okul öncesi bilişsel alan gelişim raporu örneği / Yeni-Bilişsel Alan Gelişim Raporu Örnekleri | OkulöncesiTR

Okul Öncesi Bilişsel Alan Gelişim Raporu Örneği

okul öncesi bilişsel alan gelişim raporu örneği


3 YAŞ GELİŞİM RAPORUNU İndirmek İçin TIKLAYIN >>>

4 YAŞ GELİŞİM RAPORUNU İndirmek İçin TIKLAYIN >>>

5 YAŞ GELİŞİM RAPORUNU İndirmek İçin TIKLAYIN >>>

 

Gelişim Raporlarını hazırladığınız bugünlerde funduszeue.info ekibi olarak Okul öncesi eğitim uzmanları rehberliğinde örnek formlar oluşturduk.

Her öğrencinin gelişimi bireysel olarak devam etse de arkadaşları ile paralellik gösteren noktalar olabilir. Bireysel farklılıklara mutlaka yer vermeliyiz.


Öğrencimizin gelişiminde desteklenmesine ihtiyaç duyduğu alanlar varsa bunları çaba gösterir, desteğe ihtiyaç duyar, özen gösterir, rehberliğe ihtiyaç duyar. Öğrencimizin gelişimi yaş gelişim özelliğinden öndeyse, model olur, özgün ürünler oluşturur gibi ifadeler kullanmanızı öneriyoruz.


Sizlere 1. Dönem kullanılması muhtemel kazanım ve göstergelerden yola çıkarak bireysel farklılıklara göre örnek ifadeler oluşturduk. Öz bakım alanı her kuruma göre farklılıklar gösterdiğinden sizlere önerimiz sadece gözlemlediğiniz göstergelere yönelik olarak yazmanız.

Ayrıca her yaş grubuna özel gelişim raporları uzman ekibimiz tarafından hazırlandı.

Kolay gelsin.

BİLİŞSEL ALAN: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum, olaya odaklanır. İleriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Sıra bildiren sayıyı söyler. Nesne ve varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna göre eşleştirir ve gruplar. Geometrik şekillerin adını söyler ve geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Nesnelerle örüntü oluşturur. Nesneleri kullanarak toplama işlemi yapar. Olayları oluş sırasına göre sıralar. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.

 

BİLİŞSEL ALAN: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum , olaya odaklanmaya çaba gösterir. İleriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Sıra bildiren sayıyı söyler. Nesne ve varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna göre eşleştirir ve gruplar. Geometrik şekillerin adını söyler ve geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Nesnelerle örüntü oluşturmada desteğe ihtiyaç duyar. Nesneleri kullanarak toplama işlemi yapmaya gayret eder. Olayları oluş sırasına göre sıralar. Problem durumlarına çözüm üretmede desteğe ihtiyaç duyar. Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. Bilişsel alandaki gelişimi desteklenmeye devam edilmektedir.

 

BİLİŞSEL ALAN: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum , olaya odaklanır. İleriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Sıra bildiren sayıyı söyler. Nesne ve varlıkları rengine, şekline, büyüklüğüne, uzunluğuna göre eşleştirir ve gruplar. Geometrik şekillerin adını söyler ve geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Nesnelerle örüntü oluşturmada arkadaşlarına model olur. Nesneleri kullanarak toplama işlemi yapar. Olayları oluş sırasına göre sıralar. Problem durumlarına çözüm üretmede özgün fikirler ortaya koyar.Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.

 

Dil ALANI: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Görsel materyalleri inceler ve açıklar. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur. Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. Yetişkinden kendisine kitap okumasını ister.  Çevresindeki yazıları gösterir.

 

Dil ALANI: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanmaya özen gösterir. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanmaya gayret eder. Konuşmak için sırasını beklemede desteğe ihtiyaç duyar. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Sözel yönergeleri yerine getir. Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade etmeye özen gösterir.Görsel materyalleri inceler ve açıklar. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturmaya çaba gösterir. Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. Yetişkinden kendisine kitap okumasını ister.  Çevresindeki yazıları gösterir. Dil alanında gelişimi desteklenmeye devam ediliyor.

 

Dil ALANI: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanmada arkadaşlarına model olur. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanmada örnek davranışlar gösterir. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Görsel materyalleri inceler ve açıklar. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluştururken özgün fikirlerini ortaya koyar. Çevresindeki yazıları göstererek anlamlarını tahmin eder. Okumayı  taklit eder.

 

MOTOR GELİŞİM: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.  Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge  gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Malzemelere elleriyle şekil verir. Kalemi doğru tutar ve kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.

MOTOR GELİŞİM: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar.  Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerlemeye gayret eder. Denge  gerektiren hareketleri yapmaya çaba gösterir.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirmede desteğe ihtiyaç duyar. Malzemeleri kesmede rehberlik edilmesine ihtiyaç duyar,yapıştırır. Malzemelere elleriyle şekil verir. Kalemi doğru tutmada desteğe ihtiyaç duyar ve kontrolünü sağlamaya gayret eder. Çizgileri istenilen nitelikte çizmeye özen gösterir. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Nezaket kurallarına uyar. Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade etmeye gayret eder. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturmada desteğe ihtiyaç duyar. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklamaya gayret eder. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla göstermede desteğe ihtiyaç duyar. Kendisinin ve başkalarının haklarını korumaya gayret eder. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirmeye özen gösterir. Değişik ortamlardaki kurallara uymada desteğe ihtiyaç duyar. Nezaket kurallarına uymaya özen gösterir. Grup önünde kendini ifade etmeye çaba gösterir. Başkalarıyla sorunlarını çözmeye gayret eder.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade etmede arkadaşlarına model olur.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirir. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Nezaket kurallarına uyar. Grup önünde kendini özgün yollarla ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözmede özgün fikirler ortaya koyar.

  

Özbakım: Kendine ait olan ve sınıfta bulunan ortak eşyaları toplar. Giysilerinin önünü arkasını ayırt eder ve yardımla giyinir. Ellerini, yüzünü yıkar ve kurular. Tuvalet gereksinimini yardımla karşılar. Düğmesiz ve bağcıksız giysileri çıkarır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer. Öğün zamanlarında yemeğini yer. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.

 

Özbakım: Kendine ait olan ve sınıfta bulunan ortak eşyaları toplar. Giysilerinin önünü arkasını ayırt eder ve yardımla giyinmede desteğe ihtiyaç duyar. Ellerini, yüzünü yıkar ve kurular. Tuvalet gereksinimini yardımla karşılar. Düğmesiz ve bağcıksız giysileri çıkarır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.

  

3 YAŞ GELİŞİM RAPORUNU İndirmek İçin TIKLAYIN >>>

4 YAŞ GELİŞİM RAPORUNU İndirmek İçin TIKLAYIN >>>

5 YAŞ GELİŞİM RAPORUNU İndirmek İçin TIKLAYIN >>> 

Çocuk Gelişimi Bölümü

Çocuk Gelişimi Bölümü Nedir?

Çocuk gelişimi bölümünün amacı, çocukların doğumundan itibaren yasal olarak yetişkin sayıldıkları 18 yaşına gelene kadar gelişim alanlarını destekleyen, aileye ve topluma hizmet sunan çocuk gelişimi uzmanı yetiştirmektir. Çocukların gelişim alanları zihinsel, sosyal ve duygusal olarak özetlenebilir. Çocuk Gelişimi Bölümü, çocukların gelişim gereksinimlerinin saptanmasını amaçlayan eğitim programıdır.

Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Süresi Kaç Yıldır?

Çocuk Gelişimi, iki yıllık ön lisans ve dört yıllık lisans bölümü olarak eğitim verir. Hem ön lisans hem de lisans programının bölüm isimleri aynıdır. Çocuk Gelişimi 2 yıllık taban puanları üniversiteden üniversiteye göre farklılık gösterir. Türkiye’de çocuk gelişimi ön lisans programı bulunan üniversite sayısı oldukça fazladır. Çocukların zihinsel başta olmak üzere sosyal ve duygusal alanlarda da desteklenmesi amacıyla eğitim veren lisans ve ön lisans programları çeşitli üniversitelerde mevcuttur. Çocuk Gelişimi 4 yıllık taban puanları da üniversiteye göre değişkenlik gösterir.

Çocuk Gelişimi Bölümü Dersleri Nelerdir?

Çocuk Gelişimi lisans ve ön lisans bölümlerinde ders içerikleri benzerdir. Ancak dört yıllık bölüm daha kapsamlı dersler sunar. Lisans programında ilk yıl öğrenme ve öğretme teknikleri üzerine dersler işlenir. İkinci yılda ise çocukların fiziksel ve motor gelişimi hakkında bilgiler içeren dersler ağırlıktadır. Bu derslerde aynı zamanda oyun ve oyun materyalleri öğretilir. Programın üçüncü yılında okul öncesi eğitime ağırlık verilir. Üçüncü yılda, çocuk hakları ve çocuk hukuku alanlarında detaylı bir program hazırlanır. Programın son yılında ise, risk altında bulunan çocukların eğitimleriyle ilgili dersler işlenir. Bu derslerde ilkokula hazırlık ve gelişim kuramları konularına ağırlık verilir. Bu bölümde dört yıl boyunca verilen dersler genel olarak şu şekilde sıralanabilir:

  • Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi
  • Çocuk Eğitiminde Alan Çalışmaları
  • Çocukları Tanıma, Değerlendirme
  • Çocuklar ile Oyun
  • İlk Yardım
  • Çocuklarda Eğitim Felsefesi
  • Çocuk Ruh Sağlığı
  • Psikoloji
  • Anatomi
  • Anne ve Çocuk Beslenmesi
  • Fiziksel Büyüme-Motor Gelişim
  • Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi
  • Aile Danışmanlığı

Bu derslerin haricinde uygulamalı eğitimler de yer alır. Bu eğitimlerde yuva ve anaokulu pratiği gibi staj programları vardır. Bu programlarla öğrencilere deneyim kazandırılması amaçlanır. Sekiz yarıyıllık eğitim programını tamamlayarak mezun olan öğrenciler, ''çocuk gelişim uzmanı'' olarak kariyerine başlar. Çocuk Gelişimi taban puanları her yıl farklılık gösterir. Çocuk Gelişimi Bölüm puanları da üniversitelere göre her yıl değişiklik göstermektedir. İki yıllık ön lisans programını bitiren öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı (DGS)’nda başarı sağlayarak Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümlerinde lisans programını tamamlayabilir.

Çocuk Gelişimi Bölümü Mezunu Ne İş Yapar?

Çocuk Gelişimi Bölümü mezunları, çocuk gelişim uzmanı unvanı ile görev alır. Çocuk Gelişimi mezunu ne iş yapar sorusu kısaca şu şekilde açıklanabilir; çocukların, okul öncesi ve okul çağlarındaki gelişim düzeylerini desteklemek ve gelişimlerini sağlamak için çalışmalarını sürdürür. Çocuklar için özel olarak destekleyici eğitim programları hazırlar. Bunun yanı sıra eğitimsel çevre düzenlemesi yapma, uygun programı uygulama ve denetleme görevleri de vardır. Bu programların çocuk ve aileye katkı sağlayıp sağlamadığını kontrol eder. Çocuk gelişim uzmanları bu kontrollerin ardından yeni düzenlemeler yapma görevini de üstlenir. Bunun yanı sıra çocuk eğitimi ve gelişimi alanında hizmet veren kurum ve kuruluşlara danışmanlık da yapar. Uzmanların bir başka sorumluluğu ise toplumu bu konularla ilgili bilinçlendirmektir.

Çocuk gelişim uzmanları; çocukların bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını gözlemler. Hangi yaş grubundaki çocukların nasıl bir davranış sergileyeceğiyle ilgili raporlar hazırlar ve bilgilendirme yapar. Bunun yanı çocukların gelişimini fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak gözlemler. Çocuk gelişimi uzmanı olmak ve bu görevleri üstlenmek isteyen kişiler bu bölümü tercih ederek eğitim programına dahil olabilir.

Çocuk Gelişimi Bölümü Mezunu İş Olanakları Nelerdir?

Çocuk gelişimi iş imkanları oldukça geniştir. İki yıllık ön lisans ve dört yıllık lisans programını tamamlayan uzmanlar iş hayatına atıldıklarında pek çok özel kurumda ve devlet kurumunda çalışabilir. Çağımızın aranan meslekleri arasında yer alan çocuk gelişimi uzmanları; anaokulları, kreşler, rehabilitasyon merkezi ve eğitim kurumlarında çalışabilir. Bunun yanı sıra özel okullar ve devlet okullarında çalışma imkanları mevcuttur. Çocuk gelişim uzmanları gündüz bakım evleri ve hastane gibi alanlarda da çalışabilir. Çocuk gelişimi maaşları ise çalışılan kuruma, kişinin eğitim ve deneyimine göre değişkenlik gösterir. Çocuk Gelişimi Bölümünden mezun olan kişiler çocuk gelişimi ve eğitimi iş ilanları seçeneklerini takip ederek, funduszeue.info üzerinden ilgili ilanlara başvuruda bulunabilirler.


Gelişim Raporlarını hazırladığınız bugünlerde funduszeue.info ekibi olarak Okul öncesi eğitim uzmanları rehberliğinde örnek formlar oluşturduk.

Her öğrencinin gelişimi bireysel olarak devam etse de arkadaşları ile paralellik gösteren noktalar olabilir. Bireysel farklılıklara mutlaka yer vermeliyiz.


Eğer öğrencimizin gelişiminde desteklenmesine ihtiyaç duyduğu alanlar varsa bunları çaba gösterir, desteğe ihtiyaç duyar, özen gösterir, rehberliğe ihtiyaç duyar gibi uygun ifadeler kullanmanızı,


Öğrencimizin gelişimi yaş gelişim özelliğinden öndeyse,  model olur, özgün ürünler oluşturur gibi ifadeler kullanmanızı öneriyoruz.


Sizlere 2. Dönem kullanılması muhtemel kazanım ve göstergelerden yola çıkarak bireysel farklılıklara göre örnek ifadeler oluşturduk. Öz bakım alanı her kuruma göre farklılıklar gösterdiğinden sizlere önerimiz sadece gözlemlediğiniz göstergelere yönelik olarak yazmanızı öneriyoruz.

Hepinize şimdiden iyi tatiller diliyoruz.

Siz tatildeyken biz sizin için çalışıyor olacağız :) 


 

3 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN:  Nesne ve varlıkların büyüklüğünü,uzunluğunu,sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri funduszeue.infoerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. İleriye doğru birer birer ritmik funduszeue.info, durum, olaya dikkatini verir.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Denge gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.  Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

funduszeue.info

 

4 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur. Çevresindeki yazıları gösterir.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

funduszeue.info

5 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Sözcüklerin başlangıç ve bitiş sözcüklerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar. Çevresindeki yazıları gösterir. Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Ayakkabılarının bağcıklarını çözer, bağlar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

funduszeue.info

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası