pdr ve psikoloji çift anadal / Çift Anadal Programı - Psikoloji - Bartın Üniversitesi

Pdr Ve Psikoloji Çift Anadal

pdr ve psikoloji çift anadal

Çift Anadal Öğretim Programı

İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK LİSANS ÇAP PROGRAMI
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ İÇİN ÖĞRETİM PLANI 

I. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB101Eğitime GirişZ20023EMB105Eğitim SosyolojisiZ20023TOPLAM40046TOPLAM KREDİ46II. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB106Eğitim FelsefesiZ20023EMB108Öğretim TeknolojileriZ20023PDR102Gelişim Psikolojisi 1Z20024PDR106Okullarda Rehberlik ve Psikolojik DanışmaZ20025PDR104Fizyolojik PsikolojiZ20024TOPLAM10001019TOPLAM KREDİ1425III. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB203Öğretim İlke ve YöntemleriZ20023PDR201Gelişim Psikolojisi 2Z20024PDR203Öğrenme PsikolojisiZ20024TOPLAM600611TOPLAM KREDİ2036IV. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB202Türk Eğitim TarihiZ20023EGK204Topluma Hizmet Uygulamaları*Z12023PDR204Kişilik KuramlarıZ20022PDR206Yaşam Dönemleri ve Uyum SorunlarıZ20022PDR210Test Dışı TekniklerZ12023TOPLAM10401013TOPLAM KREDİ3049V. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB305Eğitimde Ölçme ve DeğerlendirmeZ20023PDR301Davranış Bozuklukları 1Z20023PDR303Psikolojik TestlerZ12023PDR305Psikolojik Danışma İlke ve TeknikleriZ20023PDR307Psikolojik Danışma KuramlarıZ20022PDR309Mesleki RehberlikZ20022TOPLAM11201216TOPLAM KREDİ4265VI. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB306Sınıf YönetimiZ20023PDR302Davranış Bozuklukları 2Z20022PDR304Psikolojik Danışma BecerileriZ12024PDR306Grupla Psikolojik DanışmaZ20023PDR308Mesleki Rehberlik UygulamalarıZ12022TOPLAM8401014TOPLAM KREDİ5279VII. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB403Özel Eğitim ve KaynaştırmaZ20023EMB407Okullarda RPD Uygulamaları 1Z260510PDR405Aile Danışmanlığı*Z20022PDR407Meslek Etiği ve Yasal KonularZ20022PDR409RPD’de Program GeliştirmeZ20022PDR411Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1Z12023TOPLAM11801522TOPLAM KREDİ67101VIII. YarıyılKODDERSİN ADIZ/STULKAKTSEMB408Okullarda RPD Uygulamaları 2Z260510PDR404Çocuk Hukuku*Z20023PDR406Travma Sonrası Psikolojik Danışma*Z20023PDR408Rehberlik ve Psikolojik Danışma SemineriZ20023PDR410Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2Z12023TOPLAM9801322TOPLAM KREDİ80123KREDİAKTSToplam Kredi 80123Zorunlu Dersler80123Seçmeli Dersler 00Toplam ders sayısı37Zorunlu ders sayısı37Zorunlu Ders Toplam Kredi%100Seçmeli Ders  Toplam Kredi%0Alan Seçmeli Ders Sayısı0Serbest Seçmeli Ders Sayısı0Mezuniyet için gerekli olan 240 AKTS'yi öğrenci anadal programından aldığı dersleri saydırarak tamamlayacaktır.* İşaretli dersleri kendi ana dalından seçmeli olarak alan öğrenciler, en az 123 AKTS'yi tamamlamak üzere aşağıda yazılı derslerden almalıdırlar. EMB308Eğitimde Ahlak ve EtikEMB306Sınıf YönetimiPDR206Yaşam Dönemleri ve Uyum SorunlarıPDR310Manevi DanışmanlıkPDR215Cinsel Sağlık EğitimiEMB223Öğrenme GüçlüğüEMB226Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite BozukluğuEMB426Sürdürülebilir Kalkınma ve EğitimEMB424Okul Dışı Öğrenme OrtamlarıPDR208Karakter ve Değer Eğitimi**Anadalında pedagojik formasyon dersleri alan ve başarılı olan öğrenciler, programdaki eşdeğer olan derslerden muaf tutulacaktır.

Üniversitemiz, lisans öğrencilerine ana lisans programlarına ek olarak, üniversite içinde farklı bir programda öğrenci olarak ikinci bir lisans diploması alma (çift anadal / double major) ya da belirli bir alanda bilgi sahibi olmalarına olanak sağlamak üzere yan dal (minor) programında öğrenim görme olanağı tanınmaktadır. Gerekli koşulları yerine getiren öğrencilerden çift anadal (ÇAP) yapmak isteyenler, esas programlarının en erken üçüncü en geç beşinci döneminde, yan dal yapmak isteyenler ise en erken üçüncü dönemin başında en geç beşinci dönemin başında ilgili Fakülte Dekanlıklarına başvurabilmektedir.

Çift anadal programı için başvuru anında anadal programındaki genel not ortalamasının en az 2.75 ve anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde bulunması ya da anadal programındaki genel not ortalamasının en az 2.75 olması ve çift anadal yapılacak programın öğrencinin yerleştirilmiş olduğu yıldaki taban puanından az olmamak üzere yerleştirme puanına sahip olunması;başarı sıralaması şartı aranan programlarda çift anadal yapmak isteyen öğrencinin, bu yönetmelikte belirlenen diğer şartların yanı sıra kayıt olduğu yıldaki ilgili programın Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen başarı sıralaması şartını sağlamış olması gerekmektedir.

Çift anadalı burslu okuyabilmek için de 4 üzerinden 3.25 ortalama şartı vardır. Yandal programlarına başvuru için genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.5 olması gerekmektedir. Üniversitemizde genel not ortalaması (cgpa) 3,25 ve üzeri olan öğrenciler Çift anadal programına, genel not ortalaması 3,00 ve üzeri olan öğrenciler ise yandal programlarına tam burslu olarak kayıt yaptırabilirler.

ÇAP ve Yan dal programlarını başlatabilmek için ilgili bölümler arasında öğrencinin alması gereken ilave dersleri, denk dersleri ve ortak dersleri içeren öğrenim protokolü  imzalanması ve bu protokolün üniversitemiz senatosunca kabul edilmesi gerekmektedir. ÇAP ve Yan dal programlarının uygulanmasında daha detaylı bilgilere üniversitemiz web sayfasında yayınlanmış olan Yeditepe Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinden ulaşılabilir.

Öğrenci ÇAP ya da yan dal programını kendi isteğiyle ya da lisans yönetmeliklerinde öngörülen koşullarda bırakabilir. Öğrenci, ÇAP ya da yan dal programından ayrılması halinde, başarısız olduğu ÇAP ya da yan dal programındaki dersleri tekrarlamak zorunda değildir.

Kayıtlı bulunduğu ana lisans programında mezuniyet hakkını elde eden ve ÇAP programını tamamlayan öğrenciye ikinci bir anadal lisans diploması, yan dal programını tamamlayan öğrenciye ise yan dal sertifikası verilir.

ÇİFT DİPLOMA

Yeditepe Üniversitesinde öğrencilere lisans ve lisansüstü programlarda dünyanın en önde gelen üniversitelerinde Çift Diploma olanağı sunulmaktadır.

 

 

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır