kpss deneme arsivi / ÖSYM • T.C. ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ

Kpss Deneme Arsivi

kpss deneme arsivi

Aynı zamanda erken olgunlaşan erkeklerin ben- j lik algılarına ve arkadaş ilişkilerine yönelik algıları j daha olumlu olmaktadır Ayrıca erken olgunlaşma j ile yaşamda daha fazla sorumluluk alma ve işbirlikçi olma arasında ilişki olduğu bilinmektedir. Erken olgunlaşan kızlar için ise durum biraz daha farklılık göstermektedir. Göğüslerinin büyümesi, kendilerini rahatsız hissetmelerine ve kendilerini arkadaşlarından farklı görmelerine neden olabil­ mektedir. Ayrıca bu kızlar, sınıf içerisinde henüz olgunlaşmamış olan arkadaşlarının şakalarına maruz kalabilmektedir. Diğer yandan erken olgun­ laşma ile erken yaşta cinsel ilişkiye girme davranı­ şı arasında pozitif bir korelasyon bulunmaktadır. Cevap B 11 — — »- — — — Kpss Kaynak Arşivi - Kpss Doküman Arşivi f t ü r k İ y e g e n e lİ de n e m e s in a v i ç ö z ü m le r İ - 7 j funduszeue.info Özümleme (Asim ilasyon) i Kargaşalı (dağınık) kim lik statüsü Bilginin içselleştirilmesi ya da sindirilmesidir. Bire­ i Bunalımın yaşanmadığı, bağlanmanın da olmadı- yin kendisinde var olan bilişsel yapılarla (şemalar­ i ğı durumdur. Bir kimliğe bağlanmaktan tamamen la) çevresine uyumunu sağlayan bilişsel süreçtir. 1 kaçınırlar. Durumdan memnun değildirler fakat Diğer bir deyişle çocuğun karşılaştığı yeni olayı, ) kendileri için benimseyeceği yeni bir kimlik geliş- fikri, objeyi kendisinde daha önceden var olan bi­ j tirmekten de kaçınırlar. lişsel yapı içine alma sürecidir (Senemoğlu, ). I Cevap D Özümleme ile insan yeni karşılaştığı bilgi, olay veya durumları seçerek ya da değiştirerek kendi­ Korkulu Bağlanma S tili: Bireysel değersizlik sinde daha önce var olan bilişsel yapılara, şemala­ duyguları ile başkalarının güvenilmez ve reddedi­ ra yerleştirir. Özümleme, insanın yeni karşılaştığı ci olduğuna ilişkin beklentileri yansıtır (Sümer ve bir nesne, durum olay veya bilgiyi kendisinde var j Güngör, ). Bu yetişkinler, sosyal temas ve olan şemalarla açıklama çabasıdır. Özümlenen j yakınlık isterler fakat başka kişilere itimatsızlık ve bilgi kişi tarafından bir miktar değiştirilerek algılan­ j reddedilme korkusu yaşadıkları için öznel rahat- maktadır (Kaya, ). Özümleme (ya da özüm­ j sizlik ve sosyal onaya karşı aşırı bir duyarlılıkla seme) bir olgunun ya da uyarıcının bireyde var I karakterize edilen bozulmuş, yolunda gitmeyen olan zihinsel kategoriler içerisinde yerleştirilmesi, j sosyal ilişkiler kurarlar. Bu tür kişiler reddedilme bu yolla sınıflanması ve kullanılması sürecidir. mak gibi daha üst düzeyde motor koordinasyon EĞİTİM BİLİMLERİ _ _ __ TÜRKİYE GENELİ DENEME SINAVI ÇÖZÜMLERİ - 7 î Öğrenme bir organizmanın davranışlarında ya­ Soru kapsamında IV numaralı öncül yanlıştır. şantısı yoluyla oluşan, kalıcı ya da izli (nispeten, Hatta bu durumda iki hata yapılmıştır. İlki Nazlı görece kalıcı) değişimler olarak ifade edilmektedir. Öğretmen sınıf rehber öğretmeni psikolojik danış­ Doğuştan gelen, geçici, sadece büyüme - olgun­ ma yapamaz, İkincisi ise atılganlık eğitimi bilişsel laşma sürecine bağlı davranış değişiklikleri öğre­ psikolojik danışma yaklaşımında değil davranışçı nilmiş kabul edilmez. yaklaşım kapsamında ele alınır. Dilimiz, doğduğumuz ilk günden itibaren belli tat­ Cevap D ları ayırt edebilmektedir. Acı biber yiyen bir kişinin gözlerinin yaşarması örneğinde doğal uyarıcı - do­ ğal tepki bağıntısı kurulduğu için öğrenme söz ko­ nusu değildir. Bunun dışında belirtilen örneklerin tamamı yeni doğmuş bir bebekte gözlenmesi mümkün olma­ yan etkinlikler içermektedir, başka bir deyişle öğ­ renmenin eseridir. Cevap C Verilen öncüller incelendiğinde III numaralı öncül­ 1 leri yanlış olduğu söylenebilir. Çünkü kendini ger­ _ı Sd çekleştiren kişilen münzevi bir yaşam sürmezler. Sosyo-kültürel hizmetler öğrencilerin sosyalleş- g Münzevi yaşam kafasını kuma sokma yani kendi mesi amacıyla grupla gerçekleşen etkinlikler ola- !“ dışında hiçbir şeyle ilgilenemez anlamı taşır. Ken­ rak kabul edilir. Verilen öncüller incelendiğinde I dini gerçekleştiren kişiler hem kişisel hem de çev­ bahar şenlikleri ve spor turnuvaları bu kapsamda j resel sorunlarla doğrudan ilgilidir. yer almaktadır. Bu hizmetlerin ayrıca önleyici ve j bireyin gizil güçlerini ortaya çıkarıcı etkisi vardır. j Cevap B Cevap A j PDR hizmetleri bireyin sadece duygusal yönü ile ilgilenir ifadesi yanlıştır çünkü PDR bireyi çok yön­ lü geliştirmeyi esas alan bir yaklaşımdır. Yine IV Bireyin ani gelişen bir olaydan sonra yaşadığı yı­ numaralı öncülde verilen bütün yöntemler amaçtır kıcı ve olumsuz etki kriz yönelimli rehberliğin etki- ifadesi yanlıştır. Çünkü PDR’de kullanılan bütün sindedir. Burada yoğun ve olumsuz duygu durumu yöntemler araç olarak kabul edilir. kişileri yıkıcı biçimde etkilemiştir. Cevap C Cevap D 15 TÜRKİYE GENELİ DENEME SINAVI ÇÖZÜMLERİ - 7 EĞİTİM BİLİMLERİ Verilen seçenekler incelendiğinde D seçeneğinin Super'e göre mesleki gelişim süreci geri dönüle­ yanlış olduğu görülmektedir. Çünkü rehberlik te­ bilir bir süreçtir. Bu geri dönme süreci yaş melinde bilgi verme eksenli bir çalışmadır. Dola­ araştırma ve yaş yerleştirme evresinde yısıyla bu hizmeti sınıf rehber öğretmenleri ya da gerçekleşir. Birey her iki basamakta sınama süreci konu alanı uzmanları da verebilir. Psikolojik danış­ yaşar ve seçtiği mesleğini kendine uygun olup ol­ ma hizmeti yalnızca psikolojik danışman tarafın­ madığını dener. dan verilebilir. C evapB Cevap D Kpss Kaynak Arşivi - Kpss Doküman Arşivi funduszeue.info Etkili verimli çalışma sürecinde öğrencilerin ön­ Bir sınıfta bulunan öğrencilerin birbirlerini hangi celiklerini belirlemeleri ve planlı çalışmaları yani I sosyal uzaklıkta olduğunu anlayabilmek için kulla­ numaralı öncül doğrudur. Yine III numaralı öncülde nılan araç sosyal uzaklık ölçeğidir. Bu ölçekte bi­ verilen ders çalışma ortamında dikkatini dağıtacak a ili reyler birbirlerini yakınlık ya da uzaklık durumuna materyallerden uzak durulması ifadesi doğru ola­ > göre 1 ile 5 arasında puanlar. 1 olumsuz ilişkiyi, caktır. Dolayısıyla I ve III numaralı ifadeler doğru­ 5 ise olumlu ilişkiyi ifade eder. dur. Cevap B Cevap A Tanılama sürecinde yer alan gruplar ve zekâ pu­ anları şu şekildedir; Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik (55 - 69) Bireyin bir işin sonunda o işten elde ettiği doyum Orta düzeyde zihinsel yetersizlik (40 - 54) süreci değer kavramı olarak ifade edilir. Değer kavramı içerisinde kazanç, değişiklik, yarışma, ba­ Ağır düzeyde zihinsel yetersizlik (25 - 39) ğımsızlık, kolay iş bulabilme ve adını duyurabilme Çok ağır düzeyde zihinsel yetersizlik (25 ve altı) gibi kavramlar yer almaktadır. İlgi işi yaparken alı­ Üstün zekâlı bireyler ( ) nan hazzı değer ise işin sonucunu ifade etmek için Verilen eşleştirmelerden II ve V numaralı öncülle­ kullanılır. rin yanlış olduğu söylenebilir. Cevap E Cevap C 16

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası