yetenek sınavı çizimleri / Güzel Sanatlar Fakülteleri Hazırlık

Yetenek Sınavı Çizimleri

yetenek sınavı çizimleri

 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SERAMİK BÖLÜMÜ ÖZEL YETENEK SINAVI

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

SERAMİK BÖLÜMÜ ÖZEL YETENEK SINAVI (ÖYS) KILAVUZU

 

SERAMİK BÖLÜMÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA

ÖZEL YETENEK SINAVI İLE ÖĞRENCİ ALACAKTIR

 

SERAMİK BÖLÜMÜ: Seramik endüstrisinin gereksinimi olan nitelikli, yeniliklere açık, bilgiye ve sanata değer veren, yaratıcı ve estetik düşünceyi geliştiren tasarımcı ve sanat elemanı yetiştirmeyi amaçlar.

 

BÖLÜM KONTENJANI: Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)  sonuçlarına göre yükseköğretim programlarına yapılacak yerleştirmede, bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutulacaktır. Bu kontenjan ve koşullar “ Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda” yer aldığı şekli ile belirlenecektir. tarihinde gerçekleştirilen Yükseköğretim Kurulu’nda alınan karar gereğince belirlenen kontenjanın %10’u engelli adaylar için ayrılacaktır.

 

SINAV TARİHİ: Seramik Bölümü Eğitim-Öğretim Yılı Özel Yetenek Sınavı                       31 Ağustos tarihinde yapılacaktır.

 

KAYIT BAŞVURU TARİHLERİ, BİLGİ VE KOŞULLARI

 

a.       Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü Özel Yetenek Sınavı kayıtları 02Ağustos tarihinde başlayacak olup, 25 Ağustos tarihinde mesai saati bitiminde sona erecektir.

b.      Başvuru kayıt işlemleri Çukurova Üniversitesi Web sayfası üzerinden online yapılır. Online başvuru kayıtları sırasında yanlış beyanda bulunduğu saptanan adayların sınavları, sınava girmiş olsalar bile geçersiz sayılır.

c.       Adayların Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü Özel Yetenek Sınavlarına girebilmesi için ilan edilen süre içinde kayıt işlemlerini tamamlamış olması gerekmektedir.

d.      Adayların başvuru yapabilmeleri için, lise veya dengi bir ortaöğretim kurumundan mezun olduğunu belirten diploma veya geçici mezuniyet belgesine sahip olması ve TYT sınavından en az veya üzerinde bir puan almış olması gerekir.

e.       Merkezi Yerleştirme ile herhangi bir yükseköğretim programına kesin kayıt hakkı kazanmış adaylar da yetenek sınavlarına başvuru yapabilirler.

f.       Başvuru kayıt işlemleri sırasında oluşabilecek teknik sorunlardan Seramik Bölümü sorumlu değildir.

g.      Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın kararı ile Özel Yetenek Sınavına girecek adaylardan ücret alınmayacaktır.

h.      Özel Yetenek Sınavının yapılması düşünülen tarihte, Covid salgın hastalığı nedeniyle yüz yüze sınav yapılamaması durumunda, sınav uygulama şekli ve özellikleri yeniden düzenlenebilir. Bu durumda Ç.Ü. Web sayfası üzerinden adaylara bilgilendirme yapılır.

 

 

                                                                

                                                                

 

Engelli ADAYLAR İÇİN SINAV KOŞULLARI

 

a.    Engelli adaylardan (bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli, MR (mental retardasyon) ile “yaygın gelişimsel bozukluklar” (otizm spektrum bozuklukları (OSB), Asperger sendromu, RETT sendromu, dezintegratif bozukluklar, sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluklar) puanı ve üzerinde olanlar, durumlarını “engelli sağlık kurulu raporu” ile belgelemeleri kaydıyla, özel yetenek sınavlarına başvuruları kabul edilir.

b.    Bu adayların puanları, sınavın yapıldığı yıl dahil 2 yıl süreyle geçerlidir.

c.    Yukarıda belirtilen engeli olan adayların, özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara başvurmaları halinde TYT puanları değerlendirmeye katılmadan (kılavuzda yer alan formül kullanılmadan) kendi aralarında yapılacak ayrı bir yetenek sınav sonucuna göre değerlendirilir. ÖYSP puanı 50 ve üzeri olan adaylar, başarı puanına göre engelli asil ve yedek listelerinde yer alır.

d.    Engelli adaylar için ayrılan kontenjanın dolmaması halinde bu kontenjan diğer öğrenciler için ayrılan kontenjana eklenir.

e.    Bu kılavuzda belirtilen ön kayıt, asil kayıt ve yedek kayıt süreleri ile ilgili hükümler engelli adaylar için de geçerlidir.  

f.     Diğer adayların sınav soruları ve aşamaları engelli adaylar için de geçerlidir. Ancak engelli adaylar, özel salonlarda sınava alınıp diğer adaylardan ayrı değerlendirilir.

g.    Engelli adayların sınava gelirken “Engelli Raporu”nun aslını getirip sunması zorunludur.

 

 

SINAVIN AŞAMASI, TARİHİ, SÜRESİ VE ÖZELLİKLERİ

 

a.    Seramik Bölümü Özel Yetenek Sınavı tek aşamada yapılacaktır.

b.    Bu aşama, canlı model ve/veya nesne kurgusu ile yapılacak desen sınavıdır. Bu sınavda adayın gördüğünü algılama becerisi, algılama düzeyi ve doğru çizebilme yeteneğini saptamak üzere canlı modelden ve/veya nesne kurgusundan kurşun kalemle desen çizimi yaptırılır.

 

 

c.    Sınav tarihi, saati ve süresi:

 

 

Sınav Tarihi

 

Sınav Saati

Sınav Süresi

 

31 Ağustos

 

Süre 90 dakika

 

  1. Sınava Gelirken Adayın Getirmesi Gereken Malzemeler:

 

Yumuşak uçlu kurşun kalem, silgi, kalemtıraş, kıskaç, 50x70 cm duralit resim altlığı.

 

      

SINAVLARIN UYGULANMASI:

 

a.       Sınavlar, Dekanlıkça görevlendirilmiş sınav salon sorumluları tarafından yönetilir.

b.      Sınav salon sorumluları adayların “Sınava Giriş Belgesi” ile fotoğraflı T.C. Nüfus Cüzdanı, T.C. Kimlik Kartı, Geçici Kimlik Belgesi veya adayın pasaportunu (süresi geçerli) karşılaştırarak dikkatli bir şekilde kontrol eder ve salona alırlar.

c.       Sınav Komisyonu her salon için aday sayısı kadar mühürlü ve hazırlanmış sınav evrakını sınav salon sorumlusuna teslim eder.

d.      Adaylar sınava 30 dakika kala salona alınır. Sınav Başlamadan önce adayların isimleri yüksek sesle okunarak salon sınav listesinde işaretlenir.

e.       Sınavla ilgili mühürlü kâğıtlar adaylara dağıtılır ve adaylardan adı, soyadı, T.C. Kimlik numarası, aday numarası ve imza bilgilerini kağıdın sol üst köşesindeki isimlik kısmına okunaklı bir biçimde kurşun kalemle yazmaları istenir. Bu kısım, sınav başlamadan önce sınav salon sorumluları tarafından adayın yanında kimlik bilgileri karşılaştırılarak bantla kapatılır ve üzeri imzalanır.

f.       Sınav jürisi, sınav başlamadan önce sınav salonlarındaki model ve/veya nesnenin kurgusunda, salonlar arasındaki denkliği sağlamak üzere sınav salonlarını denetler.

g.      Sınav bitiminde adayların imzası karşılığı toplanan sınav evrakları, Salon Sınav Sorumluları tarafından sayıldıktan sonra adayların çıkmasına izin verilir.

h.      Zorunlu nedenlerle sınavın başlama saati Yetenek Sınavı Yürütme Komisyonu kararıyla geciktirilebilir.

 

SINAVIN DEGERLENDİRİLMESİ

 

Sınav Jüri üyeleri, sınav evraklarındaki kapalı kimlik bilgileri açmadan çalışmaları yüz () tam puan üzerinden değerlendirir ve sınav kağıdının üzerine yazar. Tüm sınav evrakları değerlendirildikten sonra, kimlik bilgileri açılır. Adayların aldığı puanların dökümü, kimlik bilgilerinin karşısına yazılır. Alınan bu puan, adayın Özel Yetenek Sınav Puanı (ÖYSP) olarak belirlenir. Adayın "Yerleştirmeye Esas Olan Puanının (YP)" hesaplanabilmesi için, Özel Yetenek Sınav Puanının (ÖYSP) en az elli (50) puan olması gerekir. Elli (50) puanın altında kalan adaylar elenir. 

 

Adayların Yerleştirme Puanları (YP), Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu’nun 6. Bölümü’nde yer alan Özel Yetenek Sınavı ile Seçme Yöntemi’nde yer alan formüle göre aynı alandan veya diğer alandan gelen adaylar için ayrı işlemlere tabi tutularak hesaplanır. (Aday aynı alandan geliyorsa- tarihi itibarıyla bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarından mezun olan veya belirtilen tarih ve öncesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler için uygulanacaktır. İlgili ortaöğretim kurumuna tarihinden sonra kayıt olan adaylar için uygulanmayacaktır.)

 

 

Adaylar YP puanlarına göre en yüksek puandan başlamak üzere sıraya konacak ve “ Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu”nda belirtilen Seramik Bölümü kontenjanı kadar aday asil, asil aday sayısı kadar aday da yedek listede yer almaya hak kazanır.

 

YKS puanları ile bir yükseköğretim programına yerleştirilen veya özel yetenek sınavı sonucu kayıt olan adayların ortaöğretim başarı puanlarına ilişkin katsayıları yarıya düşürülecektir.

 

Sıralama sonunda adayların Yerleştirme Puanlarının (YP) eşitliği durumunda ÖYSP puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır. Bu puanlarının eşitliği durumunda ise, TYT puanı yüksek olan adaya sıralamada öncelik tanınır.

 

 

KAZANAN VE YEDEK ADAYLARIN İLANI

 

Sonuçlar Dekanlık onayı ile Çukurova Üniversitesi Web sayfasından 03 Eylül Cuma günü saat ’da ilan edilir.

 

KESİN KAYITLAR

 

Kesin kayıt işlemleri Çukurova Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığıtarafından yürütülür.

  1. Adaylar kesin kayıt işlemleri için, Çukurova Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen gelerek, kazandıkları bölüme belirtilen sürelerde kayıtlarını yaptırabilirler
  2. Çukurova Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca belirtilen süre içerisinde kayıt yaptırmayan asil aday sayısı kadar yedek aday kayıt yaptırmaya hak kazanır. Yedek listeden kayıt işlemi, Çukurova Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından belirlenen süre içerisinde, ilan edilen yedek liste sıralamasına göre devam eder. Belirtilen sürenin bitimi ile ilan edilen yedek listede adı olan adaylar kesin kayıtlarını yaptırmazlarsa, bölüm kontenjanının boş kalıp kalmadığına bakılmaksızın kayıt süreci sona erer.

c.       Duyurulan süre içerisinde kayıt yaptırmayan adaylar kayıt haklarını kaybederler.

d.      Yedek ilanlarını takip etmek, adayın kendi sorumluluğundadır.

e.      Adayın ismi, kesin kayıt hakkı kazandığı bölümün listesinde yer alırken, diğer bölümlerin yedek listesinde de bulunabilir. Bu durumda aday, kazandığı bölüme kesin kayıt yaptırmayı erteleyerek, yedek listesindeki bölümlerin kayıt sırasını bekleme şansını kullanabilir. Ancak bu riski göze alarak hareket edecek adaylar, kesin kayıtlarını zamanında yaptırmadıklarında, kayıt haklarını kaybedeceklerini unutmamalıdırlar.

 

SINAV SONUCUNA İTİRAZ

 

Sınav sonuçlarının ilanından itibaren ilk iş günü içerisinde mesai saati bitimine kadar sınav sonuçlarına itiraz edilebilir. Bu süreyi geçiren adayın başvurusu işleme konmaz. Jüri değerlendirmeleri kesindir. Sınav komisyonu sadece maddi hata yapılıp yapılmadığını denetler.

 

SINAVDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR

 

a.      Ç.Ü. Web sayfasından indirilecek çıktı belgesi“Sınava giriş belgesi” olarak kabul edilecektir. Yanında “sınava giriş belgesi ve Özel Kimlik Belgesi (fotoğraflı T.C. NÜFÜS CÜZDANI, fotoğraflı T.C. KİMLİK KARTI, fotoğraflı ve Nüfus Müdürlükleri tarafından onaylı Geçici Kimlik Belgesi veya PASAPORT (süresi geçerli) olmayan aday sınava alınmaz.

b.      Sınava geç gelen adaya mazereti ne olursa olsun ek süre verilmez.

c.       15 dakikadan daha geç gelen aday sınava alınmaz.

d.      Adaylar sınav salonlarını ilk 30 dakika içinde ve son 5 dakika içinde terk edemezler.

e.      Adayların sınav sırasında uymak zorunda oldukları kurallar, kendilerine salon görevlilerince bildirilir. Sınav sırasında kurallara uymayanlar, birbirleriyle konuşanlar, kopya çekenler, kopya çekmeye yeltenenler, sınav disiplinini bozanlar veya kendi yerine başkasını sınava sokan adaylar sınavda başarısız sayılır, gerektiğinde bu kişilerle ilgili yasal işlem başlatılır.

f.       Adaylar, fotoğraf makinesi, akıllı telefon, cep telefonu, cep bilgisayarı, tablet, ses ile görüntü kaydedici ya da naklediciler, MP3-CD çalar, saat fonksiyonu dışında işlevi bulanan saat vb. her türlü bilgisayar özelliği olan tüm elektronik cihaz ve araçlarla sınava giremezler.

g.      Adaylar başkalarını rahatsız edecek şekilde bir şeyler yiyip içemez.

h.      Adayların isimleri görülmeden değerlendirme yapılacağından; adaylar, sınav kağıtları üzerine fazladan herhangi bir işaret koyamazlar veya sembol çizemezler. Sınav kağıtlarında, sınav için gerekli zorunlu bilgiler ve sınavda talep edilen çizimler dışında ayırt edici herhangi bir işaret bulunan adayların sınavı geçersiz sayılacaktır.

i.        Sınavlarda yalnızca Fakülte’nin mühürlü kâğıtları kullanılır.

j.        Sınav salonlarına görevliler dışında kimse giremez.

 

 

 

 

 

BİLGİ İÇİN

 

TELEFON    : 0 () 71 15 /

FAX               : 0 () 71 15

WEB              : funduszeue.info

E-POSTA      : [email protected]

 

 

 

eğitim öğretim yılında Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nin Güzel Sanatlar (Resim) Bölümü’ne Ön Kayıt ve Yetenek Sınavı ile öğrenci alınacaktır.

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü EA, İletişim ve Tasarım Bölümü SÖZ, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi Bölümü SAY, Grafik Tasarım EA, Mimarlık Bölümü SAY puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alacaktır.

 

ÖN KAYIT KOŞULLARI

  1. Her hangi bir üniversiteden disiplin nedeni ile uzaklaştırılmış olmamak,
  2. İlgili kanun ve yönetmeliklerle üniversiteye girme hakkı kısıtlanmış olmamak.

ÖN KAYIT BAŞVURU TARİHLERİ

Ön kayıt başvurular 7 Haziran Haziran tarihlerinde funduszeue.info adresinden yapılacaktır.

ÖN KAYITTA YAPILACAK İŞLEMLER

TL kayıt ücretinin ödenmesi (Ödeme yalnız kredi kartı ile funduszeue.info adresinden yapılabilmektedir.)

Ödeme sonucunda oluşan kod ile funduszeue.info adresinden Yetenek Sınavı Giriş Belgesinin oluşturulması.

BAŞVURU ÜCRETİ HİÇBİR NEDENLE İADE EDİLMEZ.

YANLARINDA GEÇERLİ BİR KİMLİK İLE BİLKENT ÜNİVERSİTESİ YETENEK SINAVI GİRİŞ BELGESİ OLMAYAN ADAYLAR KESİNLİKLE SINAVA ALINMAYACAKTIR.

BÖLÜME KESİN KAYIT YAPTIRMAYA HAK KAZANMIŞ ÖĞRENCİ KABULLERİ

KESİN KAYIT İÇİN GEREKEN YKS / TYT PUANLARI

Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar bölümüne, Akademik yılında öğrenim görmek üzere başvuran ve başarılı bulunan adayların üniversiteye kesin kayıt yaptırabilmeleri için yılı Temel Yeterlilik Testine (TYT) girmiş ve ve üzeri puan almış olması gerekmektedir.

GÜZEL SANATLAR, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ YETENEK SINAVLARI

Sınavlar, Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde yapılacak ve adayların hangi dersliklerde sınava girecekleri 16 Haziran Cuma günü Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dekanlık girişinde ve funduszeue.info adresinde ilan edilecektir.

Tüm adaylar, 6 Temmuz , Perşembe günü saat ‘da, “Desen Sınavı“na gireceklerdir. İki saat sürecek olan sınavda çizim yaptırılmaktadır. Adayların yanlarında kağıt kıskacı, çeşitli sertlik derecelerinde kurşun kalem (HB, 2H, B, 2B), kalemtıraş ve silgi bulundurmaları gerekmektedir.

Desen sınavında başarılı olan adaylar 7 Temmuz  Cuma günü saat ‘da araştırma ve yaratıcılığa yönelik mülakata alınacaktır.

hayat hepsoruÖzel yetenek sınavları;  gördüğünüzü çizebilme yeteneğiniz ile hayal gücünüzü kullanarak çizebilme yeteneğinizi ölçer. Yetenek sınavına hazırlanırken deneyimli bir öğretici-yönlendirici gözetiminde, atölye ortamında çalışmakta yarar vardır. Genelde atölyelerde bir model olur ve canlı-cansız bu modellerden çizim yapılır. Kalem nasıl tutulur, çizgi nasıl atılır, anatomi, oran, orantı, 3 boyutlu algılayabilme, gördüğünü doğru aktarabilme gibi konular öğretilir yani doğru görüş geliştirilir. Kurs süresince verilen bilgi ve uygulamalarla, el becerisiyle desteklenmiş görsel hafıza yaratılır. Obje, taşıt, insan, hayvan vs hareketlerinin çizimlerini, doku etütlerini yaparak her öğrenci düzenli çalışma ile ezberlediği imgelerle dolu bir görsel bellek arşivi edinir.  Sınavlarda, imgesel-hayali kompozisyonlarda kendi arşivinizde hazır bulunan bu imgeleri-figüranları kullanırsınız. Çünkü Kağıt yüzeyi sizin sahnenizdir. Sahnenizi tasarlarken deneyim ve gözlemlerinizden, bilgi ve uygulamalarla edindiğiniz bellek arşivinizden yararlanırsınız. Gösterebildiğiniz mantıksal her ayrıntı sizi yetenek sıralamasında bir üste taşır

7Kompozisyonu kurarken, resmin genelinden yola çıkarak önce hafif çizgilerle dış konturla taslak atmalısınız ki hatalar olursa anında silip düzeltebilesiniz. Daha sonra ayrıntılara girip, ışık-gölge tonlamaları işlenir. Ön plandaki dokular belirtilir. Orta planda grinin tonlamaları yapılır, arka planda çizgiler siluet halde bırakılır. Ya da arka plan koyu, ön plan açık tercih edilir. En son resmin netlemesi yapılır, yani en koyu ve en açıklar vurgulanarak resim bitirilir. Her biten çalışma sizi geliştirir. Çalışmalarınızı yarım bırakmamaya özen gösterin. Eksiklerinizin üzerine gidin;  drape, cam, metal, ahşap, plastik vs dokular, insan-hayvan anatomisi, portre, iç-dış mekan gibi karakalem desen tekniği çalışmalarında veya renk bilgisinde eksiğinizi en iyi siz bilirsiniz. Doğru görüşle çalışılmış, ustalardan örnek çalışmaları referans alın, pratiğinizi arttırın.

7Ayrıca, sınavda yeterli hale gelmek için yapmanız gerekenler:

1- Kitap, dergi, gazete okuyun. Değişimleri yakından takip edin. Çizgi romanlardan ve filmlerden beğendiğiniz kareleri çizin.

2- Sinema, tiyatro ve sergi gibi etkinliklere gidin, hayal gücünüzü genişletmekte yardımcı olacaktır.

2- Farklı karakterleri inceleyin ve sürpriz değişkenliği olan kişileri gözlemleyin.

3- Soru sorun, meraklı olun. Belli kalıpları, yaşamı sorgulayın.

4- İyi bir dinleyici olun ve karşınızdaki kişinin yerine kendinizi koyarak düşünmeye çalışın, empati kurun.

5- İnsanlara ve her şeyi dikkatle gözlemleyin, kişiler, olaylar, renkler gibi. Günlük gelişen herhangi bir olayı “Nasıl resimleyebilirim?” diye düşünerek egzersizler yapın. Hayal kurup senaryolar yaratın. Hayal gücünüzü geliş tutun, sınırlamayın.

6- Aklınıza gelen herhangi bir şeyi anında not edin.

7- Kendi hayalinizi kurup senaryolar yaratın. Hayal gücünüzü geniş tutun, sınırlamayın.

8- Gündemi, güncel konuları takip edin, nasıl resimleyebileceğinizi düşünerek egzersizler yapın.

9- Her gün en az 10 dakika düzenli beyin jimnastiği yapın. Örneğin; Müzik dinleyin. Her tür müzikten anlam çıkarın. Sizi hüzünlendiren, neşelendiren anılar çıkacaktır. Onları hayalinizde canlandırın forma dönüştürün.

Sınav tarihine kadar kalemi elinizden bırakmayın, Eliniz kaleminize aşık olsun, her gördüğünüzü çizin. Etütleyin, Eskizleyin. Görsel Bellek arşivinize ne kadar çok obje doldurursanız, imgesel konuya uygun sahnenizi tasarlarken düşündükleriniz, aradığınız formlar size geri dönerek kağıda dökülür, sınavda zaman yetmedi kaygısı yaşamazsınız. Günde üç öğün çalışın, Her sabah 3 saat farklı obje ve doku çalışması yapın.  Öğleden sonra 3 saat  bir DESEN model ve imgesel çalışma yapın.

7

İmgesel Çizim İçin Kullanabileceğiniz Diğer Konular:

  1. Vazo ile çiçeklerin beraberliği
  2. Yemek yedikten sonra karnın içini çizin.
  3. Cennette beraberlik
  4. Öpmek istediğiniz bir şeyin resmi (köpek, kedi, bebek, arkadaşınız, anneniz vb.)
  5. Kendi sanat anlayışınızı resimleyin.
  6. Neden insanlar mezarlıkları ziyaret etmekten korkarlar.
  7. Bir kravat tasarımı yapın.
  8. Kendiniz için bir madalya tasarlayın. (En iyi yaptığınız şeye madalya takmak gibi)
  9. Başka bir gezegende şehir oluşturun.
  10. Bir oyuncak tasarlayın. Siz nasıl bir oyuncak isterdiniz?
  11. TV de göstermek için bir logo çizin.
  12. Kendini ya da birini 20 yaşında gösterecek figür ya da portre çizin. Tam tersi yaş da olabilir.
  13. Bir ev hayal edin ve ona bahçe yapın.
  14. Geçit töreni çizin.
  15. Gitmek istediğiniz bir yeri hayal edip çizin.
  16. En sevdiğiniz bir filme poster hazırlayın.
  17. Bir şantiye çizin.
  18. Bir uçağın penceresinden görüntü çizin.
  19. Bir düğün töreni çizin, hayalinizdeki düğün töreni olabilir.
  20. Ziyaret etmek istediğiniz birinin resmini yapın.
  21. Bir bahçede böcek var, bahçeyle böceğin alışverişini hayal edin.
  22. Yer altında bir ev ve oradaki yaşamı çizin.
  23. Büyüteçle bakıldığında bir nesnenin nasıl bir görünüm alabileceğini hayal edin.
  24. Dünya seyahatine çıkmak istiyorsunuz. Nasıl bir tekneyle seyahat etmek istersiniz?

BİLSEM, Güzel Sanatlar Lise ve Fakülte soruları benzerlik gösterir. Aynı sorular 3 alanda da soruldu.

 funduszeue.info         kitaplar/gecmis-yillarin-yetenek-sinavi-sorulari/   yili-yetenek-sinavlarinda-cikan-sorular/

kitap

 SORULAR

yuru -Forumlardan alıntılanmıştır-:

Ankara Gazi Üniversitesi: 2 aşamalıydı Canlı model çizimi ve imgeselde, &#;iki çocuklu yemek yiyen aile&#;

Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi: 2 aşamalı canlı model yanında ekstra obje canlı çiçek vardı, imgeselde ise zincir ip ve demir parmaklıkla ilgili bir kompozisyon

-Hamam

-Cafe

-Pazar Yeri

-Aniden Yağmura Yakalanan İnsanlar: burada şemsiye çizen arkadaşlar direkt olarak elenmişlerdir nedeni ise aniden olması herkes hazırlıklı değildir

-Bir binadan diğer binaya atlayan kedi çizimi: burada perspektif ön plandadır alttan yukarı bakış&#;

1-Vazo ile çiçeklerin beraberliği

2-Yemek yedikten sonra karnın içini çizin

3-Cennette beraberlik

4-Öpmek istediğiniz bir şeyin resmi (köpek, kedi, bebek, arkadaşınız, anneniz funduszeue.info)

5-Kendi sanat anlayışını resimle

6-Neden insanlar mezarlıkları ziyaret etmekten korkarlar.

7-Bir kravat tasarımı yapın

8-Kendiniz için bir madalya tasarlayın..(kendinizin en iyi yaptığınız şeye madalya takmak gibi)

9-Başka bir gezegende şehir oluşturun

Bir oyuncak tasarlayıfunduszeue.info nasıl bir oyuncak isterdiniz mesela.

TV de göstermek için bir logo çizin

kendini yada birini 20 yaşında gösterecek figür yada portre çizin. Tam tersi yaş da olabilir..

Bir ev hayal edin ve ona bahçe yapın.

Geçit töreni çizin

Gitmek istediğiniz bir yeri hayal edip çizin.

En sevdiğiniz bir filme poster hazırlayın.

Bir şantiye çizin

Bir uçağın penceresinden görüntü çizin

Bir düğün töreni çfunduszeue.infonizdeki düğün töreni olabilir.

Ziyaret etmek istediğiniz birinin resmini yapın.

Bir bahçede böcek var bahçeyle böceğin alışverişini hayal edin.

Yer altında bir ev ve oradaki yaşamı çizin

Büyüteçle bakıldığında bir nesnenin nasıl bir görünüm alabileceğini hayal edin.

Dünya seyahatine çıkmak funduszeue.infoıl bir tekneyle seyahat etmek istersiniz..

Kültür Üniversitesi özel Yetenek Sınavı 35&#;50

  1. aşamada kalem tutan el veya ambalaj olabilirmiş. 2. aşama mülakat.
  2. geçen sene çıkan soru Tahta mandal ve plastik bardak

İçmimarlık bölümünde sorulan soru: zımba iki tane dosyanın bulunduğu hayalden bir mekan çiziniz.

sorusu: İçinde Şövale bulunan mekanı çizin 90 dk.

grafik bölümü için: örtü, Noel baba cücesi ve saksıda olan bol yapraklı bir bitki

grafik sınavından sonrada mülakat yapıldı ve sınavların sureleri 60 dk

imgesel sorusu:

Bir okla yaralı kalbim

Boyacının sandığında;

Güvercinim kağıt helvasında;

Sevgilim kayığın burnunda;

Yarısı balık,

Yarısı insan;

ben miyim?

grafik tasarım sınavı için coca cola kutu veya coca cola cam şişesi tutan EL çizimi.

colanın amblemi hayalden çizilecek. daha sonra mülakat yapıldı.

İstanbul aydın üniversitesi yetenek sınavı

Yangın tüpü çizdirildi, hemen ardından mülakat yapıldı.

dokuz eylül soruları 35&#;50 kağıt, 3 saat

ilk aşama canlı modelden desen çalışması

2. aşamada sabah imgesel sınavı sorusunda bir metin verildi: “ Köpek terbiyecisi, en az 3 figür. Adam köpeği sopayla ve baltayla vurarak kafesinde kızdırıyor ve köpek dışarı çıkıyor sinirlenmiş bir biçimde ağzından salyalar akıyor…uzakta 2 kişi onları izliyor.

öğlen de ise: kağıt dağıttılar bellekten natürmort çizdik soru: ahşap sandalye, açık şemsiye ve bir çift çizme biri sandalyenin üzerinde diğeri yere düşmüş bir biçimde çizilecek.

Anadolu üniversitesi Güzel sanatlar bölüm sorularından bazıları..

Animasyon Bömümü: İhtiyar bir balıkçı sandalından daha büyük bir kılıç balığını yakalamaya çalışmasını 4 karede sinematografik bir gözlemle karakalemle resmediniz. (Süre dk Not: kağıt yatay tutulacak ve 4 eşit parçaya bölünecektir.)

Seramik Bölümü: Verilen objeleri üç kat büyüterek gerçekçi bir gözlemle funduszeue.inforden çıkışlı seramik kullanım eşyası tasarlayıp kurşun kalemle çiziniz. (Objeler: kabuklu fıstık ve bir adet yaprak- Süre: dk.  Kağıt yatay tutulacak; sol tarafta objeler sağ tarafta tasarım yer alacaktır.

Resim Bölümü: Enerji, Organik, zaman kavramlarını en az üç figür kullanarak resmediniz. (Süre: dk  Kağıt yatay tutulacak ve kurşun kalem kullanılacaktır.)

Cam Bölümü: verilen objeleri üç kat büyüterek gerçekçi bir gözlemle funduszeue.inforden çıkışlı bir kullanım eşyası tasarlayıp kurşun kalemle resmediniz.(Objeler: bamya ve ucu çengelli üzerinde somon ve halka geçirilmiş uzun ve kalın bir vida.

(Süre: dk  Kağıt yatay tutulacaktır; sol tarafta objeler sağ tarafta tasarım yer alacaktır..)

Heykel Bölümü: verilen objeyi kağıdı dik tutarak 5 kat büyütülmüş halde gerçekçi bir gözlemle yansıtınız.(Süre: 40 dk)

Gördüğünüz objenin üç boyutlu modellemesini yapınız (Süre 80 dk)

İç mimarlık Bölümü: Kolon, Oyun ve zaman kavramlarını üç figür kullanarak resmediniz

Baskı Bölümü: Klasik soru, üzerinde renk ayrımları olan bir model çizimi

Beykent Üniversitesi sınav sorusu

Oturan Model Çizimi.

Tors + Küp Çizimi

grafik, iletişim, tekstil bölümlerine  %25 burs veriyor. Okula girdikten sonra eylül ayında % bursluluk sınavı vardır. çizimine güvenen arkadaşlar bu sınava girebilirler. genelde 8 ila 10 kişi alıyorlar.

Yeditepe Üniversitesi Sınav Sorusu

Sınav 10&#;da başladı ve 12 civarı bitti.

Ortaya bir tane dolap koydular. Yerden 1 m yüksekliği vardı tahminen. Üst çekmecesini çektiler ve alt kapağını da açtılar. Bunu çizmemizi ve dolabın üstüne hayalden su dolu bir sürahi ve su bardağı çizmemizi istediler.   35&#;50 kağıt kullandık.

Yeditepe mülakat soruları-Görsel İletişimde Test halinde gelen sorulardan birkaçı:

RGB nedir?

Dpi nedir?

altın oran kaçtır?

inci küpeli kız kimin eseridir?

Sultanahmet Camisinin kaç minaresi vardır?

bir kitap sorup yazarını istemişlerdi…

Bal, süt, yumurta filminden ödül alan hangisidir?

uluslararası film festivalinde ilk ödül alan Türk yönetmen kimdir?

Hangi bölüme girmek istiyorsun, o meslekle ilgili düşüncelerin ve mezun olduğunda ne yapmak istersin?

Sence grafik veya görsel iletişim nedir?

Yaşadığın çevredeki önemli eserler nelerdir? Çevrenizle ilgilimisiniz diye sınayabiliyorlar. Örn. Üsküdar’daki mimar Sinan eserlerini sordular

Başka okulda sınava girecek misin? Sorusunun yanıtı burslu girmek isteyenlerin bursluluklarını etkileyebilir…

7Mülakat için önerilen sorular.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Sorusu

90 dakika 35&#;50 Modelden desen çalışması

60 dakika 35&#;50 Alışveriş yapan en az 3 insan figürlü kompozisyon.

Okan Üni. Yetenek sınav sorusu

Tek aşamalı bir sınav ve soru şu: Masanın üzerinde yaklaşık 30x30cm beyaz fotobloktan yapılmış küp, üzerinde metal çöp kutusu ve küpün yanında 25x25cm ebatlarında (tahmini) çıtalardan yapılmış içi boş ahşap küp. Süre saat ve 35&#;50 kağıt

FOTOĞRAF BÖLÜMÜ SORULARI

Mimar Sinan klasik yetenek sınavını uyguluyor sadece fotoğraf öğrencileri desen sınavından muaf. Yazılı genel kültür sınavının soruları:

Home filminin yönetmeni kimdir?

Fotoğrafın icadından günümüze kaç yıl geçmiştir?

Camera Lucida&#;nın yazarı kimdir?

Bilgi üniversitesi

Test usulü soruluk güncel sorulardan oluşan bir genel kültür testi yapıyor

Aynı gün içinde bu sınavdan geçenleri 10 dakikalık bir yetenek sınavına sokuyor. Bu sınav her sene farklı oluyor. Daha önce girenlerin önüne bir sürü geometrik şekil vermişler ve onlardan bir şey inşaa etmelerini istemişler. Sınavda, enteresan bir defter verip çizgi film çizmeniz istendi. Burada gözlemledikleri sadece yaratıcılık olduğundan cin ali ile komik bir şey yapsan bile geçebileceğiniz bir aşama.

Bundan sonraki aşama ikiye ayrılıyor. Burslu başvuranlara fotoğraf makinesi ve bir konu veriliyor yine belli bir süre içinde verdikleri konuya bağlı kalarak okulun içinde fotoğraf çekip makineyi görevlilere teslim ediyor.

En son ise hazırladığınız fotoğraf portfolyosu ile mülakata giriliyor sordukları sorular:

Neden fotoğrafa ilgilisin?

Neden bu okul?

Derslerde ne göreceğini biliyor musun?

Bunların dışında projeksiyon aletinden arada sırada fotoğraflar gösterip senin yorumlarını dinliyorlar.

Marmara Üniversitesinde sorulan sorular.

İlk aşama sorusu: Natürmort (durgun, cansız doğa) döner koltuk masaya konmuş, bakarak çizilmesi istenmiş -figür yok-

İmgesel sorusu: fotoğraf stüdyosunda, fotoğrafçı müşterisinin fotoğrafını çekerken kompoze ediniz.

-iç mekan kurgusu, fotoğrafçı yaşlıysa müşterisi genç çizilmeli (zıtlık kavramı) ya da tersi.

Marmara c grubu (sabah) : Masaya Kumaş koymuşlar. Duvara yangın tüpü resmi asmışlar. Yangın tüpünü yatay çizmemiz istendi.

İmgesel sorusu: bir kısmı dilimlenmiş portakal ile çatal hayalden kompozisyon kurun

Resim iş öğretmenliği Sınavının funduszeue.infounda; açık havada sohbet eden en az 3 figürlü imgesel çalışması .

funduszeue.infoda ise; önümüze bir sandalye kondu ve bu sandalyenin ters çevrilmiş, yan yatırılmış ve parçalanmış olarak 3 halinin komposizyonunu oluşturmamız istendi&#;

Doğuş Üniversitesi Yetenek Sınavı Soruları

Resim Bölümü:

Size verilen objeleri (Pembe renkli havlu bez ve plastik bardak) elinize alıp kompozisyon oluşturacak şekilde çizin.

Grafik Bölümü:

Size verilen objeleri (Gofret ve plastik su bardağı) ambalaj üzerinde yazılar görünür biçimde kompozisyon oluşturacak şekilde çizin.

Endüstri Ürünleri Tasarımı :

Size verilen örnek kalemin (keçeli pembe renk) hayalden 3 adetini bir nesne içinde , 1 adedini kapağı açık şekilde yerde çiziniz.

İç Mimarlık :

Hayalden bir kutu kolayı yatay veya düşey durumda çiziniz.

Gazi Üniversitesi GSF Sınav Sorusu

ağaç, top, ip, kukla, kürek, sandal, saat, su,defter, otobüs

verilen 10 seçenekten en az 3 tanesini kullanarak &#;oyun&#; kavramını resmediniz.. süre 90 dakika, kağıt: 35&#;50 cm

Gazi Üniversitesi Resim-İş Eğitim Bölümü sınav sorusu

&#;genç bir kadın, bir çiftçi ile birlikte köy yolunda gidiyorlardı. Çiftçinin sırtında bir küp, sol elinde bir horoz, sağ elinde kocaman saplı bir kazma vardı ve önünde de bir keçi yürüyordu.&#; kağıt; 35&#;50 cm, süre 90 dakika

Grafik sorusu: Otobüs terminalinde üniversiteyi kazanmış çocuğunu uğurlayan aile.

Moda tasarım sorusu : Bir mağazada üzerinde dantelli kıyafeti olan bir kadın en az 3 figürle birlikte çiziniz.

MİMAR SİNAN Baraj sınav soruları 50&#;70 3 saat

çubuk kraker su dağıttılar

Sabah Grubu

Çok sıcak bir havada parkta bankta oturan bastonu ve şapkası olan bır adam ve bır bahçıvan gencin başını ıslatırken 3 figürlü bir kompozisyon çiziniz.

Öğlen Grubu

Deniz kenarında güneşlenen bir kadın , plaj şemsiyesini açan bir adam , kürek ve kovayla oynayan bir çocuktan oluşan kompozisyon oluşturunuz.

Grafik Bölümü Sorusu:

&#; 1 litrelik kutu abc markalı meyve suyu alana enfes markalı gofret hediye &#; diye bir slogan verilmiş . Afiş tasarımı istenmiş , logo ve amblemleri kişi yaratacak .

öğleden sonraki sınavın konusu; deniz kenarında güneşlenen bir kadın , plaj şemsiyesini açan bir adam , kürek ve kovayla oynayan bir çocuktan oluşan kompozisyon

Heykel Bölümü sorusu: Bir evin salonunda iki figürlü biblonun tozunu alan kadın figür.

Resim Bölümü sorusu: Bir kapkaççının halkın da yardımıyla 2 güvenlik görevlisi tarafından yakalanışını betimleyen bir kompozisyon çiziniz.

Sahne Sanatları dekor sorusu: Sokakta, akordeon çalan kostümlü bir adam, dans eden karısı ve çocuğu.

Geleneksel Sanatlar sorusu: Bir sehpa, cam şekerlik, kumaş, şamdan, çerçeveli ayna ve desenli bir fincandan oluşan kompozisyon.

İç mimarlık bölümü sorusu : Bir çanta ve ayakkabı tasarımcısının ürünlerini sattığı mağazanın perspektifini çiziniz, bir figür kullanınız.

ENTAS bölüm sorusu: bisikletin pedal takımı zinciri ve pedalın takıldığı dişli dönen sistem ve bir ayağı yere bir ayağı pedala basan figürün sadece ayağı

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim fakültesi sınav sorusu

50&#;70 kağıda modelden desen &#; 3 saat

Kitap fuarı konulu imgesel en az 3 figür &#; 40 dk

2.aşamada en az 5 figürlü yangın konulu imgesel soruldu. 50&#;70 kağıda 3 saat.

Geçen yılda: Enstrüman çalıp oynayanlar sorulmuştu.

Hacettepe Üniversitesi Yetenek sınavı Sorusu

60dk. 35&#;50 kagıda desen., 60dk. 35&#;50 kagıda imgesel

İmgesel konusu:

Tam otların sarardığı zamanlar

Yere yüzükoyun uzanıyorum

Toprakta bir telâş, bir telâş

Karıncalar öteden beri dostum.

Ellerime hanım böcekleri konuyor

Ne şeker şey onlar!

Uç böcek, uç böcek diyorum

Uçuyorlar

Pan&#;ın teneffüsü bile

Ilık, okşamakta yüzü.

Devedikenleri, çalılık vesâire

Bir âlem bu toprakların üstü.

Tabiatla haşır neşir

Kırlarda geçen ikindi vakti.

Sakin, dinlenmiş, rahat

Bir gün daha bitti

Behçet Necatigil

Pan kırın ve çobanların tanrısıdır. )

Bu şiirden anladığımızı çizmemiz istendi.

Trakya üni. gsf

1 model (2 saat)

2 yarı bellek çalışma: 10 dk. Lozan ant. müzesi gezintisi yapıldıktan sonra müzeden aklında kalan bir karenin çizimi.(3 saat)

3 serbest konu: kendi seçtiğin ve kendini en iyi şekilde ifade edebildiğine inandığın bir konuda çizim (3 saat)

Çankırı Karatekin üni.

1. model: sandalyede klas bır duruş

2. kedi, kahve fincanı, en az 1 figür (90 dk)

grafiksel çizgisel değerlere ve özellikle bakış açısına önem gösteriyor

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi GSF sorusu

Sınav gününe kadar 50&#;70 olarak belirlenen boyutlar bir anda sınav anında 35&#;50 oldu! süre ikisi de 90 dk.

1. aşama canlı model

2. aşama: Kahvaltı yapan bir kadın, pencere şiddetli rüzgardan açılır ve perde çaydanlığı devirir.

Samsun 19 Mayıs Özel Yetenek Baraj sınav Sorusu

baraj sorusu:

Bir halk otobüsünün içinde, ani fren esnasında yaşanan şaşkınlık ve heyecan anını resimleyiniz. (Kalabalıkta en az 3 figürde detay çalışması yapılacaktır)

Yıldız Teknik Üniversitesi STF &#; Fotoğraf ve Video 1.aşama Sorusu

Fotoğraf ve Video bölümüne ait çizim sınavı sorusu:

50*70 cm kağıda, En fazla 5, en az 3 adet olacak şekilde organik ve inorganik nesneyi istenilen ışıkta (açı serbest) kompozisyon halinde çiziniz. Sınav Süresi Dk. Kağıt istenilen şekilde kullanılabilir.

Uludağ eğitim fakültesi sınav sorusu

kampta çadır kurmaya çalışan insanlar 1 çocuk dahil 5 figür

Anadolu Üniversitesi Animasyon bölümü sınav sorusu

Ernest Hamingway &#;in ihtiyar adam ve deniz kitabından, “ İhtiyar bir balıkçının sandalından daha büyük bir kılıç balığını yakalamaya çalışmasını 4 karede sinematografik bir gözlemle resmetmemiz istendi.

İmgesel sorusu

zaman, enerji ve organik kavramlarını en az 3 figürle resmediniz.

İç mimarlıkta kolon, oyun ve gelecek konusu çıktı en az 2 figür kağıt yatay tutulacak.

Seramik Bölümü sınavında, fıstık ve yaprak nesneleri verildi

Erzurum Atatürk üniversitesi güzel sanatlar fakültesi yetenek sınavında çıkan

İmgesel sorusu: Uzunluğu 5 cm olan renksiz bir küpü  elinde hayal eden birini düşünerek gerçekçi çalışınız.

Desen sınavında: İtfaiye tulumu giyen biri klasik tarzda oturtuldu.

Selçuk Üni  imgesel konusu

“Ahmet bey elinde şemsiye ve bont çantası ile, vapurdan ayrılıp arabasına doğru ilerliyor. Yanına bir arkadaşı yaklaşıyor, işim var diyerek yanında ayrılıyor. Arkasındaki çocuk bacaklarına elleyerek peçete, mendil alır mısınız diye soruyor. işte aradığım kişiyi buldum diyor…

peçete mendil satan çocuk ve kalabalık –çok figürlü sormuşlar

Gazi Resim Öğretmenliği sınav sorusu

Kağıtlar 35&#;

Altlık, kalem, kıskacı siz götürüyorsunuz. Kağıt veriyorlar. Binaya çanta, cep tel. Sokturmuyorlar. Sınav 9da başlıyor. (gecikenler olabiliyor) arası binaya öğrenci alıyorlarda bütün sınavlar bitiyor.

Desen toplam 90dakika. Şortlu birini çizdik. 30dakikada bir 5 dk arası vardı.

Desen bitince 10dk ara ve 90 dakikalık imgesel. Bence sağ sol kavramına dikkat ettiler.

gazi imgesel sınavı; Bir çiftçi ve yanında genç bir kadın köy yolunda gidiyorlar adamın sağ elinde bir kazma sol elinde de horoz var. Önlerinde bir tane keçi gidiyor.

Görsel İletişim Tasarım soruları

İstanbul Ticaret üniversitesin görsel iletişim tasarım bölümünün özel yetenek sınavında sorulmuş: &#;4 tane obje var ve bu objelerin renkleri kırmızı mavi yeşil ve siyah. Siyah olan obje hareketli diğerleri hareketsiz bu durumda hangi obje göze daha çok etkili gelir?&#;

İç mimarlık bölüm sınavında sorulan sorular:

Bina yüksekliği 3 m. Olan pencerelerin bir kanadı açılmış, köşede bir koltuk, önünde puf, yanında sehpa üzerinde vazo ve küllük, yanında ayaklı aydınlatma, ortada bir kilim ve kilim üzerinde iki terlikten oluşan bu mekanı çiziniz.

İki mimarlık öğrencisinin kaldığı, yurt odasında masa, yatak, dolap ve diğer eşyalardan oluşan bu yurt odasını çiziniz.

Evin salonundan üst kata çıkan merdiven ve salondaki yazlık mobilyalarıyla birlikte çiziniz.

Bina yüksekliği 3 me. Yerlerde 25&#;25 karolaj döşeme olan, ufuk çizgisi tam ortadn geçen salonun, ortadan geçen salonun ortasında duran 75 m. Yüksekliğindeki çocuk oyuncağı, kaydırağı çiziniz.

Umuma açık alışveriş merkezindeki lavabo, pisuar ve tuvalet kabinleriyle birlikte çiziniz.

Pencereden tek bir noktadan ışık alan mutfak ve yemek masası üzerinde kaplar, raflar, piknik tüpü, cezve ve tencereden oluşan kompozisyonu mekan ile birlikte çiziniz.

Lüks bir otelde iki kişinin kalabileceği söğüt odanın eşyalarıyla birlikte perspektifini çiziniz.

Size verilen teras koltuğu tekli ve çiftli koltukların plan, ön ve yan görünüşlerini çiziniz.

a-     bu koltuklardan oluşturduğumuz teras katının perspektifini çiziniz.

Odanın giriş kapısı yarım açık, kapıdan bakıldığında oda içindeki masanın üzerinde bilgisayar ve sandalye,

Marmara GSF Baraj sınav soruları

Baraj sınavında; yatay ütü resmi ve kağıt vardı, kağıdı aynı şekilde ütüyü dikey şekilde istediler. kabuğu soyulmuş muz ve penseyi çizmemizi istediler.

Üzerinde siyah saplı, gri bir termos resmi olan  beyaz bir poşet vardı içine bir poşet daha koyup şişkin durmasını sağlamışlardı. Ayrıca dolmalık biber ve makas çizmemizi istediler.

Gruplara kumaş, katlı ve buruşuk kağıt soruldu.

A Grubu

masanın üzerinde duran bir poşet (sert bir poşet..) duvara yapıştırılmış cezve resmi ve hayalden bir salkım üzüm ve gözlük bunlardan kompozisyon kurulacak.

kağıt yatay tutulacak.. süre: dakika

B Grubu

masanın üzerinde duran bir poşet (sert bir poşet..) duvara yapıştırılmış termos fotoğrafı, biber ve makas bunlardan kompozisyon.

kağıt yatay tutulacak. süre: dakika

C Grubu

Kumaş koymuşlar masaya. Duvara dikey olarak yangın tüpü resmi asmışlar ve tüpün yatay çizilmesi istenmiş. Bir de bir kısmı dilimlenmiş portakal ile çatal istediler hayalden. Tüm bunlardan bir kompozisyon..

D Grubu

Masa üzerinde kumaş, termos fotoğrafı ve hayalden yarım nar bir de çorba kepçesi sorulmuş.

E Grubu

Masanın üzerinde buruşturulmuş kağıt, duvara yatay olarak resmi asılan ütüyü dik çizmek kaydıyla, hayalden pense ve soyulmuş muz

F Grubu

Buruşturulmuş kağıt, tahtada asılı olan porselen demlik resmi, hayalden mısır ve kahve fincanı ve tabağı

Marmara GSF 2. aşama resim bölümü sorusu

Birinci 75 dk&#;da kulpsuz bir çay bardağı, kapalı bir diş macunu kutusu ve o kutunun prizmatik açılımını birlikte resmetmemizi istediler (toplamda 3 obje)

ikinci 75 dk&#;da yerçekimsiz bir ortamda bir sandalye, bir cam kadeh ve üçgen prizma çizmemizi istediler. Herkes üçgen prizma değil de piramit çizdi.

(piramitler Mısır&#;daki özel yapıların isimleridir. Aynı kesit alanına sahip birbirine paralel iki yüzeyin köşe noktaları birleştirilerek kapalı bir şekil elde edilmesiyle prizma oluşur. Piramit ise n köşeli bir taban üzerine uç noktaları birleştirilen üçgenlerden oluşturulur. Prizma piramit değildir, piramitte prizma değildir. Prizmanın tabanı üçgen ise üçgen prizma, tabanı kare, dikdörtgen veya çokgen ise piramit olarak adlandırılır.

Prizma ve Piramitlerin Benzerlik ve farkları:

İkisininde taban alanı bulunur. Piramitin üst tabanı yoktur, prizmanın vardır.

İkisininde bir yüksekliği bulunur.

İkisi de üçgen şekillerde görülür. Piramit sadece üçgendir, prizma ise üçgen dörtgen, beşgen veya başka şekillerde de olabilir.

Piramitte paralellik söz konusu değildir, prizmada ise alt ve üst tabanlar paraleldir.

Piramitin 4 yüzeyi vardır, prizmanın 4 ve daha fazla yüzeyi olabilir.) kağıt boyutu&#;50

Prizmalar-Ve-Piramitler

gorseldil-renk9

Marmara GSF 2. aşama End. Tas. sorusu

birinci 75 dk&#;da önümüze konan bilgisayar/ofis sandalyesini gerçekçi bir gözle resmetmemiz istendi.

ikinci 75 dk&#;da ise fotoğraf stüdyosunda fotoğraf çekme eylemini en az 2 figürle resmetmemizi istediler. kağıt boyutu 35&#;50

Marmara 2.Aşama İç Mimarlık sorusu

iç mimarlık sınavı

ütü yapan birini çizmemizi istediler yaşamsal değerler katan bi mekan 4 nesne kağıt yan süre 70 dk

5 dk mola

yeni bir kağıt 2 a4 kağıdı

birde normal a4leri 1 2 3 4 cmlik şeritler halinde kestik, onları 3 boyutlu hale getirecektik

20 dk soruyu anlamakla geçti, sonra yaptıklarımızı karşımıza koyup çizecektik

buda 70 dk.   ebatlar 35&#;50

Marmara 2.Aşama grafik sorusu

2.aşama gerçekleştirildi.. (grafik.)

I.çizim: bir düğün sahnesini gerçekçi bir gözle resmetmemiz istendi.

II. çizim: size grafiği çağrıştıran nesnelerden oluşan bir kompozisyonu; içinde &#;grafik&#; kelimesini de içerecek şekilde resmetmemiz istendi. tabi soru sorulmadan önce arial di yanlış hatırlamıyorsam, bu fontta bir alfabenin çıktısı verildi bu fontu kullanarak büyüklükleri bize kalmış denerek, çizmemiz istendi. süreler 70er dakika, 35&#;50

Kadir Has Üniversitesi sınav sorusu

Sınav iki oturumdan oluştu. İlk oturumda herkese bir adet plastik mandal dağıtıldı ve 2 farklı şekilde çizilmesi istendi. Kağıt 34*50 süre 1 saat.

İkinci oturumda 15 soruluk genel kültür ve zekaya dayalı test dağıtıldı ve onun yanında yine boşluk doldurma şeklinde kişinin kendine göre cevaplanması istenen yaratıcılığa dayalı soruların olduğu bir kağıt dağıtıldı. Süre 1 saat

Başkent Üniversitesi sınav sorusu

Sınav iki aşamadan oluştu:

1)Canlı modelden (kadın) desen

2)İmgesel

İki aşama da saat sürdü.

İmgeselin konusu:Sinema içerisinde bilet satan biri, bilet alan bir erkek ve bir kadın ve afişleri de çizmek üzere en az 3 kişiden oluşan bir resim.

Cumhuriyet üniversitesi eğitim fakültesi sınav soruları

İLK AŞAMA: canlı model çizdirildi..

İKİNCİ AŞAMA: Bir paragraf verildi ve çizilmesi istendi..

“ Doğum günlerimizde dedem bizi vapurla gezmeye götürür, bize İstanbul un büyük tarihi camilerini tanıtırdı. Ağabeyimle ben caminin avlusunda kağıt helva yerken o iki rekat şükür namazı kılardı. Camiden çıkarken dedemin yüzü nur gibi ışıldar, dudaklarından fısıltılarla dökülen dualar arasında ikimize bakıp, bizimle nasıl gurur duyduğunu ve Tanrıya şükrettiğini hissederdik. Bir çocuk için asla satın alınamayacak çok gerekli gıdadır bu güven duygusu. sonra cami avlusundaki güvercinlere yem atardık. eğlenirdik, çok eğlenirdik.

Işık Üniversitesi sorusu

35 *50 ye gazete okuyan, bankta oturan figür 2 saat

saat de yapılan sınavın sorusu da sandalyede kitap okuyan figür. 2 saat

&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;&#;..

İMGESEL KONULAR:

Tenis oynayan köylüler

Çapa molasında, capuccino içip tarım politikalarını tartışan mevsimlik işçiler, artık ütopya değil…

GEÇMİŞ YILLARDA İMGESEL TASARIMDA ÇIKMIŞ SORULAR:

(Tekrarlar olabilir, farklı dönem alıntılarıdır.)

Topraksız köylülere toprak dağıtılması

Müzede köylüler- Ankara gazi üniversitesi eğitim fakültesi imgesel tasarım sorusu

Halı dokuyanlar

İnşaat malzemeleri taşıyan işçilerden oluşan imgesel kompozisyon

Ayakkabı boyayan çocuk ve müşteri

&#; Alışveriş yapan en az 2 kadın figürlü kompozisyon

&#; El arabasından malzeme indiren en az 2 figürlü kompozisyon

&#; Pazar yeri

&#; Aynada saçlarını tarayan kadın

&#; Kukla yapan tamirci

&#; Berber dükkanı-Kuaför ( Kadın)

&#; Yol işçileri

&#; Elma dağı güzellik yarışması

&#; Boya Badana yapan işçiler

&#; Merdivende yük taşıyan 2 figür

&#; Bozacı

&#; Şıracı

&#; Mesir macunu satan kişi ve müşteri

&#; Bayramlaşma

&#; Ayakkabı bağcığını bağlayan çocuk

&#; Simit arabasını iten simitçi ve çocuk

&#; Müzedeki köylüler

&#; Mutfakta iş yapan anne ve çocuğu

&#; Modelin resmini yapan ressam

&#; Tren istasyonu

&#; Ampul söken el

&#; piknik+ aile

&#; Çocuk bahçesi

&#; Deprem

müzede köylüler &#; ank gazi üniv eğt fak imgesel tasarım sorusu

-kendi malını tartan satıcı &#; marmara ünivtesi imgesel tasarım sorusu

-Vedalaşma- bolu izzet baysal üniv imgesel tasarım konusu

mimarsinan: müzede cam fanus içinde korunan heykel ve onu izleyen 2 figür.

yıldız teknik:üçgen prizma kabak tırmık kompoze ediniz artı o dönem genel kültür test sınavıda vardı sonra kaldırıldı.

marmara natürmort ve imgeselde yemek yiyen 2 figür (marmarada kağıt 35&#;50 sürede ona göre daha az)

msü: Bisikletli figür ve yolda adres sorma diyaloğu

yıldız: 2 organik 2 inorganik cismi kompoze ediniz ayrıca kübizm gibi 3 seçenek vermişlerdi akımlardan, ona görede tekrar yorumlayın demişlerdi (sanatyönetimi)

yıldız bileşik sanatlar: modüler sistem tasarlanmış kaydırak kum saati ve 3 çerçevede 3 farklı yaprak

beykentde: kadın heykel

marmara: natürmort ve el ile obje diyoloğu

marmara natürmort yine el-obje

marmara natürmort ve kolaj çalışması

hamur açan kadın ve çocuğu

yer silen kadın ve çocuğu

merdivenden inen bir bayan ve ona yol veren bir erkek

resim çalışan öğrenciler

duvar önünde seyyar satıcılar

yemek yiyenler (evde, lokantada )

kantin (okul )

çöpçü (süpürge, kova, arabası)

heykeltraş veya resim atölyesi

kuaför

yolcu salonu

tren garı

dönerci

sinema gişesinde bilet alanlar

otobüs şoförü

bankta oturan iki figür

pazar

bilgisayar oynayan çocuk ve babası

bisikletini tamir eden çocuk ve babası

balık tutanlar

televizyon izleyen aile

ayakkabı boyacısı ve müşterisi

simitçi

mısırcı

gazete bayii

seyyar satıcı

çay bahçesi ve garson

boya yapan boyacı (merdiven ve boya)

tıraş olan insan

manav ve müşterisi

plaj

piknik yapanlar

tüpçü ve ev sahibi

arabasını tamir edenler

sütçü ve güğümü

spor yapanlar

çamaşır asan kadın

fırından ekmek satın alanlar

telefon kulübesi ve sıra bekleyenler

ütü yapan kadın

pastane

hastane

el arabası

çaycı

yer süpüren bir kadın

elektrik süpürgesiyle bir kadın

tavla oynayanlar

çiçekler

kütüphane

yolcu istasyonu

doktor ve hastası

postacı

duvara çivi çakan bir el

müzik aleti çalanlar

sandalye boyayan adam

ayakkabı tamircisi

-bir sanat galerine yağlı boya tablo asmaya çalışan erkek figürü ,ona yardım eden bayan figürü ve onları yönlendiren sanatçı figürü

-bir erkek terziye elbisesini prova ettiren bayan figürü ve köpeği

-tahterevalli,salıncak,kum havuzu,3 tekerlekli çocuk bisikleti

-iş dönüşü yolda şakalaşan figürler

-ip cambazları

-oduncular ve malzemeleri

-sokak kavgası(en az 4 figürlü)

-çatıdan çatıya atlamaya çalışan kedi figürleri

-yemek masasında 2 el tasviri

-rock konseri

-tamirci ve aletleri

-doktor ve küçük hastası

-sokak temizlikçileri-en az 2 figür

-küresel ısınma

ANADOLU ÜNV GSF: koltuk,ütü,sonsuzluk&#;.

9 EYLÜL ÜNV: içerisinde en az 5 figür bulunan bir banka&#;&#;

HACETTEPE ÜNV: gizem, dayanıklılık,çoğalma,dayanışma,varoluş.. &#;

SELÇUK ÜNV Otel lobisi(resepsiyon görevlisi,yaşlı figür ve 2 yolcu)&#;.

MEHMET AKİF ERSOY ÜNV: en az 3 figürlü balıkçılar

hamur açan kadın ve çocuğu

yer silen kadın ve çocuğu

merdivenden inen bir bayan ve ona yol veren bir erkek

resim çalışan öğrenciler

duvar önünde seyyar satıcılar

yemek yiyenler (evde, lokantada )

kantin (okul )

çöpçü (süpürge, kova, arabası )

heykeltraş veya resim atölyesi

kuaför

yolcu salonu

tren garı

dönerci

sinema gişesinde bilet alanlar

otobüs şoförü

bankta oturan iki figür

pazar

bilgisayar oynayan çocuk ve babası

bisikletini tamir eden çocuk ve babası

balık tutanlar

televizyon izleyen aile

ayakkabı boyacısı ve müşterisi

simitçi

mısırcı

gazete bayii

seyyar satıcı

çay bahçesi ve garson

boya yapan boyacı (merdiven ve boya)

traş olan insan

manav ve müşterisi

plaj

piknik yapanlar

tüpçü ve ev sahibi

arabasını tamir edenler

sütçü ve güğümü

spor yapanlar

çamaşır asan kadın

fırından ekmek satın alanlar

telefon kulübesi ve sıra bekleyenler

ütü yapan kadın

pastane

hastane

el arabası

çaycı

yer süpüren bir kadın

elektrik süpürgesiyle bir kadın

tavla oynayanlar

çiçekler

kütüphane

yolcu istasyonu

doktor ve hastası

postacı

duvara çivi çakan bir el

müzik aleti çalanlar

sandalye boyayan adam

ayakkabı tamircisi

Niğde’de

badem pencereli

kavun kapılı

nar kiremitli

balık bacalı

küçücük bir evde

yaz sıcağında

sıcacık bir yerde

kış soğuğunda

çiçecik bir evde

kırlar güzeli

esincek bir evde

eylül geceli

ufacık bir evde

gümüş gülüşlü

tefecik bir evde

erik bir evde

yaşamak yaşamak

yaşamak sen(in)le

isterdim ben de DİYEN ŞİİRİ KOMPOZE EDİN.

GEMİNİN LİMANDAN AYRILIŞI

KAHVEDE OTURANLAR

KÖY MEYDANINDA OTURANLAR

BEKLEME SALONU

PAZAR YERİ

BALIK PAZARI

HAYVAN PAZARI

MEYVE PAZARI

KÖYLÜ PAZARI

BACA TEMİZLEYENLER

YOL SÜPÜRENLER

MERDİVEN TEMİZLEYENLER

TAYFALARIN GEMİ TEMİZLİĞİ

BULAŞIK YIKAYAN KADIN

ÇOCUK PARKI

ÇOCUK EVDE OYNARKEN

OYUN ARKADAŞI

ANNESİNİN ELİNDEN ANİDEN KAÇAN ÇOCUK

YARAMAZ ÇOCUK

SİNEMA GİŞESİ

BANKAMATİK SIRASI

FATURA ÖDERKEN

EKMEK SIRASI

OKUL KAPISINDA BEKLEYENLER

OKUL BAHÇESİ

OKUL BAHÇESİNDE KAVGA

OKUL KAPISINDAN ÇIKIŞ

YANGIN ORMAN-EV

SEL FELAKETİ

DEPREM FELAKETİ

DEPREMDE KURTARMA

YOLCU UĞURLAYANLAR

OTOBÜS TERMİNALİ

MİNİBÜS DURAĞI

TAKSİ DURAĞI

OTOBÜSÜN İÇ GÖRÜNÜŞÜ

TREN GARINDAN AYRILIŞ

DEMİRCİ

MUSLUKÇU

LASTİKÇİ

SİMİTÇİ

AYAKKABI TAMİRCİSİ

OTO YIKAMA

SAAT TAMİRCİSİ

SANAYİ ATÖLYESİ

MARANGOZ

BERBER

TERZİ

TUVALET AYNASI

AYNA KARŞISINDA TRAŞ OLURKEN

MAKYAJ AYNASI

ARABA DİKİZ AYNASI

CENAZE EVİ

CENAZE KALDIRILIRKEN

MEZARLIK

BÜYÜK MARKETTE ALIŞ-VERİŞ

GİYİM MAĞAZASINDA “

AYAKKABI “ “

BEYAZ EŞYA “ “

BAKKALDAN “ “

TEZGAHTAR

DİLENCİ

SEYYAR SATICI

PLAJ

DENİZDE YÜZENLER

HAVUZDA YÜZENLER

DEREDE YÜZENLER

PLAJDA OYNAYAN ÇOCUKLAR

POLİS BASKINI

TRAFİK KONTROL

YOLCU UĞURLAMA

OTOBÜS TERMİNALİ

TAKSİ DURAĞI

TREN GARI

BÜYÜK MARKETLER

GİYİM MAĞAZASI

AYAKKABI MAĞAZASI

BEYAZ EŞYA MAĞAZASINDA

TEZGAHTAR

KİTAP-KADIN-MASA
DEMLİK-ÇOCUK-ANNE
KAFES-MUM-KİTAPLIK

SINIF
ÖĞRENMEN DERS ANLATIRKEN
SINAV ANI
ANİDEN SINIFIN KAPISINDAN ÇIKIŞ

TIRMANMAK
AĞACA TIRMANAN ÇOCUKLAR
DUVARA TIRMANAN ÇOCUKLAR
DAĞCILAR

DOĞUM GÜNÜ
CAFE&#;DE PARTİ
YILBAŞI GECESİ

DENİZALTI – BALIK ADAMLAR
GEMİNİN LİMANDAN AYRILIŞI

PASTANEDE OTURANLAR
KAHVEDE OTURANLAR
KÖY MEYDANINDA OTURANLAR
BEKLEME SALONU

PAZAR YERİ
BALIK PAZARI
HAYVAN PAZARI
MEYVE PAZARI
KÖYLÜ PAZARI

BACA TEMİZLEYENLER
YOL SÜPÜRENLER
MERDİVEN TEMİZLEYENLER
TAYFALARIN GEMİ TEMİZLİĞİ
BULAŞIK YIKAYAN KADIN

ÇOCUK PARKI
ÇOCUK EVDE OYNARKEN
OYUN ARKADAŞI
ANNESİNİN ELİNDEN ANİDEN KAÇAN ÇOCUK
YARAMAZ ÇOCUK

SİNEMA GİŞESİ
BANKAMATİK SIRASI
FATURA ÖDERKEN
EKMEK SIRASI

OKUL KAPISINDA BEKLEYENLER
OKUL BAHÇESİ
OKUL BAHÇESİNDE KAVGA
OKUL KAPISINDAN ÇIKIŞ

YANGIN ORMAN-EV
SEL FELAKETİ
DEPREM FELAKETİ
DEPREMDE KURTARMA

YOLCU UĞURLAYANLAR
OTOBÜS TERMİNALİ
MİNİBÜS DURAĞI
TAKSİ DURAĞI
OTOBÜSÜN İÇ GÖRÜNÜŞÜ
TREN GARINDAN AYRILIŞ

DEMİRCİ
MUSLUKÇU
LASTİKÇİ
SİMİTÇİ
AYAKKABI TAMİRCİSİ
OTO YIKAMA
SAAT TAMİRCİSİ
SANAYİ ATÖLYESİ
MARANGOZ
BERBER
TERZİ

TUVALET AYNASI
AYNA KARŞISINDA TIRAŞ OLURKEN
MAKYAJ AYNASI
ARABA DİKİZ AYNASI

CENAZE EVİ
CENAZE KALDIRILIRKEN
MEZARLIK

BÜYÜK MARKETTE ALIŞ-VERİŞ
GİYİM MAĞAZASINDA “
AYAKKABI “ “
BEYAZ EŞYA “ “
BAKKALDAN “ “
TEZGAHTAR
DİLENCİ
SEYYAR SATICI
DENİZDE YÜZENLER
HAVUZDA YÜZENLER
DEREDE YÜZENLER
PLAJDA OYNAYAN ÇOCUKLAR

POLİS BASKINI
KÖPEKLERİN NARKOTİK KONTROLÜ
TRAFİK KONTROL

YOLCU UĞURLAMA
OTOBÜS TERMİNALİ
MİNİBÜS DURAĞI
TAKSİ DURAĞI
TREN GARI

BÜYÜK MARKETLER
GİYİM MAĞAZASI
AYAKKABI MAĞAZASI
BEYAZ EŞYA MAĞAZASI
TEZGAHTAR

baloncu
gazeteci çocuk
sütçü dede ve eşeği
aşçı

Klasikler Sorular:
&#; Ayakkabı boyayan çocuk ve müşteri
&#; Alışveriş yapan en az 2 kadın figürlü kompozisyon
&#; El arabasından malzeme indiren en az 2 figürlü kompozisyon
&#; Pazar yeri
&#; Aynada saçlarını tarayan kadın
&#; Kukla yapan tamirci
&#; Berber dükkanı-Kuaför (Kadın)
&#; Yol işçileri
&#; Elma dağı güzellik yarışması
&#; Boya Badana yapan işçiler
&#; Merdivende yük taşıyan 2 figür
&#; Bozacı
&#; Şıracı
&#; Mesir macunu satan kişi ve müşteri
&#; Bayramlaşma
&#; Ayakkabı bağcığını bağlayan çocuk
&#; Simit arabasını iten simitçi ve çocuk
&#; Mutfakta iş yapan anne ve çocuğu
&#; Modelin resmini yapan ressam
&#; Tren istasyonu
&#; Ampul söken el
&#; piknik+ aile
&#; Çocuk bahçesi
&#; Deprem

müzede köylüler &#; Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Fak. imgesel tasarım sorusu

-Kendi malını tartan satıcı &#; Marmara üniversitesi imgesel tasarım sorusu

-Vedalaşma- bolu izzet baysal üniversitesi imgesel tasarım konusu

balık gözüyle balıkçılar
-farklı bir açıdan yemeğin tadına bakan aşçı
-farklı bir açıdan voleybol oynayan insanlar

&#; elini yıkayan çocuk ona havlu tutan anne
-yaşlı adamla röportaj yapan kadın ve kameraman (3 fıgur)
-alışveriş arabasından aldıklarını koyan adam ve kasiyer
Mimar Sinan Üniversitesinde gecen sene çıkan Sorular:

mersin üniversitesi imgesel tasarım konusu:
sessiz gece, eski saatin tik takı, ,cırcır böceklerinin sesi, tavandan yankılanıyor, bahçe kapısı kapalı, uyuyanlar, bıyıklılar, çıplaklık, ama istek yok, bir iki sivri sinek kaşıntıyı azdırıyor vantilatör ağır ağır dönüyor kara asfaltın üzerinde bir araba homurtusu konu buydu.

-Veli karşıdaki göletin arkasındaki çukurda cansız yatıyordu onu yemeye çalışan kartallar akbabalar gagaları kanlı kanlı birbirine çarpışıyorlardı. Onları kovalamaya çalışan köy halkı ellerinde tenekelere vurarak korkutmaya çalışıyorlardı&#;Selçuk Üniversitesi İmgesel Sınavı

Tokat&#;ta 1- küresel ısınma 2- tırnak makası ve havlu2 imgesel sorusu

Elazığ&#;da da- evinizde Sabah kahvaltısı.

misafire ikram

basketbol

tren garı

Mimar Sinan: müzede cam fanus içinde korunan heykel ve onu izleyen 2 figür.

yıldız teknik: üçgen prizma kabak tırmık kompoze ediniz artı o dönem genelkültür test sınavıda vardı sonra kaldırıldı.

marmara natürmort ve imgeselden yemek yiyen 2 figür

msü:bisikletli figür ve yolda adres sorma diyaloğu

yıldız:2 organik 2 inorganik cismi kompoze ediniz ayrıca kübizm gibi 3 seçenek vermişlerdi akımlardan, ona görede tekrar yorumlayın demişler (sanatyönetimi)

yıldız bileşik sanatlar: modüler sistem tasarlanmış kaydırak kum saati ve 3 çerçevede 3 farklı yaprak
Beykent’de: kadın heykel

Marmara: natürmort ve el ile obje diyoloğu

marmara natürmort yine el-obje

marmara natürmort ve kolaj çalışması yaptırmışlar

msü end.ürünleri tas. bölüm sorusuda benzin istasyonu

Tiyatro-sinema da seyirciler
Küresel ısınmanın sebeb olduğu afetler yangınlar ve buna benzer konular
Hamam
Hastane önü-içi -ambulans
Kahvede çay içenler- önünde satıcılar
Su getirenler
Su bidonu taşıyan
Pazarcılar pazar yeri
Türk Milli Takımının bu sene ki Başarısını düşünürsek Futbolcular seyirciler&#;sporcular koşu-uzun atlama-halter vs.
Heykel müzesi ve müzeyi gezenler
Köy hayatı ve köylüler
Atlar ve At yarışları
kedi -köpek seven -gezdiren biri (veya bir çocuk).

kitapGSF  SÖZLÜ YETENEK SINAVINDA ÖNERİLEN SORULAR

kitapİnternet Destekli Plastik Sanatlar Eğitimi sayfamızda diğer kaynak soruları bulabilirsiniz.

imgesel YILINDA ÇIKAN SORULAR

imgesel YILINDA ÇIKAN SORULAR

imgesel YILINDA ÇIKAN SORULAR

imgeselGSF SÖZLÜ SINAVINDA ÖNERİLEN SORULAR

Bunu beğen:

BeğenYükleniyor

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası