şehit hasan altın orta okulu / ANKARA MAMAK Şehit Hasan Altın Ortaokulu Hakkında

Şehit Hasan Altın Orta Okulu

şehit hasan altın orta okulu

1 T.C. MAMAK KAYMAKAMLIĞI ŞEHİT HASAN ALTIN ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI 1

2 2

3 SUNUŞ Eğitim öğretimin en yüksek seviyelerini hedefleyen Şehit Hasan Altın Ortaokulu Müdürlüğü yıllarını kapsayan çalışmalarında daha önce hedeflenen alternatiflere zemin hazırlayarak çocukları ve gençleri öğrenci merkezli alan eğitim anlayışı ile hayata hazırlama gayreti içinde olacaktır. Bilginin toplanması, işlenmesi, aktarılması, kullanılması ve yeni bilgi üretimine yönelik her alanda bilgi ve iletişim teknolojisinde değişimlerin yaşandığı yeni bir dönem içerisinde yaşıyoruz. Bu dönemin özelliği toplumsal hayatımızdaki genel değişikliklere paralel olarak eğitim anlayışında da bazı değişimleri zorunlu kılmasıdır. Eğitim amaçlarında, eğitim programlarının içeriklerinde köklü yenilikler ve bir dizi dönüşümleri planlamak gelişen çağa uygun olarak bir zorunluluk halinde karşımıza çıkmaktadır. Atatürk, Eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin hakiki kurtuluşu ancak bu surette olur. sözleri ile eğitime verdiği önemi açıkça belirtmiştir. Şehit Hasan 3

4 Altın Ortaokulu Müdürlüğü olarak eğitimin tüm alanlarındaki gelişmeleri takip etmek, öğrencilerimizin iyi insan, iyi meslek adamı ve iyi bir vatandaş olarak yetişmelerinin yanında çevreleriyle ve dünya ile rekabet edebilme becerisini kazanmaları için olanca gücümüzle çaba sarf etmekteyiz. Çünkü çağımızda bireysel, toplumsal ve evrensel gelişimin temel boyutunu eğitim oluşturmaktadır. İşte bütün bu anlayışla Şehit Hasan Altın Ortaokulu olarak Stratejik Planımızı hayata geçirmiş bulunmaktayız Stratejik gelişim planı tüm paydaşların katlılmı ile hazırlanmıştır.okulumuzda sosyal faaliyetler düzenli bir şekilde yürütülmektedir eğitim öğretim yılında Tübitak 4006 bilim fuarımız faaliyete geçmiş ve öğrenciler bilimsel alanda kendi buluşlarını sergilemişlerdir. Kickboksta Avrupa ikinciliğimiz vardır. Yine halk oyunlarında okulumuz aktif olarak faaliyet göstermektedir.ilçe çapında yapılan İstiklal marşının en iyi okunması yarışmasında okulumuz birinici olmuştur.ayrıca Teknoloji tasarım, Görsel Sanatlar ve Sosyal Bilimler alanında sene sonu sergisinde öğrencilerimiz kendi yaptıkları eserler sergilenmiştir.tiyatro kulübümüz yıl sonunda çok amaçlı salonumuzda çeşitli çocuk oyunları sergilemektedir. Taekwondo yıldızlarda Türkiye birinciliğimiz vardır stratejik planımız okul gelişim planı çerçevesinde her yıl güncellenmektedir.bu satratejik plan katılımcı yöntemlerle 5 yıl için hazırlanmıştır.her yıl için gelişim planı hazırlanacaktır. 4

5 İÇİNDEKİLER SUNUŞ 3 İÇİNDEKİLER 5 BÖLÜM I: GİRİŞ VE PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 6 BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 8 OKULUN KISA TANITIMI 8 OKULUN MEVCUT DURUMU: TEMEL İSTATİSTİKLER 9 PAYDAŞ ANALİZİ 15 GZFT (GÜÇLÜ, ZAYIF, FIRSAT, TEHDİT) ANALİZİ 22 GELİŞİM VE SORUN ALANLARI 25 BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER 28 MİSYONUMUZ 28 VİZYONUMUZ 28 TEMEL DEĞERLERİMİZ 28 BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER 29 TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM 29 TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI 32 TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE 36 BÖLÜM V: MALİYETLENDİRME 40 BÖLÜM VI: İZLEME VE DEĞERLENDİRME 40 5

6 BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır. Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir. STRATEJİK PLAN ÜST KURULU Üst Kurul Bilgileri Ekip Bilgileri Adı Soyadı Unvanı Adı Soyadı Unvanı EROL DEMİRYÜREK Okul Müdürü HAVVA ESEN Okul Müdür Yardımcısı METİN YAMAN Okul Müdür RABİA NUR BALCI Bilişim Öğretmeni Yardım. DOĞAN GÜLNUR BAŞAK Bilişim Öğretmeni HATİCE AKŞAM Fen Bilimleri Öğrt. SEVDA KIZILPINAR Okul Aile Birliği TAMER ALTIOK Öğrenci Velisi Bşk. NURAY ÖZKAN Okul Aile Birliği SELMA DEMİREL Öğrenci Velisi Yönetim Kurulu Üyesi ŞEYDA TAŞARSU BENLİ Türkçe Zümre Başkanı ERSİN ÖGET Matematik Zümre Baş. HATİCE AKŞAM Fen Bilimleri Züm.Bşk. YASEMİN ÇETİNKAYA Sosyal Bilgiler Züm.Bşk. 6

7 ŞERİFE GÜNAŞTI ALİ UĞRAŞ ÖZKAN DİDİN ERKAN SARITAŞ ESRA HANER İngilizce Züm.Bşk. Görsel Sanat. Züm.Bşk. Din Klt.Ah.Bil. Züm.Bşk Beden Eğitimi Züm.Bşk. Müzik Zümre Başkanı 7

8 BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir. Okulun Kısa Tanıtımı Şehit Hasan Altın Ortaokulu 15 Temmuz şehidimiz Hasan Altından adını almıştır Yozgat doğumlu üç çocuk babası Hasan Altın Petrol Ofisi Genel Müdürlüğü İş Hizmetleri Şube Müdürü olarak görev yapmış ve emekli olmuştur. 60yaşında 16 Temmuz 2016 yılında şehit edilmiştir. Kabri Ankara Mamak Ortaköy mezarlığındadır sıralarında tankları durdurmak için bir tankın üzerine çıktı. O esnada tankın kapağını açan bir asker tarafından vuruldu. Ameliyata alındı ve ertesi gün saat de şehit oldu. Hayatını vatanına ve milletine adayan,ömrünü vatanına hizmet etmek için geçiren vatanseverlerden biri olan Hasan Altını rahmetle anıyoruz. 8

9 Okul, yılında yeni binada eğitim-öğretime başlamıştır. O yıl on tane beşinci sınıf ve bir tane yedinci sınıf, bir tanede altıncı sınıf olmak üzere on iki şube ve 450 öğrenci öğrenimini sürdürmüştür. Okul yapımına 2015 yılında başlanmış ve 2016 yılında bitirilmiştir. Okul, eğitim-öğretim yılı i hizmete girmiştir. Okul ilk mezununu eğitim-öğretim yılında vermiş, 20 erkek ve 18 kız öğrenci olmak üzere 38 öğrenciye diplomaları törenle dağıtılmıştır. Okul eğitim-öğretime açıldığı günden itibaren tam gün eğitime devam etmiştir. İlk yıllarında okulumuz 12 derslikli olarak eğitim öğretime başlamıştır. İlk açıldığında Nurettin Topçu olarak ismi verilen okulumuzun adı Şehit Hasan Altın Ortaokulu olarak değiştirilmiştir. Halen okulumuz 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 48 öğretmen, 5 hizmetli ve 1 güvenlik görevlisi ile eğitim öğretime devam etmektedir eğitim öğretim yılında ana sınıfında 6 şube 140 öğrenci, 5.sınıflarda 9 şube 281 öğrenci, 6.sınıflarda 9 şube 274 öğrenci, 7. Sınıflarda 13 şube 405 öğrenci 8.sınıflarda 3 şube 101 öğrenci olmak üzere toplamda 1201 öğrenci ile eğitim öğretime devam etmektedir.2019 Tekwando yıldızlar şampiyonasında birinci olmuştur. Kickboksta Avrupa birinciliğimiz vardır.ilçe çapında düzenlenen okullar arası istiklal marşı okuma yarışmasında okulumuz birinci olmuştur.okulumuzda düzenlenen etkinliklere velilerimiz de katılmaktadır.velilerimiz Mamak Halk Eğitim Merkezinin açtığı mesleki kurslara da katılmaktadır.sosyal etkinlikleri velilerimiz desteklemektedir. Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler Okul Künyesi Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır. 9

10 Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi İlçesi:MAMAK İli: ANKARA Coğrafi Konum Telefon Numarası : Faks Numarası: e- Posta Adresi: sehithasanaltinortaokulu@ gmail.com Web sayfası adresi: Sehithasanaltinorta okulu.meb.k12.tr Kurum Kodu: Öğretim Şekli: İkili (Tam Gün/İkili Eğitim) Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 2016 Toplam Çalışan Sayısı 51 Öğrenci Sayısı: Kız 596 Kadın 31 Erkek 604 Öğretme n Sayısı Erkek 12 Toplam 1201 Toplam 43 Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı :30 Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı :30 Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı :28 Şube Başına 30 dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı 15 Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi 5 Yıl 10

11 Çalışan Bilgileri Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir. Çalışan Bilgileri Tablosu Unvan* Erkek Kadın Toplam Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı Sınıf Öğretmeni Branş Öğretmeni Rehber Öğretmen İdari Personel Yardımcı Personel Güvenlik Personeli 1 1 Toplam Çalışan Sayıları Okulumuz Bina ve Alanları Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır. Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler Okul Bölümleri Özel Alanlar Var Yok Okul Kat Sayısı 6 Çok Amaçlı Var Salon Derslik Sayısı 18 Çok Amaçlı Saha Yok Derslik Alanları (m2) 90 Kütüphane Var Kullanılan Derslik Sayısı 18 Fen Laboratuvarı Var Şube Sayısı 34 Bilgisayar Var Laboratuvarı İdari Odaların Alanı (m2) 40 İş Atölyesi Yok 11

12 Öğretmenler Odası (m2) 170 Beceri Atölyesi Yok Okul Oturum Alanı (m2) 841,93 Pansiyon Yok Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) 5200 Okul Kapalı Alan (m2) 841,93 Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam 70 alan (m 2 ) Kantin (m2) 12 Tuvalet Sayısı 16 Diğer (.) Sınıf ve Öğrenci Bilgileri Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir. SINIFI Kız Erkek Toplam Anasınıfı /A Anasınıfı/B Anasınıfı/C Anasınıfı/D Anasınıfı/E Anasınıfı/F A B C D E F G H I

13 6-A B C D E F G H I A B C D E F G H I J K L A B C TOPLAM Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir. Teknolojik Kaynaklar Tablosu 13

14 Akıllı Tahta Sayısı 5 TV Sayısı Masaüstü Bilgisayar Sayısı 3 Yazıcı Sayısı 9 Taşınabilir Bilgisayar Sayısı Fotokopi Makinesi Sayısı 1 Projeksiyon Sayısı 5 İnternet Bağlantı Hızı Gelir ve Gider Bilgisi Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir. Yıllar Gelir Miktarı Gider Miktarı , , ,83 14

15 PAYDAŞ ANALİZİ Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır. OKUL MÜDÜRÜ OKUL AİLE BİRLİĞİ BAŞKANI ÖĞRETMEN KURULLARI OKUL MÜDÜR YARDIMCISI ZÜMRE VE KURULLAR OKUL MÜDÜR YARDIMCISI Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir: Öğretmenlere 50, öğrencilere 180, velilere 180 anket dağıtılmıştır.bu anketlerden geri dönen öğretmen 25, öğrenci 100, veli 100 dür. Öğrenci anketlerine göre okulumuzun olumlu yönleri: 1.Güvenilirlik 2. Eğitim öğretim faaliyetleri ( sınıf atmosferi) ( öğrenme /öğretme Yöntem ve Teknikleri) 3.Sosyal ve Sportif Faaliyetler Öğrenci anketlerine göre okulumuzun olumsuz yönleri: 1.Kararlara katılım 2. Donanım ( Laboratuvarın yetersizliği ve malzeme ihtiyacı) 3.Fiziki ortam 15

16 İÇ PAYDAŞ ÖĞRENCİ GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRME ANKET SONUÇLARI Kesinlikle Katılıyorum Kismen Katılmıyorum Kararsızım % Toplam %100 katılıyorum % % Katılıyorum % % 1.İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum. 90,0 7,0 2,0 0,0 1, Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum. 72,0 8,0 8,0 10,0 2, Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmetini alabiliyorum. 64,0 16,0 5,0 5,0 10, Okula ilettiğim istek ve şikayetlerim dikkate alınır. 76,0 5,0 5,0 10,0 4, Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır. 25,0 55,0 2,0 8,0 10, Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır. 45,0 35,0 8,0 10,0 2, Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır. 80,0 15,0 1,0 3,0 1, E-okul veli bilgilendirme sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum. 70,0 14,0 6,0 5,0 5, Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum. 68,0 10,0 5,0 12,0 5,

17 10.Okul teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir. 80,0 8,0 2,0 5,0 5, Okul her zaman temiz ve bakımlıdır. 72,0 8,0 10,0 8,0 2, Okulun binası ve diğer fiziki mekanlar yeterlidir. 68,0 12,0 10,0 5,0 5, Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir. 70,0 10,0 12,0 3,0 5,0 100 Öğretmen Anketi Sonuçları: Anket sonuçlarına göre % 92 oranında memnuniyet sağlandığı görülmektedir.bu ankete göre okulumuzun olumlu yönleri: 1.Yönetim anlayışı 2. İletişim 3. Öğretmen donanımı 4.Çalışanlara verilen değer ve çalışanların takdir edilmesi Veli Anketi Sonuçları: Yapılan veli anketlerinde % 87 oranında memnuniyet sağlanmıştır. Veli anketlerine göre okulumuzun olumlu yönleri: 1. Ulaşılabilirlik ve İletişim 2. Olumlu Davranış Kazandırma ve Eğitim 3. Güvenilirlik 17

18 4. Öğrenci İş ve İşlemlerinin Eksiksiz ve Zamanında Yürütülmesi İÇ PAYDAŞ ÖĞRETMEN GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRME ANKET SONUÇLARI Kesinlikle katılıyorum % Katılıyorum % Kararsızım % Kısmen Katılıyorum % Katılmıyorum % Toplam %100 1.İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum. 52,0 32,0 12,0 4,0 0, Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum. 60,0 40,0 0,0 0,0 0, Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmetini alabiliyorum. 52,0 24,0 20,0 4,0 0, Okula ilettiğim istek ve şikayetlerim dikkate alınır. 60,0 28,0 12,0 0,0 0, Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır. 60,0 28,0 12,0 0,0 0, Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır. 12,0 32,0 20,0 12,0 0, Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır. 32,0 48,0 4,0 16, E-okul veli bilgilendirme sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum. 18

19 56,0 24,0 12,0 4,0 0, Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum. 44,0 40,0 16,0 4,0 0, Okul teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir. 60,0 32,0 8,0 0,0 0, Okul her zaman temiz ve bakımlıdır. 52,0 36,0 4,0 8,0 0, Okulun binası ve diğer fiziki mekanlar yeterlidir. 8,0 48,0 12,0 20,0 16, Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir. 52,0 48,0 0,0 0,0 0,0 100 Veli anketlerine göre okulumuzun olumsuz yönleri : 1.Kararlara katılım 2.Fiziki yetersizlikler Faaliyetlerimizin ve hizmetlerimizin memnuniyet düzeyi, olumlu ve olumsuz yönlerimiz, geliştirmemiz gereken yönlerimiz, Şehit Hasan Altın Ortaokulundan beklentiler, diğer hizmet faaliyetlere ilişkin bilgi düzeyi, okulumuzla ilgili faaliyetlerde okulumuzun olumlu ve olumsuz yönler ile ilgili sorular sorulmuş, alınan görüşler GZFT analizi içersinde yer almış, ayrıca misyonumuz, vizyonumuz ve temel değerlerimizin belirlenmesinde kullanılmıştır. 19

20 İÇ PAYDAŞ VELİ GÖRÜŞ VE DEĞERLEMDİRMELERİ ANKET SONUÇLARI Kısmen Kesinlikle Katılıyorum Katılmıyorum Toplam Kararsızım % Katılıyorum katılıyorum % % % %100 % 1.İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum. 70,0 10,0 12,0 3,0 5, Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum. 68,0 12,0 10,0 5,0 5, Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmetini alabiliyorum. 72,0 8,0 10,0 8,0 2, Okula ilettiğim istek ve şikayetlerim dikkate alınır. 80,0 8,0 2,0 5,0 5, Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır. 68,0 10,0 5,0 12,0 5, Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır. 70,0 14,0 6,0 5,0 5, Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır. 80,0 15,0 1,0 3,0 1, E-okul veli bilgilendirme sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum. 45,0 35,0 8,0 10,0 2, Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum. 20

21 25,0 55,0 2,0 8,0 10, Okul teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir. 76,0 5,0 5,0 10,0 4, Okul her zaman temiz ve bakımlıdır. 64,0 16,0 5,0 5,0 10, Okulun binası ve diğer fiziki mekanlar yeterlidir. 72,0 8,0 8,0 10,0 2, Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir. 90,0 7,0 2,0 0,0 1,

22 GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir. Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır. İçsel Faktörler Öğrenciler Çalışanlar Veliler Bina ve Yerleşke Kapasite Güçlü Yönler Öğrencilerin çeşitli yarışmalarda başarılı olmaları Öğrencilerin toplumsal ve kültürel değerlere sahip olmaları Kamu hizmeti standartlarına uygun davranılması Çalışanların gayretli fedakar ve özverili olması Donanımlı ve dinamik öğretmen kadrosu Çalışanların kurumsal kimliğe sahip olamaları Rehberlik servisinin öğrenci veli görüşmelerinde sergilediği üstün performans ve problemlerin kısa sürede okul veli öğrenci öğretmen işbirliği içinde çözüme kavuşturulması Okulumuza araç gereç temin eden ve ufak tefek tamiratları gerçekleştiren yardımsever veliler Isınma ve aydınlanma probleminin olmaması Sınıf başına düşen öğrenci sayısının 30 dan az olması Fen laboratuvarının olması Okulumuz Z kütüphanesinin olması. Derslik sayısının yeterli olması 22

23

24b.). 24

25 Politik Ekonomik Sosyolojik Tehditler Eğitim politikalarının sık değişmesi Toplumdaki bireylerin sosyoekonomik durumlarındaki farklılıklar Merkezi bütçeden yeterince pay alınamaması Eğitim öğretime verilen önemin toplumdaki bireylerce aynı düzeyde olmaması Teknolojik Mevzuat-Yasal Ekolojik İnternetin güvenliği ile ilgili sorunlar.toplumda artan teknoloji bağımlılığı Sık değişen mevzuat dolayısıyla yaşanan uyum sorunu Toplumda çevreye karşı duyarlılığın istenilen düzeyde olmaması Gelişim ve Sorun Alanları Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır. Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir. Eğitime Erişim Eğitimde Kalite Kurumsal Kapasite Okullaşma Oranı Akademik Başarı Kurumsal İletişim Okula Devam/ Devamsızlık Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim Kurumsal Yönetim Okula Uyum, Oryantasyon Sınıf Tekrarı Bina ve Yerleşke Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler Öğretim Yöntemleri Donanım 25

26 Yabancı Öğrenciler Ders araç gereçleri Temizlik, Hijyen Yönlendirme İş Güvenliği, Okul Güvenliği Taşıma ve Servis 1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM 1 Zorunlu eğitimde erişimin sağlanması, erken ayrılmaları önleyici çalışmalar yapılması 2 Zorunlu eğitimde devamsızlık oranını azaltıcı çalışmalar yapılması 3 Okula uyum ve oryantasyon çalışmalarının geliştirilmesi 4 Özel eğitim gerektiren öğrencilerin uygun eğitime erişiminin sağlanması ve devamı 5 Yabancı öğrencilerin uygun eğitime erişiminin sağlanması ve devamı 2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE 1 Öğrencilerin akademik başarılarını artırıcı çalışmalar yapılması 2 Öğrencilerin sosyal, kültürel ve fiziksel etkinliklere katılımının artırılması 3 Öğrencilerin sınıf tekrarını önleyici çalışmalar yapılması 4 Öğrencilere üst öğretim kurumlarını tanıtıcı ve yönlendirici çalışmalar yapılması 5 Akademik başarıyı artırıcı öğretim yöntemlerinin uygulanması 6 Öğretim sürecinde çeşitli ders araç ve gereçlerinin kullanımının sağlanması 26

27 3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE 1 Kurumsal iletişimin güçlendirilmesi 2 Kurumsal yönetimin geliştirilmesi 3 Öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerekatılımının artırılması 4 Binamız,okul bahçemiz,oyun alanlarımız ve sınıflarımızın donanımsal gelişiminin sağlanması 5 Temizlik ve hijyen konusunda gerekli çalışmaların yapılması 6 İş güvenliğini ve sağlığı ile ilgili çalışmaların yapılması 7 Taşıma ve servis ile ilgili sorunların giderilmesi 27

28 BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır. MİSYONUMUZ Türk Milli Eğitiminin temel amaçları doğrultusunda gücünü tarihinden alarak,hayallerini gelişen Dünya değerlerinin üzerinde yaşayan. Ahlak kurallarını benimsemiş ve geleneklerine bağlı, üretmeyi öncelik sayıp daima ilerlemeyi ilke edinen öğrencilerin yetiştiği bir eğitim yuvası olmaktır. VİZYONUMUZ Teknolojinin takipçisi milli değerlerin bekçisi örnek bir kurum olmaktır. TEMEL DEĞERLERİMİZ 1). Saygınlık ve Güvenilirlik 2).Tarafsızlık 3).Öncülük ve Yönlendiricilik 4). Yenilikçilik5).Şeffaflık.Hesap Verebilirlik ve Etik Değerlere Bağlılık 6).Tutarlılık ve öngörülebilirlik 7).İhtiyaç ve Beklentilere Duyarlılık 8).Katılımcılık 9).Sürekli Gelişim 10). Yetkinliğe ve Uzmanlığa Önem Vermek 11).Sorumluluk Bilinci Yüksekliği 12).Doğaya ve çevreye duyarlılık 13). İletişim kanallarının her yöne açıklığı 14). Bireysel farklılıklara duyarlılık 15). Kaliteyi temel almak 28

29 BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır. Stratejik Amaç 1: Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır. Stratejik Hedef 1.1. Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir. 29

30 No PG PG PG PG PG PG PG PG PG PERFORMANS GÖSTERGESİ Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%) Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1) ( engelli asansörü,rampası,wc ) Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%) Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%) Özel destek eğitimden yararlanan engelli birey sayısı Destek programına katılan öğrencilerden hedeflenen başarıya ulaşan öğrencilerin oranı(%) Erken çocukluk eğitiminde desteklenen şartları elverişsiz öğrenci sayısı Özel yeteneklilere yönelik açılan destek eğitim odalarında derslere katılan öğrenci sayısı Mevcut HEDEF , ,8 0,6 0,

31 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerinden okulumuza kayıt yaptırmayan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır. Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık toplantı ve görüşmeler yapılacaktır. Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa, wc ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır. Okulumuz öğrencilerinin devamsızlık, sınıf tekrarı ve okuldan erken ayrılma nedenlerinin tespiti için çalışmalar yapılacaktır. Oryantasyon faaliyetine katılımı artırmak için gerekli çalışmalar yapılacaktır. MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ MÜDÜR YARDIMCILARI OKUL AİLE BİRLİĞİ MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ REHBERLİK SERVİSİ Eylem Tarihi Her Öğretim Yılında 01 Eylül 01 Ekim Her Öğretim Yılında 01 Eylül 30 Haziran Her Öğretim Yılında 01 Eylül 30 Haziran Yıl Boyunca Her Öğretim Yılında 01 Eylül 30 Haziran Her Öğretim Yılında Eylül Ayı İçerisinde 31

32 TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır. Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile rehberlik faaliyetler yer almaktadır. Stratejik Amaç 2: Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır. Stratejik Hedef 2.1. Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır. No PG PG PG PERFORMANS GÖSTERGESİ Öğrencilerin yıl sonu başarı puanı ortalamaları Bir eğitim öğretim yılı içerisinde sanat, bilim, kültür ve spor alanlarında en az bir faaliyete katılan öğrenci sayısı Öğrenci başına okunan kitap sayısı HEDEF sınıflar sınıf sınıf sınıf sınıf

33 PG PG PG PG PG PG PG PG PG Takdir belgesi alan öğrenci oranı Teşekkür belgesi alan öğrenci oranı Bir yıl içerisinde velilere yönelik düzenlenen faaliyet sayısı Bir yıl içerisinde düzenlenen veli toplantı sayısı sınıf sınıf Yabancı Dil Dersi Puan 7.sınıf Ortalaması 8.sınıf Okul ve mahalle spor kulüplerinden yararlanan öğrenci oranı Toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programlarına katılan öğrenci oranı Merkezi sınavla öğrenci alan liselere yerleşen öğrenci oranı (%) Sınıf tekrarına kalan öğrenci sayısı

34 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Öğrencilerin akademik başarılarını artırıcı çalışmalar yapılacaktır. Öğrencilerin sanat, bilim, kültür ve spor alanlarından en az birfaaliyete katılmalarını sağlayıcı çalışmalar yapılacaktır. Okunan kitap sayısının artırılması için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Velilere yönelik faaliyetler düzenlenecektir. Düzenli aralıklarla ve ihtiyaç duyuldukça veli toplantıları düzenlenecektir. Yabancı dil dersinde başarıyı artıcı tedbirler alınacaktır. Okul ve mahalle spor kulüplerinden yararlanan öğrenci oranını artırmak için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Öğrenciler toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programlarına katılmaları için teşvik edilecektir. Merkezi sınavla okullara yerleşen öğrenci sayısını artırmak için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Sınıf tekrarına kalan öğrenci sayısını azaltmak için gerekli tedbirler alınacaktır. MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF REHBERÖĞRETMENLERİ REHBERLİK SERVİSİ MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ REHBERLİK SERVİSİ MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ SINIF VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ REHBERLİK SERVİSİ ÖĞRETMENLER SINIF VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ Eylem Tarihi 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 34

35 Stratejik Hedef 2.2.Eğitimde yenilikçi yaklaşımlar kullanılarak bireylerin yabancı dil yeterliliğini,ulusal ve uluslararası öğrenci/öğretmen hareketliliğini artırmak. No PG PG PG PG PG PERFORMANS GÖSTERGESİ Ulusal proje ve yarışmalara katılan öğrenci oranı (%) Ulusal proje ve yarışmalara katılan öğretmen oranı (%) Uluslararası proje ve yarışmalara katılan öğrenci oranı (%) Uluslararası proje ve yarışmalara katılan öğretmen oranı (%) Kurumda yürütülen proje sayısı Mevcut HEDEF

36 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Proje ve uygulama çalışmalarıyla, öğrencilere ilgi ve yetenek alanlarında derinleşme fırsatı sağlanacak, tedbirler alınacaktır. Öğrenciler ulusal ve uluslararası projelere katılım için teşvik edilecektir. Öğretmenler ulusal ve uluslararası projelere katılım için teşvik edilecektir. Kurumun daha çok proje ve yarışmalara katılması için gerekli faaliyetler yapılacaktır. MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ MÜDÜR YARDIMCILARI SINIF VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 36

37 Stratejik Amaç 3: TEMA 3. KURUMSAL KAPASİTE Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir. Stratejik Hedef 3.1. Müdürlüğümüz hizmetlerinin etkin sunumunu sağlamak üzere insan kaynaklarının yapısını ve niteliğini geliştirmek. No PERFORMANS GÖSTERGESİ Mevcut HEDEF PG PG PG PG PG PG PG Lisansüstü eğitim alan öğretmen oranı(%) Bir yılda hizmet içi eğitime katılan öğretmenlerin oranı (%) Kaynaştırma / bütünleştirme veözel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik eğitim alan öğretmenoranı (%) Kişisel ve Mesleki Eğitim Sertifika Programlarına katılan öğretmen oranı(%) Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin uyumunun sağlanmasına yönelik öğretmen eğitimlerine katılan okul öncesi öğretmeni oranı(%) 0 0 Rehberlik öğretmenlerinden mesleki gelişime yönelik hizmet içi eğitime katılanların oranı Uzaktan eğitim veren özel öğretim kurumlarından sertifika alan kişi sayısı

38 Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sürekli desteklemek üzere üniversitelerle ve STK larla yüz yüze, örgün ve/veya uzaktan eğitim iş birlikleri hayata geçirilecektir. Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları yoluyla eğitimin niteliğini artırmak için sınıf ve branş öğretmenlerine sınıf içindeki uygulamalara destek amaçlı özel eğitim konularında hizmet içi eğitimlere yönlendirilecektir Öğretmen ve okul yöneticilerimizin alanlarına ve ilgilerine yönelik becerilerini geliştirmek için lisansüstü düzeyde mesleki gelişim programlarına katılımı desteklenecektir. Öğretmenlerin mesleki becerilerinin ve donanımlarının geliştirilmesi için gereken hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılımlarıyla ile ilgili tedbirler alınacaktır. Üniversiteler ile işbirliği yapılmaya ve yeni projeler geliştirilmeye çalışılacaktır. Rehberlik öğretmenlerinin mesleki gelişime yönelik hizmet içi eğitime katılmaları teşvik edilecektir. Personel, uzaktan eğitim veren özel öğretim kurumlarından sertifika almaya teşvik edilecektir. MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI REHBERLİK SERVİSİ MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI 1EYLÜL- 30HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 1EYLÜL-30 HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 1EYLÜL- 30HAZİRAN 38

39 Stratejik Hedef 3.2. Plan dönemi sonuna kadar, belirlenen kurum standartlarına uygun eğitim ortamlarını tesis etmek; etkin, verimli bir yönetim yapısını oluşturmak. No PG PG PG PG PG PERFORMANS GÖSTERGESİ Bilgisayarsistemlerininbir yıliçindekibakımsayısı Elektriktesisatınınbiryıliçi ndekibakımsayısı Sıhhitesisatınbiryıliçindeki bakımsayısı Öğrencisayısı 30 dan fazlaolanşubeoranı Tasarımbeceriatölyesikuru lması (0/1) Mevcut HEDEF Eylemler No Eylem İfadesi Eylem Sorumlusu Eylem Tarihi Bilgisayar sistemleri düzenli olarak kontrol ettirilecektir. Elektrik tesisatları yıllık düzenli olarak kontrol ettirilecektir. Sıhhi tesisatlar yıllık düzenli olarak kontrol ettirilecektir. Şube öğrenci sayılarını 30 un altına düşürmek için gerekli önlemler alınacaktır. Tasarım beceri atölyesi kurulması için gerekli çalışmalar yapılacaktır. MÜDÜR YARDIMCILARI BİLİŞİM ÖĞRETMENLERİ MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI MÜDÜR YARDIMCILARI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA 39

40 V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu Kaynak Tablosu Toplam Genel Bütçe Valilikler ve Belediyelerin Katkısı Diğer (Okul Aile Birlikleri) TOPLAM VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir. Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır. Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır. 40

Ankara Mamak Kiralık Daire

Mamak kiralık daire

Mamak kiralık daire seçeneklerine göz atarak bütçenize ve zevkinize göre uygun kiralık dairelere kolayca ulaşabilirsiniz. Kriterlerinize uygun kiralık evler sizi bekliyor.

Mamak, şehrin en eski yerleşim alanları arasındadır. 1983 yılına kadar Ankara-Çankaya ilçesinin semti olarak yer almıştır. 1983 yılından sonra ise belediyeliğini alarak Ankara’nın merkez ilçelerinden biri olmuştur. İlçenin doğu ve güneyinde Elmadağ, batısında Çankaya ve kuzeyinde Altındağ ilçeleri ile çevrilidir. Ankara’nın en yeşil ilçelerindendir. Elmadağ Kayak Merkezi de Mamak ilçesine çok yakın bir mevkidedir.

Neden Mamak’tan daire kiralamalısınız?
Kişisel ihtiyaçlarınız ve zevklerinize göre Mamak kiralık daire seçenekleri isteklerinize karşılık verecektir. Son yıllarda başlayan kentsel dönüşüm çalışmaları hızla devam etmektedir. Bölgedeki modern yapılaşmalar sayesinde Mamak kiralık daire seçenekleri de artış göstermiştir. Bölgede; 2+1, 3+1, 4+1 ve 5+1 seçeneklerine sahip kiralık daireler yer almaktadır. İlçedeki kiralık evler fiyat bakımından binaların konumları, yaşları, bulunduğu kat, oda sayıları ve cephelerine göre değişiklik göstermektedir. Mamak semtinin duraklarından belediye otobüsleri ve dolmuşlarla Ankara’nın şehir merkezine ve birçok semtine kolayca ulaşımınızı gerçekleştirebilirsiniz. Mamak, Misket Mahallesi’nde 40 dönüm arazi üzerinde inşa edilen Ali Kuşçu Gökbilim Merkezi astronomi ve uzay meraklılarına benzersiz deneyim sağlamaktadır. Hem çocuklu ailelerin hem de uzay meraklısı yetişkinlerin gidip görebileceği, yararlı bilgiler ve keyifli anılarla ayrılacakları eşsiz bir bilim merkezdir. Mamak semtinde yaşayan ev hanımları için boş zamanlarını verimli şekilde geçirmeleri adına Aile ve Etüt Merkezleri hizmet vermektedir. Bunlar; Laika Akbilek Aile ve Etüt Merkezi, Başak Aile ve Etüt Merkezi, Nene Hatun Aile ve Etüt Merkezi, Neşet Ertaş, Aile ve Etüt Merkezi, Tenzile Erdoğan Aile ve Etüt Merkezi ve Yeşilbayır Aile ve Etüt Merkezi’dir.


Mamak’ta daire kiralarken nelere dikkat etmelisiniz?
Kiralık ev arama sürecinizi başarıyla gerçekleştirmek için önemsemeniz konuları not ediniz. Kiralamayı düşündüğünüz dairenin elektrik, su, doğalgaz ve aidat gibi borçlarının olmaması hususuna dikkat ediniz. Semtte yer alan diğer Mamak kiralık daire seçeneklerinde genel olarak kira fiyatlarına göz gezdiriniz. O bölgede yer alan kiralık daire fiyatlarını bilmeniz ev sahibi ile yapacağınız pazarlıkta sizin yararınıza olacaktır. Bulunduğu lokasyon, okullara olan mesafesi ve tadilat yapılacak yerlerin saptanması için evi tutmadan önce ziyaret ediniz. Kira sözleşmesi imzalayacağınız kişinin gerçek ev sahibi olup olmadığını tapu dairesinden araştırınız. Fakat bazı ev sahipleri vekil kullanabilir. Bu durumda da, sözleşmeyi imzalayacak kişinin, ev sahibinin yasal vekili olup olmadığını incelemeniz gerekiyor. Kira sözleşmesi yaparken kira tutarını, kiranın artış oranını, ödeme tarihlerini, vereceğiniz depozitoyu, ev için yapacağınız masrafı ve evi ne şekilde teslim aldığınızın yanı sıra nasıl teslim edeceğinizi de belirtiniz.

Mamak’ta hangi daireler daha hızlı kiraya verilir?
Mamak kiralık daire seçenekleri için semtin en çok tercih edilen bölgeleri arasında Ege Mahallesi ve Çağlayan Mahallesi bulunur. Özellikle kentsel dönüşüm kapsamında yenilenen binalar nedeniyle buradaki evler tercih edilmektedir. Yeni, lüks ve vadi manzarası olan kiralık konutları tercih edenlerin sayısı her geçen gün artış göstermektedir.

Mamak’ta okula yakın kiralık daireler nerede?
Çocuklu aileler kiralık ev bakarken yakın çevredeki okulları da araştırarak, kiralık daireler hususunda karar verme süreçlerini tamamlamalılar. Abidinpaşa Mahallesi sınırları içinde Abidinpaşa İlkokulu, Çiğiltepe Mahallesi sınırlarında Çiğiltepe İlkokulu ve Misket Mahallesi sınırları içerisinde de Şehit Cihan Yıldız İlkokulu tercih edilen okullar arasında yer almaktadır. Hasköy Mahallesi’nde 29 Ekim Ortaokulu bulunmaktadır. Öte yandan, Akdere Mahallesi’nde Ragıp Üner Sağlık Meslek Lisesi ve Kazım Orbay Mahallesi’nde de Çağrı Bey Anadolu Lisesi bulunmaktadır.

 

 

 

Şehit Hasan Altın Ortaokulu Hakkında

Milli eğitimin amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda; özgür düşünebilen, özgüveni yüksek, çağdaş bireyler yetiştiren eğitim kurumudur. Modern eğitim ve öğretim koşulları ile bireylerin geleceğini hazırlamak için başarılı öğretmen kadrosuyla öğrencilere evrensel değerlere sahip eğitim vermeyi hedeflemektedir. Bilimsel, sportif ve yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin gelişimi desteklenmektedir.

Şehit Hasan Altın Ortaokulu Bazı Dersler

  • Beden Eğitimi
  • Biyoloji
  • Coğrafya
  • Diksiyon ve Hitabet
  • Din Kültürü
  • Felsefe
  • Fizik
  • Girişimcilik
  • Görsel Sanatlar
  • Yabancı Dil
  • Kimya
  • Matematik
  • Müzik
  • Psikoloji
  • Sosyoloji
  • Tarih
  • İnkılap Tarihi
  • Türk Dili ve Edebiyatı

Şehit Hasan Altın Ortaokulu İletişim Bilgileri

Şehit Hasan Altın Ortaokulu Adres

General Zeki Doğan Mahallesi 494. Sokak Şehit Hasan Altın Ortaokulu Blok No: 12/1 Mamak / Ankara

Şehit Hasan Altın Ortaokulu Telefon

0 (312) 365 95 01

Şehit Hasan Altın Ortaokulu

Şehit Hasan Altın Ortaokulu telefon numarası, adresi, açılış kapanış saatleri ve Haziran 2023 iletişim bilgileri Nerede360'da!

Ankara şehrinde Mamak ilçesinde bulunan Şehit Hasan Altın Ortaokulu nerede ve nasıl gidilir öğrenebilir, yol tarifi alabilirsiniz.

0 (312) 365 95 01 numaralı telefondan Şehit Hasan Altın Ortaokulu ile iletişime geçebilir, güncel fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.

Şehit Hasan Altın Ortaokulu Yorumlar (0 Değerlendirme)

Firmanızı Ücretsiz Ekleyin

İşletmenizi Nerede360'a hemen ekleyin, yeni müşteriler sizi bulsun!

Firmanı Ekle

ANKARA MAMAK Şehit Hasan Altın Ortaokulu

Okul Adresi : GENERAL ZEKİ DOĞAN MAH. 494 SK. ŞEHİT HASAN ALTIN ORTAOKULU BLOK NO: 12/1 MAMAK / ANKARA

Okul Kodu : 761699
Telefon : 0312 365 95 01
Web Sitesi : https://sehithasanaltinortaokulu.meb.k12.tr

Çevre :
Ulaşım : 297 ve 383 nolu otobüsler, Akdere Ulus dolmuşları
İl/İlçeye Uzaklık : Okulumuz ilçe merkezinde yer alıp Kızılay´a 6 km uzaklıktadır.

Öğrenci Sayısı : 1267
Öğretmen Sayısı : 69
Derslik Sayısı : 21
Ders Saatleri : 07.50-13.30 13.40-19.20
Fen Lab. :

Öğretmenlik Hizmet Bölgesi: 1Hizmet Alanı: 1
Zorunlu Çalışma Süresi: 0Hizmet Puanı: 10

Harita :

Okul Kadrosu :

EROL D.(OKUL MÜDÜRÜ)- HAVVA E.(MÜDÜR YARDIMCISI)- ORHAN Ç.(MÜDÜR YARDIMCISI)- DURSUN E.(MÜDÜR YARDIMCISI)- AYTAÇ Ö.(Rehber Öğretmen )- GÜLSEREN G.(Rehber Öğretmen)- GÜLNAZ E.(Rehber Öğretmeni)- Emel T.(Okul Öncesi Öğretmeni)- Havva B.(Okul Öncesi Öğretmeni)- Fatma C.(Okul Öncesi Öğretmeni)- Olgu Y.(Okul Öncesi Öğretmeni)- Ceren Ç.(Okul Öncesi Öğretmeni)- MERVE B.(Okul Öncesi Öğretmeni)- Ali G.(Türkçe Öğretmeni)- Döne E.(Türkçe Öğretmeni)- Nurgül Ş.(Türkçe Öğretmeni)- Hamide Ö.(Türkçe Öğretmeni)- Asuman B.(Türkçe Öğretmeni)- Hatice S.(Türkçe Öğretmen)- Ebru Ç.(Türkçe Öğretmeni)- Burçak Ç.(Türkçe Öğretmeni)- Merve N.(Türkçe Öğretmeni)- Yasemin D.(Türkçe Öğretmeni)- MUSA K.(Türkçe Öğretmeni)- Ersin Ö.(Matematik Öğretmeni)- Merve S.(Matematik Öğretmeni)- Zeynep K.(Matematik Öğretmeni)- Filiz Ç.(Matematik Öğretmeni)- Demet T.(Matematik Öğretmeni)- Berna C.(Matematik Öğretmeni)- ELMAS A.(Matematik Öğretmeni)- Gözde G.(Matematik Öğretmeni)- Melike A.(Matematik Öğretmeni)- Hatice A.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Özge H.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Berna D.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Emine Ş.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Cemile Ç.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Tuba K.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Songül E.(Fen ve Teknoloji Öğretmeni)- Yasemin Ç.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Gülşen S.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Mustafa K.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Niyazi O.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Barış Ç.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Süleyman Ş.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Ramazan B.(Sosyal Bilgiler Öğretmeni)- Esra K.(İngilizce Öğretmeni)- Duygu N.(İngilizce Öğretmeni)- Şerife G.(İngilizce öğretmeni)- Aygül Y.(İngilizce Öğretmeni)- Özge Ö.(İngilizce Öğretmeni)- Çağrı S.(İngilizce Öğretmeni)- Gülay Y.(İngilizce Öğretmeni)- Gamze B.(İngilizce Öğretmeni)- Ferize Ç.(Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni)- Mehmet E.(Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni)- Sedat K.(Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni)- Gülnur B.(Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni)- Erdoğan P.(Bilişim Teknolojileri Öğretmeni)- ŞAFAK A.(Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni)- Füsun K.(Görsel Sanatlar Öğretmeni)- Nilüfer B.(Görsel Sanatlar Öğretmeni)- Gamze K.(Görsel Sanatlar Öğretmeni)- Esra H.(Müzik Öğretmeni)- Sevtap Ç.(Müzik Öğretmeni)- Deniz T.(Müzik Öğretmeni)- Erkan S.(Beden Eğitimi Öğretmeni)- Hatice B.(Beden Eğitimi Öğretmeni)- Derya A.(Beden Eğitimi Öğretmeni)- Merve U.(Beden Eğitimi Öğretmeni)- Cemile T.(Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni)- HAVVA D.(Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni)-

Okuldan Haberler :

GÖRSEL SANATLAR ALANINDAKİ SERGİMİZ BÜYÜK İLGİ GÖRDÜGÖRSEL SANATLAR ALANINDAKİ SERGİMİZ BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

OKULUMUZA SIFIR ATIK BELGESİ VERİLMİŞTİROKULUMUZA SIFIR ATIK BELGESİ VERİLMİŞTİR

Çocuk Gözünden Ressamlar (Artists In The Sight Of Kids) eTwinning ProjesiÇocuk Gözünden Ressamlar (Artists In The Sight Of Kids) eTwinning Projesi

Çocuk Gözünden Ressamlar Çocuk Gözünden Ressamlar

FATİH PROJESİ KAPSAMINDA ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR OKULUMUZA TAKILDIFATİH PROJESİ KAPSAMINDA ETKİLEŞİMLİ TAHTALAR OKULUMUZA TAKILDI

"DRAMA İLE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM' İSİMLİ E TWİNNİNG PROJESİ

Drama ile Haklarımı Öğreniyorum eTwinning ProjesiDrama ile Haklarımı Öğreniyorum eTwinning Projesi

MEKTUP KARDEŞLİĞİMEKTUP KARDEŞLİĞİ

19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI

Bağlan Ama Bağımlı Olma Projesi Tanıtım BroşürüBağlan Ama Bağımlı Olma Projesi Tanıtım Broşürü

Başarılar :




Okul hakkında bu sayfada paylaşmak istediklerinizi yazabilirsiniz :

Okul hakkında gönderilen yorumlar :


Güncelleme tarihi: 24.06.23

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası