incirli lisesi öğretmenleri / İNCİRLİ LİSESİ TÜM MEZUNLARI

Incirli Lisesi Öğretmenleri

incirli lisesi öğretmenleri

İNCİRLİ LİSESİ TÜM MEZUNLARI

- eğitim öğretim yılı sonunda lise bünyesindeki orta okul kısmı kalkmıştır.

- eğitim öğretim yılında Yabancı Dil Ağırlıklı Lise bölümü açılmıştır. Bu bölüm ilk mezunlarını - yılında vermiştir.

Okulumuzun adı Keçiören İncirli Mahallesinden gelmektedir

Halen Yabacı Dil Ağırlıklı Lise ve Normal Lise olarak eğitim öğretime devam etmektedir.

Kuruluş Tarihi :

Vizyon:

İstiyoruz ki; Öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini iyi gözlemleyip ortaya çıkarabilelim. Okulumuz fiziki şartlar ve insan kaynakları bakımından en iyisi olsun. Öğrenme, okulumuzda temel ihtiyaç kabul edilsin. Okul toplumunun bireyleri, her gün daha iyiye ulaşma çabası içinde olsunlar. Öğretmenler ve öğrenciler, birbirlerinin öğrenme ve gelişmesine yardımcı olmanın önemine inansın. Her veli öğrencisine öğrenme için her türlü fırsatın verildiğini bilsin, okula güvensin. Okul toplumunun bireyleri gerekenleri yaparken kendilerinden emin olsunlar, bu konuda korku ve endişe duyguları olmasın. Okulumuz fikri hür , vicdanı hür , irfanı hür nesiller yetiştiren bir okul olsun. Okulumuz sürekli yeniliklerle gelişsin. Tüm çalışmalarımız, başarılarımız davranışlarımız çevreye örnek olsun.

Misyon:

Tüm öğrencilerimizin Atatürk İlkelerine bağlı, cumhuriyet değerlerine sahip olmanın bilinciyle değişim ve gelişmeleri doğru algılayıp, yorumlayan ve geliştirebilen , insan haklarına saygılı, öğrenmeyi öğrenen , bilgili , becerili , kendini tanıyan ve kendine güvenen, toplumsal bilinci gelişmiş,hoşgörülü , doğayı ve insanı seven , bireysel farklılıklarına göre eğitim alabilen mutlu bireyler olarak yetişmelerine önderlik etmek için varız.

Başarılar

İletişim:

Tel: +90 61 02

Fax: +90 42 72

Adres: Yunus Emre Caddesi No: 78 , İncirli-Keçiören/ ANKARA

1 İNCİRLİ ANADOLU LİSESİ STRATEJİK PLANI

2 KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İNCİRLİ ANADOLU LİSESİ STRATEJİK PLANI

3

4 Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getiren milletler; önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklallerini kaybetmeye mahkumdurlar. 1

5 MÜDÜR SUNUŞU Çağımızda baş döndürücü hızla ilerleyen teknolojiyi kavrayıp, kullanan insanların ortak aklı benimseyip, yetişmiş insan gücünün ne kadar ihtiyaç olduğu da kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Bu durum kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin sayılı yasa çıkartılmış olup strateji planlamada usul ve esasları belirten yönetmelik gereğince okulumuzda ki paydaşların güven ve desteği ile herkesin bu çalışmaların yararına inanması sağlanacaktır. Pozitif düşünen, çevresine, ülkesine yararlı, yaratıcı, geleceğe yön veren, Atatürk ilke ve inkılaplarına gönülden bağlı, bilgili, dürüst, çalışkan, yeteneklerini geliştiren, kişisel başarıları ile günümüz ihtiyaçlarını belirlemiş bireyler yetiştirmenin temel kuralı; gelişmenin sürekli olmasını sağlayan stratejik planlamadır. Bu çalışmasını insanların mutluluğu ve memnuniyeti üzerine odaklayarak başlayan İncirli Anadolu Lisesi stratejik planlama ekibini de çalışkan, başarılı ve paylaşmayı seven insanları ön plana alarak, bilgi ve güç birliği oluşturup okulumuzun stratejik planını devamlı artan verim ve başarı üzerine inşa edip geniş çaplı araştırmaya başlayarak, neyimiz var, ihtiyacımız nedir? Ne yapmalıyız, ne yapabiliriz üzerinde çalışmalar başlatıp, tüm paydaşlarımızı da yanımız alarak belirleyecekleri stratejilerimizi aşacağımıza inancımız tam olup, itici güç olarak belirmediğimiz arkadaşlarımızın önderliğinde, okul müdürü olarak her güçlüğün üstesinden gelerek her türlü engeli aşıp desteğimi esirgemeden lider olarak en önde çalışmaya azimli ve karalı olduğumu belirterek, çalışmaların okulumuza ve öğrencilerimize güzellik, başarı ve mutluluk getirmesini temenni ediyorum. Ercan MALÇOK İncirli Anadolu Lisesi Müdürü 2

6 EKİP SUNUŞU Stratejik Planlama, belirli bir amaca ulaşabilmek için yapılan uzun dönemli bir eylem planıdır. Stratejik plan kurumların bulundukları nokta ile ulaşmak istedikleri noktanın belirlenmesine yardımcı olur. Her kurum varlığını sürdürebilmesi ve geleceğe emin adımlarla yürüyebilmesi için plana ihtiyacı vardır. Kurumlar için vazgeçilmez öneme sahip olan Stratejik Plan, sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol kanunu ile zorunlu hale getirilmiştir. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığının /26 nolu genelgesi ile tüm okullarda Stratejik Plan çalışmaları başlamıştır yılı başından itibaren Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından konu ile ilgili bilgilendirme toplantıları yapılmış, seminerler verilmiştir. Okulumuzda da bu doğrultuda çalışmalar başlamış, mevcut durum ve ulaşılmak istenen hedefler tespit edilmiştir. Bu çalışma ile stratejik hedefler belirlenmiştir. Stratejik plan hazırlama ekibi olarak okulumuzun vizyonu doğrultusunda Eğitim alanında Türkiye adına dünya ile yarışmak için tüm paydaşlarla çalışılmıştır. Kurumun tüm çalışanlarının desteğini alarak hazırlanan İncirli Anadolu Lisesi Stratejik Planının, okulumuza hayırlı olmasını diler, planın hazırlanmasında katkı sağlayan tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz. 3

7 A İÇİNDEKİLER OKUL MÜDÜRÜ SUNUŞU İÇİNDEKİLER TABLOLAR LİSTESİ İÇİNDEKİLER Sayfa No V VIII IX GRAFİKLER VE ŞEKİLLER LİSTESİ KISALTMALAR X XII GİRİŞ 1 I.BÖLÜM: STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 4 II.BÖLÜM: DURUM ANALİZİ 5 A. TARİHİ GELİŞİM 6 B. YASAL YÜKÜMLÜLÜKLER VE MEVZUAT ANALİZİ 7 C. FAALİYET ALANLARI VE HİZMETLER 10 D. PAYDAŞ ANALİZİ 17 E. KURUM İÇİ VE DIŞI ANALİZ 19 F. EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE GELİŞİM VE SORUN ALANLARI 33 G. STRATEJİK PLAN MİMARİSİ 35 III.BÖLÜM: GELECEĞE YÖNELİM 37 A. MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER 38 B. STRATEJİK PLAN GENEL TABLOSU 39 C. TEMA, AMAÇ, HEDEF VE STRATEJİLER 41 IV. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME 53 V. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME 55 A STRATEJİK PLANIN DEĞERLENDİRMESİ 56 B. İZLEME VE DEĞERLENDİRME MODELİ 58 EKLER 66 4

8 TABLOLAR DİZİNİ Tablo 1:Öz değerlendirma anketi Veli 18 Tablo 2:Öz değerlendirma anketi Öğrenci 18 Tablo 3:Öz değerlendirma anketi Çalışan 18 Tablo 4:Öz değerlendirma anketi Veli 18 Tablo 5:Öz değerlendirma anketi Öğrenci 18 Tablo 6:Öz değerlendirma anketi Çalışan 18 Tablo 7:Mevcut yönetici ve personel sayısı Tablo 8:Öğretmenlerin eğitim durumu Tablo 9:Teknolojik altyapı Tablo Gelir-gider tablosu Tablo Kurum kültürü toplantıları Tablo GZFT analizi Tablo Maliyet tablosu Tablo Strateöik plan GZFT analizi Tablo <izleme ve değerlendirme modeli Tablo Strateöik plan koordinasyon ekibi Tablo Stratejik plan üst kurulu Sayfa No

9 KISALTMALAR GZFT SWOT MEB TKY EKYS FATİH LYS HİE Güçlü-Zayıf-Fırsat-Tehdit Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats Milli Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi Eğitimde Kalite Yönetimi Sistemi Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Lisans Yerleştirme Sınavı Hizmetiçi Eğitim ŞEKİLLER DİZİNİ Sayfa No Şekil 1- Stratejik Planlama Modeli 3 Şekil 2- Stratejik Plan Oluşum Şeması 4 Şekil 3- Teşkilat Şeması 21 Şekil 4- İzleme değerlendirme döngüsü 58 6

10 GİRİŞ Kamu yönetiminde katılımcılık, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda, performans yönetimine dayalı yeni kamu yönetimi anlayışı hâkim olmaya başlamıştır. Bu kapsamda kamu hizmetlerinin kalitesinin yükseltilmesi, kaynakların etkili ve verimli bir şekilde kullanılması, siyasi ve yönetsel hesap verme mekanizmaları ile mali saydamlığın geliştirilmesine yönelik uygulamalar hız kazanmıştır. Bu gelişmeler ışığında yılında kabul edilen sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kamu idarelerine kalkınma planları, ulusal programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonları oluşturma, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler belirleme, performansları önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçme ve bu süreçlerin izlenip değerlendirilmesi amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlama zorunluluğu getirmiştir. Okulumuz, Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ekinde yer alan kamu idarelerinde stratejik planlamaya geçiş takvimine göre ilk stratejik planını yıllarını kapsayacak şekilde hazırlamış ve uygulamıştır. Yasal düzenlemeler ve üst politika belgeleri çerçevesinde ilgili paydaş ve kurum çalışanlarının katkısıyla İncirli Anadolu Lisesi Stratejik Planı hazırlanmıştır. İncirli Anadolu Lisesi, stratejik planlama çalışmasına başlamadan önce Kalite Kurulu / OGYE belirlenmiş, gerekli toplantılar yapılmış, memnuniyet anketleri (öğrenci, veli, öğretmen, çalışan) düzenlenmiş, anket sonuçları tespit edilmiştir. GZFT (SWOT) analizi öğretmenler ve paydaşlarımızın katılımıyla uzun süren bir çalışma sonucu ilk şeklini almış, ulaşılan genel sonuçların sadeleştirilmesi ise Okul Gelişim ve Yönetim Ekibi ile Stratejik Planlama Ekibi tarafından yapılmış, sonuçlar öğretmenler kurulunda tartışılıp gerekli açıklamalar yapılmıştır. Durum analizinden sonra geleceğe yönelim aşamasında misyon, vizyon, temel değerler revize edilmiştir. Okulun amaçları, hedefleri, hedeflere ulaşmak için gerekli Stratejileri, eylem planı ve performans göstergeleri ortaya konulmuştur. Bu çalışmalar doğrultusunda okulumuz stratejik planı hazırlanmıştır. Stratejik Plan&#;da belirlenen hedeflerimizi ne ölçüde gerçekleştirdiğimizi aylık, altı aylık ve bir yıllığa dayanan izleme ve değerlendirme yapılarak ölçerek, gerekli görülüyor ise performans göstergeleri revize edilecektir. Okulumuzun yıllarını kapsayan stratejik planı 3 tema 3 stratejik amaç ve 3 stratejik hedeften oluşmuştur. 7

11 I.BÖLÜM STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 8

12 STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ sayılı Kanun da öngörülen ve stratejik plan hazırlamakla yükümlü kamu idarelerinin ve stratejik planlama sürecine ilişkin takvimin tespiti ile stratejik planların, kalkınma programları ve programlarla ilişkilendirilmesine yönelik usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanan Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik in ( tarihli ve sayılı Resmî Gazete) yayımlanmasını müteakiben Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının /26 nolu Genelgesi ile ikinci dönem stratejik planlama süreci oluşturulmuştur. Okulumuzda ikinci stratejik planlama çalışmaları, tarihli programın Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tüm ilçe milli eğitim müdürlükleri ile okul/kurumlara tarihli ve sayılı yazısının duyurulmasıyla başlatılmıştır. Şekil 1: Stratejik Plan Hazırlık Çalışmaları. Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik gereği hazırlanan /26 Sayılı Genelge ile stratejik plan çalışmaları başlatılmıştır. Genelge ekinde yer alan hazırlık programında merkez ve taşra birimlerinde stratejik planlama sürecinde yapılması gerekenler, kurulacak ekip ve kurullar ile sürece ilişkin iş takvimi belirlenmiştir. Çalışmalar merkezde Strateji Geliştirme Başkanlığı&#;nın, illerde ise il millî eğitim müdürlükleri Ar-Ge birimlerinin koordinesinde yürütülmektedir. Bu bağlamda merkez teşkilatında MEB Stratejik Plan Koordinasyon Ekibi ve birim temsilcilerinin katılımıyla MEB 9

13 Stratejik Plan Ekibi, taşra teşkilatında ise Ar-Ge birimlerinin koordinesinde il, ilçe, okul ve kurum müdürlüklerinde stratejik plan ekipleri oluşturulmuştur. Ayrıca okulumuz bünyesinde Stratejik Planlama Ekibi ve Stratejik Planlama Üst Kurulu belirlenmiştir. Stratejik plan hazırlık döneminde okulumuz stratejik planlama ekibi, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme-1 bölümünde Stratejik Planlama görevlisi tarafından okulumuz idarecilerine stratejik plan eğitimleri verilmiştir. Bu eğitimlere okulumuzdan müdür yardımcısı Saffet Hakan Erbaş katılmıştır. Misyon, Vizyon ve Temel Değerleri gözden geçirilmiş, paydaşlara uygulanan formlar doğrultusunda GZFT Analizi oluşturulmuştur. Okulun zayıf yönlerine göre amaç, hedef, performans göstergeleri, stratejiler ve faaliyetler belirlenmiştir. Stratejik Planlama Ekibi tüm bu çalışmalarını Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı başkanlığında Stratejik Planlama Ekibi ile paydaşların görüşleri de alınarak yapılmıştır yıllarını kapsayan okulumuzun Stratejik Planı 3 Tema, 3 Stratejik Amaç ve 3 Hedeften oluşmaktadır. Tüm çalışmalar tarihinde Stratejik Planlama Üst Kurulu&#;na sunulmuş ve gerekli değişikler, düzeltmeler yapılarak stratejik plana son şekli verilmiştir. Hazırlık Programının Oluşturulması Stratejik Planlama Yöntem ve Kapsamı Tarihi Gelişim Mevzuat Analizi Faaliyet Alanları ile Sunulan Hizmetler Paydaş Analizi Kurum İçi ve Kurum Dışı Analiz PEST Analizi GZFT Analizi Sorun ve Gelişim Alanlarının Belirlenmesi Stratejik Plan Mimarisinin Belirlenmesi Vizyonun Belirlenmesi Misyonun Belirlenmesi Temel İlke ve Değerlerin Belirlenmesi Temaların Belirlenmesi Stratejik Amaçların Belirlenmesi Stratejik Hedeflerin Belirlenmesi Performans Göstergelerinin Belirlenmesi Stratejilerin Belirlenmesi Nihai Stratejik Plan Performans Programı 10 İzleme ve Değerlendirme

14 II. BÖLÜM DURUM ANALİZİ 11

15 DURUM ANALİZİ Kurumumuz amaç ve hedeflerinin geliştirilebilmesi için sahip olunan kaynakların tespiti, güçlü ve zayıf yönler ile kurumun kontrolü dışındaki olumlu ya da olumsuz gelişmelerin saptanması amacıyla mevcut durum analizi yapılmıştır. funduszeue.info GELİŞİM Okulumuz eğitim ve öğretim yılında şimdiki adı Şehit Mehmet Altanlar İlkokulu olan, İncirli İlkokulunda 1 müdür ve 1 öğretmen ile ortaokul olarak eğitim ve öğretime başlamış, eğitim ve öğretim yılında şimdiki binasına taşınmıştır eğitim ve öğretim yılından itibaren orta kısım ve lise olarak eğitim verilmeye başlanmıştır eğitim ve öğretim yılından itibaren orta kısım kapatılmış, genel lise ve yabancı dil ağırlıklı lise olarak eğitime devam etmiştir eğitim ve öğretim yılından itibaren yabancı dil ağırlıklı lise kısmı kapatılmış ve genel lise devam etmiştir eğitim ve öğretim yılından itibaren okulumuz anadolu lisesine dönüştürülmüştür. Bu eğitim ve öğretim yılından itibaren okulumuza sınavla öğrenci yerleştirilmekte, genel lise kısmına öğrenci kabul edilmemektedir. 12

16 / eğitim ve öğretim yılı itibariyle genel lise kısmında sınıf öğrencileri ile sınıf tekrar eden iki sınıf on birinci sınıf öğrencileri eğitim görmektedir. Halen Anadolu Lisesi ve Genel Lise bir arada eğitim ve öğretime devam etmektedir. A. YASAL YÜKÜMLÜLÜKLER VE MEVZUAT ANALİZİ Bu bölümde okulumuza yüklenen görev ve sorumluluklar ile okulumuzun faaliyet alanlarını düzenleyen mevzuat incelenerek, yasal yükümlülükler ve mevzuat analizi listesi oluşturulmuştur. Yasal yükümlülükler ve mevzuat analizi sonuçları okulumuzun faaliyet alanlarının belirlenmesine ve misyonumuzun oluşturulmasına katkı sağlamıştır. İncirli Anadolu Lisesinin yasal yetki, görev ve sorumlulukları, başta T.C. Anayasası olmak üzere sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği esaslarına göre belirlenmektedir. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Sayılı Tevhidi-i Tedrisat Kanunu Sayılı MEB Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu Meslek Lisesi İle İlgili Kanun veya yönetmelik Bu bölümde okulumuza yüklenen görev ve sorumluluklar ile okulumuzun faaliyet alanlarını düzenleyen mevzuat incelenerek, yasal yükümlülükler ve mevzuat analizi listesi oluşturulmuştur. Yasal yükümlülükler ve mevzuat analizi sonuçları okulumuzun faaliyet alanlarının belirlenmesine ve misyonumuzun oluşturulmasına katkı sağlamıştır. 13

17 YASAL YÜKÜMLÜLÜKLER VE MEVZUAT ANALİZİ 1. İnsan Kaynakları Hizmetleri 1. Okulda görevli personel için personel bilgi defteri ve formlarını tutmak, bu konuda İlçe Milli Eğitim 2. Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak, mevcut öğretmen sayılarını ve gelecek öğretim yılının öğretmen ve diğer personel ihtiyacını ilgili makamlara bildirmek, 2. Okuldaki personelden görevlerinde üstün başarıları tespit edilenlerin taltif edilmelerini sağlamak veya ilgili makamlara teklifte bulunmak, 3. Okuldaki görevli öğretmen ve diğer personele gerektiğinde yetkisi dâhilinde bulunan disiplin işlemelerini uygulamak, 4. Öğretmen ve diğer personelin terfi, izin, adaylık, emeklilik gibi özlük haklarına ilişkin işlemlerden yetkisi dâhilinde olanların sonuçlandırılmasını sağlamak. 14

18 5. Sicil Amirleri Yönetmeliği" gereğince personelin sicil işlemlerini zamanında yürütmek, 6. İhtiyaç halinde vekil ve ücretli öğretmen görevlendirilmesini alınacak onay doğrultusunda işlem yapmak. 6. Sözleşmeli personelin iş ve işlemlerini yürütmek. 5. Emekliye ayrılmaları gerekenlerle, emekliye ayrılmak isteyenlerin işlemlerini yapmak. 6. Personelin özlük haklarına ilişkin tahakkuk ve mutemetlik işlerini yürütmek. 7. Öğretmen ve diğer personelin hizmetiçi eğitimi için gerekli işlemleri yaparak ilgili makama iletmek. 3. Eğitim-Öğretim Hizmetleri 1. Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program, genelge ve amirlerle tespit edilen eğitim amaçlarının okulda gerçekleştirilmesini sağlamak. 2. Okulda eğitim faaliyetlerinin Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda yürütülmesini takip etmek, okulda öğrencilerin her türlü bölücü, yıkıcı ve zararlı etkilerden korunmasını sağlayıcı tedbirler almak. 3. Öğrenciler ve gençleri kumar, içki, sigara, uyuşturucu maddeler ve yasaklanmış yayınlardan korumak için gerekli tedbirleri almak ve dikkate değer görülen durumları ilgili makamlara bildirmek. 4.Örgün eğitim sistemine girmemiş, herhangi bir eğitim kademesinden ayrılmış veya bitirmiş vatandaşların yaygın eğitim yoluyla genel, mesleki ve teknik alanlarda eğitilmelerini sağlamak, hizmeti yaygın eğitime ait mevzuata göre yürütmek. 5. Okulda Rehberlik Servislerinin kurulmasını, bunların personel, araç, gereç ve benzeri bakımdan geliştirilmesini ve bu hizmetlerin mevzuata göre yürütülmesini sağlamak. 6. Özel eğitime muhtaç çocukların eğitimi ile ilgili tedbirleri almak. funduszeue.infon ders ve laboratuvar araç ve gereçleri ile bunların donatımına ve basılı eğitim malzemelerine ait ihtiyaçları tespit etmek ve ilgili yerlere iletmek. 8. Türk dili, Türk tarihi, Türk kültürü ve güzel sanatlar alanındaki çalışmalar ile yakından ilgilenerek, çalışmaların faydalı bir şekilde yürütülmesini sağlamak. 9. Okulda toplum ve insan sağlığı ile ilgili seminer ve konferanslar düzenlemek. 15

