rehberlik dersi kpss soruları / KPSS Eğitim Bilimleri Çıkmış Sorular ve Cevapları | Rehberlik Servisi

Rehberlik Dersi Kpss Soruları

rehberlik dersi kpss soruları

Yargı Yayınları KPSS Eğitim Bilimleri Öğretmenler Ekibi Rehberlik ve Özel Eğitim Tamamı Çözümlü Soru Bankası

Öğrencilerinize ulaşma yolunda almanız gereken önemli bir viraj olan “Eğitim Bilimleri” aslında sadece öğretmenliğin gerekliliklerinden değil, hayatın her alanında karşılaştığımız bir sosyal bilim grubudur.

Öğretmenler Ekibi olarak temel amacımız, bu bilim grubunda yer alan bilgileri sizler için olabildiğince anlaşılır hâle getirmek, sınavda bu alanla ilgili başarı düzeyinizi en üst seviyeye çıkarmak ve yürümüş olduğunuz bu kutsal yolda sizlere elimizden gelen tüm desteği verebilmektir. Bu doğrultuda şu an elinizde olan eser, ÖSYM’nin “Eğitim Bilimleri Alanı” ile ilgili kapsam ve soru tarzına uygun olacak şekilde hazırlanmıştır. Eserimizin içeriği iki bölüm olacak şekilde oluşturulmuştur.

İlk bölümde ünitelendirilmiş bir yapıda olan konu testleri ile karşılaşacaksınız. Bu testler ilgili üniteye dair bilgilerinizi test etmenizi sağlayacak ve sahip olmanız gereken temel bilgilerdeki eksikliklerinizi giderecektir. Ardından gelen bölümde ise tarama testleri ile karşılaşacaksınız. Bu testler ilgili ders içeriğinin genelinden sorular bir araya getirilerek oluşturulmuştur. Dersin tüm ünitelerine ilişkin konu çalışmalarınızı tamamladıktan sonra kullanabileceğiniz tarama testleri, sizlerin tekrarlarınızı daha işlevsel şekilde yapmanızı ve sınav formatında hazırlanmış olan soru tarzları ile hazırlığınızı mükemmelleştirmenizi sağlayacaktır.

Ödeme Seçenekleri

Yorumlar

KPSS Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Özel Eğitim Soru Bankası Çözümlü HocaWebde Yayınları

  • funduszeue.info ‘dan satın alınan ürünler, teslim tarihinden itibaren (7) gün içerisinde değişim yapabilmektedir.

  • Bir ürünün iade edilebilmesi genel olarak aşağıdaki şartlara bağlıdır:

  • Satın aldığınız ürünleri tahrip etmeden, kullanmadan ve ürünün tekrar satın alabilirliğini bozmadan, teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde neden belirterek iade edebilirsiniz.

  • Kullanılmış, ambalajı açılmış, tahrip edilmiş vb. şekildeki ürünler iade edilemez.

  • Görüntülü DVD, Flash Disk görüntülü Eğitim Setleri vb. için; ürün kutusunda yer alan koruma bandı çıkarılmamış olmalıdır. Ürünlerin diğer yerlerinde çizik, hasar, darbe, sıvı teması vs. olmamalıdır.

  • Orijinal ambalaja sahip ürünlerin iadesi, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.

  • İade edilecek ürünün şirketimiz adına kesilecek bir iade faturası ile iade faturası düzenleme imkanı bulunmayan durumlarda, ürüne ait fatura ve sevk irsaliyesinin aslıyla birlikte iade edilmesi gerekmektedir. İade faturası ya da fatura ve sevk irsaliyesi asıllarının temin edilemediği durumlarda, bundan kaynaklanan KDV vb. mali yükümlülükler iade edilecek bedelden indirilir.

  • Üründe ve ambalajında herhangi bir yazı yazma, açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma vb. durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda, ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.

  • İade şartlarına uygun durumlarda yapılan gönderimlerde taşıma masrafı müşteri tarafından ödenecektir.

  • İade edilecek ürünler PTT kargo ile kurumumuzdan aldığınız iade mağaza koduyla gönderilmelidir.

  • Baskısında hata bulunan, eksik, fazla veya yanlış basılmış ürünlerin iadesinde kargo ücreti geliş ve gidiş olarak funduszeue.info`a aittir.

  • Siparişin yanlış gönderilmesinden kaynaklanan değişimlerde kargo ücreti geliş ve gidiş olarak funduszeue.info’a aittir.

  • 1 ÇIKMIŞ KPSS REHBERLİK SORULARI ve 3. ÜNİTE

    2 1) Okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle ilgili yıllık program ve yürütme planının hazırlanmasını sağlamak ve uygulanmasını izlemek, aşağıdakilerden hangisinin görevidir? A) Okul müdürü B) Müdür yardımcısı C) Koordinatör psikolojik danışman D) Psikolojik danışman E) Sınıf rehber öğretmeni

    3 2) Aşağıdakilerden hangisi rehberlik anlayışının temelini oluşturan ilkelerden biri değildir? A) Öğrenci merkezlilik B) Profesyonellik C) Kurum amaç ve ihtiyaçlarına uygunluk D) Gönüllülük E) Koruyuculuk

    4 3) Bireyi çok yönlü olarak geliştirmeye dayanan psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin öğrenci açısından anlamı aşağıdakilerden hangisi olabilir? A) Çevresiyle iş birliği kurma B) Toplum beklentilerine cevap verme C) Kendini anlama ve değerlendirme D) Hedefleri yükseltme E) Kişisel sınırlarını zorlama

    5 4) Bireyin öz saygı duygularındaki eksikliğin, aşağıdakilerden en çok hangisinin sonucu olarak ortaya çıkması beklenir? A) Benlik tasarımının olumsuz gelişimi B) Çevresel faktörlerin hızlı değişimi C) Zihinsel gelişimin yetersiz olması D) Fiziksel gelişimin hızlı olması E) Aile içi ilişkilerin güçlü olması

    6 5) Yeteneklerinin altında ve üstünde ders başarı gösteren öğrencileri belirlemek aşağıdaki rehberlik servislerinden hangisinin görevidir? A) Mesleki rehberlik B) Eğitsel rehberlik C) Grup rehberliği D) Kişisel rehberlik E) Psikolojik rehberlik

    7 6) Dersleri dinlemeyen ve devamlı arkadaşlarıyla konuşan Ali ye öğretmenin gösterebileceği aşağıdaki davranışlardan hangisi rehberlik anlayışına uygun olur? A) Ali yi disiplin kuruluna bildirmek B) Sınıftaki diğer öğrencilerin Ali yle konuşmasını yasaklamak C) Ali yi okul idaresine şikâyet etmek D) Okulun psikolojik danışmanıyla, Ali için ne yapılabileceğini görüşmek E) Derste her konuştuğunda Ali ye ceza vermek

    8 7) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin en genel amacı bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir. Kendini gerçekleştirme ise bireyin tüm gizil gücünü kullanabilmesi, verimli ve mutlu olması anlamına gelmektedir. Kendini gerçekleştirmede başarılı olmuş bir bireyde, I. giriştiği tüm işlerde başarılı olma, II. insanlarla ve yaşadığı çevreyle ilgili olma, III. daima mutlu olma, IV. zamanını iyi kullanma, V. geçmişten çok geleceğe dönük olma özelliklerinden hangilerinin bulunması beklenir? A) I, II, IV B) I, IV, V C) II, III, V D) II, IV, V E) III, IV, V

    9 8) Hümanistik yaklaşımı benimsemiş ve empatik dil kullanan bir öğretmenin çok çalıştığı halde sınavda başarısız olan bir öğrencisine aşağıdakilerden hangisini söylemesi beklenir? A) Bir dahaki sefere daha dikkatli olmalısın. B) Olan olmuş, boş yere üzülmenin bir faydası yok. C) Çok çalıştığından emin olduğun için üzgünsün. D) Keşke biraz daha dikkatli davransaydın. E) Nasılsa başka sınavlar da var.

    10 9) Aşağıdakilerden hangisi davranışçı yaklaşımın temel görüşlerinden biri değildir? A) Bütün davranışlar öğrenilmiştir. B) İnsan davranışları çevresel uyarıcılar tarafından başlatılır. C) İnsan davranışlarını anlamak için gözlenemeyen etkenleri incelemek yersizdir. D) Davranışların mekanizmasını anladıktan sonra onları kontrol etmek mümkündür. E) Her insan, doğuştan kendini gerçekleştirme gizilgücüyle dünyaya gelir.

    11 10) İlköğretim ve ortaöğretimde sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri aşağıdakilerin hangisinde farklılık göstermez? A) Uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma teknikleri B) Hizmetlerin dayandığı gelişimsel özellikler C) Kullanılan ölçme araçları D) Yapılan etkinlikler E) Benimsenen ilkeler

    12 11) Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin ilköğretim düzeyindeki öğrencilerde geliştirmeyi amaçladığı özelliklerden biri değildir? A) Yeterlik duygusu B) Yüksek not alma C) Sorumluluk duygusu D) Sosyal beceriler E) Psikolojik sağlamlık

    13 12) Aşağıdakilerden hangisi okul psikolojik danışmanı için uygun bir yaklaşım değildir? A) Danışana seçeceği mesleği empoze etmek B) Danışanın içinde yaşadığı ortama uyum sağlamasına destek olmak C) Danışanın sosyal ilişkilerini geliştirmesine yardım etmek D) Danışanın kendini gerçekleştirme potansiyeline inanmak E) Danışanın zayıf ve güçlü yönlerini fark etmesini sağlamak

    14 13) Aşağıdaki öğretmen ifadelerinden hangisi iletişim engeli içermemektedir? A) Ödevini bir an önce bitirmezsen kötü olur. B) Bu dersi başarman için bir fırın ekmek yemen lazım. C) Bu dersteki durumunla ilgili konuşmak ister misin? D) Sorumluluklarını yerine getirmen gerektiğini biliyor musun? E) Niye bu dersi başaramıyorsun, anlamıyorum.

    15 14) Etkili çalışma becerilerinin geliştirilmesinde aşağıdakilerden hangisinin önemli bir rolü yoktur? A) Çalışmak için uygun bir yer ve araç gereç bulmak B) Günlük çalışma planı hazırlamak C) Her konuyu saatlik bloklar halinde çalışmak D) Yeterince çalışınca kendine bir ödül vermek E) Aylık çalışma planı hazırlamak

    16 15) Sınıfta sürekli olarak üzgün ve huzursuz görünen bir öğrenciye yardım etmek için öğretmenin aşağıdakilerden hangisini yapması en uygun olur? A) Ders sırasında, üzüntüsünün nedenini sormak B) Doktora gitmesi gerektiğini söylemek C) Anne-babasını görüşmeye çağırmak D) Rehberlik ve psikolojik danışma uzmanıyla görüşmesini sağlamak E) Öğrencinin yakın arkadaşlarından onun hakkında bilgi almak

    17 16) Okul rehberlik programlarıyla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Okul psikolojik danışmanı tarafından yürütülür. B) Öğrencilerin ihtiyaçları temel alınarak hazırlanır. C) Okuldaki tüm öğrencilere yönelik etkinlikleri kapsar. D) Rehberlik Araştırma Merkezlerine bağlı tüm okullarda aynı program uygulanır. E) Okul personelinin iş birliği içinde çalışmasını gerektirir.

    18 17) Aşağıdakilerden hangisi başkalarına yardımcı ve başkalarının ihtiyaçlarına duyarlı olan davranışlar anlamında kullanılır? A) Kendini gerçekleştiren kehanet B) Öz bilinç C) Kendini açma D) Olumlu sosyal davranış E) Bilinç dışı davranış

    19 18) Aşağıdakilerden hangisi, okul öncesi dönemde öğrencilere mesleki gelişim ihtiyaçları doğrultusunda kazandırılması hedeflenenlerden biri değildir? A) Mesleklerin belli bir eğitimle kazanıldığının farkına varmaları B) Mesleklerin her iki cinsiyet için de uygun olabileceğini kavramaları C) Her mesleğin gerekli ve önemli olduğunu anlamaları D) Kişisel ilgilerini fark etmeye başlamaları E) Kişisel yaşam biçiminin mesleki seçimlerini nasıl etkilediğini fark etmeleri

    20 19) Rehberlik hizmetlerinin sunulmasında, ilköğretim ve ortaöğretim kademeleri arasında aşağıdakilerden hangisi açısından bir farklılık gözlenmez? A) Uygulanan etkinlikler B) Kullanılan temel ilkeler C) Uygulanan bireyi tanıma teknikleri ve testler D) Yıllık ve haftalık planlar E) Kullanılan psikolojik danışma, yöntem ve teknikler

    21 20) Psikolojik danışma yardımı alan kişiye balık vermektense, balık tutmayı öğretmek, onun daha güçlü olması ve ileride ortaya çıkabilecek sorunlarını çözmede yeterli hâle gelmesi için doğru bir yaklaşımdır. Bu anlayış, aşağıdaki rehberlik ilkelerinden hangisiyle doğrudan ilişkilidir? A) Gönüllülük ilkesi B) Bireyin seçme özgürlüğü C) İnsana saygı D) Bireysel farklara saygı E) Özerklik ilkesi

    22 21) Aşağıdakilerden hangisi bir öğretmenin mesleki rehberlik kapsamında öğrencileriyle yapabileceği etkinliklerden biri değildir? A) Mesleki ilgi envanteri uygulayıp sonuçlarını öğrencilerle paylaşma B) İş yeri gezileri düzenleme C) Meslek üyelerini konuşmacı olarak sınıfa çağırma D) Öğrencilerin hayal ettikleri meslekleri sınıfta canlandırmalarını isteme E) Öğrencilerden meslekler hakkında bilgi edinip sınıfta sunmalarını isteme

    23 22) Bir psikolojik danışma oturumunda Arkadaşlarım beni dışlıyor; kendimi çok yalnız hissediyorum. diyen bir danışana danışmanın aşağıdakilerden hangisini söylemesi en uygun olur? A) Bana çocukluk yaşantılarından bahseder misin? B) Arkadaşlarının sana daha yakın davranmalarını istiyorsun. C) Bunu arkadaşlarına söylemelisin. D) Sana öyle geliyor olabilir mi acaba? E) Sence arkadaşların seni niye dışlıyor olabilir?

    24 23) Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği ne göre, okulda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için, fiziksel şartları, uygun çalışma ortamını ve araç-gereci sağlamak aşağıdakilerden hangisinin görevidir? A) Okul psikolojik danışmanının B) Okul müdürünün C) Sınıf rehber öğretmeninin D) Koordinatör psikolojik danışmanının E) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunun

    25 24) Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarında sınıf rehber öğretmenlerinin üstlenmesi gereken görevlerden biri değildir? A) Sınıf içinde etkili bir paylaşım ortamı oluşturmak B) Sınıfta psikolojik sağlığı geliştirici bir ortam yaratmak C) Öğrencilere kişiler arası ilişki kurmada model olmak D) Öğrencilerin psikolojik sorunlarını çözmek E) Öğrencilere temel sosyal becerileri kazandırmak

    26 25) Günümüz rehberlik hizmetlerinde, kişilerin gelişimini desteleyerek sorun oluşmasını önleme yaklaşımı öne çıkmaktadır. I. Anne-baba eğitimi verme II. Kişilik testleri uygulama III. Psikolojik sorunu olanlara yardım etme IV. İletişim becerileri eğitimi verme V. Bireyi tanıma araçları geliştirme Yukarıda verilen çalışmalardan hangileri, önleyici rehberlik anlayışı içinde yer alır? A) I ve III B) I ve IV C) I ve V D) II ve III E) III ve IV

    27 26) Aşağıdakilerden hangisi bir sınıf rehber öğretmeninin rehberlik etkinliklerinde uyması gereken ilkelerden biri değildir? A) Öğrencilerin özel hayatlarını açığa çıkaracak bilgilerin sınıf ortamında paylaşılmasını engellemek B) Sınıftaki tüm öğrencilere etkinliklere katılımın zorunlu olduğunu bildirmek C) Etkinlik sürecinde öğrencilerin birbirleriyle paylaşımlarının tartışmaya dönmesini önlemek D) Grup etkinliklerinde grupların ve rollerin her seferinde aynı öğrencilerden oluşmamasına dikkat etmek E) Hazırlık yapılması gereken etkinliklerde, öğrencileri önceden bilgilendirmek ve hazırlanmaları için süre vermek

    28 27) En yakın arkadaşıyla görüşmesi anne ve babası tarafından yasaklanan Meriç, öğretmenine anne ve babasıyla yaşadığı bu sıkıntıyı anlatır. Öğretmeni Meriç e aşağıdaki tepkilerden hangisini verirse onunla empati kurmuş olur? A) Annenin ve babanın mutlaka bir bildiği vardır, onların sözünü dinlemelisin. B) Anneler ve babalar bazen aşırı koruyucu bir tutum sergileyebilirler. C) Annen ve baban en yakın arkadaşınla görüşmene izin vermediği için üzgünsün. D) İleride kendi çocuğun olduğunda onları daha iyi anlayacağından eminim. E) Annenin ve babanın onaylayacağı yeni arkadaşlar bulabilirsin.

    29 28) Sınıfında öğrencileri arasında bir huzursuzluk olduğunu fark eden ve bu sorunu çözmesi gerektiğini düşünen bir öğretmen, öncelikle ne yapmalıdır? A) Okul idaresini durumdan haberdar etmelidir. B) Rehberlik servisinden yardım istemelidir. C) Öğrencilerin ailelerini okula çağırmalıdır. D) Sorunun ne olduğunu anlamaya çalışmalıdır. E) Öğrencilere sınıf kurallarını hatırlatmalıdır.

    30 29) Öğrencisinde olumlu bir benlik algısı geliştirmeyi hedefleyen bir öğretmen aşağıdakilerin hangisinden kaçınmalıdır? A) Öğrenciye karşı kabul edici davranmaktan B) Öğrencinin üstün yanlarını ona bildirmekten C) Öğrenciye davranışları için gerçekçi geri bildirim vermekten D) Öğrencinin başarılarını desteklemekten E) Öğrencinin yaşıtlarına göre eksik yönlerini bildirmekten

    31 30) Aşağıdakilerden hangisi kendini gerçekleştirme sürecinde olan bir bireyin sahip olması gereken özellikler arasında yer almaz? A) Ceyhun un güçlü olduğu yönleri kadar zayıf olduğu yönlerini de kabul etmesi B) Barış ın olayları değerlendirirken kendi deneyimlerini ön plana alması C) Deniz in kendisi ve başkaları hakkında olumlu düşüncelerinin olması D) Zehra nın kendisini gerçekçi bir gözle anlamaya çalışması E) Meriç in kendine ve çevresindekilere karşı bir mizah anlayışına sahip olması

    32 31) Bir şarkı sözünde geçen Hatasız kul olmaz, hatamla sev beni. sözleri insancıl (hümanistik) kuramın hangi kavramıyla ilişkilendirilebilir? A) Saydamlık B) Özerklik C) Psikolojik sağlamlık D) Empati E) Koşulsuz kabul

    33 32) Biyoloji uzmanı Pınar Hanım 38 yaşındadır. Bulunduğu tıp fakültesinde oldukça üretken bir öğretim elemanı olarak bilinen Pınar Hanım, Emekli olduğumda alanıma önemli katkılar yapmış biri olarak hatırlanmak istiyorum. demektedir. Pınar Hanım, bu ifadesiyle aşağıdaki ihtiyaçlardan hangisine öncelik vermektedir? A) Saygı saygınlık B) Kendini gerçekleştirme C) Güvenlik D) Bilme - anlama E) Ait olma - sevgi

    34 33) Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri kapsamında ilk ve orta dereceli okullarımızda, yılında Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde geliştirilen Kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programları uygulanmaya başlamıştır. Kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programlarının hazırlanması ya da yürütülmesine ilişkin olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Programlar hazırlanırken, okul rehber öğretmeninin (psikolojik danışman) rolü ve görevlerinden çok programın içeriği üzerinde odaklanılmıştır. B) Kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programları gelişimsel rehberlik modeline dayanmaktadır. C) Kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programı okuldaki öğretim programlarıyla bağlantılı ve etkileşim içindedir. D) Programın içeriğindeki sınıf etkinliklerinin yürütülmesinden okul rehber öğretmeni sorumludur. E) Kapsamlı psikolojik danışma ve rehberlik programı Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı değil, bu programın bir parçasıdır.

    35 34) Öğrencilerin kimi davranışları, hem onların gelişimlerini olumsuz etkileyebilir hem de öğretmeni rahatsız edebilir. Öğretmen, bu davranışlara ilişkin duygu ve düşüncelerini öğrencilerine iletebilir. Ancak bunu yaparken, öğrencilerin hazırbulunuşluğuna dikkat etmeli ve incitici bir dil kullanmaktan kaçınmalıdır. Öğretmenin bu tutumu, danışandan hız alan yaklaşımın hangi kavramıyla ilişkilendirilebilir? A) Saydamlık B) Empati C) Koşulsuz kabul D) Saygı E) Özerklik

    36 35) İkinci sınıf öğretmeni Damla Hanım ın Ali isminde aşırı hareketli, dikkatini uzun süre yoğunlaştıramayan bir öğrencisi bulunmaktadır. Damla Hanım okul rehber öğretmeninden (psikolojik danışman) yardım ister. Rehber öğretmen, Ali de dikkat eksikliği hiperaktivite davranış problemi olabileceğinden kuşkulanır. Damla Öğretmen den, Ali yi sınıfta, pencereden uzak ve tahtaya yakın bir yerde oturtmasını, ödevlerini yaptırırken sıklıkla ara vermesini ister. Bu önerilere uyan Damla Öğretmen bir süre sonra Ali nin daha iyi öğrendiğini ve dikkatinin de daha az dağıldığını fark eder. Damla Öğretmen in sınıfında gerçekleştirdiği çalışmalar rehberliğin hangi işleviyle ilgilidir? A) Duruma alışma B) Krize müdahale C) Tamamlayıcı D) Önleyici E) Ayarlayıcı

    37 36) Bülent Öğretmen son dersinde öğrencileriyle birlikte dersle ilgili bir değerlendirme yapmıştır. Bu değerlendirme sırasında, Bülent Öğretmen aşağıdaki ifadelerden hangisini söylerse, kendisini ben diliyle ifade etmiş olur? A) Demek ki, bu dönem dersin sizlere katkı getirdiğini düşünüyorsunuz, sözlerinizden bu sonuca vardım. B) Önemli olan benim ne düşündüğüm değil, sizin ne düşündüğünüz, değil mi C) Benim öğrenciliğim döneminde öğretmenlerimizi böyle eleştirmeye hiç cesaret edemezdik, sizler çok şanslısınız. D) Benim verdiğim bilgileri ve bu derste kazandığınız deneyimleri kullanırsanız başarılı olursunuz. E) Ders içeriğini çok geniş tuttuğum için yaptığınız eleştiriler karşısında haksızlığa uğradım, hayal kırıklığı yaşıyorum.

    38 37) Bir okul rehber öğretmeni (psikolojik danışman), aşağıdaki davranışlardan hangisini gösterirse, psikolojik danışma ve rehberliğin temel ilkelerinden olan gizlilik ilkesini ihlal etmemiş olur? A) Etkili bir öğretim ortamı sağlanması amacıyla öğrencilerin kişisel gelişim dosyalarındaki özel bilgileri okuldaki öğretmenlerle paylaşmak B) Sınıf rehber öğretmenine, öğrencisini daha iyi tanıyabilmesi için öğrenciyle sürdürdüğü psikolojik danışma oturumlarının içeriğine ilişkin bilgi vermek C) Uyarıcı madde kullanan öğrencileri önceden bilgilendirerek, durumlarına ilişkin ailelerine haber vermek D) Şiddete karşı önlem alınması amacıyla mağdur öğrencilerin yazdıkları otobiyografileri müdüre göstermek E) Güvenlerini zedelememek için hiçbir koşulda öğrencilere ait özel bilgileri başkalarıyla paylaşmamak

    39 38) Farklı alanlardan mezun olmuş öğretmenler rehberlik ve psikolojik danışmanlık eğitimi almadıkları halde okulların rehberlik servislerinde görevlendirilebilmektedirler. Bu türden görevlendirmelerle rehberlik servislerinde çalışan öğretmenlerin hangi problem alanında etkili olarak hizmet vermesi mümkün değildir? A) Eğitsel B) Mesleki C) Kişisel D) Yönlendirici E) Önleyici

    40 39) Fakir bir ailede dünyaya gelen Cahit Bey, ekonomik sıkıntılar yüzünden çocuk yaşta çalışmaya başlar. Bugün büyük bir servete sahip olmasına karşın Cahit Bey çocukluğundaki yoksul günlere dönmekten korkar. Bu yüzden ilerleyen yaşına rağmen işiyle ilgili ekonomik gelişmeleri anlamaya ve mesleki bilgilerini artırmaya çalışır. Maslow&#;un İhtiyaçlar Hiyerarşisine göre, Cahit Bey in yaşam biçimi öncelikle hangi ihtiyacını doyurmaya yöneliktir? A) Fizyolojik ihtiyaçlar B) Güvenlik C) Bilme anlama D) Saygı - saygınlık E) Kendini gerçekleştirme

    41 40) ÖSS ye hazırlanan lise son sınıf öğrencisi Nurten, kendisine güvenen bir kişiliğe sahip olmasına ve derslerine çok çalışmasına karşın, deneme sınavlarında bile aşırı heyecanlanarak istediği puanları elde edememektedir. Sınavlarda yaşadığı endişe yüzünden, gelecekte başarılı bir avukat olamayacağını düşünen Nurten e verilecek rehberlik yardımı öncelikle aşağıdaki problem alanlarından hangisine yönelik olmalıdır? A) Eğitsel rehberlik B) Kişisel - sosyal rehberlik C) Akran eğitimi D) Mesleki rehberlik E) Yönlendirici rehberlik

    42 41) Aşağıdaki görüşlerden hangisi rehberlik ilkelerine uygundur? A) Gönüllü olmalarını beklemek yerine, rehberlik yardımı almaları için çocukları ikna etmek gerekebilir. B) Öğrenciye acımak ya da sempati duymak empati kurulmasını engelleyebilir. C) Kararsızlık yaşamaları durumunda seçenekleri sınırlayarak öğrencilerin doğru kararlar vermeleri sağlanabilir. D) Bir okulda okul rehber öğretmeni yoksa deneyimli bir sınıf rehber öğretmeni rehberlik hizmetlerini yürütebilir. E) Okul rehber öğretmeni bir öğrencinin öğretmeniyle yaşadığı sorunları çözebilmesi için öğrencisi adına öğretmeniyle görüşebilir.

    43 42) Lise I. sınıftaki bir öğrencinin yetenek testi ve ilgi envanterinden aldığı yüzdelik puanlar aşağıda verilmiştir: Yetenek testi puanı (%) İlgi envanteri puanı (%) Sözel 62 Fen bilimleri 55 Sayısal 53 Sosyal bilimler 53 Mekanik 58 Edebiyat 70 Göz-el koordinasyonu 60 İş ayrıntısı 45 Bellek 65 Güzel sanatlar 50 Bu öğrenciye lise II. sınıfta aşağıdaki alanlardan hangisinin önerilmesi en uygundur? A) Yabancı dil B) Sosyal bilimler C) Türkçe Matematik D) Güzel sanatlar E) Fen bilimleri

    44 43) Babam borçları nedeniyle bunalıma girdi, dün de evi terk etti. Babamın başına bir şey gelirse biz ne yapacağız? diyerek ağlayan bir öğrencisine, sınıf rehber öğretmeni aşağıdakilerden hangisini söylerse empati kurmuş olur? A) Her şey yakında düzelir bak görürsün, umutlarını kaybetme. B) Üzüntünü anlıyorum, keşke elimden bir şey gelse. C) Bu zor gününüzde baban sizi terk etmemeliydi. Ancak yakında eve döneceğine inanıyorum. D) Baban yanınızda olmasa da sizleri çok sevdiğinden eminim. Keşke evi terk etmek zorunda kalmasaydı. E) Baban için endişeleniyor, ne yapacağını bilemiyorsun. Kendini çaresiz hissediyorsun.

    45 44) Ailem beni zorlukla okutuyor. Ben ise mezun olduktan sonra iş bulamayacağımdan ve ailemin beklentilerini karşılayamayacağımdan korkuyorum. Bu yüzden de kendimi derslere veremiyorum. Bu sözleri söyleyen bir öğrenciye öğretmeninin verebileceği aşağıdaki tepkilerden hangisi, kaygıya yol açan düşüncenin kaynağını araştırmaya yöneliktir? A) Bölüm değiştirmeyi hiç düşünmedin mi? B) Mezun olunca nasıl bir işte çalışmayı düşünüyorsun? C) İş bulamayacağın düşüncesine nasıl vardın? D) Derslerine çalışmadan nasıl mezun olacağını düşünüyorsun? E) Sence derslerine çalışmadığını öğrenince ailen ne düşünür?

    46 45) Hacı Bektaş-i Veli nin Biz dile ve söze değil, öze ve hâle bakarız. Özünle, gözünle, sözünle ve işinle ol. sözü, insancıl yaklaşıma göre aşağıdaki kavramlardan en çok hangisiyle açıklanabilir? A) Tutarlılık B) Empati C) Kendini gerçekleştirme D) Başarılı kimlik E) Psikolojik sağlamlık

    47 46) İnsancıl yaklaşıma göre, bireyin içinden ya da çevreden gelen her türlü uyaranı çarpıtmadan algılamasına, böylelikle kendisini anlayıp tanımasına yaşantılara açık olma, çarpıtarak algılamasına ise yaşantılara kapalı olma denilmektedir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisini söyleyen bir kişi yaşantılara kapalı olarak tanımlanabilir? A) Canım sıkılınca çarşıya çıkarım. B) Ben hiçbir şeyden korkmam. C) Diğer işleri değil de bu işi senin kadar iyi yapamam. D) Onu gördüğümde öfkeme hâkim olmaya çalışıyorum. E) Çok iyi hazırlansam sınavda kaygılanmayabilirim.

    48 47) Bazı anne babalar toplumun ideal kişi kavramını ve önemli değer yargılarını dikkate alarak çocukları için bir umu seviyesi saptarlar. Çocuklar da bu beklentilere cevap verebilmek için öz tabiatlarını yadsımaya ve bastırmaya çalışırlar. İnsancıl psikologların bu durumu aşağıdaki gerekçelerden hangisine dayanarak eleştirmeleri beklenir? A) İnsanın özü değişebilir. B) İnsanın özünde sayısız özellikler bulunur. C) İnsanların özleri birbirinden farklıdır. D) İnsanın özü aslında iyidir. E) İnsanın özündeki istenmedik özellikler köreltilebilir.

    49 48) Aşağıdaki mesleki gelişim görevlerinden hangisi bir kimsenin kendini kabulüyle yakından ilgilidir? A) Üst okullara giriş koşullarını inceleme B) İlgi duyulan meslekleri inceleme C) Meslek değerleri geliştirme D) Erişilebilir meslek hedefleri belirleme E) Meslek hedefleriyle ilgili faaliyetlere yönelme

    50 49) Fen lisesini bu yıl kazanıp farklı bir ilde öğrenim görmeye başlayan bir öğrenci sınıf rehber öğretmenine Okulda yeniyim, hiç arkadaşım yok. Oysa geldiğim yerde pek çok arkadaşım vardı. Burada herkes yeni ve birbirine yabancı. Halamlarda kalıyorum, evde yaşıtım yok. Kendimi çok yalnız hissediyorum. der. Bu sözleri söyleyen bir öğrenciye yapılabilecek en uygun yardım aşağıdakilerden hangidir? A) Psikolojik danışma almasını önerme B) Folklor, müzik gibi ders dışı faaliyetlere yöneltme C) Bir yurda taşınmasını teklif etme D) Sınıfından onun için arkadaş bulmaya çalışma E) Zamanla arkadaş edinebileceğini söyleme

    51 50) Devletin verdiği yardımlarla kız çocuklarının okula devamlarının sağlanabildiği bir bölgede yaşayan İlköğretim 6. sınıf öğrencisi Hülya, okul rehber öğretmenine, müdür yardımcısının kendisine cinsel tacizde bulunduğunu anlatır. Rehber öğretmen sayesinde olay yargıya taşınır ve aynı okulda başka öğrencilerin de tacize uğradıkları saptanır. Bunun sonucunda Hülya ile aynı sınıfta öğrenim gören bazı kız öğrencileri, aileleri okula göndermez. Bu durumu fark eden rehber öğretmen, diğer velilerde ve öğrencilerde aynı endişelerin oluşmasını istemez. Bu amaçla da veliler ve öğrencilerle yapacağı toplantılara ilişkin planlar yapar. Rehber öğretmenin velilerle yapacağı görüşmeler rehberliğin öncelikle hangi işlevine yöneliktir? A) Önleyici B) Geliştirici C) Ayarlayıcı D) Tamamlayıcı E) Uyum sağlayıcı

    52 51) İlköğretim 6. sınıf öğretmeni Rukiye Hanım, sınıfa bu yıl katılan öğrencisi Kübra nın ailesinde şiddet gördüğünü fark eder. Okul çıkışında, Rukiye Hanım Kübra ile konuşur ve okul rehber öğretmeniyle görüşmesini ister. Kübra ise bu konuda konuşmak istemez ve rehberlik servisine gitmek istemediğini söyler. Rukiye Hanım aşağıdakilerden hangisini yaparsa gönüllülük ilkesine aykırı davranmadan Kübra ya yardım etmiş olur? A) Sıra arkadaşına sorunu anlatır, ondan birlikte Kübra yı ikna etmek için yardım isteyebilir. B) Rehberlik servisine gitmezse ailesiyle konuşmak zorunda kalacağını söyleyebilir. C) Rehber öğretmenden öğrenciyle görüşmesini isteyebilir. D) Kübra yı rehberlik servisine götürüp rehber öğretmene sorunu anlatabilir. E) Kübra yı zorlamaz, sorununu anlatacağı ve rehber öğretmenle görüşmek isteyeceği güne kadar bekler.

    53 52) Aşağıdaki sorulardan hangisi bir öğrencinin duygularından söz etmesini sağlamada en etkilidir? A) Annene karşı hissettiğin bu duyguların sence kaynağı nedir? B) Sen bu durum karşısında neler hissediyorsun? C) Bu duyguların seni nasıl yıprattığının farkında mısın? D) Duygularını daha uygun şekilde açıklamanın yollarını düşündün mü? E) Nasıl bir haksızlığa uğradığını arkadaşınla tartışmayı denedin mi?

    54 53) İnsancıl yaklaşımı benimseyen öğretmenler, öğrencilerinde aşağıdakilerden hangisini geliştirmeyi amaçlar? A) Kendi duygularından çok, başkalarının duygularını anlamayı B) Sosyal beklentilere uygun davranmayı C) Mutlu ve başarılı olan kişileri model almayı D) Kendi duygu ve davranışlarının sorumluluğunu almayı E) İçgüdülerine uygun davranmayı

    55 54) Rahmetli dedemden hatıra kalan kol saatimi kaybettim, moralim çok bozuk. diyen bir öğrenciye verilebilecek aşağıdaki yanıtlardan hangisi etkili bir empatik tepkiye örnektir? A) Dedenle arandaki önemli bir bağı kaybetmiş gibisin. B) Bence bunu kendini derslere vererek unutabilirsin. C) Paniğe kapılmadan önce saati iyice aramalısın. D) Saati nerede, nasıl kaybettiğini düşünsen iyi olur. E) Saatin olmayınca vakti bilemeyeceğine üzülüyorsun.

    56 55)

    57 56)

    58 57)

    59 58)

    60 59)

    61 60)

    62 61)

    63 62)

    64 63)

    65 64)

    66 65)

    67 66)

    68 67)

    69 68)

    70 69)

    71 70)

    72 71)

    73 72) Emre, yeni başladığı Anadolu lisesinde, alanlardan kendi ilgi ve yeteneklerine uygun olanı seçmek istemektedir. Buna göre Emre ye verilmesi gereken rehberlik hizmeti hangi problem alanına uygundur? A) Kişisel rehberlik B) Eğitsel rehberlik C) Bireysel psikolojik danışma D) Bilgi toplama ve yayma E) Oryantasyon

    74 73) Bir ilköğretim okulunun bahçesinde, bir öğrenci teneffüs sırasında silahlı saldırıya uğrar. Bu sırada bahçede bulunan diğer öğrenciler olaydan psikolojik olarak etkilenir. Yaşanan bu psikolojik sorunu gidermede okul rehber öğretmeninin vermesi gereken en uygun hizmet aşağıdakilerden hangisidir? A) İyileştirme B) Krize müdahale C) Geliştirme D) Ayarlama E) Koruma

    75 74) Rehberlik anlayışına sahip bir öğretmenin aşağıdaki davranışlardan hangisini sergilemesi beklenmez? A) Öğrencileri ile olumlu bir iklim oluşturmak B) Öğrencilerin duygularına önem vermek C) Sorun yaşayan ve sorununu kendi çözemeyen öğrenciye psikolojik yardım vermek D) Öğrencilerin sahip oldukları kapasiteyi geliştirmelerine yardımcı olmak E) Öğrencilerin ilgi, yetenek ve becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler düzenlemek

    76 75) Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde sınıf rehber öğretmenlerinin görevleri arasında yer almaz? A) Rehberlik dersinde uygulanması gereken etkinlikleri öğrencilere uygulamak B) Öğrenci gelişim dosyalarının tutulmasında rehberlik servisiyle iş birliği yapmak C) Öğrenciler hakkında topladığı özel bilgileri velilerle paylaşmak D) Yıl boyunca yapmış olduğu rehberlik çalışmalarını raporlaştırarak yıl sonunda okul rehberlik servisine vermek E) Okul müdürünün vereceği rehberlik hizmetleriyle ilgili görevleri yapmak

    77 76) Okul rehber öğretmeni, ilköğretim 7. sınıf öğrencisi Duygu nun haftalık ders çalışma planını hazırlamıştır. Buna göre Duygu nun bir günlük ders çalışma planı şu şekildedir: Okul dönüşü ve dinlenme Ders tekrarı Akşam yemeği Matematik çalışma Ara Türkçe çalışma Ara Yabancı dil çalışma Ara Yatma saati Duygu nun verimli ders çalışması için hazırlanmış bu planda aşağıdaki ilkelerden hangisine uyulmamıştır? A) Birbirine benzemeyen dersler art arda yerleştirilmelidir. B) Sürekli çalışma yerine aralıklı çalışma yapılmalıdır. C) Bir günlük ders çalışma süresi, öğrencinin sınıf düzeyine uygun olarak hazırlanmalıdır. D) Çalışma süreleri, dikkat dağınıklığına yol açmayacak şekilde ayarlanmalıdır. E) Çalışma ve dinlenme saatleri, okuldan çıkış saati dikkate alınarak düzenlenmelidir

    78 77) Aşağıdakilerden hangisi üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısını azaltmada diğerlerine göre daha az etkilidir? A) Verimli ders çalışma yöntemlerine göre çalışma B) Bedeni kontrol etme ve gevşeme egzersizleri yapma C) Sınavla ilgili yanlış inanç ve düşünceleri değiştirme D) Zamanı iyi kullanma alışkanlığı kazanma E) Ders çalışırken müzik dinleme

    79 78) Derste işlenenlerin iyi öğrenilebilmesi için aşağıdakilerden hangisi etkin dinlemede önemli olan özelliklerden biri değildir? A) Dinlemeye hazırlıklı olmak B) Dinlemede okumaya benzer bir yaklaşım oluşturmak C) Konunun ana fikrini bulmaya çalışmak D) Bütün anlatılanları not etmeye çalışmak E) Derste geçen düşüncelerin yaşamla ilişkisini kurmak

    80 79) Okuduğunu anlamayla ilgili olarak yapılan bir araştırmada, üniversite öğrencilerine kısa bir metin verilmiş ve bu okudukları metne uygun bir başlık koymaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin % 17 sinin metnin kapsamına ve ana fikrine uygun başlık koyamadıkları belirlenmiştir. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi bu sonucu en iyi açıklar? A) Öğrencilerin okuma alışkanlığının yetersiz olması B) Öğrencilerin çoktan seçmeli teste yönelik çalışma alışkanlıkları C) Etkili okuma becerilerinin yetersizliği D) Okuma hızının düşüklüğü E) Metnin, öğrencilerin ilgi duymadığı bir konuda olması

    81 80) Okul bahçesinde futbol oynarken tartışan öğrenciler, tartışmayı sınıfa taşımışlar ve derste de sürdürmüşlerdir. Öğretmen, öğrencilerin birbirlerine öfke ile baktıklarının farkına varmıştır. Bu sorunu çözmek için öğretmen öncelikle aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır? A) Problemin nedenlerini araştırmak B) İlgili öğrencileri sınıftan çıkarmak C) Problemi tartışmaya açmak D) Öğrencileri barıştırmak E) İlgili öğrencileri disiplin kuruluna sevk etmek

    82 81) Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerinden değildir? A) Birey, seçme özgürlüğüne sahiptir. B) Dini, dili ve cinsiyeti ne olursa olsun her insan saygıya değerdir. C) Rehberlik faaliyetlerinde gönüllülük esastır. D) Rehberlik faaliyetleri takım çalışmasını gerektirir. E) Rehberlik faaliyetleri bütün okullarda aynı şekilde yürütülür.

    83 82) Gelişimsel rehberlik yaklaşımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) İhtiyaçlara yöneliktir. B) Kriz odaklıdır. C) Amaç yönelimlidir. D) Yaratıcı ve esnektir. E) Öğretimle kaynaştırılmıştır.

    84 83) Ailem beni hiç anlamıyor, kendimi çok yalnız hissediyorum. diyen bir öğrenciye öğretmeni aşağıdakilerden hangisini söylerse empatik bir tepki vermiş olur? A) Sence ailen seni neden anlamıyor olabilir? B) Sen yanlış düşünüyor olabilir misin? C) Çocukluğundan bahsedebilir misin? D) Bunu onlara söylemelisin. E) Ailenin sana daha yakın davranmasını istiyorsun.


    SORULAR 1. BÖLÜM
    1. Aşağıdakilerden hangisi rehberlik kavramıyla bağdaşmaz?
    A) Rehberlik sistemli bir yardım sürecidir.
    B) Rehberlik bireyin öznel dünyasına yöneliktir.
    C) Rehberlik bireyin alternatifler üretmesine yardım sürecidir.
    D) Rehberlik doğru olan bir görüşü bireye kabul ettirme söz konusudur. *
    E) Rehberlikte bireyin kendini anlaması ve değerlendirmesi yönünde yardımcı olunur.

    2.Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin amaçları içinde yer almaz?
    A) Bireyin kendisini tanımasına yardımcı olma
    B) Bireye çevresinde kendisine açık olan fırsatları görmesini sağlama
    C) Bireyin vereceği kararlarında tavsiyelerde bulunma *
    D) Bireyin çevresine uyum sağlamasında yardımcı olma
    E) Bireyin var olan gizil güçlerini geliştirmesini sağlama


    3. Maslow&#;un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre rehberliğin birincil amacı olan ve en üst basamakta yer alan ihtiyaç hangisidir?
    A) Saygı
    B) Ait olma
    C) Kendini kabul
    D) Kendini gerçekleştirme *
    E) Güvenlik

    4. Rehberlik hizmetlerinin ortaya çıkmasında aşağıdaki gelişmelerden hangisinin etkili olduğu söylenemez?
    A) Eğitimde önceliğin bireyin bilişsel gelişimine verilmesi
    B) Meslek seçiminin zorlaşması
    C) Demokratik toplumlarda bireylere tanınan seçme özgürlüğü
    D) İlerici eğitim anlayışının benimsenmesi*
    E) Akıl sağlığına verilen önemin artması

    5. Rehberliğin ilkeleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
    A) Öğrencileri her yönü ile tanımak gerekir
    B) Rehberlik hizmetlerinde gizlilik esastır
    C) Rehberlik gönüllüğe ve işbirliğine dayanır.
    D) Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
    E) Rehberlik hizmetlerinden öğrencilerin yararlanması zorunludur.*

    6. Öğrencilerin sağlık, kredi, burs, kayıt, yatılılık gibi ihtiyaçları hangi birim tarafından karşılanır?
    A) Okul Öğrenci Klüpleri
    B) Okul Aile Birliği
    C) Okul Yönetimi
    D) Okul Öğrenci Kişilik Hizmetleri*
    E) Okul Rehberlik Servisi

    7. Okul Öğrenci Kişilik hizmetleri kapsamına aşağıdaki hizmetlerden hangisi girmez?
    A) Psikolojik danışma ve rehberlik
    B) Öğrenci kayıt, kabul ve devamı
    C) Yurt, yatılılık, kredi ve burs
    D) Öğrenci ulaşımı*
    E) Özel eğitim ve özel yetiştirme

    8. Aşağıdakilerden hangisi rehberliğin temel özellikleri arasında yer almaz?
    A) Rehberlik bir süreçtir.
    B) Rehberlikte toplumun değer hükümleri çok önemlidir*
    C) Rehberlik yardımı bireye dönüktür.
    D) Rehberlik bireye yardım etme işidir.
    E) Rehberliğin esası bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir.

    9. Okul psikoloğu, doktor, sosyal hizmetler uzmanı gibi uzmanlar hangi hizmet biriminde görev yapmaktadır?
    A) Okul Öğrenci Kişilik Hizmetleri*
    B) Okul Koordinatör Rehberlik Hizmetleri
    C) Okul Yönetimi
    D) Okul Rehberlik Servisi
    E) Okul Aile Birliği


    Bireyde kazandırılmak istenilen özelliklerden hangisi rehberliğin tanımı içerisinde yer almaz?
    A) Problem çözebilme
    B) Gerçekçi kararlar alabilme
    C) Kapasitesini geliştirebilme
    D) Güvenliğini sağlayabilme*
    E) Çevresi ile dengeli ve sağlıklı uyum kurabilme

    SORULAR 2. BÖLÜM
    1. Aşağıdakilerden hangisi, bir rehberlik örgütünde bulunan başlıca servis birimlerinden değildir?
    A)Oryantasyon
    B)Yöneltme ve Yerleştirme
    C) İzleme ve Değerlendirme
    D) Araştırma ve Değerlendirme
    E) Kendini Gerçekleştirme*

    2. I- Rehberlik Hizmetlerinde öğretmenler ve yöneticilerle işbirliği içinde çalışma
    II - Yönetici ve öğretmenlerle ortak ve yeterli bir rehberlik anlayışına sahip olma.
    Yukarıda yer alan hizmetler rehberlik bölümünün hangi servis birimince gerçekleştirilmektedir?
    A) Bireyi Tanıma
    B) Psikolojik Danışma
    C) Konsültasyon *
    D) Yöneltme ve Yerleştirme
    E) Oryantasyon

    3. Okula yeni kayıt olan bir öğrenci idari katını ve ilgili müdür yardımcısını tanımamaktadır.
    Bu öğrenci ile ilk ilgilenecek olan Rehberlik servis birimi hangisidir?
    A) Oryantasyon*
    B) Yöneltme ve Yerleştirme
    C) İzleme ve Değerlendirme
    D) Bilgi Toplama ve Yayma
    E) Araştırma ve Değerlendirme

    4. I. Sağlık durumu II. Akademik Başarısı III. Benlik Tasarımı IV. İlgi ve Yetenekleri V. Kişilik Özellikleri
    Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri bireyi tanımada bilinmesi gereken özellikler arasında yer alır.
    A) III, IV, V B) II, III, IV C)V
    D) II, III, IV, V E) Hepsi*

    5. Aşağıdakilerden hangisi bireyi tanıma hizmetlerinin ilkeleri arasında yer almaz?
    A) Bireyleri tanımanın tek amacı ve gereği onların kendilerini tanımalarına yardımcı olmaktır.
    B) Okullarda tanıma hizmetleri yeni gelen öğrencileri kapsar.*
    C) Bilgiler objektif, geçerli ve güvenilir olmalıdır.
    D) Özel ve gizli olmayan bilgilerden ilgili herkes yararlanabilir.
    E) Takım halinde birlikte çalışmayı gerektirir.

    6. Bireyde var olan benlik algısını belirlemede hangi servis biriminden yararlanılır?
    A) Yöneltme ve Yerleştirme
    B) Bilgi Toplama ve Yayma
    C) Psikolojik Danışma
    D) Müşavirlik
    E) Bireyi Tanıma*

    7. Aşağıdakilerden hangisi bireyi tanımada kullanılan teknikler arasında yer almaz?
    A) Gözlem B) Olay kaydı C) Zaman Çizelgesi*
    D) Otobiyografi E) Dereceleme ölçekleri

    8. Okullarda gerçekleştirilen psikolojik danışma uygulamaları hangi problem alanında yoğunlukla kullanılmaz?
    A) Öğrencilerin başarısızlık ve öğrenme güçlükleri
    B) Geleceğe dönük öğrenim ve meslek seçme planları
    C) Kişisel ve sosyal problemler
    D) Çevreye uyum ile ilgili problemler*
    E) Aile ile ilgili problemler

    9. Bireyin karar verme ve problem çözme ihtiyaçlarını karşılayarak gelişim ve uyumunu sürdürmesine yardımcı olmak amacı ile yüz yüze görüşme yapılması hangi rehberlik hizmeti kapsamı içine girer?
    A) Psikolojik Danışma*
    B) Müşavirlik
    C) Bireyi Tanıma
    D) Bilgi Toplama ve Yayma
    E) Konsültasyon

    İnsanın doğuştan getirdiği potansiyellerinden çok sonradan kazanılanların insan yaşamı için daha önemli olduğunu savunan psikolojik danışma kuramı hangisidir? A) Psikoanalitik B) Bilişsel* C) Varoluşçu
    D) Davranışcı E) Gelişimsel

    Kendini Gerçekleştirmiş bireyin özellikleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
    A) Kendi potansiyellerine güvenir
    B) Kendini, başkalarını ve doğayı olduğu gibi kabul eder
    C) İyi bir espri anlayışı vardır
    D) Üst düzeyde bir zekaya sahiptir*
    E) Başkalarını ve kendini takdir edebilir

    SORULAR 3. BÖLÜM
    1. Aşağıdakilerden hangisi grup rehberliği ile grupla psikolojik danışma arasındaki farklardan biri değildir?
    A) Grup rehberliğinde bireylere kendilerine ilişkin konularda bilgi verilirken, grupla psikolojik danışmada kişinin kendini anlamasına ve kabul etmesine yardım edilir.
    B) Grup rehberliği zihinsel, grupla psikolojik danışma ise duyuşsal bir süreçtir.
    C) Grup rehberliği bireylerin dışında var olan olgularla grupla psikolojik danışma ise bireylerin yaşantıları, duyguları ve düşünceleri ile ilgilenir.
    D) Grup rehberliğinde öğrencilerin bazıları öğrenme sürecinin dışında kalırken grupla psikolojik danışmada grup üyelerinin etkileşime bizzat katılmaları şarttır.
    E). Grup rehberliği ancak uzman tarafından yürütülürken grupla psikolojik danışma tüm öğretmenler tarafından yürütülebilir. *

    2. Korunmaya muhtaç çocuklara, yaşlılara ve özürlü bireylere yönelik psikolojik danışma hizmetleri hangi kurumlarda yürütülür.
    A) Sosyal Yardımlaşma
    B) Eğitim
    C) Sağlık
    D) Endüstri
    E) Vakıf*

    3. Okul öncesi dönemi çocuğuna yönelik kişisel rehberlik alanında gelişim dönemi özelliklerine uygun olarak aşağıdaki hizmetlerden hangisinin verilmesi uygun değildir?
    A) Kendini anlaması ve keşfetmesi,
    B) Güçlü ve sınırlı yönlerini kavraması,
    C) Karar verme becerisi kazanması
    D) Soyut düşünebilmesi*
    E) Duygularını ifade edebilmesi

    4. I. Yönergeleri izleme
    II. Not tutma
    III. Hızlı ve etkili okuma
    funduszeue.info verme
    V. Etkin çalışma yöntemlerini kavrama
    Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri Ortaöğretim düzeyi öğrencilerinin eğitsel rehberlik alanında kazanması gereken davranışlardandır?
    A)I, II, V B) II, III, V C) I, II, III
    D)I, II, III, V E) Hepsi*

    5. Öğrencilere meslekleri tanıması ve vücutlarında meydana gelen fizyolojik değişimleri kabullenmeleri konusunda rehberlik etkinlikleri düzenlenmesine karar verilmiştir. Söz konusu etkinlikler hangi öğretim kademesinde ki öğrencilere uygulanmalıdır?
    a. Okulöncesi eğitim
    b. İlköğretim
    c. Ortaöğretim*
    d. Yükseköğretim
    e. Açık öğretim

    6. Uyuşturucu ve madde bağımlılığının zararları hakkında İlköğretim I. Kademe öğrencilerine yönelik rehberlik etkinlikleri düzenlenmiştir. Burada rehberliğin hangi işlevi gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır?
    A) Önleyici*
    B) Ayarlayıcı
    C) Geliştirici
    D) Uyum Sağlayıcı
    E) Tamamlayıcı

    7. Rehberlik hizmetleri ilk kez hangi alanda verilmeye başlanmıştır?
    A) Eğitsel
    B) Mesleki*
    C) Ayarlayıcı
    D) Geliştirici
    E) Kişisel-Sosyal

    8. Sınavlarda heyecanlandığını ve stresle başa çıkamadığı için başarısız olduğunu belirterek yardım isteyen öğrenciye hangi alanda rehberlik hizmeti verilir?
    A) Tamamlayıcı
    B) Eğitsel *
    C) Kişisel-Sosyal
    D) Mesleki
    E) Geliştirici

    9. İş ve İşçi Bulma Kurumuna ziyaret düzenlenerek meslekler, özellikleri ve alınma koşulları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesine yönelik yapılan geziler hangi rehberlik hizmetleri alanı içine girer?
    A) Geliştirici
    B) Eğitsel
    C) Tamamlayıcı
    D) Mesleki*
    E) Kişisel-Sosyal

    Ailevi sorunları nedeniyle okula devamsızlık yapan öğrenciye yönelik yapılacak hangi rehberlik hizmeti uygun olur?
    A) Uyum Sağlayıcı
    B) Eğitsel
    C) Kişisel-Sosyal*
    D) Mesleki
    E) Önleyici

    Öğrenciyi meslek alanına yönlendirmede bireyin hangi özelliklerini bilmek gerekli değildir?
    A) Fiziksel Özelliklerini
    B) Özel Yetenek ve ilgilerini
    C) Değer yargılarını*
    D) Okul dışı yaşantılarını
    E) Ailevi durumunu

    I. Mesleğin kazanç durumu
    II. Mesleğin gerektirdiği faaliyetler
    III. İşverenin nitelikleri
    IV. Mesleğe giriş koşulları
    V. Meslekteki çalışma süresi
    Yukarıdakilerden hangisi rehber öğretmenin meslek alanlarını incelerken bilinmesi gereken özelliklerdendir?
    A) I, II, III
    B) II, IV
    C) I, II, III, IV
    D) I, II, IV*
    E) II, III, IV, V

    Uygulanılan mesleki rehberlik etkinliklerinden sonra öğrencide gelişmesi beklenen mesleki gelişim görevleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
    A) Olumlu benlik algısı geliştirme*
    B) Meslekleri keşfetme ve tanıma
    C) Toplum yaşamında çalışmanın önem ve gereğinin farkına varma
    D) Serbest zamanlarını değerlendirme alışkanlıkları geliştirme
    E) İş yaşamı ve çalışmaya ilişkin olumlu tutumlar geliştirme

    Okulunda mesleki rehberlik etkinliklerini düzenlerken okul öncesi dönem öğrencilerini de kapsayan bir program hazırlayan rehber öğretmen hangi mesleki rehberlik ilkesine dikkat etmiştir?
    A) Her birey tek ve benzersizdir
    B) Bireye kendini anlama ve keşfetme imkanı verilmelidir
    C) Bireyin kendini olduğu gibi kabul etmesi sağlanmalıdır
    D) Karar verme stratejileri kazandırılmalıdır
    E) Mesleki gelişim bir süreçtir*

    Meslek seçiminin yaşam boyu süren bir süreç olduğunu hangi kuramcı söylemiştir?
    A) Super
    B) Ginzberg*
    C) Roe
    D) Holland
    E) Maslow
    Roe mesleki rehberlik alanında kuramını geliştirirken kimden etkilenmiştir?
    A) Parsons
    B) Holland
    C) Maslow*
    D) Ginzberg
    E) Super

    İnsanları benzerliklerine göre altı kişilik tipine yerleştiren kuramcı hangisidir?
    A) Holland*
    B) Roe
    C) Super
    D) Ginzberg
    E) Parsons

    Bireyin meslek seçiminde psikolojik ihtiyaçların karşılamasını ölçüt aldığını savunan görüş aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Super&#;ın Benlik Kuramı
    B) Psikoanalitik Kuram
    C) Holland&#;ın Kişilik Kuramı
    D) Roe&#;nin İhtiyaç Kuramı*
    E) Ginzberg&#;in Gelişim Kuramı

    SORULAR 4. BÖLÜM
    1. Bireyin psikolojik ihtiyaç ve değerlerini, normal ve normal olmayan kişilik özelliklerini ölçmek isteyen öğretmenin hangi ölçme aracına uygulaması doğru olur?
    A) Zeka Testi
    B) Otobiyografi
    C) Kişilik Testi*
    D) Başarı Testi
    E) Yetenek Testi

    2. Öğrencileri ile ilgili bilgi toplayarak onları uygun mesleki alanlara yönlendirmek isteyen öğretmen hangi ölçme aracını kullanırsa amaca uygun bilgi edinebilir?
    A) Başarı Testi
    B) Problem Tarama Envanteri
    C) Yetenek Testi*
    D) Kişilik Testi
    E) Zeka Testi

    3. Bireye kendisine gösterilen mürekkep lekelerinden oluşmuş şekillerin neleri çağrıştırdığı sorularak alınan tepkilere göre kişiliği hakkında bilgi edinme amacıyla kullanılan ölçme aracı hangisidir?
    A) İlgi envanteri
    B) Uyum envanteri
    C) Kişilik envanteri
    D) Zeka testleri
    E) Projektif kişilik testleri*

    4. Öğrencilerinden bazılarının ders başarılarında ki düşüşü ve yüksek devamsızlıkları üzerine problem tarama envateri uygulama kararı alan öğretmenin öncelikli amacı nedir?
    A) Araştırma
    B) Sebebi ortaya çıkarma*
    C) İhtiyaçları saptama
    D) Yordama
    E) Değerlendirme

    5. Gözlem tekniğinin geçerlik ve güvenirliğini aşağıdaki etkenlerden hangisi düşürmez?
    A) Gözlemcinin tutumları
    B) Gözlenen bireyin farkında olması
    C) Gözlemcinin beklentileri
    D) Gözlenen ortamın doğal olması*
    E) Gözlemcinin değer yargıları

    6. I. Gözlem yapmadan önce bireyin hangi özelliğinin inceleneceği belirlenmeli.
    II. Gruplar halinde gözlem yapılmalı
    III. Kritik davranışlar gözlenmeli
    IV. Gözlem öncesi bireye bilgi verilmeli
    Gözlem sonuçlarının yüksek düzeyde geçerli ve güvenilir olmasını isteyen öğretmen yukarıdakilerden hangisi ya da hangilerine dikkat etmelidir?
    A) I, II B) I, II, III
    C) Yalnız II D) I, III*
    D) Hepsi

    7. Öğrencilerin, birbirlerini ve kendilerini nasıl gördüklerini, gerçekçi bir şekilde değerlendirip değerlendirmediklerini ortaya çıkarmayı amaçlayan öğretmen için sınıf içinde hangi tekniği uygulaması doğru olur?
    A) Kimdir Bu?*
    B) Sosyometri
    C) Otobiyografi
    D) Anekdot
    E) Problem Tarama Listesi

    8. Psikolojik danışma etkinliği sürecinde çözüm ve alternatiflerin üretilmesi hangi basamağın içinde yer alır?
    A) Teşhis-tanı*
    B) Analiz
    C) Prognoz
    D) Sentez
    E) İzleme

    9. Bazı öğrenciler, bulundukları grup içerisinde huzursuz ya da yalnız olabilirler. Böyle bir durum, öğrencinin okuldan soğumasına neden olabilir. Bu tür konumda olan öğrencilerin belirlenmesinde hangi tekniğin kullanılması uygundur?
    A) Anket
    B) Problem Tarama Listesi
    C) Kimdir Bu?
    D) Sosyodrama
    E) Sosyometri*

    Uyguladığımız ölçme aracı aynı gruba belli aralıklarla uygulandığında farklı sonuçlar veriyorsa bu ölçme aracının hangi özelliğinin düşük olduğunu gösterir?
    A) Geçerlik
    B) Güvenirlik*
    C) Kullanışlılık
    D) Uyumluluk
    E) Yordayıcılık

    Sınıf içinde uygulanılan ilgi envanteri verilen süre içinde hiçbir öğrenci tarafından tamamlanamamış ve öğrencilerin dikkatini dağıtacak kadar uzun ise ölçme aracı hangi özelliğinin yetersizliğinden dolayı kullanıma uygun değildir?
    A) Güvenirlik*
    B) Yordayıcılık
    C) Geçerlik
    D) Kullanışlılık
    E) Uyumluluk

    Uygulanılan problem tarama listesinden sonra bir öğrencide ailevi sorunların yoğunluk kazandığı belirlenmiştir. Bu sorunların çözümü için rehberlik servisi olarak aşağıdaki tekniklerden hangisine başvurmalıdır?
    A) Psikolojik danışma
    B) Vaka incelemesi
    C) Veli konferansı*
    D) Sosyodrama
    E) Gözlem

    SORULAR 5. BÖLÜM
    1. Aşağıdakilerden hangisi Rehberlik Hizmetleri Okul Yürütme Kurulu üyeleri içinde yer almaz?
    A) Sınıf Rehber Öğretmenleri
    B) Okul-Aile Birliği Temsilcisi
    C) Disiplin Kurulu Temsilcisi
    D) Okul Müdürü
    E) Okul Öğrenci Temsilcisi*

    2. Okul rehberlik hizmetlerinden birinci dereceden sorumlu olan rehberlik görevlisi kimdir?
    A) Koordinatör Rehber Öğretmen
    B) Okul Müdürü*
    C) Sınıf Rehber Öğretmenleri
    D) İlçe Milli Eğitim Müdürü
    E) Psikolog

    3. Okul Rehberlik Hizmetleri sürecinde aşağıdakilerden hangisi okul müdürünün görevleri arasında yer almaz?
    A) Rehberlik hizmetleri okul yürütme kuruluna başkanlık etmek
    B) Okuldaki rehberlik çalışmalarına doğrudan katılmak*
    C) Koordinatör rehber öğretmen görevlendirmek
    D) Rehberlik plan ve programlarını onaylayarak RAM&#;ne göndermek
    E) Okulun yıllık rehberlik programının hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak

    4. Okul rehberlik hizmetleri bürosu ile okul yönetimi arasındaki eşgüdüm hangi görevli tarafından sağlanır?
    A) Müdür Yardımcıları
    B) Okul-Aile Birliği Başkanı
    C) Rehber Öğretmenler
    D) Koordinatör Rehber Öğretmen*
    E) Disiplin Kurulu Başkanı

    5. Nakil gelen öğrenci toplu dosyaları hangi rehberlik görevlisi tarafından incelenir ve değerlendirilir?
    A) Sınıf Rehber Öğretmenleri*
    B) Okul Müdürü
    C) Rehberlik hizmetlerinden sorumlu Müdür Yardımcısı
    D) Koordinatör Rehber Öğretmen
    E) Müdür Baş Yardımcısı

    6. Öğrencilerin eğitici kol çalışmalarına etkin bir şekilde katılmalarının sağlanmasından hangi rehberlik görevlisi sorumludur?
    A) Sosyal Hizmetler uzmanı
    B) Ders öğretmenleri
    C) Sınıf Rehber Öğretmenleri*
    D) Okul Rehber Öğretmenleri
    E) Koordinatör Rehber Öğretmen

    7. Dersin işleyişini bozacak düzeyde sınıfta uygunsuz davranışlar gösteren öğrenci için sınıf öğretmeni öncelikle hangi birime başvurmalıdır?
    A) Okul Rehberlik Servisine*
    B) Okul Disiplin Kuruluna
    C) Okul İdaresine
    D) Velisine
    E) Rehabilitasyon Merkezine

    8. Öğrenciye yönelik bilgilerin toplu dosyalara işlenmesinde hangi rehberlik görevlileri birlikte çalışır?
    A) Sınıf Rehber Öğretmeni-Okul Rehber Öğretmeni*
    B) Okul Müdürü-Sınıf Rehber Öğretmeni
    C) Koordinatör Rehber Öğretmen-Okul Rehber Öğretmeni
    D) Rehberlik Servisinden Sorumlu Müdür Yardımcısı-Sınıf Rehber Öğretmeni
    E) Sınıf Rehber Öğretmeni-Disiplin Kurulu Başkanı

    9. Rehberlik Hizmetleri Okul Yürütme Kurulu eğitim-öğretim süresi içinde yılda en az kaç kere toplanır?
    A) Bir
    B) İki*
    C) Üç
    D) Dört
    E) Beş

    Aşağıdakilerden hangisi Okul Rehber Öğretmenin görevleri arasında yer almaz?
    A) Öğrencilerin genel ve özel yetenekleri hakkında bilgi toplamak
    B) Rehberlik programının uygulanışında sınıf rehber öğretmenine yardım etmek.
    C) Danışmanlık yaptığı öğrencilerin uyum ve gelişimlerin takip etmek
    D) Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulunu kurmak*
    E) Okulun öğretim programları, mevzuat ve değişikliklerinin öğrencilere duyurulmasını sağlamak

    Tüm KPSS Rehberlik Ders Notlarına Ulaşmak İçin Tıklayınız 

    nest...

    çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası