Bu araştırmada ilkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi değerlendirme modelinden faydalanılarak tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri tabakalama örneklem ile seçilen Türkiye'nin yedi bölgesindeki 14 ilde ikinci sınıf İngilizce dersine giren öğretmenden ölçek yoluyla toplanmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde öğretmenlere ilişkin demografik bilgiler, betimsel istatistikler kullanılarak, ikinci bölümünde ölçek maddelerine ilişkin öğretmen görüşleri yordayıcı istatistikler kullanılarak çözümlenmiştir. Üçüncü bölümde yer alan açık uçlu sorular ise betimsel analiz yoluyla incelenmiştir. Araştırma bulguları öğretmenlerin programın kazanım ve içerik ve öğrenme-öğretme süreci ve çevresel boyutun gerçekleşme durumunu yeterli düzeyde ancak ölçme ve değerlendirme boyutunu yetersiz düzeyde bulduklarını göstermiştir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerinde bölgeler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin programın tüm boyutlarına ilişkin görüşleri diğer bölgelerde yaşayan öğretmenlerden anlamlı derecede olumsuz bulunmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun yeni uygulanmaya başlanan programa ilişkin hizmetiçi eğitim almadıkları ve ilkokul ikinci sınıf İngilizce dersine alan dışı giren birçok öğretmen olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen görüşlerinde mezun olunan yükseköğretim programına göre programın tüm boyutlarında İngilizce öğretmenliği ve diğer İngilizce bölümlerinden mezun programlarından mezun olan öğretmenlerin görüşlerine göre anlamlı düzeyde daha olumlu olduğu saptanmıştır
The research aimed to evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum. The study was designed as a descriptive survey study by utilizing illuminative curriculum evaluation model. The research data were collected via a scale from teachers teaching 2nd grade classes in 14 cities of seven regions in Turkey selected through stratified sampling. In the first part of the scale, the demographic information related to teachers were analyzed through descriptive statistics and in the second part of the scale teachers’ views regarding the scale items were analyzed via inferential statistics. The open-ended questions in the third part of the scale were analyzed via descriptive analysis. The research findings indicated that teachers found the realization of aim and content dimension and learning-teaching process and contextual dimension sufficient; however, teachers believed the realization of measurement and assessment dimension was insufficient. Furthermore, statistically significant differences were found between regions according to teachers’ opinions related to the curriculum. Teachers working in South East and Eastern Anatolia regions had significantly negative views than the teachers working in other regions of Turkey regarding all the dimensions of the scale. Besides, it was found out that most of the teachers did not receive any in-service training about the new curriculum and many teachers from different fields taught primary school second grade English classes. Also, teachers who were graduates of English language teaching and other English departments had significantly positive views than teachers who graduated from another higher education program with regard to all dimensions of the scale
Tam Metin
APA | ÖZÜDOĞRU F, ADIGÜZEL O (). İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 10(11), - |
Chicago | ÖZÜDOĞRU FATMA,ADIGÜZEL OKTAY CEM İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 10, no (): - |
MLA | ÖZÜDOĞRU FATMA,ADIGÜZEL OKTAY CEM İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol, no, , ss - |
AMA | ÖZÜDOĞRU F,ADIGÜZEL O İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). ; 10(11): - |
Vancouver | ÖZÜDOĞRU F,ADIGÜZEL O İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). ; 10(11): - |
IEEE | ÖZÜDOĞRU F,ADIGÜZEL O "İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 10, ss - , |
ISNAD | ÖZÜDOĞRU, FATMA - ADIGÜZEL, OKTAY CEM. "İLKOKUL 2. SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 10/11 (), |
Ölçek Çeşidi
Geliştirme
Kaynak Türü
Makale
Kaynak/Referans
Ocak, G. Küçükçınar, A. ve Karakuyu A. (). Ortaokul Öğrencileri İçin İngilizce Dil Becerileri Kullanım Öz Yeterlik Ölçeği
Geliştirme Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(40), funduszeue.info
Geliştiren/Uyarlayan
Akın KARAKUYU, Ali KÜÇÜKÇINAR, Gürbüz OCAK
Yıl
Kaynak Adı
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN İNGİLİZCE DİL BECERİLERİ ÖZ YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Dergi
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt
15
Sayı
40
Link:
funduszeue.info
Dosyalar
Makale
PDF
Kullanım İzni
Dizinde yer alan e-posta adresi TOAD ekibi tarafından açık kaynaklardan eklenmiştir. Dizinde sorumlu yazar e-postası yer almıyorsa veya dizinde yer alan e-postadan geri dönüş alamıyorsanız başka kaynaklardan diğer e-postalarına ulaşarak izin almanızı öneririz.
DOI
funduszeue.info
Sorumlu Yazar
Akın KARAKUYU
İletişim
[email protected]
Kimlere Uygulanabilir
Yaş arası Ortaokul Öğrencileri
Derecelendirme
5li likert
Ölçek Puanlaması
-
Ölçek Değerlendirmesi
-
Geçerlik
-
Güvenirlik
-
Kullanılan Araştırmalar
funduszeue.info
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası