor:

Turistik bir gezide en temel ihtiyaçlarını karşılamak:  6 ay

Günlük yaşamında temel ihtiyaçlarını karşılamak: 12 ay

Teknik konularda mesleki çalışma ve ilişkilerini yürütmek: 18 ay

Eğitimini İngilizce olarak sürdürmek: 30 ay

Konferanslar vermek veya panelist olmak: 36 ay

FOTOОRAF: Education First (EF) Dil Okulları

 

 


nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası