Світове регулювання гемблінгу / Як війна із Росією вплинула на розвиток української азартної сфери

Світове Регулювання Гемблінгу

Світове регулювання гемблінгу

Україна одразу на 7 пунктів покращила свою позицію у рейтингу інвестиційної привабливості Doing Business, який щорічно оприлюднює Світовий банк, і посіла ту сходинку зі країн.

«Підвищення рейтингу України в Doing Business одразу на 7 позицій – це результат, який говорить сам за себе. Це позитивний сигнал для українських підприємців та «зелене світло» для іноземних інвесторів. Однак це лише початок, і ми продовжуємо роботу у цьому напрямку: три дні тому запрацював Кодекс про банкрутство, кілька тижнів тому – закон про стимулювання інвестиційної діяльності, активізуємо процеси дерегуляції», – коментує результати рейтингу Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.

Згідно з даними звіту Світового банку цьогоріч Україна покращила свої показники за 6 з 10 індикаторів, які враховуються фахівцями Світового банку при складанні рейтингу.

Найбільший прогрес Україна продемонструвала за компонентою «Захист міноритарних акціонерів» +27 пунктів завдяки відкриттю інформації про кінцевих вигодонабувачів та компонентою «Отримання дозволу на будівництво»+10 пунктів за рахунок усунення вимог до найму незалежного проектанта та інженера технагляду та запровадження подання повідомлень онлайн, а також зменшила вартість  дозволів на будівництво в межах Києва.

Крім того, на підвищення позиції в рейтингу вплинули позитивні зміни за такими компонентами:

«Підключення до електромереж»: спрощення підключення до електромереж та впорядкування технічних умов, а також впровадження географічної інформаційної системи. Україна також покращила надійність електропостачання, запровадивши механізм компенсації відключення;

«Міжнародна торгівля»: спрощення вимог до сертифікації окремих промислових товарів;

«Реєстрація майна»: підвищення прозорості системи управління земельними ресурсами та спрощення реєстрації майна;

«Доступ до кредитів»: покращення за рахунок покращення доступу до кредитної інформації через створення нового Національного реєстру кредитів у Національному банку України.

Довідково

Рейтинг Doing Business – це щорічний рейтинг інвестиційної привабливості країн світу, який укладається Світовим банком. Звіт Doing Business складається за підсумками комплексного дослідження стану реформ в кожній країні за 10 ключовими індикаторами, які використовуються для аналізу економічних результатів та виявлення успішних реформ та оцінки їхньої ефективності. Індекс легкості ведення бізнесу Doing Business є важливим маркером для інвесторів при прийнятті рішення про інвестиції в ту чи іншу країну світу.

Україна піднялася одразу на 7 пунктів в рейтингу Doing Business та посіла те місце серед країн

Версія для друку

ред. код]

На початку лютого в Україні було видано перші ліцензії для організації азартних ігор, їх отримав оператор Spacex LLC, який керує брендом «Космолот»[28][29]. Також ліцензію отримала українська компанія Паріматч[30]. Вартість ліцензії на 5 років складає 39&#;млн грн[31]. Третю ліцензію отримало ТОВ Геймдев[32], четверту 18 лютого року отримало ТОВ Фьорст Елемент, заплативши за неї 23&#;млн грн[33].

На 24 лютого було заплановано проведення Ukrainian Gaming Week, першої тематичної конференції з азартних ігор в Україні. березня пройде виставка UGW [34][35]. За даними Івана Рудого з Комісії регулювання ігор, за лютий бюджет отримав &#;млн грн від видачі ліцензій, всього протягом року планувалося отримати &#;млрд грн[36].

12 січня ВРУ ухвалила закон №&#;, заборонивши гральному бізнесу користуватися спрощеною системою оподаткування[37], 13 лютого президент Зеленський підписав закон[38]. Податок на імовірний виграш для громадян прирівнявся до оподаткування заробітної платні. Незважаючи на регуулювання й можливість легальної роботи, станом на рік в Україні діяли 14 легальних та нелегальних казино та букмекерських компаній[39].

Закони[ред. ред. код]

Законопроєкт №&#;[ред. ред. код]

Станом на лютий року, попри заборону, сайти на кшталт «Космолоту» продовжували нелегальну роботу в інтернеті. 6 березня в Запоріжжі було закрито 6 підпільних гральних закладів, відзвітовано про вилучення майже 50 гральних автоматів. За даними СБУ, вхід до зали з автоматами коштував грн, а клієнти могли зайти лише за рекомендацією і після попередньої заявки[21].

У серпні в Україні набув чинності закон про легалізацію азартних ігор, згідно з яким на території країни дозволяється організація азартних ігор у відповідних закладах у режимі офлайн та онлайн, букмекерська діяльність, узаконюються зали ігрових автоматів та покер[3][22].

23 вересня Кабмін створив комісію з регулювання азартних ігор та лотерей, а 5 жовтня затвердив умови конкурсу для участі в ній[23]. Комісія стала українським державним регулятором, що займатиметься ліцензуванням та регулюванням сфери азартних ігор в Україні.

21 жовтняКомісію з регулювання азартних ігор та лотерей очолив ветеран АТОІван Рудий, іншими членами комісії стали Олена Водолажко та Євген Гетьман[24].

10 листопада в Києві було закрито 4 підпільні казино: у Деснянському та Солом'янському районах. Одне з них діяло в приміщенні плавучої споруди на технічному водному каналі на вул. Миколи Закревського[25].

На конференції SBC Digital Summit CIS, що пройшла в листопаді, Україну було названо найбільш перспективним ринком серед країн колишнього СРСР із можливостями росту онлайн-ставок на наступні п'ять років[26][27].

—[ред.

Ще у році професійне міжнародне видання Casino News Daily, посилаючись на неофіційні джерела, оцінило річну виручку азартних онлайн-платформ в Україні млн євро. Закриття пунктів "державних лотерей", під виглядом яких працювали незаконні гральні заклади, та пандемія тільки сприяли зростанню онлайн-індустрії азартних ігор у році.

У середині року парламент зрозумів, що відсутність легальних казино та азартних онлайн-ігор щороку завдає держбюджету величезних збитків.

Відтак депутати ухвалили закон "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор", який легалізував азартні ігри в Україні.

У році уряд очікує отримати 7,4 млрд грн за видані ліцензії гемблінг-операторам (англ. gambling – азартна гра).

Закон встановив основні правила організації та діяльності азартної індустрії в Україні, ліцензування, вимоги для компаній-організаторів, постачальників програмного забезпечення та ігрового обладнання. 

Уряд розробляє відповідну нормативну базу і вже створив Комісію з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ), яка видає ліцензії та контролює дотримання законодавчих вимог в індустрії.

Які загальні вимоги для всіх операторів азартних ігор?

Отримати ліцензію на організацію та проведення азартних ігор може лише юридично особа, зареєстрована в Україні.

Проте засновниками або контролерами такої юрособи можуть бути компанія або фізична особа будь-якої іноземної держави, крім РФ та держав, внесених до списку FATF.

Статутний капітал повинен становити не менше 30 млн грн, джерела походження яких можна підтвердити офіційними документами.

Організатору азартних ігор потрібно оформити цільовий банківський депозит або банківську гарантію здійснення виплати виграшів щонайменше на 43,2 млн грн у році.

Є шість ліцензій, на основі яких дозволяється проведення онлайн-ігор та офлайн-ігор.

1. Ліцензія на проведення азартних ігор у гральних закладах казино.
2. Ліцензія для залу гральних автоматів.
3. Ліцензія на букмекерську діяльність у закладах та онлайн.
4. Ліцензія на проведення парі-тоталізатора на іподромі.
5. Ліцензія на онлайн-казино.
6. Ліцензія на проведення онлайн-ігор у покер.

Ліцензія видається одній юридичній особі і не може бути продана чи передана іншій особі. Оператор азартних ігор, який отримав ліцензію, може здійснювати діяльність лише під одним брендом.

Чи може одна компанія отримати кілька різних видів ліцензій?

Закон не забороняє одному оператору отримати кілька видів ліцензій. Крім того, на відміну від багатьох інших держав, Україна не обмежує кількість ліцензій, яку можна отримати.

Як виглядає отримання ліцензій?

Для казино

Для діяльності казино необхідно отримати такі ліцензії.

1. Основну ліцензію на проведення азартних ігор у гральних закладах казино.

У році вартість ліцензії становить млн грн на один заклад казино у Києві та млн грн – в інших населених пунктах. Ліцензія видається на п'ять років та оплачується щорічно п'ятьма рівними частинами.

Поновлення або продовження строку дії ліцензії не передбачено, тому оператору доведеться через п'ять років отримувати нову ліцензію.

2. Додаткові ліцензії на кожні гральний стіл, стіл-рулетку та гральний автомат.

У році вартість ліцензії на стіл-рулетку становить 1, млн грн, на гральний стіл без рулетки – тис грн, на гральний автомат – 36 тис грн. На підставі основної ліцензії дозволяється розміщувати до гральних автоматів.

Додаткові ліцензії видаються на строк дії основної ліцензії, оплата за додаткові ліцензії теж щорічна.

Казино можна відкривати лише в спеціальних зонах.

1. Для Києва – у готелях категорії "п'ять зірок" з номерним фондом не менше номерів. Мінімальна площа казино – кв м. Приміщення має бути відокремлене таким чином, щоб унеможливити неконтрольований вхід клієнтів без їх ідентифікації.

У Києві є шість п'ятизіркових готелів. Лише один з них мав казино до заборони у році, тому незрозуміло, чи мають нові готелі приміщення, які відповідають вимогам та можуть бути передані в оренду організаторам казино.

2. Для інших населених пунктів України – у готелях категорій "п'ять зірок" та "чотири зірки", у яких є не менше номерів. Для чотиризіркових готелів вимоги щодо мінімальної площі казино відсутні, для п'ятизіркових – кв м.

3. Територія заміського комплексу відпочинку, розташованого за межами міста, загальною площею не менше 10 тис кв м з п'ятизірковим готелем.

4. Спеціальна гральна зона, створена рішенням Кабміну. Таких територій може бути створено не більше п'яти.

Вимоги

1. Гральне обладнання має пройти сертифікацію та бути підключене до Державної системи онлайн-моніторингу.

Мінімальна кількість: десять гральних столів, з яких мінімум дві рулетки, та 50 автоматів для міст з чисельністю населення понад тис осіб; п'ять гральних столів, з яких мінімум одна рулетка, та 20 автоматів для територій за межами населених пунктів та міст з чисельністю населення менше тис осіб.

Використовувати можна лише сертифіковані гральні автомати, випущені не пізніше року без купюроприймачів.

2. Чисельність працівників не може бути меншою за 50 осіб. Працівник не може бути молодшим за 21 рік.

Українське законодавство не вимагає отримання ігрової ліцензії менеджментом та працівниками казино. У США та Великобританії працювати адміністратором або круп'є може лише особа, яка має відповідну ліцензію.

4. Казино може працювати в окремі дні, години або 24/7 за умови дотримання загальних вимог щодо забезпечення громадської безпеки і правопорядку, граничного рівня звукового шуму та електромагнітного випромінювання.

5. Участь в азартній грі здійснюється з використанням спеціальних чипів – ігрових замінників гривні. У казино не можуть працювати банківські та кредитні установи й ломбарди, заборонено встановлювати банкомати і пункти обміну валют.

6. Відвідувачем казино та гравцем може бути особа, яка досягла річного віку, надала документ, що посвідчує особу, та відсутня в реєстрі осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та участь в азартних іграх.

За бажанням особі можуть надати фізичну або електрону ідентифікаційну картку гравця, яка заміняє посвідчення особи.

У гральні заклади не допускаються особи в стані наркотичного чи алкогольного сп'яніння.

У залі казино обов'язкове розміщення інформації українською та англійською мовами щодо ліцензії, обов'язкових правил, шансів на виграш, можливого програшу та втрати коштів.

Існує також інвестиційна ліцензія для казино. Кабмін може видати таку ліцензію інвестору, який будує готельний комплекс категорії "п'ять зірок" з номерним фондом не менше номерів у Києві або номерів – в інших містах.

Інвестиційна ліцензія видається безкоштовно та діє протягом десяти років. Її власник повинен вносити щорічну ліцензійну плату за кожен гральний стіл, рулетку та гральний автомат.

Для залу гральних автоматів

Зали гральних автоматів можуть працювати лише в спеціальних гральних зонах.

1. У готелях категорій "три зірки", "чотири зірки" та "п'ять зірок" з номерним фондом не менше 50 номерів – у Києві.

2. У готелях категорій "три зірки", "чотири зірки" та "п'ять зірок" з номерним фондом не менше 25 номерів – в інших населених пунктах.

Для діяльності необхідно отримати такі ліцензії.

1. Основну ліцензію на проведення азартних ігор, яка дозволяє розмістити гральних автоматів. Основна ліцензія видається на п'ять років та у році коштує 45 млн грн.

2. Додаткову ліцензію на кожен гральний автомат, сплачується щорічно. У році її вартість становить 36 тис грн.

Для відкриття залу гральних автоматів, крім загального пакета документів, слід надати договір купівлі-продажу гральних автоматів та документ сертифікації гральних автоматів.

Вимоги

Гральні автомати слід розміщувати так, щоб їх не було видно із зовнішнього боку будівлі. Площа залу гральних автоматів не може бути меншою за кв м. Зал має бути обладнаний системами охоронної сигналізації та відеоспостереження.

Вимоги до гральних автоматів, персоналу, карток гравців та грошей аналогічні вимогам до казино.

Для здійснення букмекерства

Букмекерську діяльність дозволено проводити лише в букмекерських пунктах або онлайн.

Ліцензія на букмекерську діяльність дозволяє приймати ставки в букмекерських пунктах або на онлайн-платформі. Вартість ліцензії у році – млн грн, строк дії – п'ять років. Щорічна плата за кожний пункт становить тис грн.

Букмекерські пункти площею не менше 50 кв м можуть розміщуватися лише в межах спеціальних територій.

1. У готелях "три зірки", "чотири зірки" та "п'ять зірок" з номерним фондом не менше 50 номерів – для Києва.

2. У готелях "три зірки", "чотири зірки" та "п'ять зірок" з номерним фондом не менше 25 номерів – для інших населених пунктів.

3. На території іподромів – для прийняття ставок на кінні перегони.

В інтернеті дозволяється здійснювати букмекерську діяльність через сайти та мобільні додатки. Кожен онлайн-букмекер повинен мати спеціальну онлайн-систему, сайт та доменне ім'я та повідомити їх КРАІЛ.

Закон дозволяє власникам іподромів отримати ліцензію на проведення парі-тоталізатора. Її вартість становить 6 тис грн та видається на п'ять років. Ліцензія дозволяє власникам іподромів приймати ставки та виплачувати виграші.

Які приміщення можуть здаватися в оренду для казино, залів гральних автоматів та букмекерських контор?

Лише нежитлові приміщення, власники яких отримали дозвіл Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей.

Які є особливі вимоги для організаторів азартних ігор в інтернеті?

В інтернеті дозволена діяльність онлайн-казино, онлайн-покера та букмекерство.

Вартість ліцензії на онлайн-казино у році – 39 млн грн, на організацію та проведення онлайн-покера – 30 млн грн.

Основна ліцензія, отримана на провадження букмекерської діяльності, дозволяє організовувати букмекерство онлайн без отримання додаткових ліцензій.

Усі ліцензії видаються на п'ять років і не передбачають продовження чи поновлення, тому кожні п'ять років організатор повинен отримувати нову ліцензію.

Вимоги

1. Сервери, інші технічні засоби онлайн-системи організації казино повинні розміщуватися лише на території України.

2. Організатор онлайн-казино, покера чи букмекерства може здійснювати діяльність через свій сайт з доменним ім'ям ua та/або через свій мобільний додаток, вказаний у реєстрі.

3. Ставки можна приймати від резидентів України і від нерезидентів.

4. Гравці проходять обов'язкову ідентифікацію за допомогою електронного підпису, MobileID, BankID.

5. Гравець має право встановити грошовий ліміт на онлайн-гру.

6. Гра або схиляння до гри в кредит заборонені.

7. Оплата ставок, повернення коштів, виплата виграшів гравцям здійснюються лише в безготівковій формі.

Як обмежується доступ резидентів України до неліцензійних онлайн-платформ?

Постачальники хостингу повинні обмежувати доступ до неліцензійних сайтів на території України. Зараз доступ до неліцензійних онлайн-платформ не обмежений.

Коли такі платформи почнуть блокувати, чи зможуть українські споживачі отримувати доступ до азартних сайтів шляхом зміни VPN і чи будуть такі дії блокуватися, не відомо.

Українські банки або платіжні системи, що діють на території України, не повинні дозволяти платежі на користь осіб, які проводять азартні ігри на території України без ліцензії або які надають послуги з доступу до таких азартних ігор.

Як це буде працювати, поки що невідомо, оскільки Нацбанк ще не видав відповідні інструкції для банків.

Чи існує ліцензування постачальників software операторам азартних ігор?

Українські ІТ-компанії мають право постачати послуги або програмне забезпечення для організації та проведення азартних ігор лише на підставі B2B-ліцензії з надання послуг у сфері організації та проведення азартних ігор.

Ліцензія не потрібна, якщо українська компанія-організатор азартних ігор придбає послуги або програмне забезпечення в сертифікованого в Україні нерезидента. Ліцензія надається на п'ять років, її вартість у році становить 1,8 млн грн.

Схожі вимоги щодо ліцензування постачальників software операторам азартних ігор існують у Великобританії та США.

Які вимоги для промоушен та рекламування азартних ігор?

Реклама азартних ігор, торговельних марок та інших позначень, під якими провадиться діяльність з азартних ігор, дозволяється на радіо і телебаченні з 23 години вечора до 6 години ранку. Є також низка заборон.

1. Спонсорування телепрограм, радіопрограм, театрально-концертних та інших заходів, призначених переважно для осіб, які не досягли 21 року (крім трансляції спортивних заходів).

2. Реклама в різних виданнях та друкованих ЗМІ, крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм.

3. Зовнішня реклама, реклама на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів та метрополітену.

4. Реклама на товарах та в розважальних місцях, призначених для осіб, які не досягли річного віку.

Крім того, у рекламі забороняється використовувати осіб, які не досягли річного віку.

Реклама повинна містити застереження: "Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність".

Чи відповідають такі вимоги світовій практиці? Чи буде закон стимулювати розвиток індустрії?

Загалом вимоги закону та регулювання відповідають міжнародній практиці. Проте є два принципові питання, на які скаржаться міжнародні оператори азартної індустрії.

1. Вимога щодо розташування серверів і технічних засобів винятково в Україні.

2. Податкове навантаження на операторів.

Щодо першого питання: відповідальний комітет парламенту погодив законопроєкт, що дозволяє розташування серверів і технічних засобів онлайн-системи організації азартних ігор на території України, Європейської економічної зони та/або інших країн, де встановленні аналогічні стандарти та вимоги у сфері азартних ігор.

Вказана норма щодо серверів буде доповнена обмеженням щодо розміщення технічних засобів у РФ та, скоріше за все, схвалена парламентом на початку року.

Щодо другого питання: вартість ліцензії та податок на прибуток з операторів азартних ігор необґрунтовано високі порівняно з країнами ЄС.

Вартість української ліцензії на казино та податкове навантаження на операторів можна порівняти лише з аналогічними показниками в США та в Макао, які є світовими столицями гемблінгу та куди їдуть відвідувачі з усього світу.

Пропонується звільнити від оподаткування виграші фізосіб-клієнтів, оскільки оператор виступає податковим агентом гравця і має утримувати з його виграшу 18% податку з доходів фізичних осіб та 1,5% військового збору, а також зменшити ставку податку на доходи операторів, отримані від азартних ігор, з 18% до 10%.

Законопроєкт щодо зменшення податкового навантаження на операторів азартної індустрії внесений до порядку денного зимової сесії парламенту, тому можна очікувати, що податкові зміни скоро будуть схвалені.

Автори

 

SOE WEEKLY

Приватизація майже стоїть, ФДМУ хоче управляти основними держпідприємствами і може отримати нового голову

НБУ закликає держбанки не інвестувати в облігації країн G7, "Українські розподільчі мережі" отримали державні частки у п'яти обленерго: головні події у житті держкомпаній 3 – 10 листопада.

інфраструктура

Шефство країн над відбудовою регіонів: чи спрацювала ідея Зеленського

На заклик президента до партнерів допомогти відновити постраждалі регіони відгукнулося чимало держав, однак показовим став приклад лише однієї з них.

WEEKLY CHART

Безвихідне положення. У яких галузях бізнес не почав бойкот РФ?

Які сектори та фірми досі найбільше підтримують агресора.

PROMOTED

Інвестиції в землю під час війни: якою є стратегія, що принесе прибуток

Після зняття мораторію на продаж землі та відкриття ринку у липні року земельні ділянки сільськогосподарського призначення стали одним з найвигідніших інвестиційних інструментів українців.

фінанси

Держбанки хочуть вкластися в американські облігації, але НБУ проти. Що відбувається?

Звідки у банків "зайва" валюта за кордоном і чому вкласти її в український держборг не так просто?

PROMOTED

Відбудова не на часі?

Європейські партнери допомагатимуть відновити об’єкти в постраждалих українських громадах

Усі публікації
ред. код]

Примітки[ред.

nest...

казино с бесплатным фрибетом Игровой автомат Won Won Rich играть бесплатно ᐈ Игровой Автомат Big Panda Играть Онлайн Бесплатно Amatic™ играть онлайн бесплатно 3 лет Игровой автомат Yamato играть бесплатно рекламе казино vulkan игровые автоматы бесплатно игры онлайн казино на деньги Treasure Island игровой автомат Quickspin казино калигула гта са фото вабанк казино отзывы казино фрэнк синатра slottica казино бездепозитный бонус отзывы мопс казино большое казино монтекарло вкладка с реклама казино вулкан в хроме биткоин казино 999 вулкан россия казино гаминатор игровые автоматы бесплатно лицензионное казино как проверить подлинность CandyLicious игровой автомат Gameplay Interactive Безкоштовний ігровий автомат Just Jewels Deluxe как использовать на 888 poker ставку на казино почему закрывают онлайн казино Игровой автомат Prohibition играть бесплатно