19 Okul eğitim programlarının uygulanması sırasında görülen aksaklıkları tespit düzeltilmesi için ilgili makamlara rapor sunmak. etmek, Gençlerin ve öğrencilerin serbest zamanlarını sosyal, kültürel, sportif, izcilik, halk oyunları vb. amatör faaliyet alanlarında değerlendirmelerine yönelik çalışma ve hizmetleri yürütmek. Okul içi beden eğitimi ve spor faaliyetlerini organize etmek ve yürütmek. Okul Aile Birliğinin usulüne uygun olarak çalışmalarını sağlamak. Okul ve kurumlarda eğitici çalışmaların yönetmeliğine göre yapılan çalışmaları denetlemek, örnek çalışmaları çevreye duyurmak ve teşvik edici yarışmalar düzenlemek. Okulda sağlık, beslenme vb. hizmetlerle ilgili eğitim ve öğretim programlarının uygulanması için tedbirler almak. 4. Bütçe-Yatırım Hizmetleri 1. Genel ve özel idare bütçesinden verilen ödeneğin ve sarf edilen miktarın bu iş için ayrılan defterlere işlenmesini ve harcamaların kontrolünü sağlamak, 2. Genel Bütçeden okulumuza ayrılan ödeneklerin mevzuata uygun olarak dağıtım ve sarf işlemlerini yapmak ve bu konudaki işlemleri üst birimlere bildirmek 3. Görev alanındaki harcamalarla ilgili olarak taslak programları usulüne uygun olarak hazırlamak ve zamanında ilgili makamlara iletmek. 4. Ayniyat talimatnamesi gereği olan iş ve işlemleri yapmak. 5. Personelin özlük haklarına ilişkin tahakkuk ve mutemetlik işerini yürütmek, 6. Diğer her türlü parasal işler ve öğrencilerin burs ve benzeri işlerini yapmak, 7. Avans olarak alınan ödeneklerin usulüne uygun olarak sarf edilmesini, alınan avansın zamanında kapatılmasını ve bu hususlar için bir defter tutulmasını sağlamak. 8. Döner sermaye ile bütçe yatırım olabilir. 5. Teftiş Rehberlik Soruşturma Hizmetleri 2) Gerektiğinde öğretmen ve diğer personelle ilgili inceleme, soruşturma yapmak ve yaptırmak, 3) Öğretmen ve diğer personelin hizmet içi eğitimi için gerekli programları hazırlamak veya uygulanmasını sağlamak, 4) Okulumuzda teftiş, soruşturma ve rehberlik hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülmesi için gerekli işleri yapmak, 16

20 5) İnceleme ve soruşturma için gerektiğinde ilçe millî eğitim müdürlüğünden talepte bulunmak. 6. Sivil Savunma Hizmetleri funduszeue.info sivil savunma ile ilgili plan ve programları düzenlemek, gerekli tespitleri yapmak ve tedbirleri almak. 2. Sivil Savunma Teşkilatı ile koordinasyonu sağlamak ve hizmetin aksamadan yürütülmesini temin etmek. 7. Araştırma-Plânlama-İstatistik Hizmetleri 1. Her türlü istatistiki bilginin toplanmasını, değerlendirilmesini sağlamak ve bunlarla ilgili formları hazırlamak ve geliştirmek. funduszeue.info bina, araç ve gereç durumlarını gösteren demirbaş kaydının tutmak. 3. Okul genelinde okulların başarı, disiplin durumlarını takip etmek ve değerlendirmek. 4. Öğrenci ve öğretmenlerin başarı kalitesini arttırmak amacıyla gerekli araştırmayı yapmak. 5. Hizmetlerin çabuk ve verimli yürütülmesini sağlamak için araştırma ve planlama yapmak. 6. Stratejik plan hazırlamak 7. Okulun imkanlarından asgari düzeyde faydalanılmasını sağlamak C. FAALİYET ALANLARI İLE ÜRÜN VE HİZMETLER stratejik plan hazırlık sürecinde okulumuzun faaliyet alanları ile ürün ve hizmetlerinin belirlenmesine yönelik çalışmalar yapılmıştır. Bu kapsamda birimlerinin yasal yükümlülükleri, standart dosya planı ve kamu hizmet envanteri incelenerek okulumuzun ürün ve hizmetleri tespit edilmiş ve faaliyet alanı altında gruplandırılmıştır. 17

21PAYDAŞ ANALİZİ Okulumuz paydaş analizi çalışmaları kapsamında öncelikle ürün, hizmetler ve faaliyet alanlarından yola çıkarak paydaş listesi hazırlamıştır. Söz konusu listenin hazırlanmasında temel olarak Üst Politika Belgeleri, Teşkilat Şeması, konu ile ilgili eğitim, faaliyet alanı, ürün hizmet tablosu, paydaşlarımızın görüşleri öz değerlendirme memnuniyet anketleri ve İncirli Anadolu Lisesi Stratejik Planından yararlanmıştır. Müdürlüğüz tarafından paydaşlarımızın görüşleri öz değerlendirme memnuniyet anketleri sonuçlarının değerlendirilmesinde;. Veli anketi sonuçlarına göre güçlü yönlerimiz; Öğrenci İşleri 89 Ulaşılabilirlik 95 İletişim 87 Ders programları 93 Güvenilirlik 90 Ders Arası nıf 89 Sı Ortamı Olum Davra Kazan Tablo 1: öz değerlendirme anketi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri 18

22 Öğrenci anketi sonuçlarına göre güçlü yönlerimiz; Öğrenci anketine göre ulaşılabilirlik ve güvenirlik güçlü yönlerimizdir. Güvenirlik 91 Ders Araç ve 90 Gereçleri Olumlu Davranış 89 Kazanma Öğrenme/Öğretme Yöntemleri 88 Kararlara Katılım 87 Ders Programları 87 Tablo2 : öz değerlendirme anketi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri Çalışan anketi sonuçlarına göre güçlü yönlerimiz; Çalışan anketine göre güçlü yönlerimimz güvenirlik, ders araç ve gereçleri ve kararlara katılımdır. Tablo3 : öz değerlendirme anketi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri Öğrenci anketi sonuçlarına göre zayıf yönlerimiz; Öğrenci anketi sonuçlarına göre zayıf yönümüz fiziki mekanların ( kantin, kafeterya vb.)yetersizliği Kantin, Yemekhane, Yatakhaneler ( varsa) 79 Ders Araç ve Gereçleri 78 Okulun Fiziki Ortamı 77 İletişim Çalışana okul tarafından 86 sağlanması gereken hizmetler Okulda bulunan 85 araç, gereç 84 Kararlara katılım 83 Okulun misyon, vizyon ve değerlerine ilişkin algılamalar Tablo öz değerlendirme anketi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri 82 Yönetimden Memnuniyet Okul/Kurum ortamı Okulun Fiziki Ortamı 76 Şikayetler (Dinleme, Alınma Yanıtlama) Dikkate ve 75 Okul/Kurum Hizmetlerine 74 Ulaşma Okul/Kurum Hizmetlerine Ulaşma Kantin, Yemekhane, 73 Y atakh aneler (varsa) 72 Tablo 5: öz değerlendirme anketi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri 19

23 Ça lışan anketi sonuçlarına göre zayıf yönlerimiz; Çalışan a nketi sonuçlarına göre zayıf yönümüz fiziki mekanların ( kantin, kafeter ya vb.)yetersizliği Destek (moral, motivasyon, kariyer, ekipman vb.) Kariyer geliştirme Performans Takdir-tanıma değerlendirme sistemi sistem i 68 Tablo 6 : öz değerlendirme anketi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri Genel Memnuiyet oranlarımız ise: Veli anketi sonuç larına göre; %78, Öğrenci anketi sonuçlarına göre %80, çalışan anketi sonuçlarına göre ise %75 olduğu görülmektedir. Hangi faaliyetlerimiz ve hizmetlerimizin memnuniyet düzeyi, Olumlu ve olumsuz yönlerimiz, geliştirmemiz gereken yönlerimiz, okulumuzdan beklentiler, diğer hizmetleri veya faaliyetlerine ilişkin bilgi düzeyi, son 5 yıl içerisinde okulumuzun yaptığı başarılı çalışmalar ve başaramadığımız çalışmalar ile ilgili sorular sorulmuş, alınan görüşler GZFT analizi içerisinde yer almış, ayrıca misyonumuz, vizyonumuz ve temel değerlerimizin belirlenmesinde kullanılmıştır. B. KURUM İÇİ VE DIŞI ANALİZ Kurum içi analiz çalışmasında okulumuzun yapısı, insan kaynakları, karar alma işlemleri ve süreçleri, eğitimde teknoloji kullanımı, teknolojik altyapı ve donanımı, bilgi ve iletişim teknolojileriyle yürütülen proje ve faaliyetleri, eğitimin finansmanı (Mali kaynakları), fiziksel kapasitesi analiz edilmiştir. İncirli Anadolu Lisesi teşkilat yapısı Okul Müdürümüzün başkanlığında 3 müdür yardımcısının yönettiği 71 öğretmenden oluşmaktadır. Genel idare hizmetlerinde 1, Yardımcı Hizmetlerde 5, Eğitim-öğretim hizmetleri sınıfında 71 personel görev yapmaktadır. İnsan kaynakları yönetimi çalışanların kişisel ve mesleki gelişimlerinin artırılması ve okul hedeflerine ulaşılmasını sağladığı için hizmet içi eğitimlere ve ulusal-uluslararası projelere çok önem vermektedir. 20

24 1. KURUM İÇİ ANALİZ İNCİRLİ ANADOLU LİSESİ ORGANİZASYON YAPISI ekil 2: İncirli Anadolu Lisesi Teşkilat Şeması Ş 21

25 İNSAN KAYNAKLARI yılı verilerine göre okulumuz bünyesinde 71 öğretmenimiz görev yapmaktadır. Okulumuzda 1 müdür ve 3 müdür yardımcısı mevcuttur. Yöneticilerimizden 1 yüksek lisans 3 ü lisans mezunu olup, tamamı uzman öğretmendir. İncirli Anadolu Lisesi Müdürlüğü Mevcut Yönetici ve Personel Sayısı () Yılı Mevcut Yönetici ve PersonelSayısı MEVCUT DURUM Ünvanı Erkek Kadın Toplam OKUL MÜDÜRÜ 1 1 MÜDÜR YARDIMCISI ÖĞRETMEN MEMUR 1 1 HİZMETLİ KURUMDAKİ MEVCUT YÖNETİCİ VE PERSONEL SAYISI Tablo 7: Mevcut Yönetici ve Personel Sayısı ( Yılı Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri yılı itibari ile Okulumuz kadrosunda 16 branşta 71 kadrolu öğretmen bulunmaktadır.(tablo). Okulumuz yöneticilerinin (Okul Müdürü, Müdür yardırıcısı) toplam sayısı 4 tür. Yöneticilerin %25 inin yüksek lisans, % 75 inin lisans mezunu olduğu görülmektedir. Okulumuz öğretmenlerinin %1,23 nün doktora, %10,98 inin yüksek lisans, %85,36 sının lisans, %2,43 eğitim enstitüsü mezunu olduğu görülmektedir. (tablo 7) 22

26 ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM DURUMU ( YILI) DOKTORA YÜKSEK LİSANS LİSANS 3 YILLIK EĞİTİM ENSTİTÜSÜ Sayı Oran Sayı Oran Sayı Oran Sayı Oran , , TablO 8: Öğretmenlerin Eğitim Durumu ( Yılı) Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri C. TEKNOLOJİK ALT YAPI Okulumuz her türlü iş ve işlemlerinde bilişim teknolojilerini en üst düzeyde kullanmaktadır. Okulumuzda bilgisayar ve bilgi teknolojilerinden azami ölçüde yararlanmak amacıyla, rehberlik servisine, öğretmenler odasına, memur odasına bilgisayar ve internet bağlantısı sağlanmıştır. Okul/Kurumun Teknolojik Altyapısı: Tablo 9: Okul/Kurumun Teknolojik Altyapısı TEKNOLOJİK ALTYAPI Araç-Gereçler Bilgisayar Yazıcı Tarayıcı Tepegöz Projeksiyon Televizyon İnternet bağlantısı Fen Laboratuarı Bilgisayar Lab Fax Video DVD Player

27 Fotoğraf makinesi Kamera Okul/kurumun İnternet sitesi Personel/ adresi oranı Diğer araç-gereçler Tablo 9: İncirli Anadolu Lisesi teknolojik altyapısı ( ) Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri İncirli Anadolu Lisesi Müdürlüğünün mali kaynakları aşağıda belirtildiği şekildedir. Genel bütçe (Temel maaşlar, ek dersler, döner sermaye, emekli kesenekleri, tüketim malzemeleri, telefon, kırtasiye), kantin gelirleri, bağışlardan oluşma ktadır. (Tablo 9) funduszeue.info KAYNAKLAR İncirli Anadolu Lisesi Müdürlüğünün mali kaynakları aşağıda belirtildiği ş ekildedir. Genel bütçe (Temel maaşlar, ek dersler, döner sermaye, emekli kesenekleri, tüketim malzemeleri, telefon, kırtasiye), kantin gelirleri, bağışlardan oluşmaktadır. (Tablo 10) İNCİRLİ ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜNÜN YILLARA GÖRE BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI YILLAR PERSONEL GİDERLERİ , , ,93 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ , , ,69 GENEL BÜTÇE GELİRİ , , ,00 OKUL AİLE BİRLİĞİ GELİRİ , , ,00 KANTİN VE DİĞER GELİRLER , , ,00 HAYIRSEVER YARDIMLARI , , ,00 TOPLAM , , ,62 Tablo İncirli Anadolu Lisesi Gelir-Gider Tablosu ( ) Kaynak: İncirli Anadolu Lis esi İstatistikleri 24

28 E. KURUM KÜLTÜRÜ Okulumuz güçlü bir misyona ve bu m isyonu des tekleyen ve tüm çalışan ların payla ştığı o rtak değerlere, bu değe rleri temsil eden kişilere, kurum kültürünü yaşatan ve pekiştiren y öneticilere sahiptir. Hizmet içi eğitim faaliyetleri, çalışanların ve yöneticilerin gelişimini s ağ layan önemli bir araç olduğu için, yerel hizmet içi faaliyet çeşitliliği her geçen yıl a rtmaktadır. Hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılımcı sayısı ile açılan seminer ve kurs sayıları ise yıllara göre değişiklik göstermektedir. Hizmet içi eğitimlerde işlenecek konular, tüm okul/kurumlarda görev yapan öğretmenler ve yöneticilere sorularak tespit edilmektedir. Hizm et içi eğitimler sayesinde çalışanların becerileri gelişmekte ve yeni fikirler paylaşılmaktadır. KURS VE SEMİNER FAALİYETLERİ () KURS VE SEMİNER ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN SAYISI (KADIN) (ERKEK) SEMİNERE KATILAN ÖĞRETMEN SAYISI (TOPLAM) Etkileşimli Tahta Kullanımı Kursu İş Sağlığı ve Güvenliği Kursu

29 SEMİNER VE TOPLANTININ ADI KURUM KÜLTÜRÜ TOPLANTILARI YILLARA GÖRE TOPLANTININ KATILIMCI SAYISI ADI EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAŞI TOPLANTISI Sene Başı Öğretmenler Kurulu STRATEJİK PLANLAMA SEMİNERİ MEB STRATEJİK PLANI" KONULU /26 SAYILI GENELGE VE EKİ HAZIRLIK PROGRAMI. TANITIM TOPLANTISI Motivasyonu artırıcı toplantılar, her eği tim-öğretim yılı ve ikinci dönem başında, değerlendirme toplantıları ise birinci dönem ve yıl sonunda okul/kurum müdürleri, şube müdürleri ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan müdür yardımcıları ve şube müdürlerinin katılımı ile yap ılmaktadır.(tablo 11ab) KURUM KÜLTÜRÜ TOPLANTILARI KATILIMCILAR TOPLANTI SIKLIĞI YILLAR Okul yöneticileri Toplantı Sayısı Haftalık Zümre Başkanları Toplantı Sayısı Dönem Başı ve Sonunda Kurul/Komisyon toplantı sayıları Dönem Başı ve Sonunda

30 2. KURUM DIŞI ANALİZ Okulumuz Keçiören in en işlek caddelerinden olan Yunus Emre Caddesi 78 numarada yer almaktadır. Kızılay merkeze uzaklığı 10 km dir. Çevremizde işyerleri, okullar ve yerleşim yerleri bulunmaktadır. Ekonomik açıdan orta gelir düzeyine sahip aileler yaşamaktadır. Okulumuzun hemen yanında Keçiören Belediyesine ait olan Yunus Emre Kültür M erkezi her türlü sosyal ve kültürel faaliyetleri gerçekleştirmemize olanak sağlamaktadır. Okulumuzun her türlü ihtiyaçlarının karşılanmasında gerek belediye, gerek kaymakamlık, gerekse milli eğitim müdürlüğümüz her türlü yardımı yapmaktadır. Okulumuzun Bulunduğu ilin Sosyo-Kültürel Durumu ve Ekonomik Faaliyetleri Okulumuz Türkiye nin başkentinde yer aldığı için sosyo-kültürel açıdan her türlü imkana sahiptir. Tiyatrolar, sinemalar, konser salonları, müzeler, öğrencilerimizin sosyal ve kültürel beklentilerini karşılayacak durumdadır. Okulumuzun Bulunduğu Emrah Mahallesinin Sosyokültürel Durumu ve Ekonomik Faaliyetleri Emrah, Ankara&#;nın Keçiören ilçesine bağlı bir mahalledir. Etlik semtinde bulunan mahallenin nüfusu, Keçiören Kaymakamlığı verilerine göre kişidir. Gülhane Askeri Tıp Fakültesi ve Eğitim Hastanesi, Emrah mahallesi sınırları içerisindedir. Okulumuzun üzerinde yer aldığı Yunus Emre Caddesi, İncirli ve Aşağı Eğlence&#;yi birbirine bağlayan uzun caddedir. Yaklaşık 3 km uzunluğundadır. Sağlı sollu çok sayıda alışveriş yeri ile çevrilidir. Arka sokakları yerleşim yerleridir. Trafiği günü her saati yoğundur. İncirli se mtine karakteristiğini veren caddedir. Cadde üzerinde okullar, bankalar, siyasi parti temsilcilikleri ve sivil toplum kuruluşları ile pek çok alışveriş merkezleri bulunmaktadır. Kurum Dışı İşbirlikleri (Diğer Okullar, Kamu/Özel K urumlar, Sivil Toplum Örgütleri vb.) Okulumuz Keçiören bölge koordinatör okuludur. Dolayısıyla bö lge okulları ve Keçiören Milli Eğitim Müdürlüğü ile sürekli iletişim ve etkileşim içindedir. Keçiören Kaymakamlığı ve Keçiören Belediyesinin eğitime verdiği destek sayesinde olumlu gelişmeler yaşanmakta, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün önderliğinde pek çok örnek projeye imza atılmaktadır. Bunun 27

31 yanında Ankara nın bir üniversiteler ş ehri olması, Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu ve Milli Kütüphanenin şehrimizde yer alması, sosyal, kültürel, politik açıdan merkez teşkil etmesi eğitim açısından büyük önem arz etmektedir. ÜST POLİTİKA BELGELERİ Başta Kalkınma Planı olmak üzere üst politika belgelerindeki eğitim hedefleri, MEB, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planları&#;ndaki stratejik amaç ve hedefler birbiri ile kar şılaştırılarak uyumlu hale getirilmiştir. İncirli Anadolu Lisesi stratejik plan hedefleri, üst politika belgelerindeki hedeflerin gerçekleştirilmesine katkıda bulunacak şekilde oluşturulmuştur. S IRA ÜST POLİTİKA BELGELERİ NO 1 MEB Stratejik Planı 2 Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı 3 Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü stratejik plan Milli Eğitim Şurası Kararları 5 Keçiören Belediyesi Stratejik Planı 6 Milli Eğitim Kalite Çerçevesi GZFT (SWOT) ANALİZİ İncirli Anadolu Lisesi GZFT (SWOT) Analizi hazırlanırken ilk önce dış paydaş görüş ve önerileri alınmıştır. İç paydaşların görüş ve önerilerini almak için yapılan toplantı ve çalıştaylarda dış paydaş değerlendirme sonuçları da paylaşılmıştır. Paydaş görüş ve önerilerinin alınmasında çapraz fonksiyonel takım yaklaşımı, çevresel değişimlere karşılık sistem yeteneklerinin haritasının çıkarılması, anket, mülakat, fikir tepsisi, istasyon, kök sorun analizi ve beyin fırtınası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Güçlü yönlerimiz okulumuzun hedeflere ulaşabilmesi için avantaj sağlayacak nitelikleri, zayıf yönlerimiz ise okulumuzun dezavantaj oluşturacak nitelikleri göstermektedir. Zayıf ve 28

32 güçlü yönlerimiz okulumuzun iç faktörleridir. Okulumuza yönelik fırsatlar ve tehditler dış faktörlerdir. Bu faktörlerin tespitinde PEST analizi kullanılmıştır. İncirli Anadolu Lisesi GZFT (SWOT) analizi, MEB Stratejik Plan temel yapısında belirlenen erişim, kalite, kapasite temalarıyla ilişkilendirilmiş, çalışanları ile yapılan genel değerlendirmedeki oylama sonuçlarına göre öncelik sırası dikkate alınarak gruplandırılmıştır. Stratejik planlama ekibi toplantısında GZFT analizi için yapılacak çalışmalar belirlenmiştir. Müdürlüğümüz Katılımcıların ifade ettikleri fikirler Müdürlüğümüz yöneticilerinin katıldığı toplantıda sunularak, önceliklendirilmiştir. Yapılan önceliklendirme sonucu eğitim ve öğretime erişim ve teknolojik imkanlar açısından güçlü,ulusal ve uluslar arası proje ve yarışmalara katılım zayıf, merkezi konumu fırsat, okul binasının eski oluşu ve sürekli tadılat gerektirmesi tehdit olarak belirlenmiştir. 29

33

34 Yönetim Sisteminin benimsenmiş olması Yönetici v e öğretmenlerin nitelikli olması Bütçe kaynaklarının etkili ve verimli kullanılması Sorunların çözümünde iletişim odaklı olunması Öğretmenlerin hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılma oranının yüksek olması, bu konuda okul idaresi tarafından desteklenmeleri ve öğretmen niteliğinin artırılması yönetilmesi Okul disiplinin iyi Öğrenci davranış kontrollerinin kolay yapılması İhtiyaçları karşılama ve sorunlara müdahale konusunda yenlikçi ve işbirlikçi liderlere sahip olunması ZAYIF YÖNLER Eğitim ve Öğretime Erişim Eğitim ve Öğretimde Kalite Teknoloji kullanımının Okul kantinin yaygınlaşmasından dolay ı küçük olmasından dolayı (cep telefonu, internet vb.) öğrenci ve öğretmenlere hizmet öğrencilerin Türkçeyi konusunda yetersiz kalması doğru kullanamaması Öğrencilerin birlikte hareket etme yetersizliği Okulumuzun cadd e kenarında bulunmasından dolayı çeşitli riskler ( trafik, gürültü v.b) içermesi Sosyo-ekonomik ve öğrenim düzeyi düşük ailelerin veli profilini oluşturması Uluslar arası alanda yapılan proje ve öğrenci değişim hareketlerine katılım olmaması Genel lise ve Anadolu lisesinin bir arada olmasından dolayı başarının Kurumsal Kapasite Sosyo-ekonomik ve öğrenim düzeyi düşük ailelerin veli profilini oluşturması Okulun sürekli göç alan ve Ankara nın nüfusunun en yoğun ilçesinde olması Okul binasının sürekli olarak tadilat gerektirmesi 31

35

36 Gelişim ve Sorun Alanları Paydaş analizi, kurum içi ve dışı analiz sonucunda Okulumuzun faaliyetlerine ilişkin gelişim ve sorun alanları tespit edilmiştir. Belirlenen gelişim ve sorun alanları üç tema altında gruplandırılarak plan mimarisinin oluşturulmasında temel alınmıştır.

37 Teknolojik altyapı eksikliği Projelerin etkililiği ve proje çıktıların sürdürülebilirliği Ulusal ve uluslararası kurum kuruluşlarla işbirliği İç ve dış paydaşlarla sürekli iletişim Hizmetlerin elektronik ortamda sunumu; mobil uygulamaların geliştirilmesi, yaygınlaştırılması Elektronik ağ ortamlarının etkinliği Okul çalışmalarının istatistiki verilere dayandırılması 34

38 STRATEJİK PLAN MİMARİSİ 1. Eğitim ve Öğretime Erişim Ortaöğretime Katılım ve Tamamlama Ortaöğretimde okullaşma, devam ve tamamlama Yükseköğretime katılıma hazırlama Özel politika gerektiren grupların eğitim ve öğretime erişimi 2. Eğitim ve Öğretimde Kalite Öğrenci Başarısı ve Öğrenme Kazanımları Öğrenci Hazır oluş Sağlık Erken çocukluk eğitimi Kazanımlar Öğretmen Öğretim programları ve materyalleri Eğitim - öğretim ortamı ve çevresi Rehberlik Ölçme ve değerlendirme Yabancı Dil ve Hareketlilik Yabancı dil yeterliliği Uluslararası hareketlilik 3. Kurumsal Kapasite Beşeri Alt Yapı İnsan kaynakları planlaması İnsan kaynakları yönetimi İnsan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi Fiziki ve Mali Alt Yapı Finansal kaynakların etkin yönetimi Okul bazlı bütçeleme Donatım Yönetim ve Organizasyon Kurumsal yapının iyileştirilmesi Bürokrasinin azaltılması İş analizleri ve iş tanımları İzleme ve değerlendirme Çoğulculuk Katılımcılık Şeffaflık ve hesap verebilirlik Kurumsal iletişim Bilgi Yönetimi Elektronik ağ ortamlarının etkinliğinin artırılması Veri toplama ve analiz 35

39 III.BÖLÜM GELECEĞE YÖNELİM 36

40 Okulumuz çalışanlarının tamamından, paydaşlarımızla yapılan toplantılar ve anket yolu ile görüşler alınarak, stratejik plan ekibi ile yapılan toplantılar sonucu misyonumuz, vizyonumuz ve temel değerlerimiz belirlenmiştir. Paydaşlarımız tarafından ne, neden, kim/kime, nasıl? Sorularına verdikleri cevaplar doğrultusunda misyonumuz, vizyonumuz ve temel değerlerimiz oluşmuştur. 37

41 A. MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER MİSYONUMUZ Yaşam becerileri kazanmış bireyler yetiştirmek VİZYONUMUZ Eğitim alanında Türkiye adına Dünya ile yarışmak 38

42 TEMEL DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlılık Laiklik Ölçülebilirlik Şeffaflık Çağdaşlık Etkili iletişim Bilimsellik İnsani değerlerin içselleştirilmesi Planlılık Eşitlik ve adalet B. STRATEJİK PLAN GENEL TABLOSU Stratejik Amaç 1 Milli Eğitim Bakanlığı nın yerleştirme yöntemine göre okulumuzu tercih eden öğrencilerin, okulumuza adil şartlar altında erişmesini sağlamak. Stratejik Hedef Okulumuzda plan dönemi sonuna kadar dezavantajlı gruplar dâhil olmak MEB&#;in belirleyeceği yerleştirme yöntemine göre okulumuzu tercih eden öğrencileri okulumuza kazandırma ve okulumuzu tamamlama oranlarını artırmak. Stratejik Amaç 2 Okulumuz öğrencilerine çağın gerektirdiği bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, öz güven ve sorumluluk sahibi, sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkân sağlamak.

43 39 Stratejik Hedef Okulumuz öğrencilerinin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve akademik başarı oranını artırmak. Stratejik Hedef Okulumuzda eğitimde yenilikçi yaklaşımlar kullanılarak bireylerin yabancı dil yeterliliğini ve uluslararası öğrenci/öğretmen hareketliliğini artırmak için projeler yapmak, yapılan projelerle yarışmalara katılımı artırmak. Stratejik Amaç 3 Okulumuza erişimi sağlamak ve eğitimde kaliteyi arttırmak için fiziki mekânları öğrencilerimizin ihtiyaçlarına göre düzenleyerek, eğitim-öğretimin nitelikli ortamlarda gerçekleştirilm esi ve fiziksel kapasitenin etkin kullanılmasını sağlamak. Stratejik Hedef Okulumuz ins an kaynaklarının niteliğini geliştirmek. Stratejik Hedef Plan dönemi sonuna kadar okulumuzd aki eğitim-öğretim ortamının etkinliğini ve verimini arttırmak. Stratejik Hedef Plan dönemi sonuna kadar etkin bir izleme ve değerlendirme sistemiyle desteklenen, bürokrasinin azaltıldığı, çoğulcu, katılımcı, şeffaf, hesap verebilirliğe sahip bir yönetim ve organizasyon yapısını oluşturmak.

44 C. TEMA, AMAÇ, HEDEF VE TEDBİRLER TEMA 1: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM Milli Eğitim Bakanlığı nın belirleyeceği yerleştirme yöntemine göre okulumuzu tercih eden öğrencilerin, öğrencilerinin ekonomik, sosyal, kültürel ve demografik farklılık ve dezavantajlarından etkilenmeksizin eşit ve adil şartlar altında okulumuza ulaşabilmesi eğitimlerini tamamlayabilmesine yönelik politikalar EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM teması altında değerlendirilmektedir Stratejik Amaç 1 Milli Eğitim Bakanlığı nın yerleştirme yöntemine göre okulumuzu tercih eden öğrencilerin, okulumuza adil şartlar altında erişmesini sağlamak. Stratejik Hedef Okulumuzda plan dönemi sonuna kadar dezavantajlı gruplar dâhil olmak MEB&#;in belirleyeceği yerleştirme yöntemine göre okulumuzu tercih eden öğrencileri okulumuza kazandırma ve okulumuzu tamamlama oranlarını artırmak. Hedefin mevcut durumu? Okulumuz Keçiören ilçesinde bulunduğundan ve TUİK istatiklerine göre genç nüfusun okuma oranının en yüksek olduğu ve Türkiye ortalamalarının üstünde bir ilçedir. Sınav sonucu okulumuzu tercih eden öğrencilerden, okulumuz eğitimine katılan öğrenci oranı % 80 dir. Okulumuzu tercih eden öğrencilerin eğitim ve öğretime katılması ve tamamlaması, sosyal ve ekonomik kalkınmanın sürdürülebilmesinde önemli bir etken olarak görülmektedir. MEB&#;in belirleyeceği yerleştirme yöntemine göre okulumuzu tercih eden öğrencilerin okulumuza kazandırılmasının sağlanması ve adil şartlarda eğitimlerini tamamlanmasının sağlanması hedeflenmektedir. No Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri Önceki Yıllar Hedef Okulumuza kaydı yapılan öğrenci sayıları Okulumuzdan mezun olan öğrenci sayıları

45 Okulun mevcut öğrenci sayısı Okulun kaynaştırma eğitimi kapsamındaki mevcut öğrenci sayısı gün ve üzeri devamsızlığı olan öğrenci sayısı Örgün eğitim dışına çıkan öğrenci oranı Stratejiler No Strateji Ana Sorumlu Bölüm Milli Eğitim Bakanlığı nın yerleştirme yöntemine göre göre okulumuza yerleşecek öğrenci sayılarının kontenjanları konusunda ilgili birimlerle işbirliği yapmak. Mevcut öğrencilerimiz için gerekli önlemler alınarak, takibi yapılarak(başarı, devamsızlık vb.) yetiştirme kurslarından faydalanarak, rehberlik faaliyetleri yapmak. Kaynaştırma öğrencileri için BEP planı, destek odası, kontrol listelerini hazırlamak 10 gün ve üzeri devamsızlığı olan öğrencileri velirehberlik işbirliğinin gerçekleştirilerek, sorumluluk vererek okulda bulunacakları zamanı artırarak okulu sevmeleri sağlanacaktır. Örgün eğitim dışına çıkan öğrencilerin çıkış sebebi araştırılarak sayılarını en aza indirgemektir. OKUL MÜDÜRÜ MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI Diğer Sorumlu Bölümler MÜDÜR YARDIMCISI SINIF REHBER ÖĞRT. OKUL REHBER ÖĞRT. MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ TÜM ÖĞRETMENLER REHBERLİK SERVİSİ SINIF REHBER ÖĞRT. MDÜR YARD. DERS ÖĞRETMENİ REHBERLİK MÜDÜR YARDIMCISI SINIF ÖĞRETMENİ KULÜP ÖĞRETMENİ OKUL MÜDÜRÜ MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF ÖĞRETMENİ REHBERLİK - VELİ TEMA: EĞİTİM-ÖĞRETİMDE KALİTE

46 Okulumuz mevcut imkânlarını en iyi şekilde kullanılarak, öğrencililerim iz için çağın g erektirdiği bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılmasına yönelik politikalar EĞİTİM- ÖĞRETİMDE KALİTE teması altında değerlendirilmektedir. Stratejik Amaç 2 Okulumuz öğrencilerine çağın gerektirdiği bilgi, becer i, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, öz güven ve sorumluluk sahibi, sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkân sağlamak. Stratejik Hedef Okulumuz öğrencilerinin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve akademik başarı oranını artırmak. Hedefin Mevcut Durumu? Nitelikli bireylerin yetiştirilmesi imkan sağlanacak kaliteli bir eğitim sistemi; bireylerin potansiyellerinin açığa çıkarılmasına ortam sağlanarak hem bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerini desteklemeli hem de akademik başarı düzeylerini hem de mesleki becerileri artırılmalıdır. Bu kap samda kaliteli bir eğitim için bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranlarının ve öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin artırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin kültürel ve sosyal sanatsal kaliteli bir eğitim için bütün bireylerin bedensel, r uhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılımı desteklemelidir. Öğrencilerimizin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine katkı sağlamak a macıyla yerel ve ulusal düzeyde sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetlere katılım sağlanması okulumuz tarafından yılında okul içi ve dışı, voleybol, futbol, futsal, hentbol ve dart türü sportif faaliyetler düzenlenmiş, il ve ilçe genelinde futbol, voleybol,futsal ve dart turnuvalarına katılınmış olup il ve ilçe çapında çeşitli dereceler alınmıştıfunduszeue.infoıca Keçiören Belediyesi ile İlçe milli eğitim müdürlüğünün ortaklaşı düzenlediği spor şenliğinde okulumuz pek çok kategoride derece almıştır. Okulumuzda öğrencilerimiz, yıllara göre yılında %79, yılında %90, yılında % 50 oranında teşekkür, takdir, onur belgesi ile ödüllendir ilmiş olup, bu oranın artırılması yönünde çalışmalar yapılacaktır. Disiplin cezası alan öğrenci oranında %.2,60 seviyelerine denk gelmektedir. Bu da disiplin olaylarının çok fazla olmadığının göstergesidir. Sağlık ve hijyen konusunda bireylerin bilinçlendirilmesi amacıyla Beslenme Dostu Okullar Projesi ve Beyaz Bayrak projesi yürütülmektedir. Okulumuz temizlik,hijyen koşullarını yerine getirdiğinden dolayı yılından itibaren Beyaz Bayrak almaya hak kazanmıştır. Beslenme Dostu Okullar Projesi kapsamında çalışmalar devam etmektedir. Potansiyelinin farkında, ruhen ve bedenen sağlıklı, iletişim becerileri yüksek ve akademik yönden başarılı bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir.

47 Performans Göstergeleri Performans göstergeleri Öğrencilerin yıl sonu başarı durumu ortalamaları Önceki Yıllar sınıf sınıf sınıf sınıf Üniversite sınavını (LYS) kazanan öğrenci oranı Üniversitey e yerleşen öğrenci oranı Sanat Sanat, bilim, kültür ve spor alanlarında en az bir faaliyete katılan öğrenci sayısı Bilim Kültür Spor Öğrenci başına okunan kitap sayısı Takdir Belgesi Takdir, Teşekkür ve Onur belgesi alan öğrenci sayısı Teşekkür Belgesi Onur Belgesi Devamsızlı Sınıf tekrarına kalan öğrenci sayısı ktan Başarısızlık tan sınıf Disiplin cezası alan öğrenci sayısı sınıf sınıf sınıf Beyaz Bayrak sertifikasına sahip olma durumu - VAR VAR Beslenme Dostu Okul sertifikasına sahip olma durumu - VAR VAR Fatih Projesi kapsamında hizmet içi eğitim sertifikasına sahip olan öğretmen oranı %

48 Stratejiler No Strateji Ana Sorumlu Bölüm Diğer Sorumlu Bölümler Okulumuzda öğrencilerin bilgi eksiklerini gidermek, yeteneklerini geliştirmek, ders başarıları ve sınav başarılarını arttırmak üzere bilgilendirme çalışmaları yapılacaktır. Okul sağlığı ve hijyen konularında öğrencilerin bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetler yapılacaktır. OKUL YÖNETİMİ MÜDÜR YARDIMCILARI Okulumuzda sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetlerin sayısı, SOSYAL 8. çeşidi ve öğrencilerin söz konusu KULÜPLERDEN SORUMLU MÜDÜR faaliyetlere katılım oranı YARDIMCISI artırılacaktır. Okulumuz kütüphanesindeki kitap SOSYAL 9. sayısı artırılacak, kitap okuyan KULÜPLERDEN SORUMLU MÜDÜR öğrenci sayısı takip edilecek ve YARDIMCISI artırılacaktır. REHBERLİK SERVİSİ BESLENME DOSTU ÇEKİRDEK EKLEM GRUPU SAĞLIK TEMİZLİK B ESLENME KULÜBÜ SOSYAL ETKİNLİKLER EKİBİ KÜTÜPHANECİLİK KULÜBÜ KÜTÜPHANEYİ GELİŞTİRME EKİBİ Fatih Projesi kapsamında etkileşimli tahtaların kullanımının verimli hale getirilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi, teknoloji kullanma yeteneklerini artırmak, öğretmen ve öğrencilerin teknolojiyi derslerinde etkin kullanımlarını sağlamak için yeni eğitimler alması sağlanacaktır. İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI FİZİKİ KOŞULLARI İYİLEŞTİRME EKİBİ EBA&#;nın öğrenci ve öğretmenler tarafından etkin kullanımı İLGİLİ MÜDÜR OKUL YÖNETİ Mİ YARDIMCISI sağlanacaktır. Öğrencilerin ilgi alanları ve REHBERLİK SERV. yeteneklerinin belirlenmesi ve bir üst İLGİLİ MÜDÜR SORUMLU SINIF öğrenim kurumuna yönlendirilmesi ile ilgili rehberlik yapılacaktır. YARDIMCISI ÖĞRETMENİ,TANITIM YÖNELTME EKİBİ Okulumuzda benimsenmiş olan Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi (EKYS) anlayışı korunup İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI geliştirilecek ve EKYS ödül sürecine KALİTE KURULU EKİBİ katılım devam edecektir. Okulumuzda doğal hayatın ve çevrenin korunması ve her türlü İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI kaynak israfının önlenmesi ile ilgili SOSYAL KULÜPLER

49 çalışmalar yapılacak ve farkındalık düzeyi artırılacaktır. Okulumuz öğretmenlerinin ihtiyaç duyduğu alanlarda eğitim ve rehberlik almaları sağlanacaktır. Okulumuzda güvenli eğitim öğretim ortamını sağlamaya yönelik çalışmalar yapılacaktır. REHBERLİKTEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI OKUL YÖNETİMİ REHBERLİK SERVİSİ İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI Stratejik Hedef Okulumuzda eğitimde yenilikçi yaklaşımlar kullanılarak bireylerin yabancı dil yeterliliğini ve uluslararası öğrenci/ öğretmen hareketliliğini artırmak için projeler yapmak, yapılan projelerle yarışmalara katılımı artırmak. Hedefin mevcut durumu? Küreselleşme ile birlikte eğitim ve iş hayatı için hareketlilik ön plana çıkan konuların başında gelmektedir. Bu bağlamda eğitim ve öğretim sisteminin talep eden bireylerin hareketliliğini destekleyecek şekilde planlanması gerekmektedir. Hareketliliği destekleyen en önemli unsurların başında ise bireylerin yabancı dil becerisine sahip olması gelmektedir. Bu doğrultuda AB ülkeleri başta olmak üzere bütün dünyada bireylerin en az bir yabancı dili iyi derecede öğrenmesi konusu bir zorunluluk olarak kabul edilmektedir. Ok ulumuzun okul türü müfredatına göre 9. sınıfta haftada 6 saat, 10, 11 ve sınıflarda ise 4 saat yabancı dil dersi okutulmaktadır. Okulumuzda ikinci yabancı dil dersi o larak fransızca okutulmaktadır. Okulumuzda bu güne kadar uluslararası hareketlilik p rogramlarına katılım olmamış, bu konuda ç alışmalarımız devam etmektedir. Performans göstergeleri Önceki Yıllar Hedef No Performans Göstergeleri Uluslararası hareketlilik programlarına/projelerine katılan öğretmen sayısı Uluslararası hareketlilik programlarına/projelerine katılan öğrenci sayısı

50 No Stratejiler Strateji Uluslararası projelerle ilgili bilgilendirmelere öğretmen katılımı sağlanacaktır. Ana Sorumlu Bölüm PROJE HAZIRLAMA EKİBİ Diğer Sorumlu Bölümler PROJE İŞLERİNDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI ÖĞRETMENLER Ulusal hareketliliğin artırılması için öğretmenlerin program ve projelere katılımları desteklenecektir. PROJE HAZIRLAMA EKİBİ PROJE İŞLERİNDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI ÖĞRETMENLER TEMA 3: KURUMSAL KAPASİTE TEMA: KURUMSAL KAPASİTE Okulumuzda Kurumsal kapasitenin geliştirilmesine yönelik olarak fiziki, mali ve teknolojik altyapının geliştirilmesi, beşeri kaynakların niteliğinin artırılması ile yönetim ve organizasyon yapısının geliştirilmesine yönelik politikalar KURUMSAL KAPASİTE teması altında ele alınmaktadır. Stratejik Amaç 3 Okulumuza erişimi sağlamak ve eğitimde kaliteyi arttırmak için fiziki mekânları öğrencilerimizin ihtiyaçlarına göre düzenleyerek, eğitim-öğretimin nitelikli ortamlarda gerçekleştirilmesi ve fiziksel kapasitenin etkin kullanılmasını sağlamak. Stratejik Hedef Okulumuz insan kaynaklarının niteliğini geliştirmek.

51 Hedefin Mevcut Durumu Okulumuzun görev alanına giren konularda, faaliyetlerini etkin bir şekilde yürütebilmesi ve nitelikli eğitim verebilmesi için güçlü bir insan kaynağına sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda okulumuzun insan kaynaklarının güçlendirilmesi gerekmektedir yılı verilerine göre okulumuz bünyesinde 71 öğretmenimiz görev yapmaktadır. Lisans üstü mezunu öğretmen sayısı 4 tür. Lisansüstü eğitimi tamamlamış öğretmen oranı 4 tür. Okulumuzda 1okul müdürü, ve 3 müdür yardımcısı mevcuttur. Yöneticilerimizin hepsi lisans mezunudur. Öğretmenlerimizden 4 ü Yüksek lisans,64 ü lisans, 3 ü 3 yıllık eğitim enstitüsü mezunudur. Okulumuzda öğretmen başına düşen öğrenci sayısı &#;de 28, &#;te 24, &#;te ise 14 &#;tür. Azalmanın nedeni okulumuzun Anadolu lisesi oluşudur. Okulumuz insan kaynaklarının eğitilmesine ve yetiştirilmesine büyük önem vermektedir yılında sadece okulumuz da 2 a det hizmet içi eğitim ile 71 öğretmen eğitilmiştir. Öğretmen başına düşen hizmet içi eğitim sayısı &#;de 1, &#;te 1, &#;te 3 olmuştur. Okulumuz beşeri kaynaklarının sürekli mesleki gelişiminin sağlanması, yeterlilik ve becerilerinin geliştirilmesi için hizmet içi eğitime katılan ve hareketlilik programına katılan personel sayısını artırmayı hedeflemektedir. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri Önceki Yıllar Hedef Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı Öğretmen başına düşün yıllık hizmet içi eğitim sayısı Lisansüstü eğitimi tamamlayan öğretmen oranı (%) Okulumuzdaki ücretli öğretmen sayısı Okulumuzda uluslararası hareketlilik programına katılan personel oranı(%) Müdürlüğümüz bünyesinde düzenlenen so syal faaliyet sayısı Müdürlüğümüz bünyesinde düzenlenen sosyal faaliyetlere katılan personel sayısı Müdürlüğümüz personelinden iş güvenliği eğitimine katılanların oranı (%) Norm kadro doluluk oranı

52 No Strateji Çalışanların talepleri ve müdürlüğümüzce tespit edilen sorun alanları dikkate alınarak yapılacaktır Talep eden her çalışanın hizmet içi eğitimlere ulaşabilmesi sağlanacaktır. Çalışanların görevlendirilmesinde yabancı dil becerisi gibi aldığı eğitim, sahip olduğu geçerli sertifikalar ve yerlilikler dikkate alınacaktır. Engelli çalışanlara bilgi, beceri ve engel durumlarına uygun görevler verilmesi sağlanacaktır. Ana Sorumlu Bölüm OKUL YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ OKUL MÜDÜRÜ Diğer Sorumlu Bölümler HİZMET İÇİ EĞİTİMLERLE İLGİLENEN MÜDÜR YARDIMCISI HİZMET İÇİ EĞİTİMLERLE İLGİLENEN MÜDÜR YARDIMCISI OKUL MÜDÜRÜ VE MÜDÜR YARDIMCILARI OKUL MÜDÜRÜ VE MÜDÜR YARDIMCILARI Stratejiler Stratejik Hedef Plan dönemi sonuna kadar okulumuzdaki eğitim-öğretim ortamının etkinliğini ve verimini arttırmak. Hedefin mevcut durumu Okulumuzun fiziki kapasitesi oranında tüm alanlardan etkin olarak faydalanmak ve yapılan iyileştirmelerle ihtiyaca cevap verecek düzeye g etirilip verimliliğin artırılmasını sağlamak amaçlanmıştır. Kaynakların israf edilmeden, ihtiyaçlar doğrultusunda, eğitim ve öğretimde kalitenin artırılmasına yönelik harcamalar yapılması gerekmektedir. Okulumuz sınıf sayısı 28 funduszeue.infouzda derslik başına düşen öğrenci sayısı yılında 46, yılında 43, yılında ise 39&#;dur. Okulumuzun maddi gelir kaynaklarını Genel bütçe, ve Okul Aile Birliği sağlamaktadır. Genel bütçeden elde edilen gelirlerin tamamı, okul onarımları na, elektrik, su, doğalgaz vb. hizmet alımı ve temizlik, kırtasiye ihtiyaçlarına harcanmaktadır. Fiziki kapasitenin geliştirilmesi, sosyal, sportif ve kültürel alanlar oluşturulması yoluyla kullanıcı memnuniyetinin artırılması amaçlanmaktadır. Derslik başına düşen öğrenci sayısını azaltmak hedeflenmektedir. Performans Göstergeleri

53 Performans Göstergeleri Önceki Yıllar Hedef Derslik başına düşen öğrenci sayısı Kütüphaneden yararlanan öğrenci sayısı Enerji ve su tasarrufu konusunda yapılan faaliyetlere katılan öğrenci oranı Engellilerin kullanımına yönelik yapılan düzenleme sayısı Stratejiler No Strateji Okul derslik dağılımında okulumuzun fiziki şartları dikkate alınarak uygun düzenlemeler yapılacaktır. Okulun onarım ve bakım ihtiyaçları genel bütçe ve OAB kaynakları yardımı ile en etkili şekilde kullanılacaktır. Dersliklerimiz güvenlik esasları çerçevesine dikkat edilerek düzenlemeler yapılacaktır. Fiziki koşullar ölçüsünde okul bahçesinde öğrencilerin sportif etkinliklerini yapabilecekleri alanlar düzenlenecektir. Okulumuzda özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin gereksinimlerine uygun biçimde kütüphane, arşiv vb. alanlar destek odası olarak kullanılacaktır. Ana Sorumlu Bölüm MÜDÜR YARDIMICISI MÜDÜR YARDIMCISI FİZİKİ KOŞULLARI İYİLEŞTİRME EKİBİ FİZİKİ KOŞULLARI İYİLEŞTİRME EKİBİ REHBERLİK SERVİSİ Diğer Sorumlu Bölümler FİZİKİ KOŞULLARI İYİLEŞTİRME EKİBİ OKUL YÖNETİMİ TEKNİK MÜDÜR YARDIMCISI OKUL YÖNETİMİ REHBERLİKTEN SORUMLU MÜDÜR

54 Okulumuzun ders ve laboratuvar araç-ge reçleri ve dâhil her türlü donatım malzemesi ihtiyaç ları tespit edilerek ilgili makamlardan temini sağlama çalışmaları yapılacaktır. FİZİKİ KOŞULLARI İYİLEŞTİRME EKİBİ Öğrencilerin kütüphaneden yararlanmasına olanak KÜTÜPHANEYİ sağlayacak düzenlemeler yapılacak ve kitap okuma GELİŞTİRME konusunda özendirici çalışmalar yapılacaktır. EKİBİ Okulun anlık oluşan küçük bak ım ve onarımları için OAB&#;den pay ayrılması sağlanacaktır. FİZİKİ KOŞULLARI İYİLEŞTİRME EKİBİ YARDIMCISI ÖĞRETMENLER MÜDÜR YARDIMCISI SOSYAL ETKİNLİKLERDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMCISI OKUL AİLE BİRLİĞİNDEN SORUMLU MÜDÜR YARDIMICISI Stratejik Hedef Plan dönemi sonuna kadar etkin bir izleme ve değerlendirme sistemiyle desteklenen, bürokrasinin azaltıldığı, çoğulcu, katılımcı, şeffaf, hesap verebilirliğe sahip bir yönetim ve organizasyon yapısını oluşturmak. Hedefin mevcut durumu Kurumsal yapı ve yönetim organizasyonları incelendiğinde gelişmiş ülkelerde geleneksel yaklaşımlardan ziyade çağdaş yaklaşım anlayışı tercih edilmektedir. Bu bağlamda okulumuzun kurumsal yapısı ve yönetim organizasyonunun çağdaş yaklaşım ilkeleri çerçevesinde geliştirilmesi gerekmektedir. Okulumuzda son 2 yıldır öğretmen ve yöneticilerin değerlendirilmesi okulumuz Kalite Kurulunun okul yönetimi ile birlikte hazırladığı ve öğretmenler kurulunda da onaylanan kriterler do ğrultusunda yapılmakta ve şeffaf, hesap verilebilirliği olan bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Bu bağlamda yılınd a okulumuzda başarı belgesi alan öğretmen ve yönetici sayısı 3, yılında ise 5 dir. Okulumuzda gerek Maarif müfettişleri gerekse il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından yapılan denetimler sonucu yapılan öneriler dikkate alınmış ve okulumuzun eksik olduğu konularda düzenlemelere gidilmiştir. Çalışanlarımızın okul yönetiminden memnuniyet oranı &#;de % 86, &#;te % &#;te ise %92 olmuştur.

55 Plan dönemi sonuna kadar etkin bir izleme değerlendirme sistemi kurmak, bürokrasiyi azaltmak amaçlanmıştır. Okul paydaşlarının toplam kalite anlayışı içerisinde yönetime katılması anlayışı hâkim olmaya devam edecektir. Performans Göstergeleri No Performans Göstergeleri Önceki Yıllar Hedef Yıllık Gelişim planı hazırlama sayısı Stratejik Planlama eğitimi alan yönetici oranı (%) Çalışanların okul yönetiminden memnuniyet oranı Stratejiler No Strateji Okulumuz personeli ve hizmet sunmakla sorumlu olduğu vatandaşlar kamu hizmet standartları hususunda bilgilendirilecektir. Okulumuzca sunulan hizmetlerin verimliliğini ölçmek için öz değerlendirme memnuniyet anketi yapılacaktır Okulumuzla ilgili sorunları tespit etmek, gelişmeleri izlemek amacıyla araştırmalar yapılacaktır. Okulumuz personeli ve hizmet sunmakla sorumlu olduğu vatandaşlar kamu hizmetleri standartları hususunda bilgilendirilecektir. Okulumuzdan bilgi istenilen konuların analizi yapılacak, sıklıkla talep edilen bilgiler web sitemizde yayınlanarak kamuoyu ile düzenli olarak paylaşılacaktır. Ana Sorumlu Bölüm OKUL YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ Diğer Sorumlu Bölümler İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCILARI İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCILARI İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCILARI İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI

56 IV.BÖLÜM MALİYETLENDİRM E

57 Okulumuz hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için program ve proje bazında kaynak tahsisleri ile bütçesinin stratejik planına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayandırılması gerekmektedir. İncirli Anadolu Lisesi Stratejik Planının maliyetlendirilmesi sürecindeki temel gaye stratejik amaç ve hedeflerin gerektirdiği maliyetlerin ortaya konulması suretiyle karar alma sürecinin rasyonelleştirilmesine katkıda bulunmaktır. Bu sayede, stratejik plan ile bütçe arasındaki bağlantı güçlendirecek ve harcamaların önceliklendirilmesi süreci iyileştirilecektir. Bu kapsamda, belirlenen stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek faaliyet ve projeler ile bunların tahmini kaynak ihtiyacı belirlenmiştir. İncirli Anadolu Lisesi Stratejik Planı nda yer alan stratejik amaçların gerçekleştirilebilmesi için be ş yıllık süre için tahmini ,29 TL lik kaynağa ihtiyaç duyulmaktadır. Planda yer alan hedeflerin maliyet tahmini toplamından her bir amacın tahmini maliyetine, amaç maliyetleri toplamından ise stratejik planın tahmini maliyetine ulaşılmıştır DÖNEMİ TAHMİNİ MALİYET DAĞILIMI TABLOSU AMAÇ VE HEDEFLER MALİYET (TL) ORAN(%) Stratejik Hedef ,86 20,38 Stratejik Amaç ,86 20,38 Stratejik Hedef ,11 15,13 Stratejik Amaç ,11 15,13 Stratejik Hedef ,12 64,49 Stratejik Amaç ,12 64,49 TOPLAM , Tablo Maliyet Tablosu Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri

58 V.BÖLÜM İZLEME VE DEĞERLENDİRME

59 A STRATEJİK PLANIN DEĞERLENDİRMESİ Okulumuz GZFT analizi okul/kurum yöneticileri ile yapılan toplantılarda ve okul çalışanlarının tamamının görüşleri alınmış, paydaşlarımızın fikirleri anketle alınmış, stratejik plan üst kurulu tarafından yapılan toplantı sonucu oluşmuştur. Stratejik planlama ekibi toplantısında GZFT analizi için yapılacak çalışmalar belirl enmiştir. Yapılan toplantıda GZFT konusunda bilgilendirme yapılarak güçlü, zayıf, fırsat ve tehditlerimiz ile ilgili görüşleri alınmıştır. Okulumuzun güçlü, zayıf yönleri, fırsatlarını ve tehditlerini belirlemek için okul/kurum yöneticilerine yönelik yapılan eğitimlerde gruplar oluşturularak ekip çalışmaları yapılmış, görüşleri alınmıştır. Stratejik planlama ekibi tarafından yapılan toplantıda önceliklendirilen güçlü, zayıf, fırsat ve tehditler stratejik planda yer alan GZFT analizi sonuçları ile kıyaslanmış ve son halini almıştır. ZAYIF YÖNLER PLAN DÖNEMİ SONUNDA GÜÇLÜ DURUMA GELEN MADDELER -Okulumuzun uluslar arası projelere katılımının olmaması - Okul sosyal faaliyetlerinin yeterli düzeyde olmaması - Eğitim materyallerinin yetersiz olması TEHDİTLER - Okulun çevresinde yer alan çeşitli örgüt ve yapılar - Okulumuzda plan dönemi içerisinde uluslar arası düzeyde yapılan proje hazırlama ve öğrenci ve öğretmen hareketliliği çalışmalarına başlanmıştır. - Okulumuzda plan dönemi içerisinde tiyatro etkinlikleri, yüzme, dart, masa tenisi, koro, drama, voleybol, bocce vb., okul dışı yarışmalara katılım vb. çalışmalar ile öğrenciler sosyal etkinliklerde yer almıştır. PLAN DÖNEMİ SONUNDA GÜÇLÜ DURUMA GELEN MADDELER - Plan döneminde Emniyet Müdürlüğü ile iş birliği yapılarak öğrencilerimiz çeşitli seminer ve toplantılarla aydınlatılmıştır. Tablo Stratejik Planı GZFT Analizi Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri

60 B. İZLEME VE DEĞERLENDİRME MODELİ sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun amaçlarından biri; kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve malî saydamlığı sağlamak üzere, kamu malî yönetiminin yapısını ve işleyişini düzenlemektir. Bu amaç doğrultusunda kamu idarelerinin; stratejik planlar vasıtasıyla, kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturması, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptaması, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmesi ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmaları gerekmektedir. Bu kapsamda Millî Eğitim Bakanlığı dönemine ilişkin kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve saydamlığı sağlamak üzere Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı nı hazırlamıştır. Hazırlanan planın gerçekleşme durumlarının tespiti ve gerekli önlemlerin zama nında ve etkin biçimde alınabilmesi için Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı İzleme ve Değerlendirme Modeli geliştirilmiştir. Okulumuz İncirli Anadolu Lisesi de MEB Stratejik Planı doğrultusunda şekillendirdiği stratejik planını, yine MEB&#;in belirlediği izleme değerlendirme sistemine göre takip edecektir. İzleme, stratejik plan uygulamasının sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanmasıdır. Değerlendirme ise, uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir. Okulumuz Stratejik Planı İzleme ve Değerlendirme Modeli nin çerçevesini; 1. Okulumuza ait Stratejik Planı ve performans programlarında yer alan performans göstergelerinin gerçekleşme durumlarının tespit edilmesi, 2. Performans göstergelerinin gerçekleşme durumlarının hedeflerle kıyaslanması, 3. Sonuçların raporlanması ve paydaşlarla paylaşımı, 4. Gerekli tedbirlerin alınması süreçleri oluşturmaktadır. İncirli Anadolu Lisesi Stratejik Planı nda yer alan performans göstergelerinin gerçekleşme durumlarının tespiti yılda iki kez yapılacaktır. Yılın ilk altı aylık dönemini kapsayan birinci izleme kapsamında, harcama birimlerin sorumlu oldukları göstergeler ile ilgili gerçekleşme durumlarına ilişkin veriler toplanarak konsolide edilecektir. Göstergelerin gerçekleşme durumları hakkında hazırlanan rapor üst yöneticiye sunulacak ve böylelikle göstergelerdeki yıllık hedeflere ulaşılmasını sağlamak üzere gerekli görülebilecek tedbirlerin alınması sağlanacaktır.

61 Yılın tamamını kapsayan ikinci izleme dâhilinde; harcama birimlerinin sorumlu oldukları göstergeler ile ilgili yılsonu gerçekleşme durumlarına ait veriler toplanarak konsolide edilecektir. Yılsonu gerçekleşme durumları, varsa gösterge hedeflerinden sapmalar ve bunların nedenleri üst yönetici başkanlığında harcama birim yöneticilerince değerlendirilerek gerekli tedbirlerin alınması sağlanacaktır. Ayrıca, Okul/Kurum/Bakanlık düzeyinde stratejik hedeflerin gerçekleşme yüzdesi Bakanlık izleme-değerlendirme sistemi üzerinden takip edilecek ve göstergelerin gerçekleşme durumları düzenli olarak kamuoyu ile paylaşılacaktır. İzleme Gerçekleştirilm İzleme Değerlendirme Dönemi Zaman Değerlendirme e Zamanı Süreç Açıklaması Kapsamı Dönemi Birinci Dönem İkinci Dönem Her yılın Temmuz ayı içerisinde İzleyen yılın Şubat ayı sonuna kadar Harcama birimlerinin sorumlu oldukları göstergeler ile ilgili gerçekleşme durumlarına ilişkin verilerin toplanması ve konsolide edilmesi Göstergelerin gerçekleşme durumları hakkında hazırlanan raporun üst yöneticiye sunulması Harcama birimlerinden sorumlu oldukları göstergeler ile ilgili yılsonu gerçekleşme durumlarına ilişkin verilerin toplanması ve konsolide edilmesi Üst yönetici başkanlığında harcama birim yöneticilerince yılsonu gerçekleşmelerinin, gösterge hedeflerinden sapmaların ve sapma nedenlerin değerlendirilerek gerekli tedbirlerin alınması Ocak- Temmuz Tüm yıl Tablo İzleme ve Değerlendirme Modeli Kaynak: İncirli Anadolu Lisesi İstatistikleri

Daha göster

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası