10 sınıf edebiyat 144 sayfa cevapları / 5. Sınıf MEB İngilizce Ders Kitabı Cevapları Sayfa 

10 Sınıf Edebiyat 144 Sayfa Cevapları

10 sınıf edebiyat 144 sayfa cevapları

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa Cevapları Meb Yayınları&#;na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa

1. Metinde geçen &#;Çünkü öldüğü duyulursa dünyadaki bütün yılanlar insanlardan öç almaya kalkacaklardır.&#; cümlesinde altı çizili kelime grubunun anlamını cümlenin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi TDK&#;nin Türkçe Sözlük&#;ünden kontrol ediniz.

  • Cevap:Öç  Almak: Birinin Yaptığı Olumsuz -Kötü Davranışlarının Karşılığında Ondan Hesap Sorma -İntikam Alma

2. Şahmeran&#;ın, misafir ettiği kişinin elinden öleceğini bile bile ona karşı iyi niyetli olmasının sebebi ne olabilir?

  • Cevap: Çünkü ona güvenmiştir.

3. Metindeki hangi unsurlar masallarla benzerlik göstermektedir? Açıklayınız.

  • Cevap: Metinde masala benzeyen yönler;

➜ Metinde zamanın net olmaması olağanüstülüklerin çok olması.
➜ Metnin kahramanlarından birinin hayvan ( yılan ) olması.
➜ Padişahın bir ülkesinden bahsetmesi ( genelde masallarda hayali bir ülkeden ve padişahtan bahsedilir.

4. Okuduğunuz metinde olağanüstü unsurları belirleyerek bunların metnin türüne katkısını açıklayınız.

➜ Efsanenin kahramanlarından birinin yılan olması.
➜ Kişinin vücudunun pul pul olması
➜ Kişinin kaynatılan suyu ( bazı kaynakta et parçasını yemesi) içmesi ile Lokman Hekim olması.

5. Okuduğunuz metinde geçen kişilerin özelliklerini söyleyiniz.

Şahmeran: Yılanların şahı. Yer altında mağarada yaşfunduszeue.infoın başlı yılan vücutlu bir varlık. İyi niyetlidir. İnsanoğlunun iyiliği için kendini feda eder.
İnsanoğlu / Cemşab / Cemşab: Halktan biri. Hürriyetine düşküfunduszeue.infoslarına , duygularına yenik düşen biri.
Padişah: hikayede sadece adı geçer. Tek dileği kızının iyileşmesidir.
Padişahın Kızı: hikayede sadece adı geçer. Hastalanır. İyileşmesi Şahmeran&#;ın ölmesine bağlıdır.
Vezir: Kötü niyetlidir. Padişahın kızını iyileştirerek onunla evlenip ülkenin başına geçmek (padişah olmak ister.)
Yılanlar: Metinde sadece isimleri geçer. Yer altında yaşarlar. Şahmerana bağlıdırlar. Onun öldüğünü de bilmezler. Öğrenmeleri halinde intikam için insanoğluna bela olacaklardır.

6. Metindeki temel çatışmadan hareketle metnin tema ve konusunu belirleyiniz.

  • Cevap: İnsanlara güvenmenin yanlış olduğu ve iyilik yap iyilik bul. İyilikten maraz doğar.

7. Metnin olay örgüsünü olayların gerçekleşme sırasına göre belirleyiniz.

  • Cevap: Vaktiyle binlerce yılanın yaşadığı bir mağaraya yanlışlıkla giren bir adam yılanlar tarafından yakalanır ve padişahları Şahmeran&#;a götürülür. Adam kendisini öldürmemesi için Şahmeran&#;a yalvarır. Şahmeran adamın canını bağışlayacağını ancak onun buradan çıkaramayacağını söyler, kimsenin yerini bilmesini istememektedir. Şahmeran, adama çok iyi davranır ve adam rahat günler yaşar. Fakat bir süre sonra gerçek dünyadan uzak bir bir mağarada canı sıkılır. Adam bir gün yeryüzüne dönmek için Şahmeran&#;dan izin ister, Şahmeran da izin verir, yerini kimseye söylememesini ve kendisini gördüğü için vücudunun pul pul döküldüğünü bunu da kimseye söylememesini tembihler. Adam da Şahmeran&#;ı kendisinin  öldüreceğini vaad ederek mağaraya gider, her şeyi Şahmeran&#;a anlatır. Şahmeran&#;da ölümünün adamın elinden olacağını bildiğini söyler kendisini öldürmesini ve ama bunu gizli tutmasını ister. Çünkü öldüğü duyulursa dünyadaki bütün yılanlar insanlardan öç almaya kalkacaktır. Daha sonra da &#;Kuyruğumun suyunu kaynat ve vezire içir ki kısa zamanda ölsün, gövdemin ve kıza içir ki kız iyileşsin. Kafamın suyunu kaynat  ve iç ki Lokman Hekim olasın&#; diyerek adamla yeryüzüne çıkarlar. Adam Şahmeran&#;ı öldürüp dediklerini yapar. Vezir ölür, kız iyileşir ve kendisi de Lokman Hekim olur.

8. Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini söyleyiniz. Seçilen bakış açısının metnin dil ve anlatımını nasıl etkilediğini belirtiniz.

  • Cevap: Hakim bakış açısı vardır. Anlatıcı her şeyi bilmektedir. Halkın anlayacağı sade yalın bir dil. (Çünkü efsaneler halkın sözlü kültürünün bir ürünüdür. Sözlü geleneğe ait tüm ürünlerde, doğal olarak; sade yalın halk dili kullanılmaktadır.

9. &#;Efsaneler oluştuğu toplumun yaşamından, inanışlarından, gelenek ve göreneklerinden izler taşır.&#; Bu bilgiye göre, okuduğunuz metinde toplumun sosyal ve kültürel yaşamıyla ilgili hangi unsurlara rastlıyorsunuz?

  • Cevap: Toplumun neye yasak neye yasak değil dediği şeyleri öğrendim. O dönem insanlarının hastalıkları tedavi etme özellikleri ve alternatif iyileştirme yöntemlerini öğrendim.

Metnin anlatıcısı siz olsaydınız metinde hangi kişileri veya olayları değiştirmek isterdiniz? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.

  • Cevap: Özellikle Şahmaran&#;ın yaşamasını isterdim. Çünkü çok fedakarca davranmasını bilmiştir.

Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

Videolu Çözüm – Tıkla Abone Ol

Ders Kitabı Cevapları

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları Meb Yayınları Sayfa

Sınıf Meb Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa Cevabı

1. Metinde geçen &#;Çünkü öldüğü duyulursa dünyadaki bütün yılanlar insanlardan öç almaya kalkacaklardır.&#; cümlesinde altı çizili kelime grubunun anlamını cümlenin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi TDK&#;nin Türkçe Sözlük&#;ünden kontrol ediniz.

2. Şahmeran&#;ın, misafir ettiği kişinin elinden öleceğini bile bile ona karşı iyi niyetli olmasının sebebi ne olabilir?

  • Cevap: ÇÜNKÜ ONA GÜVENMİŞTİR.

3. Metindeki hangi unsurlar masallarla benzerlik göstermektedir? Açıklayınız.

4. Okuduğunuz metinde olağanüstü unsurları belirleyerek bunların metnin türüne katkısını açıklayınız.

5. Okuduğunuz metinde geçen kişilerin özelliklerini söyleyiniz.

6. Metindeki temel çatışmadan hareketle metnin tema ve konusunu belirleyiniz.

7. Metnin olay örgüsünü olayların gerçekleşme sırasına göre belirleyiniz.

8. Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini söyleyiniz. Seçilen bakış açısının metnin dil ve anlatımını nasıl etkilediğini belirtiniz.

9. &#;Efsaneler oluştuğu toplumun yaşamından, inanışlarından, gelenek ve göreneklerinden izler taşır.&#; Bu bilgiye göre, okuduğunuz metinde toplumun sosyal ve kültürel yaşamıyla ilgili hangi unsurlara rastlıyorsunuz?

Metnin anlatıcısı siz olsaydınız metinde hangi kişileri veya olayları değiştirmek isterdiniz? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.

  • Cevap 
  • DİL BİLGİSİ
  • 1. Aşağıdaki parçada geçen sıfat tamlamalarını bularak tamlamaların altını çiziniz. Bunların parçadaki

    kullanım işlevlerini belirleyiniz.

    Bu arada padişahın kızı hasta olmuş, tedavisi için bütün ülke seferber edilmiştir. Kızın iyileşmesini

    en çok isteyenlerden biri de vezirdir. Gerçek amacı kızla evlenip oğlu olmayan padişahın
    yerine ülke yönetimini ele geçirmek olan vezir, bütün büyücüleri toplayarak bu hastalığa çare bulmalarını
    ister. Büyücülerden birisi Şahmeran&#;ın bulunup öldürülmesi ve vücudundan alınacak bazı
    parçaların kaynatılıp içirilmesi durumunda kızın iyi olacağını söyler. Şahmeran&#;ı bulabilmek için de
    vücudu pullu kişilerin aranması gerektiğini ekler.
    2. Aşağıdaki parça okuduğunuz metinden alınmıştır. Bu parçada geçen noktalama işaretlerinin
    parçadaki kullanım amaçlarını açıklayınız.
    Vezir ülkede herkesi zorunlu olarak hamama götürüp soydurarak Şahmeran&#;ı gören kişiyi bulur.
    Adama baskı kurar, adam yerini söylemez. Adamın ailesini esir alır. Adam Şahmeran&#;ı kendisinin
    öldüreceğini vaat ederek mağaraya gider. Şahmeran&#;a bütün gerçekleri anlattıktan sonra ne yapması
    gerektiğini sorar. Şahmeran: &#;Ölümümün senin elinden olacağını zaten biliyordum&#; diyerek
    kendisini öldürmesini ancak bunun gizli tutulmasını ister. Çünkü öldüğü duyulursa dünyadaki
    bütün yılanlar insanlardan öç almaya kalkacaklardır.

ARAŞTIRINIZ..

Yakın çevrenizdeki varlıklar, mekânlar, tarihî olaylar, tabiat olayları ve inanışlarla ilgili efsaneleri sözlü kültür kaynaklarından araştırarak derleyiniz. Derlediğiniz efsaneleri sözlü iletişim ve yazma bölümünde kullanmak üzere hazır bulundurunuz.

Değerli öğrencilerimiz 5. Sınıf MEB yayınları Arapça ders kitabının bütün sayfalarının cevapları sayfamızda yer almaya devam ediyor. Arapça tarih veya edebiyat gibi bir ders olmayıp yabancı dil olduğu için onu çalışma yöntemi de buna göre olmalıdır. Birçok bilim dalının ihtiyaç duyduğu alanlardan biri olan Aradığınız kitabın ilgili sayfasının çözümleri aşağıda yer almaktadır. Eğer doğru sayfayı görmüyorsanız muhtemelen çözümü henüz yapılmamıştır. Bu sayfa genel olarak kullanılabilecek etkili ve verimli ders çalışma yolları hakkında bilgi vermektedir. Bu doküman öğrenciler tarafından okunurken ya da bir öğretmen tarafından anlatılırken bir ders konusunun işlenmesi havası oluşturulmamalıdır. Aynı zamanda anlatılan tekniklerin kısa sürede beceriye dönüşmeyeceği ve bunun için sabırlı olmaları öğrencilere belirtilmelidir.

Sizler için diğer tüm sayfaları hızlıca sayfamıza eklemek için yoğun çaba sarf ediyoruz. Eğer ilgili sayfanın cevaplarını göremiyorsanız bu sayfa muhtemelen çözülmemiştir. Bu durumda kısa bir süre sonra sitemizi yeniden ziyaret ediniz. Öğrencilerimize tavsiyemiz buradaki cevapları kitaplarına geçirmeden önce kendiniz yapıp burayı sadece kontrol amaçlı kullanmanızdır. Herkese okullarında başarılar diliyoruz.

Sayfanın Cevapları:

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası