türk dili ve edebiyatı bölümünden türkçe öğretmenliğine geçiş / Edebiyat Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Mesleği | Türk Dili ve Edebiyatı

Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümünden Türkçe Öğretmenliğine Geçiş

türk dili ve edebiyatı bölümünden türkçe öğretmenliğine geçiş

Özet

Öğrencilerin meslek seçimlerinde ve üniversiteyi kazanmalarında ön basamak olarak görülen ortaöğretim kurumlarında görev yapacak öğretmenlerin bilgi, tutum ve davranışları kendine ideal bir yetişkin arayan öğrenciler için son derece önemli ve belirleyicidir. Bütün öğretmenlerin mesleki ve kişilik özellikleri önemli olmakla birlikte Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin yeri daha farklıdır. Çünkü bu çağdaki bireyler kendi düşüncelerinin doğruluğundan kuşku duymaz, başkalarının düşüncelerini genelde reddederler. Bu sorunların çözümünde en etkili yollardan biri de bu kişilerle etkili bir iletişim kurmaktır. Etkili iletişimi de ancak anadilini iyi kullanan öğretmenler gerçekleştirebilir. Anadilini doğru ve düzgün kullanmak herkesten önce Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerin görevidir. Bu nedenle Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi yeterlilikleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının araştırılması öğretmen yetiştirme programlarına öneri geliştirme ve uygulamalara ışık tutma bakımından önemlidir. Yapılan çalışmada Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının alan bilgilerinin ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bölümlere, cinsiyete, anne-babanın öğrenim düzeyi ve mesleğine, mezun olunan lise türüne, bölümlerini tercih sıralarına ve bölümlerinden memnuniyetlerine, akademik ortalamalarına, akademik çalışma isteklerine ve öğretmenlik yapma isteklerine vb. göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Bu nedenle araştırma tarama modeline uygun yapılmıştır Araştırmanın genel evrenini, Türkiyede'ki üniversitelerce açılmış olan Türk Dili ve Edebiyatı/Türkçe öğretmeliği sertifika programına katılan öğretmen adayları ve eğitim fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünü bitirmek üzere olan öğretmen adayları ile Türkiye'deki Anadolu Öğretmen liselerinde öğretmenlik yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma, Gazi Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi'nden mezun olma durumunda veya çeşitli üniversitelerde lisansını tamamlayarak yukarıdaki üniversitelerde verilen pedagojik formasyon kursunu bitirmek üzere olan Türk Dili ve Edebiyatı/Türkçe öğretmeni adayları ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü'nden mezun olmak üzere olan öğretmen adayları ile Türkiye'deki Anadolu Öğretmen liselerinde öğretmenlik yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerini kapsamaktadır. Ölçme araçlarının uygulandığı gün sınıflarda bulunan, gönüllü öğrenci ile tarihleri arasında Sinop Anadolu Öğretmen Lisesi'nde yapılmış olan hizmet içi eğitim programına katılan Türkiye'deki Anadolu öğretmen liselerinde görevli 66 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu sayı anketleri eksik doldurmalardan dolayı öğrencilerde 'ye, öğretmenlerde 55'e düşürülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu, alan bilgisi testi, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği, öğretmenlik uygulaması değerlendirme formu kullanılmıştır Elde edilen verilerin çözümü için yüzdelik, frekans, aritmetik ortalama, varyans analizi ve t testinden yararlanılarak çizelgeler oluşturulmuş ve bu çizelgeler üzerinde yoruma gidilmiştir. Çalışma Dört Bölümden Oluşmaktadır: I. Bölüm: Giriş, II. Bölüm: Kavramsal Çerçeve ve İlgili Araştırmalar, III. Bölüm: Bulgular ve Yorumlar, IV. Bölüm: Sonuç ve Öneriler Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının çoğu bölümlerini ilk beş sırada tercih etmişlerdir ve bölümlerinden memnunlardır. Pedagojik formasyon kursuyla birlikte öğretmen adaylarının ders yükleri haftalık 50 saati geçmektedir. Meslekleri açısından en yararlı gördükleri dersler: Yeni Türk Edebiyatı, Türkiye Türkçesi ve Eski Türk Edebiyatıdır. En çok takip edilen süreli yayın Türk Dili dergisidir. En çok okunan yazar ve eser Ahmet Hamdi Tanpınar ve Huzur'dur. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar, bölümlere ve bölümden memnuniyete göre değişmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adaylarının alan bilgisi puanları diğer bölümlere göre anlamlı şekilde yüksektir. Öğretmen adayları ile öğretmenler arasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarda (Toplam tutum puanlarında) anlamlı bir fark yoktur. Elde edilen bulgulara göre, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin yetiştirildiği programlar çağın gereksinimi olan öğretmeni yetiştirmek için sürekli gözden geçirilmeli, değerlendirilmeli ve geliştirilmelidir. Abstract Career, attitude and behaviours of teachers who will teach at high schools are very important for the students when choosing a job and entering a university. And this is considered as the first step for them to achieve their goals. Being important teacher's career and personal qualifications, the situation of Turkish Literature Teachers is different. Because people at this age are very sure of their ideas and thoughts and reject others' ways of thinking. One of the most effective ways of dealing with the problems of this kind is to communicate with them effectively. This can only be achieved by the teachers who are able to use their native language correctly. This is especially expected from Turkish Literature Teachers. That's why the survey of the Turkish Literature Teachers' proficiency, career and attitudes toward their jobs is very important in order to /help the planned teacher training programs and applications. Since the survey area is not very large, the reliability of the data could be high and there will not be any difficulty in reaching the intended group, samples are not taken. The survey is carried out on volunteer students and 66 teachers attended to "in training programme on 30 th July rd ". The number of the samples has been lessen into and 55 because of the lack of information in the questionaire forms filled by the samples. In this survey in order to gather data, personal information! form, field knowledge test, behaviour test and teaching application assessment forms are used. To evaluate the data percentage, frequency, mean, variance, and "t" test are used. Using the graphics based on the data, comments are made Accarding to the data provided as the result of the survey, most of prospective teachers preferred their field in their fist five choices, and they are satisfied with their branches. Prospective teachers have over 50 hours lessons in a week including pedagogical formation course. They think the follawing courses are the most useful for them; Modern Turkish Literature, Turkey Turkish, Old Turkish Literature. The most freguently read periodical is Turkish Language Magazine. The most popular writer is Ahmet Hamdi Tanpinar and his book "Huzur". Attitutes to teaching career change according to the departmens. The prospective teachers who attend the department of Turkish Language and Literature Departmen have o good field knowledge whon compared with the other departments. There is no meaningful difference between the prospective teachers and current teachers in terms of their attitudes to the job. Cossidering the results and data, the corse programs intended to develop Turkish Literature Teachers should always be reviewed, evaulated and improved.

Bağlantı
funduszeue.info

Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Kuruluş

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alarak 8 Kasım 'de faaliyete başlayan ilk üç bölümden biridir. Fen-Edebiyat Fakültesinin kurucu dekanı Prof. Dr. Hakkı Dursun Yıldız'ın gayretleriyle iki misafir öğretim üyesi getirtilmiş, 50 öğrencisi ile Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretime başlamıştır.Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün ilk bölüm başkanı Prof. Dr. Mehmet Akalın'dır. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, öğretim sezonunda Fındıkzade'deki geçici binasından Göztepe Kampüsü'ne taşınmıştır. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, o tarihten bugüne değin Fen-Edebiyat Fakültesi binası A Blok, birinci katta faaliyetine devam etmektedir.

Kazanılan Derece

Filolog

Kabul ve Kayıt Koşulları

Birinci sınıfa kayıt olacak adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı'na (LYS) girmeleri ve başarılı olmaları gerekmektedir. Birinci sınıftan sonraki sınıflara başka üniversitelerin aynı bölümünden yatay geçişle öğrenci de kabul edilebilmektedir.

&#;nceki &#;ğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Lise mezunu ya da denkliği tanınan bir okuldan mezun olanlar bütün mecburi dersleri almakla yükümlüdür. Birinci sınıftaki yabancı dil (İngilizce, Fransızca, Almanca) dersi için güz dönemi başında muafiyet sınavı yapılır. Yükseköğretim kurumlarından alınan aynı veya benzer derslerden birim muafiyet komisyonu kararıyla muaf olunabilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Mezuniyet için dersleri başarıyla tamamlamak yeterlidir. Mezuniyet için lisans tezi zorunluluğu yoktur. 2. yılın sonunda GANO’su üzerinden ’in altında olan öğrencilere bir üst sınıf dersleri verilmez. Türk Dili ve Edebiyatı lisans programında üzerinden en az GANO’ya sahip öğrencilerin 3. veya 5. yarı yıl başında çift anadal ve yandal yapmalarına kontenjan dahilinde izin verilir.

Program Profili

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü 4 yıllık bir eğitim programı sunar. Programda teorik dersler verilmektedir. Öğrenciler ilk iki yıl zorunlu dersleri alırlarken, üçüncü ve dördüncü sınıfta ise zorunlu derslerin yanında seçmeli dersler de alırlar. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olmak için bitirme tezi yapma şartı yoktur.

Mezunların İstihdam Profilleri (&#;rneklerle)

Türk Dili ve Edebiyatı mezunları eğitim-öğretim, basın-yayın gibi birçok alanda çalışabilirler. Mezunlarımız öğretmenlik başta olmak üzere araştırma görevliliği, öğretim görevliliği, öğretim üyeliği, editörlük, yazarlık, TV programı yapımcılığı, sunuculuk gibi mesleklerde çalışmaktadırlar.

&#;st Derece Programlarına Ge&#;iş

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olan öğrenciler, başta filoloji (dil ve edebiyat) alanı olmak üzere sosyal bilimler sahasındaki çeşitli yüksek lisans programlarına, enstitülerin başvuru koşullarını sağlamak şartıyla, müracaat edebilirler.

Sınavlar, &#;l&#;me ve Değerlendirme

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde Marmara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği uygulanır. Güz ve bahar yarı yıllarında birer yarı yıl ara sınavı ve yarı yıl sonu sınavı yapılır. Yarı yılı ara sınavları notlarının %40'ının, yarı yılı sonu sınavlarının ise %60'nın toplamı geçiş notu olarak belirlenir. Bahar yarı yılı sonu sınavlarından sonra başarısız olunan dersler için yaz okulu uygulaması vardır.

Mezuniyet Koşulları

Programda sunulan derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az / olan öğrenciler mezun olma hakkı kazanırlar. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olmak için bitirme tezi yapma şartı yoktur.

&#;alışma Şekli (Tam Zamanlı, e-&#;ğrenme )

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinat&#;r&#;)

Program Başkanı: Gülşen SEYHAN ALIŞIK Tel: 34 57 e-posta: [email protected] Erasmus Sorumlusu: Doç. Dr. Aylin KOÇ Tel e-posta: [email protected]

B&#;l&#;m Olanakları

Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğrenciler koşulları sağladıkları takdirde çeşitli değişim programlarıyla (Erasmus, Mevlana gibi) yurtdışındaki anlaşmalı üniversitelerde bir dönem ya da bir yıl eğitim alma olanağına sahiptirler.

Son Güncellenme:

Edebiyat öğretmenlerinin verdiği dersler arasında Türkçe, Edebiyat Tarihi, Osmanlı Türkçesi ve Yazılı - Sözlü İletişim teknikleri yer almaktadır. Üniversitelerin müfredatları farklı olduğu için derslerin adı ve içerikleri farklı olabilir. 4 yıllık lisans eğitimini tamamlayan kişiler kadrolu, sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik yapabilir.

Edebiyat Öğretmeni Nedir?

Devlet okullarında ve özel kurumlarda dil bilgisi, edebiyat tarihi ve imla kuralları gibi konularda eğitim veren öğretmenlere edebiyat öğretmeni denir. Edebiyat öğretmenlerinin hem Türk hem de dünya edebiyatına vakıf olması gerekir.

Edebiyat Öğretmeni Ne İş Yapar?

1- Dil bilgisi ve imla kurallarını örnek cümlelerle anlatır. TDK tarafından değiştirilen kuralları takip eder ve öğrencilere aktarır.

2- Sözlü - yazılı edebiyat ve Halk Edebiyatı - Divan Edebiyatına ait eserleri biçim, içerik, üslup yönünden inceler.

3- Okulun kütüphanesinden sorumludur. Kütüphaneye yeni kitapların alınmasını sağlar. Kütüphane kolundaki öğrenciler ile birlikte çeşitli etkinlikler düzenler.

4- Olay ve düşünce yazıları arasındaki farkları anlatır. Roman, öykü, deneme ve makale türündeki eserlerden örnek metinler okur.

5- Romantizm, realizm ve naturalizm gibi edebiyat akımlarının özelliklerini anlatır.

6- Branşı edebiyat olan öğretmenler aynı zamanda sınıf öğretmeni olabilir. Günlük olarak sınıf defterinde doldurulması zorunlu olan alanları doldurur.

7- Eleştirel okuma etkinlikleri düzenler. Sınıftaki öğrencilerin katılımıyla okunan paragraflar tahlil edilir.

8- Her eğitim döneminin öncesinde ders programı ve müfredat hazırlar.

Edebiyat Öğretmeni Nasıl Olunur?

Edebiyat öğretmeni olmak için 4 yıllık Fen Edebiyat fakültesinden mezun olmak gerekir. Daha sonra KPSS sınavına giren adaylar, devlet okullarında kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlik yapabilir. Bunun dışında üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olanlar, formasyon eğitimi alarak öğretmenlik yapabilir.

Türkçe Öğretmenliği ve Çağdaş Türk Lehçeleri bölümünde okuyanlar da edebiyat öğretmeni olabilir. Bu bölümler de diğer bölümler gibi dört yıllıktır.

Edebiyat Öğretmenlerinin Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

1- Öğrencilerin yararlanabileceği kaynakları (kitap, dergi, ansiklopedi) belirler.

2- Farklı edebiyat akımlarını karşılaştırır ve aralarındaki farkı örneklerle açıklar

3- Türk ve dünya edebiyatından seçki oluşturur. Öğrencilere tatilde ve boş vakitlerinde okumaları için kitap tavsiye eder.

4- Öğrencilerin yazılı iletişimlerini geliştirmek için kompozisyon konuları belirler.

5- Öğrencilere yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını öğretir. Hem sözlü hem de yazılı iletişimde bu kelimelerin kullanılmasını sağlar.

6- Garip, İkinci Yeniciler ve Maviciler gibi Türk Edebiyat tarihinin önemli akımlarını öğretir.

7- Yazarların eserlerinden pasajlar okuyup metinler arasında karşılaştırma yapar.

8- Edebiyata ilgi duyan öğrencileri şiir, öykü ve roman yazma teknikleri konusunda bilgilendirir.

9- Mecaz-i mürsel, tecahül-ü arif, teşbih, kişileştirme ve konuşturma gibi söz sanatlarını örnek metinler üzerinden anlatır.

Edebiyat öğretmenleri de diğer öğretmenler gibi belli başlı dönemlerde okulda nöbet tutar. Bununla birlikte çeşitli seminerlere ve panellere katılarak edebiyat alanındaki gelişmeleri takip eder.

"Edebiyat mezunu öğretmenler Türkçe öğretmenliğine geçebilmeli"

"Edebiyat mezunu öğretmenler Türkçe öğretmenliğine geçebilmeli"

Edebiyat mezunu öğretmenleri alan değiştirerek Türkçe öğretmenliğine geçebilme hakkı istiyor. İşte onların ağzından açıklamaları:

"1.Sınıf öğretmeni olup, TDE edebiyat Diplomasına sahip olan bütün öğretmenlerin Diplomaya dayalı Alan değiştirmesine imkan sağlanmalıdır. Eğer gelecek yıl 5.sınıf hazırlık sınıfı olup, sadece İngilizce ve Türkçe dersleri verilecekse, ciddi anlamda ihtiyaç ortaya çıkacağından sınıf öğretmenleri Edebiyat mezunlarına da Ortaokula Türkçe ye Alan değişikliği hakkı verilmelidir.

funduszeue.info Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ilahiyatçılar, nasıl Liseye geçebiliyorsa aynı fırsat Edebiyat mezunlarına da verilmelidir.(Bir önceki Alan değişikliğinde Lise-ortaokul arası İlahiyatçılar geçiş yapmıştı)

3.Türk Dili ve Edebiyatı Diploması olan sınıf öğretmenlerinin, bu bölümü 4 yıl okuduklarından, geçmişte yapılan Yan Alan öğretmenliğinden çok daha donanımlı oldukları tartışma götürmez bir gerçektir. Bu realiteye uyulmalı, branşlar arasında fırsat eşitliği sağlanmalıdır.

funduszeue.info durumlarına bakıldığında, illerin çoğunda Türkçe öğretmen açığının, ihtiyacının tahmin edilenin çok üstünde olduğunu görüyoruz. Yapılacak muhtemel Diplomaya dayalı bir Alan değişikliğinde, Türkçeye geçebilecek nitelik ve donanıma sahip sadece Edebiyat mezunları değil mi?

’de yan Alanı Türkçe olan sınıf öğretmenlerin çoğu Ortaokul Türkçe Öğretmenliğine geçti. Bu doğruysa Edebiyat mezununun Türkçe öğretmenliğini yapması daha fazla doğru olmaz mı? Nitekim geçmişte örneği de az değildir; yani Türk Dili ve Edebiyatı birçok öğretmen şu anda ortaokullarda Türkçe Öğretmenliği yapmaktadır.

6.Özellikle batıda Sınıf öğretmeni olup ta, ayrıca TDE mezunu, yani Edebiyat diploması olan öğretmenlerin Diplomaya dayalı Alan değişikliği ile ortaokul geçmeleri halinde norm fazlası Sınıf Öğretmenliğine de ilaç gibi gelecektir.

funduszeue.info güncellemelerinde sonucunda, Ortaokul Türkçe Öğretmeni açığı-ihtiyacı olduğu gerçeği göz önüne alırsak, bu durumda olan sınıf öğretmeni Edebiyat mezunlarının Türkçe öğretmenliğine geçme fırsatı verilmesi elzemdir.

8.Sınıf Öğretmeni Okul İdarecilerinin, Alana(Ortaokul-Lise)’ye geçerken, geçebileceği yerin açık olması halinde istifa etmeden Diplomaya dayalı Alan değiştirebilmelidir.

funduszeue.info, Edebiyat mezunu sınıf öğretmenlerinin de sınırlı sayıda olduğundan, illerde lokal olarak ortaokul Türkçe açığını kapatarak nispeten rahatlatacaktır. Haziran ayında Diplomaya dayalı Alan değişikliğini istiyoruz. Takvimin en kısa sürede açıklanmasını istiyoruz.

  Milli Eğitim Bakanlığında Başbakanımız Binali YILDIRIM’ın daha önce yaptığı açıklamaya göre 50 bin öğretmen norm fazlası durumdadır. Bakanlık Norm fazlası atama sürecini başlattı ve süreç ocak ayının ilk haftası tamamlanacak. İller norm fazlası olarak tercih etmeyenleri Resen (zorunlu) atıyor. Resen atamalara rağmen bakanlık en fazla 25 bin norm fazlası öğretmeni eritecek. Geriye 25 bin norm fazlası öğretmen kalıyor. Özetle ; en iyi ihtimalle 25 bin norm fazlası öğretmen sorunu halledilemeyecek. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi yönetmeliğe aynen bağlı kalınarak ve bütün normlar açılarak alan değişikliği yapılsa en fazla 15 bin öğretmen alan değişikliği yapacak bu da demektir ki, 15 - 20 bin norm fazlası öğretmen sorunu çözülecektir. Bakanlık alan  değişikliği konusunda hiç düşünmeden ve tereddüte kapılmadan bütün normları açmalıdır. Ve unutmamalıdır ki yıllara göre alan değişikliği istatistiklerini incelediğimizde kaç tane norm açılmışsa yaklaşık olarak 5 te 1 i oranında öğretmen alan değişikliği yapmıştır. Örneğin bakanlık alan değişikliğine 20 bin norm açsa en fazla 4 bin öğretmen alan değişikliği yapacaktır. Kısıtlı norm açılırsa alan değişikliğinin norm fazlası öğretmen sorununun çözümünde hiç bir faydası olmayacaktır. Ve bakanlık kesinlikle normlar da kısıtlamaya gitmemelidir.
    Milli Eğitim Bakanlığı Başbakanımızın kamu da personel tasarrufu yapacağız fazla olan memurları boş olan yerlere kaydıracağız sözlerini de dikkate almalıdır. Yani Milli Eğitim Bakanlığı yönetmeliğe aynen bağlı kalınarak alan değişikliği kılavuzunu yayınlamalıdır ve alan değişikliğine bütün normları açmalıdır. Devamın da yapacağı norm fazlası atamalar ve Resen atamalar ile norm fazlası öğretmen sorununu kalıcı olarak çözmelidir. Bu şekliyle bütün normlar açılarak yapılacak alan değişikliğinde 15 – 20 bin öğretmen eğitim – öğretime kazandırılmış olacak ve yaklaşık olarak – bin öğrenci öğretmenine kavuşacaktır."

 




   Facebook   Twitter   Whatsapp


Benzer Haberler
next

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası