RENKLİ KUYRUKLAR OYUN KURALLARI
Bir kutu da 10 takım renkli kuyruklar seti bulunmaktadır. Aynı anda 10 kişi oynayabilir.
Oynanış 1 :
• Oyun Kuralları
• Öğrencilerin arkasına takılan 6 farklı renkteki kuyrukların her birinin puan değerleri oyun başlamadan önce oyunculara bildirilir.
• Örnek
• Kırmızı: 10 / Lacivert: 8 / Pembe: 6 / Fıstık Yeşili : 4/ Açık mavi: 2 / Pastel yeşili :
1
• Başla komutuyla oyuncular kuyruklarını kaptırmadan diğer arkadaşlarının kuyruklarını almaya çalışırlar.
• Kuyruğu biten oyuncu oyundan çıkar. Daha fazla kuyruk toplamasına izin verilmez. Topladıkları kuyrukların puanları yazılır.
• Oyun sonunda oyuncuların topladıkları kuyrukların puanları toplanır.
• En fazla puan toplayan oyuncu oyunu kazanır.
Oynanış 2 :
• Başla komutuyla oyuncular kuyruklarını kaptırmadan diğer arkadaşlarının kuyruklarını almaya çalışırlar.
• En fazla kuyruk toplayan oyuncu oyunu kazanır.
Oynanış 3 :
• 6 kişi birbirlerinin omuzlarından tutarak daire olurlar.
• Oyunculardan birinin arkasında kuyruklar takılıdır.
• Bir ebe kuyruğu almaya çalışırken diğer oyuncular takım halinde dönerek kuyruğu korumaya çalışırlar.
5 adet öykü oluşturma amaçlı resimli kartlar
Çocuk sayısı kadar beyaz dosya (A4) kâğıdı
Pastel (mum) boya (her çocuk için)
Öykü
Öykümüzü oluşturmak için kullandığımız kartlarda, nelerin resmi var?
Senin öykünü anlatır mısın?
Resimler aynı olduğu hâlde öyküler başka başka oldu. Sence neden?
Arkadaşlarının oluşturduğu öykülerden en çok hangisini beğendin? Neden o?
Bu öykünün kahramanı erkek çocuk değil de tavşan olsaydı ….
Bu öykü başka nasıl olabilirdi?
Daha önce hiç öykü oluşturmuş muydun?
“Kuyruk Kapmaca” isimli bütünleştirilmiş oyun, hareket, okuma yazmaya hazırlık, müzik etkinliği
“Renkli Boncuklar” isimli bütünleştirilmiş hareket, matematik, okuma yazmaya hazırlık etkinliği
Günü Değerlendirme Zamanı
Eve Gidiş
Genel Değerlendirme
20–A: KUYRUK KAPMACA
Etkinlik Çeşidi: Oyun, Hareket, Okuma Yazmaya Hazırlık, Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup ve Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu: ……………… ay
AİLE KATILIMI
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklardan ayağa kalkması istenir. Gazete kâğıtları şeritler hâlinde yırtılarak, çocukların arkalarına kuyruk şeklinde takılır. Herkese kuyruk takıldıktan sonra “Başla” komutuyla herkesin koşması ve başkalarının kuyruklarını kapıp kendine takması istenir. Bu arada kuyruğunu da kaptırmamaya çalışması hatırlatılır. Bir süre çocuklar kuyruk kapmak için koşuşturduktan sonra oyun durdurulur ve kimlerde kuyruk yok, kimlerde kaç tane kuyruk var, bakılır. Hiç kuyruğu olmayan çocuklar oyundan çıkar ve kovalamaca yeniden başlar. Oyun bu şekilde 3–4 çocuk kuyruklu kalana kadar devam eder.
Öğretmen tabakların içine üçüne 1 tane diğerlerine 2, 3 tane lego koyar. Çocuklara, “Hangi tabaklarda 1 tane lego var? Gösterelim.” der. Çocukların 1 tane olan tabakları bulma-larından sonra çalışma sayfası dağıtılır. “Gökyüzünde ay bir tanedir. Güneş de bir tanedir.” hatırlatmasını yapar. “İçinde 1 tane olan kutuların çerçevesini boyayalım.”, “Bir tane olan nesnelerin yanındaki daireleri boyayalım. Boş çerçevenin içine 1 adet şeker çizelim.”, “Kaç denizyıldızı olduğunu söyleyelim. 1 rakamını boyayalım. 1 rakamını ok yönünde çizgilerin üzerinden giderek tamamlayalım.” yönergeleri okunarak çocukların çalışmayı tamamlamaları beklenir.
Etkinliğin ardından “Mevsimler” şarkısı söylenir.
Etkinlik bitiminde çocuklardan ellerini yıkamaları istenir. Çocukların elleri yıkanırken model olunur.
“Kuyruk kapmaca” oyununda eğlendin mi? Neden eğlenceli olduğunu düşündün
“Kuyruk kapmaca” oyununun kuralları neler?
“Kuyruk kapmaca” oyununda kaç tane kuyruk kaptın?
“Kuyruk kapmaca” oyununda hiç kuyruksuz kaldın mı?
“Kuyruk kapmaca” oyununda kimler senin kuyruğunu aldı?
Hangi hayvanlar kuyruklu? Sence neden kuyrukları var?
Hayvanlarda kuyruk ne işe yarar?
Sence insanların neden kuyruğu yok?
1 tane lego olan tabak kaç tanedir?
Gökyüzünde Ay kaç tanedir?
Gökyüzünde Güneş kaç tanedir?
Gazete
Kuyruk
Kırmızı renklerde iri delikli boncuklar ve aynı renklerde üç adet kap
Çocuk sayısı kadar ayakkabı bağcığı veya kalın sicim ip
SÖZCÜKLER
KAVRAMLAR
Çocuklarla birlikte halka olunur ve herkesin olduğu yere oturması istenir. Halkanın ortasına bir leğende, içinde karışık renklerin olduğu iri delikli boncuklar getirilir. Çocuklara “Çocuklar, bugünlerde o kadar çok işim var ki, bir türlü boncukları ayıklamaya fırsat bulamadım. Şimdi sizlerden yardım isteyeceğim. Benim için bu boncukları ayıklar mısınız?” denilir. Çocuklardan kırmızı boncukları ayıklamaları istenir. Boncuk ayıklama işlemi üçerli gruplar hâlinde tüm çocuklar oyuna katılana kadar devam eder.
Daha sonra çocuklar masaya alınır. Ayıklanmış olan boncuklar masalara yerleştirilir. Her bir çocuğa bir ayakkabı bağcığı verilir ve “Çocuklar, iyi ki boncukları ayıkladınız. Şimdi ayıkladığınız boncuklarla kolyeler yapabilirsiniz.” denilir. Çocuklar kolyelerini yaparken zaman zaman aralarında dolaşılarak, zorlandıkları zaman yardımcı olunur.
Etkinlik bitiminde çocuklardan çalıştıkları ortamı toplayıp temizlemeleri istenir. Temizlik sonunda sınıfın nasıl göründüğü sorularak çocuklardan çevrelerini değerlendirmeleri beklenir.
Ailelerden evlerinde olan farklı renk ve türlerdeki boncukları paylaşmaları istenir.
Boncukları hangi özelliğine göre ayıkladık?
Hangi renk boncuk ayıkladık?
Boncukları ayıkladıktan sonra onlarla ne yaptık?
Kaç yıldız var?
Boncukları ayıklarken ne hissettin?
Sen kolyende hangi renkleri kullandın? Neden?
Hangi rakamı öğrendik?
Başka neler ayıklanır?
Evde neleri ayıklıyorsun?
Daha önce hiç kolye yapmış mıydın?
Başka neleri kullanarak kolye yapabiliriz?
“Neyin Sesi” isimli bütünleştirilmiş Türkçe, fen, okuma yazmaya hazırlık etkinliği
“Dans Eden Kâğıtlar” isimli bütünleştirilmiş hareket, oyun, Türkçe etkinliği
Günü Değerlendirme Zamanı
Eve Gidiş
Genel Değerlendirme:
21–A: NEYİN SESİ
Etkinlik Çeşidi: Türkçe, Fen, Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup ve Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu: ……………… ay
MATERYALLER
SÖZCÜKLER
KAVRAMLAR
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocuklara bir müzik açar. Herkes müzik eşliğinde dans eder. Daha sonra, “O kadar çok dans edip koştum ki çok yoruldum. Şu hâlime bakın nefes nefese kaldım (Bu esnada öğretmen abartılı yorgunluk ve nefes nefese kalma tepkileri verir.). Biraz yere uzanıp dinlenmem gerek.” ifadesi kullanılarak yere yatılır. Çocuklardan da yere uzanıp dinlenmeleri istenir. Sonrasında da el kalbin üzerine konularak “Aaaa, burada güm güm ses çıkaran bir şey var. Aaa, ne oluyor bana böyle? Siz de elinizi (kalbinin üzerini göstererek) buranıza koyun. Sizin de oranızdan güm güm sesler geliyor mu?” denilir. Çocuklardan gelen her bir dönüte şaşırmış ve abartılı tepkiler verilir. Karşılıklı yapılan diyalogların ardından “Peki, bize böyle ne oluyor çocuklar? Buramızda güm güm ses çıkaran şey de nedir böyle?” diye sorulur. Doğru cevap (kalp) gelirse “Evet ya, doğru söyledin. Nasıl da unutmuşum. Aferin sana, sen söylemesen, ben meraktan çatlayacaktım.” gibi dönütler verilir; şayet doğru cevap gelmezse bir süre “Neydi, neydi….” gibi düşünme davranışı gösterilip, ardından da heyecanlı bir şekilde “Hah, şimdi hatırladım. Tabii ya, buramızda kalbimiz var çocuklar. Bu güm güm sesler ondan geliyor. Şimdi herkes çok sessiz olup kendi kalbinin sesini dinlesin.” denilerek çocuklar kendi vücut seslerine odaklandırılır. Daha sonra çocuklar, arkadaşlarının kalplerine kulaklarını koymaları ve onların kalp seslerini dinlemeleri için yönlendirir.
Etkinlik bitiminde çalışma sayfası çocuklara dağıtılır. Neler gördükleri sorulur. Çocuklardan alınan cevaplar doğrultusunda, “Dışarı çıkarak çevreden gelen sesleri dinleyelim. Şimdi de gözlerimizi kapatarak çevreden gelen sesleri dinleyelim. Hangi durumda sesleri daha rahat duyduğumuzu söyleyelim. Hayal bulutunun içine sesini duyduğumuz varlıkların resmini çizelim.” yönergesi doğrultusunda çocuklardan resmini çizmeleri istenir.
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
(Göstergeleri: Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesin özelliğini söyler.)
Kazanım Görsel materyalleri okur.
(Göstergeleri: Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 2: Nesne/durum/olaya ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
UYARLAMA
DEĞERLENDİRME
Resimli kartlarda hangi resimler vardı?
Kalbinin yerini gösterebilir misin? Nasıl ses çıkarıyor, taklidini yapar mısın?
Daha önce hiç kalbinin sesini dinlemiş miydin?
Vücudumuzla başka seslerde çıkarabilir miyiz? Örnek verir misiniz?
Kalbinin yerini gösterebilir misin? Nasıl ses çıkarıyor, taklidini yapar mısın?
Daha önce hiç kalbinin sesini dinlemiş miydin?
Vücudumuzla başka sesler de çıkarabilir miyiz? Örnek verir misin?
Arkadaşının kalp sesini nasıl dinledin?
Arkadaşının kalbine burnunu, ağzını veya gözlerini koysaydın, yine sesi duyar mıydın? Neden?
Müzikle oynanan oyundan sonra kalbinden güm güm diye duyulan seslerden başka vücudumuzda neler oldu?
AİLE KATILIMI
21–B: DANS EDEN KÂĞITLAR
Etkinlik Çeşidi: Hareket, Oyun, Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: ……………… ay
MATERYALLER
2 farklı renkte (örneğin kırmızı ve mavi) kartonlar
Müzik çalar
Hareketli bir müzik CD’si
Ailelerden evde birbirlerinin kalp atış ve diğer organlardan gelebilecek seslerini, dinlemeleri istenir.
Çocuklardan halıya geçip U şeklinde oturmaları istenir. Ardından çocuklara karışık olarak 10x10 cm kare şeklinde kesilmiş kartonlar dağıtılır. Her iki renkte kartonların sayısının eşit olmasına dikkat edilir. Sonrasında teker teker çocuklara ellerindeki kartonun rengi sorulur. Doğru cevaplar onaylanırken, yanlış cevaplar düzeltilir.
Devamında bir ip kullanılarak sınıfın ortasına çizgi çekilir ve sınıf mekânı ikiye bölünür. Bölümlerden birine geçilerek, “Şimdi elinde kırmızı karton olan çocuklar buraya gelsin.” denilir. Ardından sınıfın diğer bölümüne geçilip “Elinde mavi karton olan çocuklar da bu tarafa geçsin.” denilir. Böylece çocuklar ellerindeki renkli kartonlara göre gruplandırılır. Sonrasında “Şimdi size hareketli bir dans müziği açacağım. Tüm çocuklar bu müzikle kendi bölgelerinde dans edecek. Müzik kapandığında kırmızı kartonlu çocuklarla mavi kartonlu çocuklar hızla ama birbirlerine hiç çarpmadan yer değiştirecek.” yönergesi verilir. Devamında müzik açılır ve dans başlar. Dans etmek istemeyen çocukların yanına gidilerek, ellerinden tutup onlarla birlikte dans edilir, aynı zamanda jestler olumlu dönütler kullanılarak cesaretlendirmelerde bulunulur. Oyuna birkaç tur bu şekilde devam edilir.
Çocuklara dans ederken birbirlerine çarpmamaya dikkat etmeleri çarpmaları sonucu neler olabileceği sorulur. Çocuklardan aldıkları cevaplar doğrultusunda tehlikelerden korunma yolları açıklanır.
Bugün hangi oyunları oynadık?
En çok hangi oyunu oynarken keyif aldın?
Dans ederken eğlendin mi?
En sevdiğin dans hareketini bize gösterir misin?
Başka nerelerde dans edersin?
……………………………………………………………………………
“Sınıfımızın Kurallarını Birlikte Belirliyoruz” isimli bütünleştirilmiş hareket, sanat, matematik, fen, okuma yazmaya hazırlık, oyun etkinliği
“Altında–Üstünde” isimli bütünleştirilmiş oyun, hareket, Türkçe, okuma yazmaya hazırlık etkinliği
Günü Değerlendirme Zamanı
Eve Gidiş
Genel Değerlendirme:
22–A: SINIFIMIZIN KURALLARINI BİRLİKTE BELİRLİYORUZ
Etkinlik Çeşidi: Hareket, Sanat, Matematik, Fen, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup ve Bireysel Etkinlik)
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar sınıfın farklı yerlerindeyken, vesikalık fotoğraflarının sadece yüz kısımlarının yuvarlak şekilde kesilip, A4 kâğıdının üst kısmına ortalanarak yapıştırıldığı çalışma kâğıtları masalara rastgele dağıtılır. Ardından çocuklardan kendi resimlerinin yapıştırılmış olduğu kâğıtları bulup oraya oturmaları istenir. Sonrasında kuru boyaları dağıtılır. Çocuklara “Kâğıtlarında sadece kendi baş kısımlarınız var, peki bizim vücudumuz sadece baştan mı oluşuyor? Vücudumuzda başka hangi bölümlerimiz var?” diye sorulur. Alınan cevapların dinlenmesinden sonra, çocuklara “Şimdi vücudumuzu tamamlayacağız. Kâğıtlarımıza, başımızın altına gövdemizi, gövdemizden uzanan kol ve bacaklarımızı, kollarımızın ve bacaklarımızın devamında da el ve ayaklarımızı çizerek vücudumuzu tamamlayalım.” denilir. Tüm bu ayrıntılar ifade edilirken, bahsedilen vücut kısımları kendi bedenimiz üzerinde gösterilerek vurgulanır. Tamamlama çalışmasının bitmesinin ardından çalışmalar üzerine sohbet edilir. Eksik bırakılan vücut kısımları hatırlatılarak tamamlatılır ve her çocuğun çalışmasının altına yazılmak üzere onlara adları–soyadları ve yaşları sorulur. Alınan cevaplar çalışmaların altına kaydedilir. Ardından çalışmalar hep birlikte sergi alanına götürülerek sergilenir.
Ardından çocuklarla birlikte halıya geçilerek U şeklinde oturulur. Yere, çocukların görebileceği şekilde 4 farklı türde oyuncak içeren, oyuncak kutuları yerleştirilir. Kutu oyuncakların birinden aynı türde olan üç oyuncak seçilip, yan yana dizilir (örneğin birbirinin aynı şekil ve renkte üç tahta blok). Çocuklara yan yana dizilen oyuncakların aynı mı yoksa farklı mı olduğu sorulur. Alınan cevapların ardından çocuklardan biri seçilerek, ondan dizili oyuncakların yanına farklı türde bir oyuncak koyması istenir. Seçilen çocuğun koyduğu oyuncak diğer çocuklarla birlikte “doğru/yanlış” ya da “Başka hangi oyuncak konulabilir?” şeklinde tartışılır. Sonrasında bu sıralama kaldırılır. Yere diğer kutulardan bir oyuncak seçilerek konulur ve başka bir çocuktan bu oyuncağın yanına, onun aynısı olabilecek iki oyuncak daha koyması istenir. Diğer çocuklardan da biri çağırılarak, yan yana sıralı bu üç oyuncağın yanına onlardan farklı bir oyuncak koyması istenir. Sonrasında yere üçü aynı biri farklı olacak şekilde (Farklı olanın yeri sürekli değişmeli, bir sırada ilk baştaysa, diğerinde sonda, ortada yer almalı.) oyuncak dizileri yerleştirilir. Çocuklar arasından sıra sıra çağırılarak, her çocuğun seçtiği sıralardan birinde, farklı olanı alması ve yerine o sıradaki oyuncakların tamamının aynı olmasını sağlayacak bir oyuncağı koyması istenir. Oyun tüm çocukların katılımı sağlanana dek devam eder.
Oyunun bitimiyle çocuklarla sınıfta olması gereken kurallar hakkında sohbet edilir. Çocukların ifadeleri yazılarak kaydedilir. İlk olarak çocuklara “Sabah okula geldiğimizde ne yapmamız/ arkadaşlarımıza–öğretmenimize ne dememiz gerekiyor?” diye sorulur. “Günaydın/merhaba” kelimelerinin kullanılması vurgulanır. Sonrasında kategoriler hâlinde kuralların belirlenmesine geçilir.
Bunlar dışında, “oyuncak paylaşımı, sınıfta gürültü olmaması, hastalıklardan korunmak, sınıfımızın dağılmaması ve kirlenmemesi için” vb. gerekli görülen diğer konularda alınabilecek önlemler, çocuklarla tartışılarak belirlenir; alınan cevaplar kaydedilir. Kurallar belirlendikten sonra hatırlatıcı olması için yanlarına ilgili resimler de çizilir, kullanılabileceği alanlara asılır.
Etkinlik bitiminde çocuklar masalara oturmaları için yönlendirilir. Çalışma sayfası verilir. “Çemberin içindeki resmin aynılarını bulalım. Çizgi çizerek birleştirelim. Farklı olan nesneleri işaretleyelim.” Ve “altında–üstünde” kavramını pekiştirecek çalışma sayfası verilir. Çocuklardan resmi dikkatle incelemeleri istenir. Neler gördükleri çocuğun nerde olduğu sorulur. “Köprünün üstündeki çocuğu çember içine alalım. Köprüyü boyayalım.” yönergesi verilir yönergesi verilerek çocuklardan çalışmayı tamamlamaları istenir.
Yaş Grubu: ……………… ay
Kataloq:plan -> kirmizi balik -> planlar
plan -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Açık havada oyun Kahvaltı, Temizlik
plan -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde oyun Kahvaltı, Temizlik
plan -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde oyun Kahvaltı, Temizlik
plan -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Öğrenme merkezinde oyun Kahvaltı, Temizlik
plan -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde oyun Kahvaltı, Temizlik
planlar -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde oyun Kahvaltı, Temizlik
plan -> Güne Başlama Zamanı Oyun Zamanı Öğrenme merkezinde oyun Kahvaltı, Temizlik
Yüklə 0,73 Mb.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası