gözlem raporu örneği / MRP Okullarda Gözlem: Gözlemcinin Rolü: Gözlem Formu Örnekleri

Gözlem Raporu Örneği

gözlem raporu örneği

Gözlem yapmak; çocukların davranışlarını anlamak, öğrenme süreci ve gelişimleri hakkında doğrudan bilgi edinmek için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Her çocuğun sınıf içinde ve sınıf dışında, eğitim faaliyetleri süresince ve serbest zamanlarda gözlemlenmesi ve gözlem kayıtlarının tutulması önemlidir. Çocuklar kendilerini yetişkinler kadar rahat ifade edemediklerinden, onları günlük aktiviteleri içerisinde gözlemlemek çocuk hakkında bilgi toplamak adına gerekli veriler sağlar.

Gözlemler çocukların doğal ortamında, üzerinde çalıştıkları faaliyeti ya da oynadıkları oyunu bölmeden ve gözlem yapıldığından haberleri olmadan yapılmalıdır. Gözlemlerin belli bir amaca yönelik yapılıyor olması yani gözlemi yapan kişinin neye dikkat etmesi gerektiğini önceden bilmesi gereklidir. Sanıyoruz mesleğe başladığınız ilk yıllardan bu yana farklı amaçlar için tuttuğunuz çeşitli kayıtlar olmuştur.  Bazen etkinlik kayıtları, bazen şarkı, tekerleme, oyun kayıtları, bazen de çocukların yaptığı gelişimsel çalışmalara yönelik kayıtlar ve daha diğerleri&#;

Belirli bir çocuğun ya da grubun davranışını gözlemlemenin birkaç değişik yolu olabilir. Bunlar;

Çocuğun davranışlarının yazılı olarak tanımlanmasıdır. Bu kayıtlar ne yaşandığını, ne zaman ve nerede yaşandığını objektif olarak anlatmaya yarar. İsterse öğretmen kendi yorumlarını ve notlarını da kayıtların altına ekleyebilir.

Örnek Anektod Kayıdı

Çocuk Adı/Adları: Pınar, Özlem, Mert

Yaş: 4

Yer: &#;&#; Anaokulu

Gözlem yapan kişi: Yeşim

Gözlem Yapılan Gelişim Alanı: Sosyal-Duygusal

Pınar ve Özlem Evcilik köşesinde yemek hazırlama sahnesi canlandırıyorlardı. Mert, Pınar ve Özlem’in yanına gelerek yemek yemek istediğini söyledi. Pınar, Mert’e dönerek “burada oynayamazsın, gördüğün gibi meşgulüz” dedi. Mert kızları izlerken “ben de baba oluğ, bulaşıkları yıkayabilirim” dedi. Özlem bir an durup düşündü, Pınar’a baktı ve “peki o zaman sen de bizimle oynayabilirsin” dedi.

ANEKTOD KAYIT FORMU
Çocuğun Adı-Soyadı:                                                     Kayıt Tutan Sınıf Öğretmeni:                                      
Tarih:
Gözlenen Durum:
Gözlenen Mekan ve Çocuk:
Yorumlar:

Ali&#;nin bilişsel gelişimi (mantık-matematik): Ali, oyun zamanında, blok köşesinde, büyük blokları büyükten küçüğe doğru dizdikten sonra, her birinin üzerine çeşitli boylarda taşıtlar koydu. Ve &#;bu büyük köprü, büyük köprüden büyük araba geçer. Bu da küçük köprü, küçük köprüden de küçük araba geçer&#; dedi.

Ali sıralanmış bir dizi cismi, diğer bir sıralanmış dizi ile eşleştirir ama sayılarını karşılaştırmakta zorlanır. Az sayıda olan cisim gruplarına “daha az veya daha fazla” gibi kelimeler kullanarak karşılaştırabilir. Örneğin, küçük grup zamanında yerden topladığı kağıtları Ege’ninkilerle karşılaştırarak “benimki fazla” der.

Ali, 1’den 30’a kadar zorlanmadan sayar, 30’dan sonrası için ise zaman zaman hatırlatmaya ihtiyaç duyar. Önündeki 30 tane nesneyi tek tek parmağı ile  nesnelere dokunarak sayabilir.

Ali, yukarı, aşağıya, öne, arkaya, içine, dışına gibi alan ve yöne ile ilgili kelimeleri doğru yerde kullanır. Örneğin, küçük grup zamanındaki hareketli oyunda “iki elimi arkamda tuttum, başımı yukarı kaldırdım ve uzanarak çubuk krakeri yemeye çalıştım” der.

Bir davranışın nedenlerini ve sonuçlarını ortaya çıkarmak için kullanılır.

Örnek:  

Çocuk Adı: Elif

Yaşı: 4

Gün ve saat: 03/05/  

Gözlemi Yapan Kişi: Yeşim

Gözlem Yapılan Gelişim Alanı: Sosyal-Duygusal

Elif sıklıkla vurma davranışı sergiliyor.

 

ZamanDavranış ÖncesiDavranış AnıDavranış Sonrası
Elif ile Pınar krakerlerini yiyorlar. Pınar Elif’in çubuk krakerlerinden alır.Elif Pınar’a vurur.Pınar öğretmeni çağırır.
Elif kitabı Efe’nin elinden çeker ve Efe’ye vurur.Efe de karşılık verir ve Elif’e vurur. Kitabı geri alır.

Elif başka bir kitap alır ve oturur.

 

Bir davranışın belirli bir zaman dilimi içerisindeki sıklığını gözlemlemek amacıyla kullanılır. Gözlemi yapacak olan kişi gözlemine başlamadan önce hangi davranışı hangi zaman diliminde ve nasıl gözlemleyeceğine karar vermelidir. Belirlenen zaman dilimi içerisinde gözlemi yapılacak davranış dışındaki davranışlar dikkate alınmaz.

Zaman örneklemi genelde okul ortamında uygun olmayan davranışlar gösteren çocukların davranışlarının nedenini anlamak amacıyla kullanılır. (örneğin, sınıftaki diğer çocuklara karşı saldırgan davranışlar sergileyen bir çocuk ya da sınıf kuralları ve rutinlerine uygun davranmayan bir çocuk gibi). Zaman örneklemlerini aldıktan sonra öğretmen, çocukta istenmeyen davranışı değiştirmek adına yapabileceklerini planlar.

Örnek: 

Çocuk Adı: Elif

Yaşı: 5

Gün ve saat: 03/05/  

Gözlemi Yapan Kişi: Yeşim

Gözlemi Yapılan Davranış: Başladığı etkinlikleri sonlandıramama

OlayZamanNotlar
Sanat Köşesi-boyama etkinliği masada bitirilmeden bırakıldı
Kitap köşesi-kitaba bakıyor, aldığı rafa geri bırakıyor
Sessiz Köşe-yapbozları birleştirirken zorlanıyor, parçaları masa üzerinde yığılmış halde bırakıyor. Legoları alıyor ve legolarla oynamaya başlıyor. Öğretmen çocuklara oyuncakları toplama zamanı dediğinde, Elif legoları masada bırakıyor ve diğer çocukların yanına gidiyor.

Elif etkinlikleri sonlandırmak için ve de oyuncakları toplamak için sözel ödüllere/teşviklere ihtiyaç duyabilir.

Her yöntem bir diğerinden önemli ölçüde farklı olmasa da, farklı bilgilere ulaşmamızı sağlamaları açısından önemlidir. Tüm anlamlı olabilecek gözlemler, objektif bilgiler içermelidir. Objektif bilgi, görülebilir, koklanabilir, hissedilebilir, duyulabilir ve dokulunabilirdir. Durumu izleyen herkesin, durumu tanımlarken anlaşmaya varabileceği bilgi objektiftir.

Örnek çocuk gözlem formu için lütfen tıklayınız.

Kayıt tutmak, öğretmenlerin çocukların eylem ve davranışlarının kısa tanımlamalarını yazdıkları en yaygın, aynı zamanda en basit gözlem yöntemidir. Burada öğretmen için en önemli araç küçük bir not defteri ve kalemdir. Öğretmen bu deftere uzun uzun olayı kaydetmez. Bazı anahtar sözcükleri not alır. Daha sonra daha fazla zamanı olduğunda, davranışın ya da durumun daha ayrıntılı bir tanımlamasını yazar.

Bu kayıtlar genellikle, birkaç paragraftan oluşur. Gözlemin yapılacağı önceden belirlenmiş bir zaman ya da yer yoktur. Öğretmen gerçekleşen olayın bir parçası olabilir ya da olmayabilir. Olaylar bir ya da birkaç çocuk hakkında da olabilir.  

Benzer belgeler

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: ALİSA, YÖNERGELER DOĞRULTUSUNDA YÜRÜR, KOŞAR VE ZIPLAR. JİMNASTİĞE KARŞI İLK BAŞLARDA GÖSTERMİŞ OLDUĞU TEPKİLERİ ARTIK KALMAMAKLA BİRLİKTE, BAŞARMA

Detaylı

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: CAN BARTU, JİMNASTİK GİBİ KABA MOTOR GELİŞİMİN İYİ GÖZLEMLENEBİLDİĞİ BİR BRANŞA ZAMAN İÇİNDE DAHA KEYİFLE VE KENDİNİ GÖSTEREREK KATILMAYA BAŞLADI.

Detaylı

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür. Başlama ve durma komutlarına

Detaylı

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU Aylık Çocuklar için Gelişim Formu (+) Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor ÖĞRENCİ AD-SOYAD : KUZEY BERAT BEYAZ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU Aylık Çocuklar için Gelişim Formu (+) Bağımsız yapabiliyor () Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor ÖĞRENCİ AD-SOYAD : DORUK ATEŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ + - PSİKOMOTOR

Detaylı

ÖZEL YUMURCAK ANAOKULU

ÖZEL YUMURCAK ANAOKULU BRANŞ DERSLERİMİZ ÖZEL YUMURCAK ANAOKULU eğitiminde uygulanan programda Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve öğretim müfredatında yer alan çalışmalar ve bu çalışmalara ek olarak çağın gerekleri

Detaylı

Eğitim, sevgi Özel Önsöz Anaokulu

Eğitim, sevgi Özel Önsöz Anaokulu Başarının Önsöz ü 1 2 Eğitim, sevgi Özel Önsöz Anaokulu m² kullanım alanı, oyun salonları, çalışma sınıfları, sınıfların dışında açık ve kapalı oyun bahçesi, kum havuzu, bilim atölyesi, spor salonu,

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür. Başlama ve durma komutlarına

Detaylı

GELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ

GELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ GELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ yaş arasını kapsayan ve okul öncesi dönem adını verdiğimiz süreç çocukların gelişimi açısından oldukça önemlidir. Okul öncesi dönem çocukta büyümenin ve gelişimin en hızlı

Detaylı

Eğitim Öğretim Yılı Ders Programı

 Eğitim Öğretim Yılı Ders Programı Eğitim Öğretim Yılı Ders Programı Dersin Adı: Türkçe Dil Bilgisi Yaş Grubu: yaş Ögretmen: İmge Şahin Email: [email protected] Değerli Veliler, Bu yıl okul öncesi ( yaş) sınıfını beraber

Detaylı

OYUN ETKİNLİĞİ Çocukların okula geldikleri ilk saatlerde ve günün farklı saatlerinde sınıflarda bulunan öğrenme merkezlerinde (evcilik, kitap, kukla,

OYUN ETKİNLİĞİ Çocukların okula geldikleri ilk saatlerde ve günün farklı saatlerinde sınıflarda bulunan öğrenme merkezlerinde (evcilik, kitap, kukla, OYUN ETKİNLİĞİ Çocukların okula geldikleri ilk saatlerde ve günün farklı saatlerinde sınıflarda bulunan öğrenme merkezlerinde (evcilik, kitap, kukla, blok, fen-doğa, yapılandırılmamış oyuncak, müzik, sanat)

Detaylı

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

HDKG YAZ PROGRAMI

HDKG YAZ PROGRAMI HDKG YAZ PROGRAMI 1 GRUPLAR VE KONTENJAN PRE GROUP YAŞ 15 ÖĞRENCİ SMALL GROUP YAŞ 15 ÖĞRENCİ MIDDLE GROUP YAŞ 15 ÖĞRENCİ 1. HD Anaokulları Yaz Programı haftalık modüllerden oluşmuştur.

Detaylı

ÇOCUK OKULA NASIL HAZIRLANIR?

ÇOCUK OKULA NASIL HAZIRLANIR? Eğitim sistemi değişti. 4+4+4 lük sistemde okula başlama yaşı erkene çekilince velilerin kafası iyice karıştı. İşte uzmanından okula başlama korkusu ile başa çıkmanın yolları ÇOCUK OKULA NASIL HAZIRLANIR?

Detaylı

ARILAR OCAK AYI BÜLTENİ

ARILAR OCAK AYI BÜLTENİ ARILAR OCAK AYI BÜLTENİ GİRİŞ Sayın Velimiz, Sizlere öğrenci ve öğretmenlerimiz tarafından yapılan ve yapılacak olan çalışmalar / etkinlikler hakkında bilgi vermek üzere hazırlanan bu bülteni her ay için

Detaylı

Bağımsız Dil Öğrencisi Kimdir?

Bağımsız Dil Öğrencisi Kimdir? Bağımsız Dil Öğrencisi Kimdir? Öğretim-Öğrenim Yılı Öğrenci Kılavuzu 1 BAĞIMSIZ DİL ÖĞRENCİSİ KİMDİR?* (1) KENDİNİ İYİ TANIR: Dil öğrenimiyle ilgili olarak kendi davranıştutum-yaklaşım-düşünce

Detaylı

ZEKA ATÖLYESİ AKIL OYUNLAR

ZEKA ATÖLYESİ AKIL OYUNLAR ZEKA ATÖLYESİ AKIL OYUNLAR Akıl Oyunları çocukların ve yetişkinlerin strateji geliştirme, planlama, mantık yürütmemantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, yaratıcılık, dikkat - konsantrasyon, hafıza

Detaylı

Okul Öncesinde İyi Örnekler Uygulaması

Okul Öncesinde İyi Örnekler Uygulaması Okul Öncesinde İyi Örnekler Uygulaması 1 1) Uygulamanın Adı: Çocukların Yüreğinden 2) Uygulayıcı: Meltem KAYAN 3) Branşı ve Unvanı: Okul Öncesi Öğretmeni 4) Uygulandığı Yer: Şenay Öztürk Anaokulu 5) Uygulama

Detaylı

ÖZEL ÜLKEM ANAOKULU MART AYI BÜLTENİ 3 YAŞ

ÖZEL ÜLKEM ANAOKULU MART AYI BÜLTENİ 3 YAŞ ÖZEL ÜLKEM ANAOKULU MART AYI BÜLTENİ 3 YAŞ Mart Ayında Temamız HAYVAN DOSTLARIM Mart ayına Hayvanlar teması ile giriş yaptık. Hayvanlar ile ilgili çeşitli sunumlar izledik. Videolarla hayvanların seslerini

Detaylı

YENİ BİLİM AMERİKAN KÜLTÜR KOLEJİ

YENİ BİLİM AMERİKAN KÜLTÜR KOLEJİ YENİ BİLİM AMERİKAN KÜLTÜR KOLEJİ ŞUBAT AYI BÜLTENİ STAR CLASS BU AYIN TEMASI KENDİMİZİ DÜZENLEME BİÇİMİMİZ ANA HATLARIMIZ *Toplumların ve bireylerin ihtiyaçları farklı meslekleri ortaya çıkarır

Detaylı

ACIBADEM DOĞA KOLEJİ BİLİM OKULU

ACIBADEM DOĞA KOLEJİ BİLİM OKULU Lego ile Yaratıcı Yazarlık Türkçe derslerimizde öğrencilerimizin yaratıcı okuryazarlık alanında gelişimlerini güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Yaratıcı yazarlık dersi içerisinde gerçekleştirdiğimiz lego uygulamalarımızda,

Detaylı

Psikomotor Gelişim ve Oyun

Psikomotor Gelişim ve Oyun Psikomotor Gelişim ve Oyun Oyun? Çocuğun, kendini, diğer insanları, doğayı ve nesneleri tanıma etkinliğidir. Çocuğun kendi deneyimleriyle öğrenme yoludur. Düşünülmeden, eğlence amacıyla yapılan hareketlerdir.

Detaylı

Çocuğunuz İlköğretime hazır mı

Çocuğunuz İlköğretime hazır mı Çocuğunuz İlköğretime hazır mı OKAN / seafoodplus.info Çocuğunuz İlköğretime Hazır mı? 1. sınıfa ya da Anaokuluna kimler devam edecekler? Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan /20 sayılı genelge

Detaylı

PSİKOMOTOR GELİŞİM - 2

PSİKOMOTOR GELİŞİM - 2 PSİKOMOTOR GELİŞİM - 2 PSİKO-MOTOR GELİŞİMİ DESTEKLEMEYE YÖNELİK ETKİNLİKLER HEDEFLENEN BECERİLER Kendi vücudunu ve yeteneklerini keşfedebilme Duygu ve düşüncelerini psikomotor hareketler yolu ile ifade

Detaylı

HEDEFLERİMİZ. Öğrencilere

HEDEFLERİMİZ. Öğrencilere MİSYONUMUZ Özel Üsküdar SEV Ana sınıfı, İlkokulu ve Ortaokulu güncel öğretim teknik ve yöntemleri ile zenginleştirilmiş eğitim programlarını uygular. Ulusal kültüre ve evrensel değerlere saygılı, Türkçe

Detaylı

EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ

EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ BÜLTENİMİZDE NELER VAR? SINIF ETKİNLİKLERİMİZ BRANŞ DERSLERİMİZ SOSYAL ETKİNLİKLERİMİZ SİNEMA PARTİ SINIF ETKİNLİKLERİMİZ SINIF İÇİ ETKİNLİKLERİMİZ Okulumuz , Çarşamba günü

Detaylı

Psikolojik Danışma & Rehberlik

Psikolojik Danışma & Rehberlik İSTEK ÖZEL ACIBADEM ANAOKULU Psikolojik Danışma & Rehberlik VELİ BÜLTENİ Ekim YAŞ DÖNEM ÖZELLİKLERİ YAŞ ( AY) Koşabilir. Merdivenlerden yukarı ayak değiştirerek çıkabilir, inerken her basamakta

Detaylı

BİREYSEL GELİŞİM RAPORU *

BİREYSEL GELİŞİM RAPORU * BİREYSEL GELİŞİM RAPORU * AÇIKLAMALAR 1. Her tür ve kademedeki okullara devam eden ve devam ettiği okulda özel eğitim tedbiri kararı alınmış olan ö ğrenciler için Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nin

Detaylı

ADDIE MODELİ RENK RİTİM PROJESİ

ADDIE MODELİ RENK RİTİM PROJESİ BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ADDIE MODELİ RENK RİTİM PROJESİ Bengi HOŞSUCU Gizem Güneş EKİM Ceyhun Gizem ALPARSLAN Öğretim Tasarımı Kadir KOZAN Kasım, 1 İÇİNDEKİLER Sayfa İHTİYAÇ ANALİZİ 2 1. Planlama

Detaylı

ÖZEL OKAN İLKOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ÖZEL OKAN İLKOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL OKAN İLKOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI Sayın Velilerimiz, Bu hafta da yeni konular ve etkinliklerle zamanın nasıl geçtiğini fark etmedik. Yönetici, öğretmen ve öğrencilerimizle oldukça yoğun

Detaylı

O Dil; Çok geniş anlamıyla dil, düşünce, duygu ve güdüleri, doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak bildirmeye yarayan herhangi bir anlatım aracıdır.

O Dil; Çok geniş anlamıyla dil, düşünce, duygu ve güdüleri, doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak bildirmeye yarayan herhangi bir anlatım aracıdır. DİL GELİŞİMİ O Dil; Çok geniş anlamıyla dil, düşünce, duygu ve güdüleri, doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak bildirmeye yarayan herhangi bir anlatım aracıdır. O Dil gelişimi; seslerin, kelimelerin, sayıların,

Detaylı

Staj Raporu (Öğretmenlik Uygulaması)

ONDOKUZ MAYIS NVERSTES FEN-EDEBYAT FAKLTES FZK BLM-MEZUN-FORMASYON

RETMENLK UYGULAMASI STAJ RAPORU


Ad ve Soyad: Ebru KK Numara: Uygulama Okulunun Ad: Ondokuz Mays Lisesi Danmann Ad: seafoodplus.info Gner TURAL Uygulama retmeninin Ad ve Soyad: Nuriye YAVUZ

DNEM PLANI HAZIRLAMA HAFTA seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info seafoodplus.info HAFTA ALIMALAR ETKNLKLER
Genel bilgiler dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme dev teslimi Tartmalar Dnt verme

TARH

Tanma ve dnem plan hazrlama renciyi gzlemleme Dersin ynetimi ve snfn kontrol Yoklama alma

retmeni gzlemleme e-okul almas

Soru sormay gzlemleme Test hazrlama, puanlama, analiz Ders plan yapma

Konu anlatm

ETKNLK 1 TANIMA
tarihinde okula giderek hocamzla grtk, ders programn aldk ve retmenlik uygulamas dersini Perembe gnlerinde ilemeye karar verdik. Uygulama Okuluna Gidilen Gn: Perembe Uygulama Okulunda Bulunulan Saatler:

DNEM PLANI HAZIRLAMA


Tanma ve Dnem plan hazrlama renciyi gzlemleme Dersin ynetimi ve snfn kontrol Yoklama alma retmeni gzlemleme e-okul almas Soru sormay gzlemleme Test hazrlama, puanlama, analiz Ders plan yapma Konu anlatm

Danman Yrd. Do. Dr. Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 2 RENCY GZLEMLEME


retmenlik meslei gerei dier retmenlerle, yneticilerle ve velilerle olduu kadar rencilerle de profesyonel bir iliki kurmamz gerekmektedir. Etkinliimizin amac rencileri gzlemek ve bu gzlemler yoluyla ileride ne tip bir atmosferde ders ileyeceimizin farkna varmamzdr. Uygulama retmeni olmadan snfa girildi ve yoklama alnd. Yoklama alndktan sonra rencilere kendimizi tanttk ve onlardan kendilerini tantmalarn istedik. renciler tarafndan srayla isimleri sylenildi ve sessizce retmenin gelmesi beklenildi. retmen geldikten sonra rencileri gzlemleyebilmek iin arka sralara oturuldu. retmen konuyu anlatmaya baladktan sonra rencilerin dersi ok fazla dinlemek istemedikleri, derste dzenli olarak not tutmadklar, bunun yerine lise son snf olduklar iin yaklaan YGS snavna ynelik daha ok soru zmek istedikleri gzlendi. renciler her ne kadar ders ilemek istemeseler de retmen tarafndan dersin anlatlmas gerekiyordu. Ayrca ders dinleyen rencilerin dikkati ise etrafndaki arkadalarndan birileri konutuunda dald gzlemlendi. Teneffslerde de kendilerini hemen snftan dar atarak derslerden skldklar grld. Bu gzlemdeki esas amacm, rencileri daha yakndan tanyarak onlarn gznde bir retmenin nasl olmas gerektii ynndeki dncelerime daha da netlik kazandrmakt. nk bir retmen, girdii snflarda yalnz kendi alanna dair konularda bilgiler vermekle kalmayp rencilerin beklenti ve sorunlarna da yaknlk gstermesi ve elden geldiince onlara doru ve gerek olan tavsiye etmesi gibi

sosyal adan eitsel faaliyetlerde bulunmas gerektii kanaatindeyim. Dersin derste renilecei konusundaki dnceden yola karak rencilere ders esnasnda ilgi ekici olay ve olgulardan bahsedip dersi daha akc bir ilerlie kavuturmak ve fizik dersini rencilerin yaknlk ve ilgi duyduu bir ders haline getirmek iin neler yapmas gerektii konusunda bana yol gsterici fikirler de verdii dncesindeyim.

Danman Yrd. Do. Dr. Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 3 DERSN YNETM VE SINIFIN KONTROL


Etkinliimizin amac bizlerin retmen olarak baarmz etkileyecek bu ok nemli faktr daha yakndan tanmamzdr. retmen olarak anlattmz konuyu ok iyi bilmemiz gerekmektedir. Ancak retmenlii dier pek ok meslekten farkl klan zelliklerden biri de insanlarla alyor olunmasdr. Bir davran bilimci kadar olmasa da davranlar tanmamz ve rencilerimizin duygular olduunu unutmamamz gerekir. Bizden beklenen ileride snf ynetimi ve dersin kontrol konusunda bizim uygulayacamz yntemlerden ksaca bahsederek, retmenin disiplin ve ders ynetimi metodunu anlatmamz ve gzlemlerimizi deerlendirmemizdir. Uygulama retmeni ile beraber derse girildi. Her zamanki gibi snf gzlemlemek iin arka sralara oturuldu. retmen yoklamay alrken rencilere sralarna oturmalarn ve derse hazrlanmalarn istedi. Derse hazrland her halinden belliydi ve ders notlarn masann zerine ak bir ekilde koydu. Derse balamadan nce, ocuklarn dikkatini ekecek konuyla ilgili birka soru sordu. ncelikle kimse bu sorularn konuyla alakal olabileceini dnmemiti. Fakat sonrasnda anlald ki retmenimiz; derse dikkat ekecek bir giri yapmt. Ksa bir geen haftann konu tekrarndan sonra yeni konuya geildi. rencilere konuyla ilgili sorular ynelten retmen ne zaman nerede soru sorulacan biliyor, hangi koulda, hangi kiiye hangi soruyu soracan yeri geldiinde doru bir ekilde uyguluyordu. Derse nerelerde mdahale edeceini iyi kestiren retmenimiz, bir yandan da snfn kontroln de elinde tutmaya gayret ediyordu ve bunu baaryla yapyordu.

Arkadalarn rahatsz eden, dersin dikkatini datan ve kendi arasnda konuan rencileri derse kar soutmadan, eitli yntemlerle onlarn derse kar dikkatleri toplamaya alld. retmen konuyu anlatrken gz hkimiyeti asla braklmad ve herkese genelde sz hakk verilmeye alld. rencilerle ayrt edilmeksizin ilgilenildi. retmenimiz tarafndan snfta dersin ileniini etkileyen unsurlar da elinden geldii kadaryla ortadan kaldrlmaya alld. Dersi belli bir plana gre iledii iin; dersin kontroln de rahata yapabildi. Yani ne zaman, nerede hangi soruyu soracan, hangi konuyu benimsetmek istediini, hangi kriterlere gre anlatacan rahata yapabildi. Sonu olarak bu haftaki gzlemimizle ilgili unu syleyebilirim. ncelikle dersin kontrol hakknda ve snf ynetimiyle ilgili bir takm bilgilere sahip olduu apak ortadayd. retmen, snfn iinde olup bitenden haberdar olmaldr. retmen mantkl ve adil olmaldr. retmenin sorunlara getirdii zmler, mantkl ve adil olunduunda her renci tarafndan kabul grr.

Danman Yrd. Do. Dr. Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 4 YOKLAMA ALMA VE SINIF YNETM


Uygulama retmeni olmadan snfa girildi. Yoklama almak iin ilk olarak rencilerden sessiz bir ekilde yerlerine oturmalarn ve bu sre zarfnda kitap ve defterlerinin hazrlanmasn istenildi.

Yoklamann fazla zaman almamas iin ilk olarak snf sayld ve snf listesiyle karlatrld. Gelmeyen rencilerin okul numaralar yoklama kdna yazld ve alt izilerek ka kii olduu rakamla gsterildi.

Yoklama alndktan sonra uygulama retmeni gelene kadar rencilerin sessiz olmalar saland.

Danman Yrd. Do. Dr. Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 5 RETMEN GZLEMLEME


Etkinliimizin amac gerek bir okul ortamndan elde edeceimiz gzlemler yoluyla retmenlik mesleini tanmamz ve retmen olmak iin kendi nedenlerimizin farkna varmamzdr. Bu hafta ncelikle nasl bir retmen olmalyz sorusuna cevap aramak zere u ana dek gzlemlerimize ve nceki deneyimlerimize dayanarak retmenin dersin bandan sonuna dek dikkat etmesi gereken zelliklerinin farkna varmamzdr. Gelecein retmeni olarak kendimizi retmenlik formasyonu asndan sahip olmay planladnz zelliklerimizle ve bunu salamak iin kanacanz davranlarmz ve dikkat etmeniz gereken hususlarla birlikte art ve eksilerle her bakmdan deerlendirmektir. Uygulama retmeni ile derse girildi. Biz tm snf ve gzlemleyebilmek iin snfn en arka srasna oturduk. lk olarak derse balamadan nce retmen tarafndan yoklama alnd ve bu sre zarfnda rencilerin derse hazrlanmas beklendi. retmenin ald notlardan ve tuttuu defterden derse hazrlkl olduu belliydi. Dersin banda retmen tarafndan geen derste ilenen konu hatrlatlarak yeni konuya gei yapld. Yeni anlataca konunun YGS snavnda kacan syleyerek renciyi ders gdledi. Ders anlatlrken rencileri derse katmak iin ekiller rencilere izdirildi. Konu anlatm srasnda rencilere soru sorularak onlarn dnmesi saland. Doru cevap aldnda aferin kelimesini kullanarak rencileri derse isteklendiriyor. Yanl cevap aldnda ise rencinin doru cevab bulmas iin onu ynlendiriyor. Anlatlan konu gnlk hayatla ilikilendirildi. Daha sonra konu ile soru zld ve rencilerin daha iyi pekitirebilmesi iin konu ile

ilgili soru zdrld. Bylece onlarn da derste aktif olmalarn salam olundu. retmenin rencilerle olan ilikisi olduka iyi. letiim kurarken ses tonuna dikkat ediyor. Gerekli zamanlarda ses tonunu arttryor. rencilerle srekli gz temasnda bulunuyor. rencilere isimleriyle hitap etmeye zen gsteriyor.

Danman Yrd. Do. Dr. Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 6 e-OKUL ALIMASI


Bu etkinliimiz de idari bir ilem olan e-okul almas yaplacaktr. Var olan ifre ile e-okul sayfas ald ve rencilerin snavdan aldklar notlaryla retmen tarafndan rencilerin dersteki durumlarna gre verdii kanaat notlar girilerek, rencilerin notlar belirlendi. Bu e-okul sayfasn da rencilerin dier derslerdeki durumlar gzlenerek tm derslerde nasl olduu anlald. Dier derslerdeki durumlar gzlenerek kanatlarnn nasl verilecei belirlendi. Durumu kritik olan renciler belirletilerek rencilere verilecek olan notlar snftaki durumlar gz nne alnarak belirlendi.

Danman seafoodplus.info Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 7 SORU SORMAYI GZLEMLEME


Bu haftaki gzlemimizde ilk olarak soru sormak zerinde younlalacak. Bu gzlemimizin amac Ders ilerken niin soru sorulur?, Ne zaman sorulmaldr? gibi sorulara cevap bulmamzdr. nceki gzlemlerinizi de hatrlayarak bu sorulara cevap bulacaz. Gzlemlediiniz snfta ne tip sorular sorulduunu, snfn oturma planna gre her renciye sz hakk verilip verilmediini, renci yanl veya eksik cevap verdiinde ne olduu gzlemlenecek. retmenin rencilerin cevaplarn onaylamak veya reddetmek iin kulland teknikler anlatlacak. Ders balarken renciler ayn dzende yani ders oturma planndaki gibi oturuyor, retmen rencilerin derse hazrlanp gelmelerini istiyor. retmen dersi genelde soru-cevap eklinde iliyor. Sorduu sorular, anlatlacak konuya giri aamasnda nderlik edici, konu anlatlrken tamamlayc, konu anlatm sonunda ak ulu ve yorumlayc ekildedir. retmenin sorular bir renciye deil, snfa kar soruldu. Sen syle diyerek herhangi bir renci kaldrlmad. Bu arada retmen, rencinin dnmesi iin yeterli sre tand ve onu cevaba ynlendirmeye alt. Dersle ilgilenmeyen rencilerin derse katlmn salamak iin onlara soru yneltiyor. Sorulan sorularla, amalarda belirlenen hedef davranlara ulalabiliyor. retmen, renci soruyu doru olarak cevaplayamazsa soru dier rencilere ynlendirildi. Bir renci sorulan soruyu eksik cevaplamsa arkadanzn cevabn tamamlamak isteyen var m? diyerek snfa sz hakk verildi. Eer sorulan sorunun cevab hibir

renci tarafndan cevaplanamadnda ders kitabndan ilgili blmn bulunarak okunmas istenildi ve sorunun cevab birlikte bulundu. Bylece olabildiince rencilerin derse katlmn salamaya alyor. rencilerin sorduu sorulan ise genelde retmen cevaplyor. Bazen yant beklenmeyen sorular yneltiyor. Dersi genelde snf iinde dolaarak iliyor. Soru sorduu rencilerle yz yze konuuyor. Gz temas kullanarak ilgiyi hep zerinde topluyor.

Danman seafoodplus.info Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 8 TEST HAZIRLAMA, PUANLAMA, ANALZ


Bu etkinliimde anlattm konunu sorularn yazacam. 1) 2) 3) 4) 5) 1) Aadaki boluklara uygun cevaplar yaznz. Compton olaynda n zellii vurgulanmaktadr. Gelen fotonun dalga boyu, salan fotonun dalga boyundan . Compton olaynda ve . korunur. Taneciklere hareketi srasnda bir dalga elik eder. Fotonlara elik eden bu dalgann dalga boyuna . denir. Foton giriim olaynda , compton olaynda gibi davranr. 2) Hz m/s olan bir elektronun De Broglie dalga boyunu A0 cinsinden bulunuz.(m=9, kg)

3) Compton salmasnda gelen fotonun dalga boyu yerine, 3 olursa aadaki niceliklerden hangisi ya da hangileri deimez? I) II) III) IV) Salan fotonun hz Salan elektronun hz Gelen ve salan fotonlarn dalga boylar arasndaki fark Salan fotonun momentumu

4) Bir elektron , bir proton ve bir fotonun de broglie dalga boylar birbirine eit , momentumlar srsyla Pe , Pp , Pf dir. Buna gre Pe , Pp , Pf arasndaki iliki nasldr. (YS)

5) Compton olaynda , dalga boylu bir foton, elektronla etkiletikten sonra, momentumun byklnn 1/3 n kaybederek salyor. Buna gre, salan fotonun dalga boyu ka dr? ( SS)

Danman seafoodplus.info Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 9 DERS PLANI YAPMA


lk olarak anlatacam konun ders plann yapmay uygun grdm. FZK DERS PLANI I. HAZIRLIK Dersin Ad : Fizik Snf : Fen C

nite Ad : Ik Teorileri Konu Ad : Compton Salmas Olay ve Madde Dalgalar Sre : 40 dakika

retim Yntem ve Teknikler: Anlatma, rnek zme, Soru-Cevap, Problem zme Kaynak Ara ve Gereler: Ders Kitab, YGS km Sorular Hedef ve Davranlar: a) Tanecik teorisinin aklamada glk ektii k olaylarn ve dalga modeli ile tanecik modelinin bugnk durumunu kavratmak. b) Tanecik modelinin aklayamad olaylar syleyebilme. c) Compton olayn aklayabilme. Kazanmlar: 1)Tanecik teorisinin aklamada glk ektii k olaylar 2) Dalga modeli ile tanecik modelinin bugnk durumu

II. DERSN LEN 1) Dikkati ekme: Fotonun tanecik modeli ile dalga modeli arasnda nasl bir fark olduunu dndklerini sorarak snfta tartma ortam amak. 2) Gdleme: Compton ve madde dalgalar konusunda her yl YGS de soru geldiini sylemek 3) Gzden geirme: Compton salmas olayn tanecik modeli ile ilikilendirmek 4) Aklama/Giri: Compton olayn ve madde dalgalarn anlatma 5) Uygulama : rnek zme 6) zetlemek: Anlatlan konunun ana hatlarn tekrar anlatarak sonuca varmak. 7) Deerlendirme: rencilere kazandrlmas amalanan hedef davranlar szl yoklama eklinde snanmas. Gerekirse ksa bir test verilmesi.

Danman seafoodplus.info Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

ETKNLK 10 KONU ANLATIMI


Snfa girince ilk olarak renciler ayaa kalktlar ve ben oturmalarn syleyince oturuldu. Ben yoklama alrken onlara derse hazrlanmalarn syledim ve defteri doldurup imza attm. Yaptm ders planna gre dersi ilemeye baladm. Konu olarak Compton Salmas Olay ve Madde Dalgalar ilendi. lk olarak bir nceki konu olan fotoelektrik olaya ksa olarak deinildi. Fotonun tanecik modeli ile dalga modeli arasnda nasl bir fark olduunu dndklerini sorarak snfta tartma ortam ald. Compton ve madde dalgalar konusunda her yl YGS de soru geldiini syleyerek rencileri derse kar gdlediimi dnyorum. Aralarda rencilere soru sorarak onlarn derse katlmn saland. Bu arada onlarla gz temas kuruldu. Konu anlatld ve aralarda rnekler zld. Anlatlan konunun ana hatlarn tekrar anlatarak sonuca varmak. Deerlendirme yapmak amacyla rencilere sorular sorularak dnt alnd.

Danman seafoodplus.info Gner TURAL

Rehber retmen Nuriye YAVUZ

Footer menu

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir